105 mm f/2.8 Shot at 105 mm (35mm film equiv: 158mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/350 sec, f/3.3, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
April 17, 2017 12:11:35PM (timezone not specified) (18 hours, 37 minutes ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,072 × 726 JPEG 101,177 bytes (99 kilobytes)
Hulst, een groenblijver en duidelijk op de foto hebben de bladeren scherpe stekels.
Een goede compo waar je de tak laat starten vanuit de linker benedenhoek. Door het gebruik van de macrolens en een open diafragma van f 3.3 heb je echt geen blad helemaal scherp op een sterk punt.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/2,500 sec, f/3.5, ISO 250, Compensation: -0.3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
April 18, 2017 3:10:27PM (timezone not specified) (3 hours, 57 minutes, 19 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 796 JPEG 485,593 bytes (474 kilobytes)
Prikkeldraad, in sommige dialecten pinnenkesdraad, in vele natuurgebieden maakt men er overstap in houten trappen over om deze scherpe draaduiteinden te vermijden.
Sterk beeld met een mooie compositie en veel diepte in het beeld. Het onderwerp mooi gepositioneerd op een sterk punt.
Een niet wipper, mooie Nederlandse naam voor dit toestelletje dat zeker niet mag ontbreken op een bureau. 40 jaar in bezit, made in Sweden, zegt al veel.
De scherpe puntjes van dit toestel komen mooi naar voor in dit beeld. Eenvoudige en duidelijke foto.
Diegene die zich hier gescheerd heeft zal enkele dagen moeten binnen blijven om te herstellen. Het bloed spat hier van het scherm met zulke scherpe mesjes.
Mooi stilleven, helder van kleur en mooi scherp.
De compo laat je mooi starten met het scherpe schermesje op de voorgrond en een zeer lichte vervaging van de verder gelegen onderwerpen. Het bloed is de rode draad.
Reeds in de 9de eeuw is er sprake van glazen spuiten en dat in Egypte. Waar een chirurg probeerde staar uit de ogen van zijn patiënten te zuigen.
Dat hier scherp het hoofdthema is zal door niemand ontkend worden. Rillingen lopen reeds over mijn rug. Mooie voorstelling van het product in een veelzeggend stilleven.
April 28, 2017 12:01:57PM (timezone not specified) (1 hour, 41 minutes, 22 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 888 JPEG (1.1 megapixels) (494 kilobytes)
De wasmachine of de mixer heeft geholpen aan de ontvoogding van de vrouw. Alleé een mixer kan ik hanteren, een wasmachine dat is nu toch wat te ingewikkeld voor mij. Alle hemden, alle broeken bij elkaar, neeeen niet goed, hoe niet goed???
Mooie compo van het uiteinde van deze staafmixer waar de scherpte op het einde zit, letterlijk en figuurlijk.
Auto exposure, Not Defined, 1/125 sec, f/5, ISO 560, Compensation: -2
Flash:
Auto, Did not fire
Date:
April 29, 2017 5:18:39PM (timezone not specified) (14 hours, 50 minutes, 33 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 684 JPEG 288,673 bytes (282 kilobytes)
Een geweldige uitvinding waardoor we kleding zijn beginnen te maken, anders zouden we nog rondlopen in ons ukkie. Door de enorme ouderdom van dit voorwerp zijn er ook vele spreekwoorden rond ontstaan.
Een knap idee om deze scherpe naald de aandacht te geven die ze verdiend, door ze reeds door een knoop te rijgen en dan nog met een rode draad om het verhaal compleet te maken.
April 30, 2017 1:40:46PM (timezone not specified) (2 hours, 22 minutes, 57 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 665 JPEG 440,011 bytes (430 kilobytes)
Mooi uitgegroeide vetplant, fascinerende plantjes in allerlei vormen. Ik verzamel ze ook.
Met een prime lens 50mm die praktisch een macrolens is, is het schipperen tussen de volledige scherpte op het onderwerp en het mooie bokeh dat kan verwezenlijkt worden. Hier heb je mooi gefocust op het middelste gedeelte en een mooie background gerealiseerd.
Auto exposure, Shutter priority AE, 1/160 sec, f/22, ISO 400
Flash:
Off, Did not fire
Date:
April 22, 2017 11:57:40AM (timezone not specified) (8 days, 23 hours, 13 minutes, 44 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
600 × 900 JPEG 357,108 bytes (349 kilobytes)
Merkwaardig huis waar de rechte hoek van het huis een scherpe is geworden, blijkbaar om de loop van de rivier ten opzichte van de straat te kunnen volgen.
Blijkbaar is er in de bewerking serieus aan het huis getrokken in de hoogte, deze indruk krijg ik toch. De scherpe lijn staat op 1/3 maar de diepte wordt gefnuikt door het abrupt einde van de gevel rechts.
TAMRON AF 18-270mm F3.5-6.3 Di II VC PZD B008N Shot at 27 mm (35mm film equiv: 40mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/640 sec, f/8, ISO 200, Compensation: -2
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 1, 2017 4:58:39PM (timezone not specified) (5 hours, 49 minutes, 28 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
596 × 900 JPEG 419,005 bytes (409 kilobytes)
Een nostalgisch gereedschap van de grootouders dat bijna 50 jaar aan de muur bewaard wordt en daarom ook elk jaar een conserveringsbehandeling moet krijgen. Een mooi aandenken dat elke dag doet herinneren.
De eg zit wat in een vreemd kader maar de scherpe eg punten zijn duidelijk aanwezig.
At 14125m, with a depth of field from about 28m to infinity
Date:
April 29, 2017 8:59:32PM (timezone not specified) (3 days, 15 hours, 3 minutes, 21 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 683 JPEG 123,570 bytes (121 kilobytes)
De paradijsvolgelbloem doet zijn naam alle eer aan en wordt enkel bestoven door kolibrie’s.
De compositie is centraal gekozen, ondanks deze keuze is er voldoende ruimte van alle zijden rond de bloem. De bloem komt mooi los van de achtergrond. Iets meer vervaging had mogelijk gekund, alles hangt natuur af van de afstand tot de achterliggend bladeren.
Prikkertjes, ook wel tandenstokers genoemd. Ten stelligste af te raden daar mee tussen uw tanden te peuteren. U kan er u mee kwetsen en door de kegelvorm teveel druk zetten tussen de opening van uw tanden.
Centrale compo wat hier passend is. De scherpte op de juiste plaats gelegd.
Natuurlijke kleuren en neutrale achtergrond die de prikkertjes mooi naar voor brengt
Manual exposure, 1/50 sec, f/20, ISO 400, Compensation: -1/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 4, 2017 3:07:21PM (timezone not specified) (4 hours, 2 minutes, 24 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 814 JPEG 430,925 bytes (421 kilobytes)
Op het scherp van de snede en bij het snijden van ui is uw mes best vlijmscherp om te vermijden dat er stoffen vrijkomen die uw tranen zullen beïnvloeden.
Mooie compositie met verhaal waar mooi duidelijk de ui in plakjes wordt gesneden. Buiten het mes is alles mooi scherp.
Natuurlijke kleuren en een ondergrond en achtergrond die het onderwerp accentueren.
De potloden worden gekruist met mooi gescherpte punten. Vroeger wie tekende met potloden wist dat het van allerhoogste belang was dat ze goed geslepen waren. Tegenwoordig alles met de PC maar ook hier heb je voorbereiding nodig.
Een fijne compositie waar de beide hoeken links worden benut met twee diagonale waar op de sterke punten het scherp onderwerp is geplaats.
Prikkertjes maar niet voor op het feestje. Cactussen de ware kunstenaars van het overleven, dit danken zij aan de wateropslag in hun planten lichaam en wortels. De stekels zijn in feite de balderen.
Mooie close-up van dit groepje op een niet storende zwarte achtergrond.
Natuurlijke kleuren en goede scherpte, wie hieraan moest twijfelen voel maar eens.
Auto exposure, Not Defined, 1/80 sec, f/5, ISO 800, Compensation: -1
Flash:
Auto, Did not fire
Date:
April 29, 2017 5:09:38PM (timezone not specified) (9 days, 17 hours, 58 minutes, 5 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
900 × 800 JPEG 277,082 bytes (271 kilobytes)
Wie weet het nog Willem Tell moest het doen met een appel. Tomaten zijn dan ook relatief jong in West-Europa, samen met de aardappel zijn ze hier geïntroduceerd. Vroeger had de tomaat ook nog de romantische naam “Pomme d’amour”
Centrale compositie met een belichting onder controle, door de naald verschuift de aandacht toch licht naar rechtsboven. De geweven ondergrond neemt zijn deel van de aandacht en geeft een zekere onrust.
May 13, 2017 6:15:27PM (timezone not specified) (6 hours, 40 minutes, 36 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 733 JPEG 282,350 bytes (276 kilobytes)
Altijd met bewondering gekeken naar borduurwerkjes maar nooit zelf beoefend. Dor deze opname van zeer dichtbij weet ik nu ook waarom een prik zo pijnlijk is. Kijk maar eens naar de punt van deze naald.
Mooie compo met verhaaltje en het onderwerp op een sterk punt. Wat we denken is niet altijd wat we zien. Een mooi licht schijnt over dit kunstwerkje in spe.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/125 sec, f/2.5, ISO 200, Compensation: -1/3
Flash:
none
Date:
May 13, 2017 8:07:05PM (timezone not specified) (8 hours, 24 minutes, 42 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 799 JPEG (500 kilobytes)
Wijn kurkentrekker met folie mesje, een handig gereedschap als er niets anders voorradig is. Zelf ben ik geen sommelier, daarom mijn bedenking. Het mesje lijkt me zeer scherp op deze foto.
Uitstekende compositie waar de bedoeling van dit gereedschap mooi wordt geïllustreerd.
De kleur heeft een lichte blauwzweem, mooie scherpte van het geheel.
AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED Shot at 85 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/640 sec, f/5.6, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-A, at 94cm, with a depth of field of about 2.5cm, (from about 12mm before the focus point to about 13mm after) AF Area Mode: Dynamic Area
Date:
April 25, 2017 2:10:00PM (timezone not specified) (18 days, 21 hours, 11 minutes, 34 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
Time Zone Offset:
+01:00
File:
1,200 × 800 JPEG 473,484 bytes (462 kilobytes)
Herkenbaar op de achtergrond de Onze-Lieve-Vrouwbasiliek, er wordt beweerd de grootste kerk in Limburg. Op de voorgrond merken we een scherpe punt maar van wat?
Goede compositie en mooie dof met een nog juist herkenbare kerk. Wat het object feitelijk betekent weet ik echter niet.