Tijdens de overtocht van Duinkerken naar Dover liep onze TMP keerkoppeling vast. Na een achttal uren tegen stroom wind in zeilen zijn we terug Duinkerken binnen gelopen (Calais te druk zonder motor). Een duiker stelde vast dat er geen tros of net in de schroef zat en dus wel degelijk de keerkoppeling stuk was. Na 3 weken wachten op stukken die niet kwamen en een rekening van bijna 1000 Euro, heeft Debuschere ze opgelapt met als resultaat dat er bij aankomst in Blankenberge water in de olie v/d koppeling. Tijdens de winter met de hulp van een vriend (Dahlio) de keerkoppeling er terug uit en met de auto naar Weybridge UK gebracht. Hier bij Thamesway Marine Propulsion is ze vakkundig rebuild.
René Cossaer 30 06 1950 werkzaam als grafisch vormgever bij DS Advertising (Natural) te Schoten. Ex stuurman zeesleepboot "President Hubert" wonende te Mortsel. Ik heb twee zonen Brian en Björn. Kleindochter Kimberly en kleinzoon Damien? dit laatste weet ik niet zeker, iemand info?
Leen Pauwels 25 11 1955 werkzaam technische dienst onderhoud UA Antwerpen. Wonende te Mortsel. Een zoon Sam en kleindochter Lovely.
Op dit ogenblik staat onze boot "Viking Of Redhills", een Neptunian 33 Ketch op de wal te Antwerpen-lo. Na vijf jaar Blankenberge, (3 met onze vorige boot de "Mosquito" een jaguar 25 en 2 jaar met de viking) besloten we om deze even te laten rusten (osmose). In 2008 krijgt ze een nieuwe epoxy coating en tal van renovaties, zoals nieuwe rolgenua, nieuw elektrisch systeem, nieuwe verstaging alsook een nieuw zeil voor de bazaan. De schroefasdichting dient vernieuwt enz.. De bedoeling is in 2011 op mijn 61 en Leen is dan 56 te vertrekken richting zuid voor onbepaalde tijd, eerst onthaasten in Spanje, Portugal en bijhorende eilanden met een tussenstop in Marocco. Daarna Cabo Verdi en oversteken naar St Lucia of Barbados (Caraiben). Hierna bekijken we het wel. Daar ik niks te bewijzen of te presteren heb (is al gedaan) we gaan niet een wereldomzeiling plannen, maar 't kan er van komen.