Image Hosted by ImageShack.us
    TopSiteGuide.bestblogs sentse_krekenfietsers

Recreatief fietsen als hobby

Ik ben Laurette
    Ik ben een vrouw en woon in Sint Laureins (België) en mijn beroep is ambtenaar op rust.
    Ik ben geboren op 14/08/1952 en ben nu dus 71 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: Fietsen, Genealogie en natuurlijk ook mijn kleinkinderen.
    Bezoek ook mijn blog i.v.m. Genealogie op http://blog.Seniorennet.be/Remi_en_Laurette hieronder een foto van mezelf, jaren geleden.

• Hageland...fietsland
    Fietsen en Genieten
    Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
    23-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ros Beiaardroute
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Eindelijk was het nog eens een dag echt fietsweer, dus hebben we de fietsen op de auto gezet en zijn naar Dendermonde gereden om de Ros Beiaardroute te fietsen. Het is een prachtige rit geworden. De hele route gaat hoofdzakelijk over fietspaden, nl. het Leirekespad, de Buggenhoutse bossen, en op het eind nog eens een prachtig stuk natuur langs de Schelde.
    Het is een route die we zeker nog eens zullen rijden. De bewegwijzering is goed in orde en de wegen zijn op enkele stukjes na in goede staat.
    Waardering : 9,5/10

bijgaand een foto van de Schelde

23-08-2006 om 20:55 geschreven door Laurette

22-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Poes

Onze 'moor' is nog steeds niet terug,
    Gelukkig heeft de poes van onze dochter ook juist jongen , zodat wij niet lang zonder kat zullen zitten. We hebben 'Calimero' uitgekozen, een lief grijs poesje dat een beetje lijkt op onze vroegere poes Minou.
    Maandag vertrekken we voor een 4-tal dagen naar Warder een dorpje in Noord Holland, daar gaan we de fietsknooppunten van Laag Holland eens uittesten. Hopelijk blijven de weersvooruitzichten van het KNMI geldig,
    die geven nl. voor volgende week iets meer zon,
    iets minder buien en een iets hogere temperatuur, met andere woorden ideaal fietsweer.Image Hosted by ImageShack.us

22-08-2006 om 00:00 geschreven door Laurette

20-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze poes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Onze lieve poes, moorke, is sinds gisteren niet meer thuis geweest. Ik vrees het ergste.
    Ze is ongeveer 10 jaar oud, en is zo'n lieve poes. Ik hoop dat ze toch nog terug komt, we missen haar nu al.

20-08-2006 om 19:01 geschreven door Laurette

13-08-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.knooppuntenrit

Vandaag hebben we nog eens een knooppunten rit gereden. We zijn vertrokken in Eeklo, Het Leen, waar een ruime parking voorhanden is voor de wagens.
    Van daaruit reden we richting schipdonkkanaal wat we volgden richting Merendree. Daar schakelden we over naar het kanaal Brugge - Gent. Uiteindelijk voor het einde van de rit kwamen we langs de Lieve terug richting Eeklo.
    Langs de Lieve, voor onze laatste 10 km, kregen we een fikse bui over ons, waardoor we ons verplicht zagen, samen met alle andere fietsers, om even te blijven schuilen onder de bomen.
    De route zelf was weeral eens een echte aanrader, er waren heel wat gekende stukken bij, want onze tocht ontmoette diverse fietsroutes, nl. Drongengoedroute, Nevellandroute, Lieveroute en een heel klein stukje Burggravenroute.
    Op deze tocht van 40 km is amper een 5-tal km niet verkeersvrij, een echte topper dus.
    Waardering : 9,5/10
    Enkel het laatste stuk, langs de spoorlijn Gent - Eeklo is men nog volop aan het asfalteren, het begin en einde van dit rechte stuk tussen knooppunt 3 en knooppunt 58 is te voet te doen, en gedurende weekdagen waarschijnlijk af te raden.
    Onze gereden punten ;
    57, 54, 56, 59, 4, 7, 10, 6, 2, 84, 75, 73, 18, 14, 29, 53, 32, 34, 30, 28, 15, 3, 58, 57

13-08-2006 om 18:39 geschreven door Laurette

07-08-2006
    Vandaag hebben we de eerste tocht via de knooppunten gemaakt, en deze tocht is enorm goed bevallen. We zijn gestart in Maldegem (Strobrugge) en zijn via het Schipdonkkanaal tot in Damme gefietst, vandaar langs de Damse vaart tot in Brugge en dan via Sijsele en Donk terug naar Maldegem. Onze planning was van zo'n 40 km te fietsen, maar bij knooppunt 8 op weg naar knooppunt 9 hebben we ergens een fout gemaakt waardoor we uiteindelijk 48 km op de teller hadden.
    Van deze 48 km waren er zeker 30 km autovrij. Langs het kanaal kunnen nl. enkel fietsers en van Sijsele tot Donk reden we langs een oude spoorbedding, ook enkel toegankelijk voor fietsers.
    Met andere woorden een echte aanrader. 8,5/10.
    De gevolgde knooppunten zijn :
    3, 65, 64, 58, 63, 59, 16, 25, 13, 10, 2, 3, 8, 9, 68, 75, 76, 78, 2, 1, 66, 65,3

07-08-2006 om 18:48 geschreven door Laurette

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Reeds gereden fietsroutes
    Klik op de afbeelding om de link te volgen In de loop der jaren hebben wij reeds diverse routes gereden, zowel in België als in Nederland.
    Oost-Vlaanderen :
    Isegrimroute (7/10), Woestijneroute (8/10), Elfdorpenroute (8/10), Leiestreekroute (7/10), Lieveroute (8/10), Sentse Krekenroute (6/10), Sentse vijfdorpenroute (8/10), Reuzenroute (9/10), Ledebeekroute (7/10), Scheldevalleiroute (7/10) Nobelroute (7/10) Ros Beiaardroute (8/10) Faluintjesroute (6/10) Rozenroute (6/10) De Pillecynroute (9/10) Grimbeertroute (7/10) Poekebeekroute (9/10) Tibeertroute (7/10) Nevellandroute (9/10) Milieuroute (8/10) Drongengoedroute, Canteclaerroute, Burggravenroute, Rode geulroute,

West-Vlaanderen :
    Maerlantroute,  Breduiniaroute, Oude Dijkenroute, Genteleroute, Lange Lisroute, Schoorbakkeroute, Beverhoutsroute (9/10), Tabaksroute, Krekedalroute, Mandeldalroute, Leie Schelderoute, Vredesroute, Bedevaartroute, IJzerbroekenroute, Fleternaroute, Bulskampveldroute, Riante Polderroute

Zeeuws-Vlaanderen
    Zwinroute, Panoramaroute, Cathalijneroute, Fortenroute,  Maagd van Gentroute (9/10), Hof te Zanderoute, Mauritsroute, Hulsterloo route, en diverse routes op de zeeuwse eilanden

Verder hebben wij reeds een aantal fietstochten gemaakt gedurende onze vakanties in Nederland, met name in Drente, in Friesland, en het mooiste van allemaal op de Veluwe.

Nu is dus het moment gekomen om zelf routes uit te stippelen via de knooppunten. Wij hadden hier reeds ervaring mee, in Limburg bestaat dit reeds jaren, dus fietsen maar.

07-08-2006 om 00:00 geschreven door Laurette

Archief
  • Alle berichten

Image Hosted by ImageShack.us
    gastenboek
  • Hallo Laurette, wat blij dat je nog eens langskwam.
  • Bompajack op visite
  • fijne avond
  • Wij wensen U allen een fijn week-end, en hopelijk een zonnige nieuwe week toe.
  • Dag Laurette, blij dat je er weer even was.