• Donderdag 30 Augustus

Onze Rondreis door het Westen van de USA
    Amerika 2007
    26-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag 9 Augustus

Dag 3: San Fransisco
    Overnachting: Grant Hotel

Onze laatste volle dag in San Francisco

xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Vandaag stond op het programma dat we fietsen zouden gaan huren om over de Golden Gate Bridge te fietsen naar Sausalito, maar omdat we gisteren al met de rondtour op de Golden Gate Bridge waren geweest, besloten we toch maar om andere bezienswaardigheden in SF te bezichtigen.

We brachten wandelend een bezoek aan het vlakbij ons hotel gelegen Chinatown en daarna ook Little Italy, waar we op een terras een heerlijke capuccino hebben gedronken.

Daarna door gewandeld naar Pier 31, waar we de van te voren geboekte tickets van Alcatraz moesten ophalen. Het was maar goed dat we ze vanuit Nederland gereserveerd hadden want alle kaartjes waren voor de gehele dag “SOLD OUT”.

We hadden nog een klein uurtje voordat we moesten inboarden, ondertussen nog weer een gezellig rondje Pier 39 gedaan en een broodje hotdog gegeten. Er lag op dat moment een enorm cruiseschip aangemeerd.

Om 13.45 vertrokken we met de ferry richting Alcatraz, de beruchte gevangenis waar de film met Clint Eastwood werd opgenomen (Escape from Alcatraz), die we het afgelopen weekend nog speciaal daarvoor gehuurd en gezien hadden. We zagen de voorlichtingsfilm en deden de audiotour, een rondleiding door het gehele complex met koptelefoon met een in het nederlands gesproken vertaling. Het was heel indrukwekkend.

Om 17.00 uur vertrok de ferry weer richting San Francisco, waar we een prachtig uitzicht op de skyline en natuurlijk ook weer de Golden Gate Bridge hadden. Daarna een taxi genomen om bijtijds de huurauto op te halen. Het was gelukkig toch niet druk, waren de papieren en overdracht snel geregeld en konden we beginnen met onze eerste rit met de Dodge Caravan, een 7 persoons minivan (in plaats van de in Nederland gereserveerde Chevrolet Uplander), maar wat een bak zeg !!

We hebben meteen een rit door het drukke centrum gereden om de auto uit te proberen, we hebben ook maar meteen de beroemdste, steilste en bochtigste weg gereden de Lombard street.

Nadat we de auto in de parkeergarage gezet hadden zijn we naar Fisherman’s Wharf gegaan, bekend vanwege z’n vele winkeltjes en visrestaurantjes, waar we heerlijk verse vis hebben gegeten.

Dit was onze laatste dag San Francisco en morgen trekken we verder richting Yosemite.