Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek
Inhoud blog
Zoeken in blog
Over mijzelf
Ik ben Kristof
Ik ben een man en woon in 9050 - Gentbrugge (B) en mijn beroep is verkoper.
Ik ben geboren op 12/11/1978 en ben nu dus 46 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: auto's - Porschefan.
E-mail mij
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
Een interessant adres?
PETIT SPA RACING TEAM
15-04-2009
Resultaten van het voorbije weekend van 11 - 12/04/2009 - 24 Hr van Merlijn te Wezembeek-Oppem..........Team PETIT- SPA met drivers Gunther Van Den Hove, Jo De Groote en Kristof Eneman met PORSCHE 962 MoMo......6e plaats op 9 deelnemende teams. De kwalificaties waren nochtans afgesloten op een 4e plaats. De 1e kwalificaties werden nochtans afgesloten op een 1e plaats. Door enkele tehnische defecten, wat tegenslag en ook door een tekort aan drivers is het team op zijn geheel wat achteruit geslagen. Met 2 man meer in het team moet het mogelijk zijn het podium te halen........Volgende keer allicht.........
Racen.....kun je leren......oefenen, oefenen en blijven oefenen is de boodschap. Hierbij enkele tips die je ter harte kunt nemen voordat je de baan opgaat. Het racen is een psyhologisch spelletje. De mentaal sterkste mag de beker in ontvangst nemen.
DE EERSTE BOCHT : Houd je zenuwen in bedwang. Veel racers denken (verkeerdelijk) dat een race beslecht wordt in de 1ste bocht. Het komt vaak voor dat één of meer racers er al bij de 1ste bocht zijn uitgevlogen. Het is dus verstandig om voorzichtig van start te gaan. De race wordt ook niet gewonnen in de eerste 3 ronden. Het is nodig de race geconcentreerd te beginnen. Laat het maken van fouten over aan de overige deelnemers.
PROBEER IN DE BAAN TE BLIJVEN : Blijf in de baan. Je verliest véél tijd als je auto uit de baan is gevlogen. Door van de baan te raken loop je achterstand op die je op de baan zelf weer goed dient te maken. Probeer de tegenstanders niet uit de baan te duwen. Het is zeer verleidelijk om in de binnenbocht je tegenstander een duw te geven, maar de meeste racers sneuvelen bij een dergelijke poging zelf in de vangrails terecht te komen.
BEDENK EEN RACESTRATEGIE : Volg je eigen strategie. Zo doet men dat ook in de Formule-1. Probeer je te concentreren op je eigen race. Je racet het snelst als je een bepaald ritme kan aan- en volhouden. Let niet op fouten die door anderen worden gemaakt. Luister vooral niet naar de commentaren van andere racers. Geoefende racers proberen snelle tegenstanders uit de concentratie te halen door prikkelende opmerkingen te maken. Probeer je zoveel mogelijk af te sluiten van je omgeving, maar wees allert op instructie van de raceleiding.
VOORZICHTIG, MAAR WEL GAS GEVEN : Veel racers rijden te voorzichtig om niet van de baan te vliegen. Door op de rechte stukken volgas te geven en op tijd te remmen voor de bochten kan op een eenvoudige wijze een snelle ronde worden gereden. Probeer het eerder genoemd ritme in je race te ontdekken, zodat je in een bepaalde trance gaat. Als je van tevoren een risicoanalyse maakt van het circuit, verminder je de kans dat je onnodig van de baan gaat. Hiermee wordt bedoeld dat je bedenkt waar je volgas kunt gaan en welke je bochten voorzichtig dient te nemen.
OP KOP BLIJVEN : Aan de leiding komen is eenvoudiger dan er te blijven. Bij sommige racers verslapt de aandacht als ze aan de leiding komen. Racen is een psyhologisch spelletje waar tactiek en techniek belangrijk zijn, maar, de racer die het best zijn zenuwen onder controle heeft is vaak de WINNAAR.
Wij zijn een groepje enthousiaste Gentbrugse vrienden (29/30 jarigen) die wekelijks samenkomen om onze hobby te beleven. Mini formule 1 bolidekes die over een zelfaangelegde renbaan (ongeveer 8 mt x 4 mt) schuren. De wagentjes worden volledig zelf ineengestoken, geverfd en opgemaakt en moeten voldoen aan bepaalde eisen. Wij racen in competitieverband en gaan daarvoor op verplaatsing naar zowel Brussel als naar Oostende. Het spreekt voor zichzelf dat wij natuurlijk ook ons eigen clubkampioenschap hebben en wij eveneens jaarlijks een 6 uren race en 12 uren race inrichten. De racebaan staat momenteel opgesteld in de garage van één van ons maar het is wel de bedoeling (zijn daarvoor trouwens aan 't uitkijken) dat we ergens een vaste stek kunnen opbouwen in één of andere zaal of complex in of rond het Gentse. De leeftijd speelt géén enkele rol maar het spreekt voor zichzelf dat wegens het nachtelijke uur waarop de competitie eindigt en de investering die ermee gepaard gaan de deelnemers niet te jong mogen/kunnen zijn. In de komende dagen komen onze bolide(kes) hier op de website te staan en kun je meebeleven hoe alles in zijn werk gaat. Enthousiastelingen WELKOM