• Donderdag 30 Augustus

Onze Rondreis door het Westen van de USA
    Amerika 2007
    26-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag 20 Augustus
    Dag 14: Page
    Overnachting: Page Boy Motel

Page  -  Lake Powell

xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Vandaag stond de rit naar Page gepland. In Nederland hadden we al een excursie / tour geboekt naar de Upper Antelope Canyons, daardoor moesten we er alweer bijtijds uit.

In de supermarkt even wat broodjes gehaald en die op de veranda lekker opgegeten.

Om 7.45 uur Utah tijd reden we weg, maar al heel gauw in de staat Arizona aangekomen ging hier de klok weer een uur terug, wat dus wat tijdwinst opleverde.

Maar het bleek slechts drie uurtjes rijden te zijn en om 10.00 uur waren we al op de plaats van bestemming namelijk het Page Boy Motel, een motel zonder enige verdieping.

Wij hadden dus een kamer op de begane grond met een eigen terrasje met leuke zitjes in een mooi aangelegde tuin met uitzicht op het zwembad.

We hadden de koffers alleen maar even in onze kamer gezet en zijn gauw doorgereden naar het tourbureau van Caroline Ekis, waar de tourbusjes al klaar stonden om ons naar de Upper Antelope Canyon te brengen. De rit ernaar toe duurde een half uurtje, waarvan de tweede helft over onverharde wegen, die niet toegankelijk waren voor eigen auto’s. Een gids leidde ons door de Canyons, die het best te vergelijken zijn met een grot. De rotsen zijn van binnenuit uitgesleten, doordat deze sinds het ontstaan onderhevig zijn aan hevige stromingen (floods) van water en zand. Ook zijn daardoor gaten en spleten van bovenaf ontstaan waardoor de zon er doorheen kan schijnen. Hierdoor krijg je een speciaal kleureffect op en in de rotsen.

De gids wees ons precies de beste plaatsen aan waar je de mooiste foto’s kon maken, gebruik makend van net dat beetje zonlicht. Nou, we bleven foto’s maken, zo prachtig was het.

Na een uur gingen we weer met het busje terug en werden we weer bij het tourbureau afgezet.

Bij ons Motel aangekomen hebben we onze zwemspullen gepakt en zijn we naar Lake Powell gereden. Lake Powell is een prachtig meer, dat tussen de rotsen ligt van de Glenn Canyon, op de grens van Utah en Arizona. Het is ontstaan toen de Colorado Rivier de Glenn Canyon overstroomde na aanleg van een dam.

Eerst zijn we via de imposante Glenn Canyon dam naar het havenplaatsje Wahweap Marina gegaan, met een prachtig uitzicht over de haven en het meer Lake Powell.

Daarna zijn we het strandje op gaan zoeken van Lonely Rock en hebben daar een paar uur heerlijk gezwommen en lekker in de zon gelegen, echt heerlijk een paar uurtjes relaxen.

Het water was helder en heerlijk van temperatuur en met een wit zandstrandje wat geleidelijk in het meer afliep, was het uitermate geschikt om te zwemmen.

Bij terugkomst zijn de kinderen nog lekker in het zwembad gaan zwemmen en zijn wij Page gaan verkennen en meteen een restaurantje voor de avond uitgezocht.

In het begin van de avond hebben we een cowboyrestaurantje opgezocht, geheel in een old western stijl ingericht en wederom heerlijk en veel gegeten.

Na terugkomst hebben wij nog even op het terrasje van ons motel gezeten en een fles rose “koud gemaakt” en zijn de kinderen gaan slapen.