Manual exposure, 1/807 sec, f/5.6, ISO 200, Compensation: -1/3
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
Single, Manual AF point selection, with a depth of field of from 3.35 m to infinity. AF Area Mode: Single-point AF
Date:
March 10, 2015 11:24:02AM (timezone not specified) (5 days, 40 minutes, 3 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
Time Zone Offset:
(not set)
Time Zone Offset:
+01:00
File:
1,024 × 734 JPEG 420,777 bytes (411 kilobytes)
Gelukkig is mijn bekertje minder verroest, toch lijkt hij nog proper genoeg aan de binnenzijde zodat de koetjes nog van lekker fris water kunnen genieten.
Als compo had ik iets meer ruimteaan de drinkbak gegund aan de rechterzijde. Mooi de koord die alles moet tegenhouden uit de hoek laten ontspringen. Kleuren en scherpte zijn natuurlijk.
Een beeld uit de hel, het lijkt wel de verroeste deur van deze plaat met de helse gloed erachter.
Mooie scherpte op het hoofdonderwerp met een mooie vervaagde achtergrond. Heerlijk gesatureerde kleuren met een dwarse donkere schaduwlijn op de achtergrond.
Beetje humor is niet vreemd aan deze foto. Wordt hier zo hard gewerkt als het verroeste embleem aangeeft. Vooraan staan er dan ook nog twee roestbakken te verkommeren.
Zou deze gemeente bespaard hebben?
Bij de compositie had je misschien wat meer rekening houden met links en rechts.
Eerst dacht ik een muziekinstrument te zien, een saxofoon of zo maar blijkbaar is het een pen waar men iets mee vastzet en op twee maten kan verschuiven.
Een mooi gegeven, wat te centraal in het beeld en een onderzijde die dichtgelopen is in de zwarten. Juiste scherpte op de krul.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/395 sec, f/5.6, ISO 400
Flash:
Off, Did not fire
Date:
March 6, 2015 12:00:17PM (timezone not specified) (4 days, 22 minutes, 30 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
903 × 800 JPEG 390,299 bytes (381 kilobytes
Het verroeste verleden, nostagie bij deze plaat. We woonde rechtover een boerderij met melkvee en dus vele en vele kruiken gezien. In tegenstelling tot de deze waren ze steeds gepoetst tot het uiterste.
Mooie compo die lest als een verhaal uit de rechterbenedenhoek. De elementen zoals de kruik, de trap, de druivenlaar komen hier mooi samen. Belichting is goed maar de scherpte had beter gekunnen.
Stilleven van een set om gesmolten metaal te gieten. Overal roest zelfs het doek waarop het gepresenteerd is heeft een mooie roestkleur.
Knappe compositie waar het geheel mooi in voorgesteld wordt. Een goede belichting geeft de kleur van de roest goed weer. De f9 maakt dat alle elementen mooi scherp zijn en er toch een licht verloop is ontstaan naar de rechter bovenhoek.
Tamron AF 18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD (B008) Shot at 85 mm (35mm film equiv: 128mm)
Exposure:
Manual exposure, 1/200 sec, f/7.1, ISO 125, Compensation: -1/3
Flash:
On, Return detected
Focus:
AF-A, at 2.2m, with a depth of field of about 19cm, (from about 9.1cm before the focus point to about 10cm after) AF Area Mode: Auto-area
Date:
February 25, 2015 3:40:33PM (timezone not specified) (11 days, 4 hours, 27 minutes, 6 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
Time Zone Offset:
+01:00
File:
1,024 × 716 JPEG 332,561 bytes (325 kilobytes)
Als ik deze foto zag dacht ik direct aan het gezegde de ketting is zo sterk als zijn zwakste schakel. Deze is wel een zeer robuust exemplaar.
Prachtige compo vanuit de linkerbeneden hoek naar de rechterbovenhoek. Een goede scherpte/diepte met perspectief wat een grotere lengte suggereert. De achtergrond volledig zwart geeft rust aan het beeld.
Auto exposure, Program AE, 1/1,600 sec, f/5.6, ISO 250, Compensation: -4/3
Flash:
none
Date:
March 8, 2015 2:53:03PM (timezone not specified) (3 hours, 35 minutes, 49 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 680 JPEG 372,441 bytes (364 kilobytes)
Hier toon je vooral hoe hout kan verweren in vele kleurschakeringen. Toch een verroeste haak op een scherp punt geplaatst.
Het is wel een mooie compo met buiten het verroeste metaal veel aandacht naar het omringende hout. Door de beperkte scherpte/diepte (f/5,6) en de schuine hoek waar je je object fotografeerd heb je rechts op het metaal onscherpte. Hier had alles even scherp mogen zijn.
Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG Macro HSM Shot at 300 mm
Exposure:
Manual exposure, 1/1,000 sec, f/7.1, ISO 1600
Flash:
none
Focus:
AF-S, at 1.8m, with a depth of field of about 8mm, centered on the focus point AF Area Mode: Single Area
Date:
March 6, 2015 1:18:08PM (timezone not specified) (1 day, 2 hours, 32 minutes, 7 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
Time Zone Offset:
+01:00
File:
650 × 434 JPEG 458,845 bytes (448 kilobytes)
Een ijzeren masker maar het is me niet duidelijk wat dit gezicht voorsteld.
Een compo die symmetrisch zou moeten zijn maar dit helemaal niet is waadoor dit beeld wat de mist in gaat. Ook de scherpte is wat minder. Mogelijk zien andere digi’s hier iets meer in.
Deze ton heeft zijn beste tijd gehad. Mooi verroest zelfs zo hard dat er een gedeelte onzichtbaar is geworden. Vroeger waren deze afgedankt tonnen in gebruik om het afval in de tuin te verbranden. Nu mag dit niet meer, toch niet in mijn streek.
Een compo zeer krap in het kader, een beetje een gewone registratie met weinig crea erin.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/800 sec, f/5.6, ISO 400, Compensation: +1/3
Flash:
Off, Did not fire
Date:
March 5, 2015 3:57:57PM (timezone not specified) (3 hours, 19 minutes, 37 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
800 × 800 JPEG 310,749 bytes (303 kilobytes)
Het is zeker en vast raden in deze opdracht. Hier denk ik aan een kleine hark voor de tuin.
Ook hier een gewone registratie, weliswaar met een mooie dof, scherpte en natuurlijke kleur. Door de mooie dof is er nog een vleugje cretiviteit aan toegevoegd.