Huishoudelijk reglement van biljartclub Onze Stek te Aalten, zoals vastgesteld in de ledenvergadering van 7-12-1988, herzien resp. 7-1-1998, 2-2-2002, 13-4-2005 en laatstelijk op 23-9-2009 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- artikel 1 01 Onder de naam biljartvereniging 'De Pol is op 15 december 1982 onze vereniging opgericht, waarbij de naam in 2001 is gewijzigd in Onze Stek; O2 Doel is het beoefenen van de biljartsport en het organiseren van een onderlinge competitie. artikel 2 01 Het bestuur is samengesteld uit vijf leden, t.w. voorzitter, secretaris, en penningmeester en 1 wedstrijdleider en 1 commissaris. Het dagelijks bestuur bestaat uit voorzitter, secretaris en penningmeester. 02 Het rooster van aftreden is m.i.v 1990 als volgt samengesteld: - 1e jaar : de voorzitter; - 2e jaar : de secretaris en wedstrijdleider; - 3e jaar : de penningmeester en commisssaris; - 4e jaar : de voorzitter en eventuele 2e wedstrijdleider; - 5e jaar ; zie 2e jaar - 6e jaar : zie 3e jaar en zo ver volgens. artikel 3 01 Vervallen. artikel 4 01 De voorzitter leidt de vergaderingen en is tevens verantwoordelijk voor de gang van andere zaken. Hij kan eventueel andere leden een bepaalde brvoegheden geven. 02 De secretaris houdt de notulen bij, schrijft vergaderingen uit, voert de de correspondentie en brengt jaarlijks op de jaarvergadering verslag uit over het afgelopen jaar. 03 De penningmeester int en beheert de gelden, regelt alle financiën en legt eenmaal per jaar verantwoording af van zijn beheer. 04a De wedstrijdleider stelt de competitie samen en bepaalt het aantal te maken caramboles. Op zijn verzoek kan het bestuur iemand aanwijzen om hem te assisteren. 04b De commissaris beheert en verzorgt het materiaal. 05 Door het bestuur worden twee leden benoemd voor de kascontrole. 06 De ledenvergadering dient elk jaar gehouden te worden vòòr 1 april. 07 Geen van de leden is gerechtigd aankopen te doen of onkosten te maken t.b.v. de vereniging, zonder in het bezit te zijn van een door de voorzitter en penningmeester getekende machtiging. Geschied zulks toch dan is de betreffende persoon hoofdelijk verantwoordelijk voor de gemaakte kosten of vorderingen. artikel 5 01 Leden dienen in te stemmen met het huishoudelijke reglement. artikel 6 01 De baten van de vereniging bestaan hoofdzakelijk uit contributies. Indien een lid vier maanden contributie-achterstand heeft, moet dit binnen een door het bestuur te bepalen termijn worden betaald, anders volgt royering. artikel 7 01 Tenminste 1/3 deel van het ledental kan schriftelijk een door hen getekend verzoek indienen tot het houden van een algemene ledenvergadering. artikel 8 01 Nieuwe leden kunnen op voorstel van het bestuur worden toegelaten. Een aspirant-lid, tegen wie een deel van de leden gegronde bezwaren tegen heeft, wordt in overleg met de ballotage-commissie, niet toegelaten. 02 Alvorens een nieuw lid definitief wordt aangenomen, zal hij 3 partijen moeten spelen tegen een willekeurig lid. Van deze 3 partijen zal hij een algemeen gemiddelde (moyenne) van 0,5 moeten halen. 03 Het aantal minimaal te maken caramboles bedraagt 25. artikel 9 01Over personen worden schriftelijk, over zaken worden schriftelijk gestemd. Bij staken van stemmen beslist de voorzitter. Bij stemming wordt een meerderheid van de helft plus een vereist van de aanwezige leden. Blanco stemmen tellen niet mee. artikel 10 01 Men heeft zich te houden aan de orde en regels, zoals vastgelegd in het huishoudelijk reglement en de spelregels. 03 Tijdens de wedstrijden heeft men zich te onderwerpen aan de scheidsrechter en de wedstrijdleider. Bij het niet eens over hun beslissing, kan protest worden aangetekend bij het bestuur. Het bestuur zal de klacht objectief behandelen en een bindende uitspraak doen. artikel 11 01 Ieder lid ontvangt een reglement en verklaard door ondertekening, bekend te zijn met de inhoud. artikel 12 01