Na een rondgang door het stadje, o.a het witte gebouw"Das Stadttheater "uit 1901, de paradeplaats enz. weer richting zweefpont, Hee, wat ligt daar.
Rendsburg-- Die Marienkirche
Na een brand begonnen aan een kerk in "Backstein" , begonnen in 1287 was hij eind 16e eeuw klaar. Het altaar uit 1649, van de Holzsnitter Henning Clausen.
Rendsburg-- Das Alte Rathaus.
enkele dagen later naar Rendsburg geweest, Fietsen op de auto, Bij de Zweefpont gepakeerd, en daar vandaan op de fiets het stadje in.
Naar de Zeehondenbanken.
Soms zit het mee, soms zit het tegen. Vanaf Brunsbuttel met de Germania naar de zeehondenbanken. http://www.psb-brandt.de/
We hadden nog geluk, er lagen er 2, Door de sluizen, en de Elbe op, Richting Zee / Wadden. Het weer was heerlijk, en veel op en afvaart. Ook zagen we nog 2 Zeilschepen.
DE LUCIANA De LUCIANA werd in 1916 in Nederland gebouwd als zeilende haringlogger zonder moter. In 1928 werd het schip aan Zweden verkocht en voer het tot ver in de zeventiger jaren als vrachtschip in de Scandinavische wateren. Sinds 1982 is het in gebruik als zeilend trainingsschip met hulpmoter.
En verder nog wat technische informatie: Totale lengte: 39 meter, breedte 6,5 meter, diepgang 2,5 meter. Waterverplaatsing 168 ton. Geheel opgetuigd (met grootzeil, schoenerzeil, twee topzeilen, fok, binnen- en buitenkluiver, vlieger en breefok (razeil)) bedraagt het totale zeiloppervlak 480 vierkante meter. Machine: 160 PK 8-cylinder KHD-dieselmoter. Electriciteitsvoorziening: 24V, 220V en 380V
Regina Maris
Klasse:
Thuishaven:
Kiel
Vaargebied(en):
Oostzee
Scheepstype:
Schoner / Schoener
Lengte:
48,00 m
Breedte:
7,00 m
Diepgang:
3,00 m
Zeiloppervlak:
650 qm
Motor:
365 PS
max. aantal gasten bij dagtochten:
80
..overnachting:
36
Shutten:
2x2, 8x4
Het was een heerlijke middag,
En weer naar het kanaal
Met de fiets er bij beleef je de omgeving heel anders, je komt op plaatsen waar je normaal niet komt, Deze keer naar kanaal, pomtje over, 5 km naar volgende pont, over, en weer aan de andere kant verder, en weer richting huis, totaal 31,8 km.
Eeen eerste rondje.
Opnaar het kanaal
De volgende morgen na de koffie de fietsen gepakt, en op naar Hochdonn, +/- 4 km, waar een pontje vaart, een koffietent en een restaurant, het kanaal goed overzichtelijk is, en zelfs een molen staat.
Toen we aankwamen kwamen er net 2 zeilschepen langs, De Marie Galante en de Flying Dutchman.
26-05-2008
Nog even.
Nog een half uurtje en we zijn bij het kanaal, Pontje over, nog 3 km en we zijn er. Welkom geheten, en wat bijgepraat. De koffie stond klaar, en in het veld de eerste verrassing, een paar hertjes.
Juni 2006
Het is bijna 2 jaar geleden dat wij nog in Burg-Dithmarchen geweest zijn. Het is een plaats die ons blijft trekken, veel van onze interresses vinden wij er terug van 2006 is de volgende blog gemaakt
Vanaf Bremerhaven ongeveer 1,5 uurtje naar de volgende pont
Altendorf naar Gluckstad, waar het heel wat drukker was.
Heerlijk weer.
Het weer was heerlijk, dan is zo'n oversteek echt genieten, en Bremerhaven is een stad met Moderne gebouwen.
11 Mei 2008 naar het Kielerkanaal
'Smorgens vroeg vertrokken vanaf Souburg, het was eerste Pinksterdag dus het was onderweg lekker rustig. De heenreis zouden we binnendoor doen, met de pont vanaf Blexen naar Bremerhaven, en daarna de pont Altendorf naar Gluckstad. We hadden de tijd aan ons eigen, en de afstand naar Burg is +/- 690 km. De fietsen achterop, dus op pad. Alles liep voorspoedig en met 2 tussenstops voor koffie, wat eten en wisselen van bestuurder kwamen we rond 11.10 in Blexen aan, waar we zo de pont op konden rijden, en met een paar minuten vertrok.