Georgie/ Caucasus, de Heilige Nino
Inhoud blog
  • RUSLAND OERAL DEEL 1
  • RUSLAND OERAL DEEL 2
  • RUSLAND ASTRACHAN NIEUWJAARS TRADITIES
  • RUSLAND ASTRACHAN VAN A TOT Z
  • RUSLAND ASTRACHAN ALINA HAAR VERHAAL
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    17-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vietnam verkeersregels

    Vietnam - VERKEERSREGELS

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik u geïnformeerd heb over mijn reis naar Vietnam.

    Zoals u uit mijn reisverslag kunt lezen, heb ik daar een geweldige tijd gehad en ik kan het u aanraden om Vietnam te gaan bezoeken.

    Mijn vriend en touroperator ter plaatse in Hanoi is tevens mijn vaste mailer en we hebben vaak hele geschiedenissen aan elkaar te vertellen.

    Son (dat is de naam van mijn vriend) is samen met zijn vrouw ongeveer 4 maanden geleden vader van een gezonde dochter (Huan) geworden en daar zijn ze heel trots op, en terecht, het is een wolk van een dochter.

    We vertellen ook elkaar bijzonderheden over het reilen en zeilen in de voor ons en voor hen eigenaardigheden van onze landen , en dat is erg leuk omdat te weten.

    Son, directeur van de zeer gespecialiseerde Vietnamese touroperator www.footprintsvietnam.com organiseert alle soorten van goede vakanties in zijn eigen land van hoge kwaliteit en dat durf ik te zeggen, gezien de reacties van de Nederlandse groepen en individuelen die reeds met hem op vakantie zijn geweest.

    SERVICE MET EEN BREDE GLIMLACH is een van de uitingen van Son.

    Hieronder een zelfspot artikel over het verkeer in Vietnam.

    Even toch nog wat extra informatie over het verkeer zoals ik dat ervoer op mijn reis in - en rond Hanoi Vietnam.

    Mijn vriend Mr. Son, vroeg me of ik bang was om achter op zijn oude - maar degelijke motor mee te gaan rijden om wat kleding en andere voor mij nuttige zaken te kopen, zodat ik mij kon omkleden en verfrissen.

    Ook zou ik dagelijks met hem op zijn motor van mijn hotel, door de drukke - en nauwe straatjes naar en van mijn werk worden gehaald en gebracht door hem.

    Gezien de enorme drukte van het verkeer, had ik eerst wel mijn bedenkingen, maar ik had geen andere keuze, want auto’s waren er praktisch niet voorhanden en… iedereen reed dus op een motor, dus waarom ik niet. Dus zette ik een helm op mijn hoofd en ging achter op de motor van hem zitten, hem om de middel vasthoudend, bang dat ik van de motor zou afvallen.

    Son reed zelf heel beschaaft echter ook hij reeds links waar hij eigenlijk rechts zou moeten gaan. Stond voor linksaf (naar mijn idee) voorgesorteerd en ging plotseling gewoon rechtdoor. Hij remde waar ik niet dacht dat er geremd zou worden, stoplichten met rood licht, daar stopte hij niet voor.

    Gedurende mijn eerste rit bij hem achter op zijn motor, heb ik toch van tijd tot tijd mijn ogen gesloten en daarbij voelde ik me meer veilig dan wel kijken.

    Hij reed niet gevaarlijk, hij reed zoals iedereen dat doet en deed.

    Het aantal motorfietsen is ver boven de miljoen in Hanoi, auto’s zijn er nauwelijks. Het aantal fietsen (soms net rijdende markten die fietsen) is ontelbaar. Op de motor / fietsen wordt alles vervoerd, van grafstenen, tot BH zaakjes, van deuren tot kippen, zaken worden er op gedaan. De motor / fiets is multifunctioneel en niet alleen om er op te fietsen.

    Dat alles rijdt af en aan, in grote stromen luid toeterend en bellend je tegemoet of van je af. De mobile telefoon is zeer populair en al rijdend wordt menig telefoongesprek gehouden.

    Heel moeilijk wordt het als je de straat wenst over te steken. Al dat verkeer, al die mensen die kris kras op je af rijden, naast je rijden of lopen, het lijkt er op dat een stroom van duizenden weggebruikers het op je gemunt hebben om het voor je of moeilijk of geheel onmogelijk te maken om te kunnen oversteken.

    De waarheid is toch anders. Zolang jezelf niet aan de weggebruikers laat zien dat je gaat oversteken, blijft men doorrijden omdat men niet weet dat je gaat doen.

    De meest simpele methode is gewoon beginnen met oversteken en door middel van een praktisch rechte lijn te gaan lopen, dan gewoon (zonder ongelukken, al hopend daarop) goed opletten dat je niet tegen anderen oploopt en dan de overzijde van de straat bereiken.

    Eerst moest ik wel heel erg wennen en ook mijzelf motiveren om gewoon over te gaan steken. De eerste maal was beangstigend, maar als snel zag ik dat de andere weggebruikers gewoon voor -, achter - en opzij langs me heen reden.

    Ik ben geen enkele maal door hen aangereden, nog niet eens aangeraakt.

    Het is en was wennen.

    Naar aanleiding van mijn vriend Son in Vietnam zijn verkeerssituatie, kreeg ik van hem DE WEGENVERKEERSREGELS toegestuurd.

    VIETNAM TOCH OOK UW VAKANTIELAND!

    Indien je in Vietnam ben en je denkt er over om een motor(fiets) te gaan huren en er zelf mee op ontdekkingsreis te gaan, zonder hulp van een bijvoorbeeld een Vietnamese organisatie zoals die van mijn vriend SON

    ( www.footprintsvietnam.com ) dan dient u goed op te letten of de te huren motorfiets wel in goede staat verkeerd, u de verkeersregels wel goed kent en toepast, en dat u erg goed verzekerd ben. Als u daarbij ook nog wat Vietnamees spreekt, kan dat een hulp zijn.

    Het onderstaande verhaal en richtlijnen kreeg ik van mij vriend SON, dit ter lering en ter vermaak. P.S. Het lijkt me toch beter een goed georganiseerde reis naar Vietnam te boeken zodat u geen problemen zal hebben met deze ietwat (beneden genoemde) vreemde verkeersregels!

    Vietnam - De wegenverkeersregels ! (grapje)

    1. Handel volgens de verkeersregels, zover je ze kent en begrijp.

    2. Houd je richting, wat er ook gebeurt.

    3. Herinner dat de snelste manier tussen twee punten is een rechte lijn.

    4. Verwacht het niet te verwachten.

    5. Wees niet verrast wanneer er een 10 meter lange boot zich slingert tussen twee motoren door op de snelweg , dat juist voor je geschiedt.

    6. Wees niet verrast, ondanks de vogelgriep, dat er een hele schare eenden zich op de grote weg bevinden.

    7. Wees niet verrast wanneer een volgeladen bus (of iets anders) u tegemoet komt aan de verkeerde kant van de snelweg.

    8. Het Rode stoplicht betekend vaak slechts een advies!

    9. Stop niet direct bij rood licht omdat het mogelijk is dat het achterop komende verkeer pardoes tegen u opknalt.

    10. De man met twee grote koelkasten geplaatst op de achterzit van zijn motor, gaat zeker niet stoppen voor het rode verkeerslicht.

    11. Verkeerspleinen zijn gewoonlijk niet meer dan wat oponthoudt voor het verkeer.

    12. Het is heel gewoon om de verkeerde kant van een 1 richtingsverkeersweg in te gaan.

    13. Wanneer je iets geheel stoms doet, zoals beschreven bij punt 12, ga aan het toeteren, dat helpt.

    14. Rijdt met minstens 1 vinger constant aan de claxon, omdat dat gemakkelijker is om de verkeersregels te volgen.

    15. Omdat je 4 personen op je motor of fiets heb die de verkeerde richting inrijden bij een 1 richting verkeersstraat, wilt dat nog niet zeggen dat de politie je zult stoppen.

    16. Verkeerslichten worden gedurende de dag niet gebruikt omdat ze teveel elektriciteit gebruiken.

    17. Verkeerslichten kunnen vaak verstopt zijn achter bomen of andere tekens of borden.

    18. “Vaak zijn tekens voor linksaf slaan” buitenwerking of zijn gewoon weggehaald van tijd tot tijd.

    19. Omdat U toevallig linksaf wilt slaan en u zich begeeft aan de linkerzijde van de weg wil niet zeggen dat iemand u passeert of aan de linker - of aan de rechterzijde, of gewoon rechtdoor gaat.

    20. Omdat iemand aan de linkerzijde van de straat rijdt wil nog niet zeggen dat hij linksaf gaat, het kan ook betekenen dat hij of rechtsaf of rechtdoor gaat.

    21. Hetzelfde geld overigens andersom.

    22. Denk niet, omdat er aan beide zijden van de weg een grote hoeveelheid motoren op u afkomt, dat het betekend dat u op de juiste kant van deze weg rijdt en denk vooral niet dat u op een eenrichtingsweg rijdt.

    23. Denk niet dat wanneer een auto aan uw kant van de weg rijdt dat hij aan de juiste kant van deze weg rijdt.

    24. Helmen zijn er voor om ze in de mand voorop de motor te plaatsen en niet om te dragen.

    25. Ter herinnering: autorijders zijn vaak niet de bezitters van deze auto maar zijn motorrijders en gedragen zich daar ook naar.

    26. Als je aangereden wordt door een auto, wees er dan zeker van, dat het geen staatsauto is.

    27. Pas op voor buitenlanders, omdat de meeste van hen op een Russische motor rijden, en deze moeten blijven rijden, anders zou de motor er wel eens kunnen stil komen te staan. (grapje).

    28. Let speciaal op iedereen die een groene pet (politie) en plastik sandalen draagt, omdat ze weten dat ze het recht op de weg voor zich hebben.

    29. Pas op voor iedere Vietnamees met rood, blauw of groen haar , omdat ze denken dat ze van een andere planeet komen alwaar Vietnamezen wonen die geen donker haar hebben.

    30. Pas op voor iedereen die een motorhelm draagt ,omdat ze denken dat rijden in Vietnam gevaarlijk is, of het zijn buitenlanders.

    31. Pas op voor buitenlanders omdat ze denken dat er helemaal geen regels zijn in Vietnam.

    32. Geef veel ruimte voor meisjes die achterop de motor zitten die hun handen om het middel van de berijder hebben geslagen, omdat het mogelijk is dat de motor plotselinge vreemde bewegingen kan gaan maken.

    33. Auto’s met pech op de snelweg zullen ook gedurende de nacht geen lichten aan hebben.

    34. Indien u een kapotte auto zonder lichten aan in de midden van de nacht op de autosnelweg aanrijdt, zult u waarschijnlijk worden gedagvaard in verband met het berokkenen van schade.

    35. Slootjes die overdwars over de snelweg liggen behoeven niet te worden gemarkeerd en ook gemorste olie op de weg niet.

    36. Herinner zich er aan dat na het vallen van de avond niemand zich stoort aan virtuele verkeerssignalen van welk soort dan ook.

    37. Vietnamezen willen geen tijd verliezen om het onzichtbare, dus zijn er geen zichtbare stoptekens.

    38. Wanneer je een heleboel chauffeurs ziet samen staan op de hoek van een straat, pas dan op, er staat dan een politieman te wachten voorbij deze straathoek om u op te wachten en een bekeuring uit te gaan schrijven.

    39. Indien er stoplichten zijn, stop dan niet, want het is mogelijk dat iemand u van achter aanrijdt.

    40. De regel is om niemand van het tegemoet komend verkeer aan te rijden, tegemoet komend verkeer neemt zijn kansen.

    41. Als 3 mensen tegelijkertijd iets stoms doen dan vermijden ze een ongeval .Indien 5 personen iets stoms doen op dezelfde tijd , dan gebeurt er een ongeluk.

    42. Er zijn ongeveer 10 miljoen motorfietsen in Vietnam, hiervan hebben slechts tussen de 2 en 3 miljoen een rijbewijs.

    43. Dat Vietnamezen zelfspot heeft, bewijs dit artikel, naar mij toegezonden door mijn vriend en reisorganisatie Son.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)

    Archief per week
  • 11/10-17/10 2010
  • 30/08-05/09 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!