Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (B008) Shot at 55 mm (35mm film equiv: 82mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/250 sec, f/13, ISO 100, Compensation: +1/3
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-C, at 266m, with a depth of field from about 11m to infinity AF Area Mode: Auto-area
Date:
July 5, 2016 9:28:54PM (timezone not specified) (10 days, 13 hours, 39 minutes, 25 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
File:
1,024 × 745 JPEG 421,349 bytes (411 kilobytes)
Het reuzenrad, het Ferris wiel, Roue de Paris, the London Eye, gewoon een constructie afgeleid van het fietswiel. Overal werden ze opgesteld om op een aangename wijze een mooi overzicht te krijgen van de omgeving.
Mooie inhoudelijke foto, goede compositie, met een romantische ondertoon door de zonsondergang. De tijd om beide in zulk wiel te stappen en op een aangename manier te genieten. Fijne kleuren met de gouden raampjes die afsteken tegen de nog blauwe lucht. Fijne scherpte.
18-07-2016 om 19:35
geschreven door Marsje
Foto 022 - AnnekeB
Camera:
Nikon D7000
Lens:
AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED [II] Shot at 75 mm (35mm film equiv: 112mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/50 sec, f/11, ISO 400
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-A, at 2.2m, with a depth of field of about 38cm, (from about 17cm before the focus point to about 21cm after) AF Area Mode: Auto-area
Date:
July 16, 2016 8:18:06PM (timezone not specified) (14 hours, 2 minutes, 36 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
File:
530 × 800 JPEG 197,148 bytes (193 kilobytes)
Voor elk kind pure magie wanneer je blaast op een windmolentje dit begint te draaien, ook bij het minste zuchtje wind.
Mag ik zeggen dat dit niet je beste inzending is. Niet echt een compo waar men zich fijn bij voelt, de onscherpte van het geheel. Er is een heel klein beetje panning maar dan tegen een onscherpe achtergrond.
Enkel de kleuren zijn natuurlijk.
18-07-2016 om 19:36
geschreven door Marsje
Foto 023 - Djambo
Camera:
Nikon D7100
Lens:
50 mm f/1.8
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/320 sec, f/4, ISO 100, Compensation: -1/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 15, 2016 2:27:23PM (timezone not specified) (1 day, 11 hours, 56 minutes, 31 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 683 JPEG 343,155 bytes (335 kilobytes)
Soms zijn ze onbegrijpelijk de foto’s voor mij, zoals deze. Mogelijk kent iemand het verhaal? Minder aangenaam beeld van half versleten sandalen op een afgezaagde boomstam. Mogelijk heeft een romein hier zijn hoofd verloren op het kapblok en hebben ze er zijn sandalen gezet als aandenken.
Redelijke compo met een mooi geheel wat het hout betreft. Een ander hoofdonderwerp zou hier meer geschikt zijn. Goede kleuren en scherpte.
18-07-2016 om 19:37
geschreven door Marsje
Foto 024 - Jilda
Camera:
Panasonic DMC-FZ38
Lens:
4.8 mm (Max aperture f/2.8) (shot wide open)
Exposure:
Auto exposure, Shutter priority AE, 1/10 sec, f/2.8, ISO 400
Flash:
Off, Did not fire
Date:
July 16, 2016 2:17:21PM (timezone not specified) (20 hours, 50 minutes, 3 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
600 × 800 JPEG 254,234 bytes (248 kilobytes)
Mogelijk ben ik fout maar ik vermoed dat we hier een zonnepit molen zien. In elk geval een molen met enorme snelheid en dat toon je hier.
Een mooie compo met een geleiding van het oog via het snel draaiende ronde gedeelte naar de eigenlijke pers.
Een iets wat krap in het kader maar dit stoort niet echt.
Goede scherpte op de omgeving van de molen en natuurlijke kleuren.
18-07-2016 om 20:17
geschreven door Marsje
Foto 025 - Fati
Camera:
Canon EOS 5D Mark III
Lens:
EF24-70mm f/2.8L II USM Shot at 33 mm
Exposure:
Manual exposure, 1/160 sec, f/10, ISO 200
Focus:
At 4.9m, with a depth of field of about 2.8m, (from about 1.0m before the focus point to about 1.8m after)
Date:
July 6, 2016 1:43:56PM (timezone not specified) (10 days, 22 hours, 58 minutes, 42 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Een halfronde wenteltrap, een mooi en uniek architectonisch gegeven. De wenteltrap heeft natuurlijk meer nadelen dan een rechte trap, laat maar zeggen om er dingen op te verhuizen. Maar elk nadeel heeft ook zijn voordeel zou wijlen Cruijff zeggen en dat is toch wel zijn elegantie.
Als compositie heeft u dit mooi voor elkaar gebracht en de elegantie van de trap helemaal uitgespeeld. Geplaatst uit het centrale punt toont u alle mooie kenmerken van deze trap.