• Donderdag 30 Augustus

Onze Rondreis door het Westen van de USA
    Amerika 2007
    26-07-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag 28 Augustus
    Dag 22: Los Angeles
    Overnachting: Howard Johnson Hotel LAX

xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />Santa Monica Beach en Venice Beachxml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Vandaag de laatste dag in Los Angeles en de voorlaatste dag van de vakantie. Morgen vroeg om 10.50 uur staat voor ons de terugreis via Chicago naar Amsterdam te wachten. Vandaag dus nog een laatste dag in LA en die zouden we gaan benutten om te relaxen en bij te komen van de indrukken en vermoeienissen van de laatste dagen en eigenlijk ook van de gehele vakantie. Waar kan je dat beter doen dan lekker op het strand. Natuurlijk het strand van California, het strand waar California ook om bekend staat, vooral bij de surfers door zijn machtige hoge golven. De stranden die we bezocht hebben zijn Santa Monica beach, met een prachtig breed zandstrand, waar Pamela Anderson voorheen rondhuppelde in haar rode badpakje voor de filmopnames van Baywatch. Hier hebben we lekker een groot deel van de dag doorgebracht, lekker in de zon gelegen en in de golven gedoken. Golven, die we overigens wel hoger hadden verwacht, maar wel lekker dat we er veilig in konden en mochten zwemmen, ondanks dat er wel constante toezicht op was. Voordat we het strand opzochten, heb ik zelf alleen eerst nog even rond een uur of negen ‘s morgens de Hollywood Bowl bezocht, welke 10 minuten rijden van ons hotel vandaan lag. In dit openlucht theater/stadion hebben de Beatles in 1965 een concert gegeven, waar ik nog wel de geluidsopnamen van heb,  alhoewel je meer het geschreeuw van de fans hoorde, die de muziek overheerste. Gaf toch een apart gevoel daar nu op de tribune te zitten en te kijken naar het podium, die evenals de banken nog origineel zo uit de jaren zestig zijn gebleven.

Na het uitchecken van ons hotel zijn we weer gezamenlijk richting Santa Monica beach gereden. Voordat we daar aankwamen zijn we eerst nog eens door de chique wijk Beverly Hills gereden. Daar hebben we een bezoekje gebracht aan een van de duurste winkelstraten ter wereld, de bekende Rodeo Drive, waar de celebrities uit de show- en glamourwereld hun inkopen doen van o.a. kleding, schoenen en sieraden. In die straat ook weer vele dure automerken voorbij zien komen, zelfs ook een Ferrari en twee keer een Rolls Royce.

Na Santa Monica beach zijn we tegen het eind van de middag naar Venice Beach gelopen. Venice beach staat bekend om zijn levendige boulevard, met tal van kraampjes, waar van alles en nog wat gekocht kan worden. Vele artiesten, kunstenaars en straatmuzikanten brengen hier leven in de brouwerij, wat het erg gezellig maakt. Natuurlijk ook gedurende deze wandeling langs het strand vele joggers, skaters en andere sportfanaten gezien.

Met het vallen van de avond zijn we onze laatste hotel op gaan zoeken, het Howard Johnson hotel, dat op 5 minuten rijden ligt van Los Angeles Airport. Daar nog voor een laatste keer genoten van een zwembad en dit keer ook een lekker hete jacuzzi. Daarna douchen, omkleden, inmiddels liep het al weer tegen tienen, en in de buurt weer eens bij een Denny’s gegeten. Daarna in de straat om de hoek van ons hotel de huurauto, de Dodge Caravan, ingeleverd, wat overigens heel vlot verliep en terug naar het hotel, voor de allerlaatste nacht van onze vakantie in de USA.

De volgende morgen zullen we rond acht uur van het ontbijtbuffet gebruik maken, waarna we om negen uur met het shuttlebusje van het hotel naar het vliegveld gebracht zullen worden. Dan zijn we ruim op tijd voor onze terugvlucht van 10.50 uur naar Chicago, waar we na 3 ½ uur vliegen en 1 uur overstaptijd onze reis richting Amsterdam zullen vervolgen, waar we de volgende morgen, donderdag 30 augustus om 09.20 uur Nederlandse tijd aan zullen komen.

Dan zullen we terug kunnen kijken op een zeer geslaagde vakantie met naast het enige minpuntje, de voor drie weken gemiste koffer, zeer vele onvergetelijke hoogtepunten met daarbij zeer vele mooie herinneringen.