Pelgrimstocht
Zonhoven-Lourdes-Santiago de Compostela

Waarom deze Pelgrimstocht. Ik ben als voorzitter van Rode Kruis Zonhoven een uitdaging aangegaan met de vrijwilligers van afdeling Zonhoven. De uitdaging was als volgt: als de Rode Kruis vrijwilligers uit Zonhoven méér dan 2.750 stickers zouden verkopen, dan zou  ik via Lourdes naar Santiago de Compostela fietsen. Het aantal is gehaald tijdens de stickerverkoop periode dus start ik op 28 mei 2007 met deze tocht. Ik word tot Lourdes vergezeld door mijn echtgenote Mary en vanaf Lourdes naar Santiago rijdt mijn zoon met me mee.

Ik ben Peter
Ik ben een man en woon in Zonhoven (België) en mijn beroep is Gepensioneerd.
Ik ben geboren op 26/08/1946 en ben nu dus 77 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Fietsen en Reizen en wandelen met mijn twee honden..
Ik ben Mary
Ik ben een vrouw en woon in Zonhoven (België) en mijn beroep is Huisvrouw.
Ik ben geboren op 29/10/1946 en ben nu dus 77 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Fietsen en Reizen.
Ik fiets met Peter mee tot Lourdes.
Ik ben Manuel
Ik ben een man en woon in Leusden (Nederland) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 11/08/1969 en ben nu dus 54 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: Sporten & Reizen.
Ik rij vanaf Lourdes mee met m´n vader.
  • Dag 60 Sevilla -Zonhoven
  • Dag 59 Sevilla
  • Dag 58 Sevilla
  • Dag 57 La Palma de Condor-Sevilla
  • Dag 56 Aracena-La Palma de Condor

30-05-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 3 Revin-Rethel

WOENSDAG 30 MEI 2007

Dag 3 Revin-Rethel
    Vertrek 08.30 Aankomst 17.00
    Afstand km 75.70
    Hoogste snelheid 45.00
    Gem. snelheid 15.06
    Fietstijd 5u01min
    Slaapplaats Hotel 43,00 zonder ontbijt

Hoera, de zon schijnt. Alles ziet er alweer veel beter uit. De regenjassen maar even opgeborgen (hopelijk voor de hele dag) Toen ik door het raam naar buiten keek had ik een schitterend zicht op de Maas. Heel mooi in het ochtendlicht en allemaal damp boven het water. Na een, volgens Franse begrippen en in een budgethotel, lekker ontbijt (croissant,2 stukjes stokbrood, veel beleg, appelmoes, een sapje en koffie) rond 08.30u vertrokken. Het is verbazingwekkend dat de spieren, die gisteren nog dik en warm op mijn bovenbenen lagen, (Peet heeft hier minder last van ) zich toch weer grotendeels hebben hersteld (of komt dit door het smeersel van Jan?) Op de fiets gestapt, rechts af, 50m vlak,300m helling van 10%, weer 500m vlak, daarna weer een “helling” van 7%, 6km lang. Heel erg zwaar om zo de dag te moeten beginnen. Maar na een kilometertje of 2 begint het lichaam toch zich aan te passen. De ademhaling wordt beter en regelmatiger en het trappen wordt ook een regelmaat, kortom, het went zo’n lange klim. Op den duur is het ook eigenlijk minder vermoeiend dan het klimmen, dan weer dalen en dan weer naar boven. Er was erg veel wind dus als je naar beneden ging ging je nog niet echt naar beneden. Het was natuurlijk wel minder trappen maar je ging niet echt lekker met een vaartje naar beneden. De lange broek en shirt met lange mouwen moesten ook nog aan want echt warm was het niet. De hele dag is erg zwaar gebleven. Het was constant klimmen, een beetje dalen en weer klimmen. Er waren stukken bij van 3km. Ook het verkeer wat maar langs je heen raast is niet zo prettig. Het is ook erg veel lawaai. Ook hier weer erg kort passerende vrachtwagens, eng hoor. Het gaat ook allemaal erg hard. Tussen de middag weer heerlijk gegeten bij een hotel/restaurant waar we 4jaar geleden, tijdens ons rondje Frankrijk, geslapen hebben. Na de lunch is het altijd erg pijnlijk als je weer op de fiets stapt en je benen moeten weer werken na die 2 glazen wijn en het 3 gangen menu. De omgeving was weer erg mooi. Groen en glooiend met veel nieuwsgierige koeien. Gelukkig dat zij in Frankrijk wonen en nog lekker in de wei mogen dartelen. Rond 2u was de zon weer verdwenen en was het weer een stuk frisser geworden. Gelukkig wel droog maar weer erg veel wind. Aangekomen in Rethel wilden we naar de chambre d’hôtel van 4jaar geleden gaan want daar was het erg leuk en toen konden we ook geen ander behoorlijk hotel vinden. Helaas bleek de vrouw in het ziekenhuis te zijn en de boel was gesloten. Toen toch maar naar dezelfde hotels wezen kijken die we 4jaar geleden hebben afgewezen. Het VVV was al dicht( om 16.15u, een beetje vroeg vonden we) dus die kon ook geen uitkomst bieden. Het eerste hotel, een beetje donker, oud geval, had wel een kamer maar vroeg ook nog eens 6euro om de fietsen in de garage te stallen. Belachelijk. Het 2de hotel, ook 4 jaar geleden door ons afgewezen, vroeg 4.50euro voor de garage, maar ja, het was inmiddels 17.30u dus we hadden eigenlijk weinig keus en wederom was het geen campingweer. Ik ga wel een klacht indienen bij hun (in mijn beste Frans) over die garage want het blijft toch belachelijk dat je voor je fiets moet betalen. We kregen een kamer 3hoog achter, hoger kon echt niet. Dat is dan ook weer een heel gesjouw om je bagage boven te krijgen. Je moet dan wel 2x de trappen op en
    af en dat na een hele dag zwaar fietsen. En voor dit alles moesten we 43euro betalen. Boodschappen gedaan voor ons avondeten.Het begon weer te gieten dus snel terug. Op onze kamer gegeten. Nu, onder het genot van een wijntje, nog even dit dagboekje bijschrijven en dan maar weer de spieren, na ze ingesmeerd te hebben met de helende crème, te rusten leggen. Hopelijk wordt het morgen een wat minder zware dag. Weerbericht gezien, belooft niet veel goeds voor morgen dus regenjas, lange broek en bodywarmer maar weer bij de hand houden. Welterusten