Prikkertjes, ook wel tandenstokers genoemd. Ten stelligste af te raden daar mee tussen uw tanden te peuteren. U kan er u mee kwetsen en door de kegelvorm teveel druk zetten tussen de opening van uw tanden.
Centrale compo wat hier passend is. De scherpte op de juiste plaats gelegd.
Natuurlijke kleuren en neutrale achtergrond die de prikkertjes mooi naar voor brengt
Manual exposure, 1/50 sec, f/20, ISO 400, Compensation: -1/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 4, 2017 3:07:21PM (timezone not specified) (4 hours, 2 minutes, 24 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 814 JPEG 430,925 bytes (421 kilobytes)
Op het scherp van de snede en bij het snijden van ui is uw mes best vlijmscherp om te vermijden dat er stoffen vrijkomen die uw tranen zullen beïnvloeden.
Mooie compositie met verhaal waar mooi duidelijk de ui in plakjes wordt gesneden. Buiten het mes is alles mooi scherp.
Natuurlijke kleuren en een ondergrond en achtergrond die het onderwerp accentueren.
De potloden worden gekruist met mooi gescherpte punten. Vroeger wie tekende met potloden wist dat het van allerhoogste belang was dat ze goed geslepen waren. Tegenwoordig alles met de PC maar ook hier heb je voorbereiding nodig.
Een fijne compositie waar de beide hoeken links worden benut met twee diagonale waar op de sterke punten het scherp onderwerp is geplaats.
Prikkertjes maar niet voor op het feestje. Cactussen de ware kunstenaars van het overleven, dit danken zij aan de wateropslag in hun planten lichaam en wortels. De stekels zijn in feite de balderen.
Mooie close-up van dit groepje op een niet storende zwarte achtergrond.
Natuurlijke kleuren en goede scherpte, wie hieraan moest twijfelen voel maar eens.
Auto exposure, Not Defined, 1/80 sec, f/5, ISO 800, Compensation: -1
Flash:
Auto, Did not fire
Date:
April 29, 2017 5:09:38PM (timezone not specified) (9 days, 17 hours, 58 minutes, 5 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
900 × 800 JPEG 277,082 bytes (271 kilobytes)
Wie weet het nog Willem Tell moest het doen met een appel. Tomaten zijn dan ook relatief jong in West-Europa, samen met de aardappel zijn ze hier geïntroduceerd. Vroeger had de tomaat ook nog de romantische naam “Pomme d’amour”
Centrale compositie met een belichting onder controle, door de naald verschuift de aandacht toch licht naar rechtsboven. De geweven ondergrond neemt zijn deel van de aandacht en geeft een zekere onrust.
May 13, 2017 6:15:27PM (timezone not specified) (6 hours, 40 minutes, 36 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 733 JPEG 282,350 bytes (276 kilobytes)
Altijd met bewondering gekeken naar borduurwerkjes maar nooit zelf beoefend. Dor deze opname van zeer dichtbij weet ik nu ook waarom een prik zo pijnlijk is. Kijk maar eens naar de punt van deze naald.
Mooie compo met verhaaltje en het onderwerp op een sterk punt. Wat we denken is niet altijd wat we zien. Een mooi licht schijnt over dit kunstwerkje in spe.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/125 sec, f/2.5, ISO 200, Compensation: -1/3
Flash:
none
Date:
May 13, 2017 8:07:05PM (timezone not specified) (8 hours, 24 minutes, 42 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,200 × 799 JPEG (500 kilobytes)
Wijn kurkentrekker met folie mesje, een handig gereedschap als er niets anders voorradig is. Zelf ben ik geen sommelier, daarom mijn bedenking. Het mesje lijkt me zeer scherp op deze foto.
Uitstekende compositie waar de bedoeling van dit gereedschap mooi wordt geïllustreerd.
De kleur heeft een lichte blauwzweem, mooie scherpte van het geheel.
AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED Shot at 85 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/640 sec, f/5.6, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-A, at 94cm, with a depth of field of about 2.5cm, (from about 12mm before the focus point to about 13mm after) AF Area Mode: Dynamic Area
Date:
April 25, 2017 2:10:00PM (timezone not specified) (18 days, 21 hours, 11 minutes, 34 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
Time Zone Offset:
+01:00
File:
1,200 × 800 JPEG 473,484 bytes (462 kilobytes)
Herkenbaar op de achtergrond de Onze-Lieve-Vrouwbasiliek, er wordt beweerd de grootste kerk in Limburg. Op de voorgrond merken we een scherpe punt maar van wat?
Goede compositie en mooie dof met een nog juist herkenbare kerk. Wat het object feitelijk betekent weet ik echter niet.