Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/80 sec, f/8, ISO 200, Compensation: -2/3
Flash:
none
Date:
February 25, 2015 11:28:12AM (timezone not specified) (53 minutes, 51 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
800 × 610 JPEG 314,965 bytes (308 kilobytes)
Detail van een mobile aan het tuinhuis. Deze atributen kennen een grote opmars en liefst hebben we met een zo oud mogelijk uitzicht en roest kan hiervoor zorgen.
De roestige kegels komen mooi los t.o.z. van de houten schutting. Mooie scherpte en dito kleuren.
Dit stuk ijzer komt stilaan aan het einde. We staan hier misschien ver af van het eerste ijzeren voorwerp, een zwaard in een graf in OSS in NL. Toch zal dit stuk ijzer een respectabele ouderdom hebben.
Het grootste stuk van deze roestwinkel mooi op een sterk punt geplaatst. Het krijgt de volle aandacht door de zwarte achtergrond.
Roetige spaken die vertrekken uit een naaf. De spaken situeren zich op twee niveaus. Daardoor worden de voorste spaken wazig en lopen ze dwars door de scherpe spaken achteraan. Bij de compo gekozen om de hoeken links en rechts te gebruiken wat de compo ten goede komt.
Goede dof en natuurlijke kleuren met een fijne achtergrond.
February 23, 2015 2:06:04PM (timezone not specified) (5 hours, 10 minutes, 49 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
800 × 600 JPEG 269,147 bytes (263 kilobytes)
Een macro opname van een verroeste vleugelmoer. Bij macro worstelen we dikwijls met de beperkte scherptediepte. Je hebt de schepte op de draad van de moer gelegd maa het is niet 100% gelukt. Bij macro gaan we voor haarscherp.
Mooi contrast en een achtergrond kleur die passend is en het onderwerp mooi laat afsteken.
Een kunstwerk en dan nog volledig verroest, je treft het wel voor deze opdracht.
Mooie compo met ruimte vooraan het kunstwerk wat diepte schept aan het beeld.
Goede scherpte en mooie natuurlijke kleuren. Beetje spijtig van je eigen schaduw die coucou doet onderaan het beeld. Wegclonen was een optie. Ook aandacht besteden aan dde einder met de zee die niet waterpas ligt.
50 mm (35mm film equiv: same) (Max aperture f/1.4)
Exposure:
Auto exposure, Shutter priority AE, 1/1,000 sec, f/4.5, ISO 200
Flash:
none
Date:
February 18, 2015 3:08:38PM (timezone not specified) (3 days, 22 hours, 36 minutes, 43 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 611 JPEG 348,357 bytes (340 kilobytes)
+
Aan de haak geslagen, kleurrijk geheel met roest duidelijk op het voorplan.
Met de compo heb ik het moeilijker. De haak wel op een sterk punt gezet maar de rest van de mechaniek lijkt een beetje verdrongen naar de rechtse kant.
28-300 mm f/3.5-5.6 Shot at 28 mm (35mm film equiv: 42mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/125 sec, f/9, ISO 400
Flash:
none
Date:
February 19, 2015 3:54:28PM (timezone not specified) (2 days, 21 hours, 41 minutes, 9 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 655 JPEG 389,494 bytes (380 kilobytes)
Is mijn vermoeden juist dat dit een afvalbuis is waar vroeger het vuile water ongehinderd in het water stroomde.
Een goede compo in een geheel wat iets teveel verscherpt overkomt. Vooral bij deze structuren, voorzichtig schuiven. De buis contrasteerd goed t.o.z. van het grind en water.
Tuinornament van één van de mooiste vogels, een kraanvogel, vooral eens op doortocht maar reden genoeg om hem in de tuin te koesteren.
Compositie, iets te nauw in het kader, zie zin pluim bovenaan. Mooi contrasterende foto met een prachtige achtergrond die fijn aansluit met de roestkleur van de vogel. Goede scherpte en dof.
150 mm f/2.8 Shot at 150 mm (35mm film equiv: 225mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/10 sec, f/11, ISO 200, Compensation: -1/3
Flash:
none
User Comment:
Copyrecht Eddy Geeraerts
Date:
February 17, 2015 3:58:41PM (timezone not specified) (4 days, 11 hours, 7 minutes, 6 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 648 JPEG 310,841 bytes (304 kilobytes)
Toen ik deze foto zag moet ik direct denken aan het eeuwenoude spreekwoord “Hij is van de ketting” wat wil zeggen hij is bevrijd van last en gevangenis. Deze ketting kon wel eens roesten omdat het allemaal zolang duurde.
Prachtige compo met een mooi scherpte / diepte verloop en dit allemaal tegen een zwarte achtergrond. Helemaal geen afleiding van het onderwerp. Technisch sterke foto met een goede natuurlijke kleur.
AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED [II] Shot at 38 mm (35mm film equiv: 57mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/250 sec, f/5.6, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-A, at 3.8m, with a depth of field of about 2.4m, (from about 84cm before the focus point to about 1.5mafter) AF Area Mode: Auto-area
Date:
February 19, 2015 12:56:11PM (timezone not specified) (6 hours, 26 minutes, 49 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
Time Zone Offset:
+01:00
File:
800 × 679 JPEG 262,118 bytes (256 kilobytes)
Klaar om de ruimte in te binden, de verroeste draad ligt klaar. Is men bang om eraan te beginnen?
Mooi hoe je hier het landschap betrekt met je onderwerp. Enkel de kadrering vind ik wat nauw, meer ruimte rond deze draad zou ons misschien een andere foto leveren.
Goede dof waardoor het landschap diepte krijgt en de rollen mooi op de voorgrond komen.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/60 sec, f/7.1, ISO 400, Compensation: +0.3
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-S, Center AF Area Mode: Dynamic Area
Date:
February 19, 2015 3:16:44PM (timezone not specified) (4 hours, 50 minutes, 20 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Location:
File:
1,024 × 730 JPEG 449,096 bytes (439 kilobytes)
Een foto die me doet nadenken, vragen oproept. Op ’t eerste zicht doet hij me denken aan een vergeten stuk paal op een rietplantage, slavernij, een slaaf gestraft en geboeid aan deze verroeste bout.
De werkelijkheid misschien doodgewoon maar toch een beeld waar de fantasie kan bij werken.
Mooie compo die het hoofdonderwerp in het oog plaatst. Scherpte en kleur dik in orde.