Druk oponderstaande knop om een reactie achter te laten
lieve.hofmans@pandora.be
Druk oponderstaande knop om mij te e-mailen.
een toffe rakkerklas!
09-05-2007
en klaar is kees! wie is wie
In de week dat we werkten rond links en rechts stond er dus heel wat op het programma. Zoveel dat we van onze rakkers niet kunnen verwachten dat dit allemaal gekend wordt binnen 1 of 2 weken. Infoefening baart kunst!
Op het einde van ons thema kregen onze schilderwerkjes een plaats in onze klas en dan werd alles nog eens besproken. Wie zijn linkerkant is er hier geschilderd? Van wie is de rechterkant? Hoe zit het met de bloemetjes en de vogeltjes aan de linkerkant, aan de rechterkant? We trachtten zo goed mogelijk te verwoorden hoeveel bloemetjes er werden getekend, hoeveel vogeltjes,... Hier stond omgaan en begrijpen van rekentaalbegrippen centraal (1 meer, 1 minder, 2 meer, 2 minder)