• Donderdag 30 Augustus

Onze Rondreis door het Westen van de USA
    Amerika 2007
    26-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag 18 Augustus

Dag 12: Moab
    Overnachting Super 8

Een rustdag vol activiteiten in Moab

xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

We stonden vanmorgen om 7.30 uur op en hebben in het hotel ontbeten. Het ontbijt bij dit motel was inclusief en bestond uit zelf geroosterde toast met boter en jam en verschillende soorten donuts. Heel simpel, maar toch zeker niet slecht.

Om 8.15 uur verzameld bij het tourburo, waar vandaan we met een bus langs de kronkelende Colorado River omhoog werden vervoerd naar het punt waar een tweetal achtpersoons rubberen roeiboten en een aantal tweepersoons kayaks te water werden gelaten. Hier kregen we eerst nog wat veiligheidsinstructies medegedeeld en werden de reddingsvesten aan een ieder uitgereikt.

De Colorado rivier blijkt namelijk een snelstromende rivier te zijn met verraderlijke onderwaartse stromingen en een aantal rapids (stroomversnellingen), die het varen met een kayak juist avontuurlijk maken.

Het was een drie uur durende vaartocht waarbij we afwisselend in de guided boot en dan weer in de kayaks zaten. Ook mochten we op sommige plaatsen zwemmen, waarbij je jezelf ook heerlijk met de stroom mee kon laten drijven. Het bleek een traditie te zijn om met de aanwezige boten onderling watergevechten te houden, dat was dus nu ook weer het geval, aangevoerd door een boot vol Spanjaarden werden we allen met behulp van de aanwezige emmers en waterpistolen kletsnat, maar door de hitte was dat juist een lekkere afkoeling en hebben er erg veel plezier aan beleefd. De rapids, met een stromingslevel 2 op een schaal van 6 (=  onbegaanbaar), bleken niet van dien aard om er trauma’s aan over te houden.

Rond 13.00 uur zijn we met de bus teruggebracht, waarna we tot 15.00 uur de tijd hadden om ons om te kleden en wat te eten.

We hadden weer heerlijke broodjes “gezond” gehaald bij Subway en bij het zwembad opgegeten. Om 15.00 uur startte de twee uur durende tour met de Hummer door het omliggende, ruige en speciaal daarvoor geschikte gebied, met enorm steile hellingen en afdalingen, tot wel 45 graden. Het was een enorme belevenis en we genoten er allen van. Af en toe mochten we even uitstappen en vertelde de gids ons wat over de omgeving op punten waar een mooi uitzicht was over het hele gebied rond Moab. Helaas mochten we niet zelf achter het stuur zitten, alleen dan wel even in stilstand voor een foto.

Na afloop hiervan keerden we terug in ons hotel om weer wat te relaxen bij het zwembad, daarbij hebben we met de laptop onze weblog weer even bijgewerkt en hebben we de status van onze koffer nog maar eens gecheckt, wat we meestal dagelijks doen. Eindelijk hadden we nu wel eens een nieuw berichtje gekregen maar dat was niet meer dan een ontvangstbevestiging van onze schriftelijk ingediende claim die we na 3 dagen, nog in San Francisco, verstuurd hadden. Helaas nog steeds geen koffer !

Om 18.00 uur zijn we het Nationale Park Arches gaan bezoeken, dit hadden we gisteren ook al gedaan maar toen regende en bliksemde het enorm en konden we er vanwege de vroege duisternis te weinig van zien, vandaar er nogmaals heen gegaan. Nu scheen het zonnetje lekker en was het haast onbewolkt.

Arches is niet zo’n groot park dus we hadden de hoogtepunten weer gauw gevonden, dit was o.a. Devils Garden, Balanced Rock, Park Avenue en top of the bill the Delicate Arch.

Ook hebben we nog gedeeltelijk de zonsondergang daar gezien.

’s Avonds heerlijk gegeten via een tip van de hummerguide bij McStiff’s, met o.a. een combinatiegerecht van sirloin, crablegs en shrimps.

Na het eten terug naar het hotel gegaan en gaan slapen.