Wie het onderste uit z'n glas wil krijgen, krijgt het schuim op z'n neus.
27-05-2015
Foto 021 - Eddyge
Camera:
Sony DSC-RX100
Lens:
28-100mm F1.8-4.9 Shot at 10.4 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/160 sec, f/2.2, ISO 125, Compensation: -0.7
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 3, 2015 9:32:58AM(timezone not specified) (16 days, 23 hours, 28 minutes, 51 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 689 JPEG 384,915 bytes (376 kilobytes)
Orginele manier om een tafel te reserveren voor je gasten en goed opgemerkt door de fotograaf.
Scherpte mooi op de wekker en de tas ernaast. Doordat de tas vooraan redelijk groot van omvang is vind ik ze een klein beetje storend in het beeld. Voor de diepte zorgen de man in oranje pull en de lamp rechts
De foto komt nogal donker over. Geeft wel een bepaalde intieme sfeer weer.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/250 sec, f/2.8, ISO 80
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
Auto AF Area Mode: 1-area Focus point highlight: [ click to hide ]
Date:
May 14, 2015 5:08:25PM(timezone not specified) (2 days, 20 hours, 54 minutes, 52 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
900 × 675 JPEG 379,947 bytes (371 kilobytes)
Ik heb een gevoelige maag en bij het zien van dit beeld, veroberen van kip, brrr... Typisch kermislocatie maar toch niet veel animo met zo weinig volk.
De scherpte ligt wel op de kippewagen maar ik denk toch dat de personages hier duidelijker in beeld mochten gebracht worden. Vooral ze zijn lekker aan 't peuzelen, daar zou ik pas rillingen van krijgen.
Natuurijke kleuren en het oog wordt geleid in de foto door de goede diepte.
Auto exposure, Program AE, 1/400 sec, f/6.3, ISO 100
Flash:
Off, Did not fire
Date:
May 16, 2015 4:31:25PM(timezone not specified) (21 hours, 27 minutes, 11 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
899 × 800 JPEG 441,191 bytes (431 kilobytes)
Als ik aan de kust ben en alle hoogbouw en daaronder de restaurants zie moet ik hier toch denken aan de gezellige lelijkheid van België. Hier heb je er een typisch exemplaar uitgehaald. Hoe bedenk je zoiets als architect. 't Zal wel de plaatselijke verandabouwer zijn die zijn string heeft getrokken hier,
Goede scherpte maar de diepte is toch wel zoek in dit beeld.
Kleuren zijn natuurlijk. De compositie daar kan ik echt niet veel op zeggen,
AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED [II] Shot at 18 mm (35mm film equiv: 27mm)
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/80 sec, f/8, ISO 500
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-A, at 89cm, with a depth of field of about 94cm, (from about 27cm before the focus point to about 67cm after) AF Area Mode: Auto-area
Date:
May 6, 2015 2:52:58PM(timezone not specified) (9 days, 14 hours, 14 minutes, 32 seconds ago, assuming image timezone of 56 hours ahead of GMT)
Time Zone Offset:
+256:00
File:
1,024 × 679 JPEG 179,057 bytes (175 kilobytes)
Lekker en een heerlijk fris moment. De klant wacht ongeduldig naar het volschenken van de glazen.
Voldoende scherpte, natuurlijke kleuren, moeilijke situatie voor een goede belichting. Vooral met het tegenlicht, dit is goed gecoverd door de zijwand van de bar.
De handeling op een scherp punt en het verhaal vervolledigd met de klant,
Wat is dit jongens en meisjes, zulke liefde voor de hond! Wat zijn wij toch mooie wezens dat we kunnen delen met anderen. Zou ik in de toekomst ook een hapje mee mogen eten aan de bak van een herder.
Goede scherpte op de herder en een lichte dof met de achtergrond.
De compositie toch redelijk krap en een de oorspronkellijke foto serieus gecropt, er blijft nog een goede 30% over van de foto.
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/40 sec, f/6.3, ISO 125, Compensation: +0.3
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-S, Top AF Area Mode: Dynamic Area
Date:
May 14, 2015 11:57:04AM(timezone not specified) (17 hours, 10 minutes, 13 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
Location:
File:
1,024 × 770 JPEG 454,801 bytes (444 kilobytes)
Jean-Louis Deparis, een goede kennis van mij tot ik een beetje problemen kreeg met het hart. Sindsdien zie ik hem veel minder. Gelukkig staan de kaarsen al klaar en zal ik het licht kunnen zien.
Mooie scherpte op het geheel, kleuren en belichting zijn natuurlijk. Het lijkt wel een beeld dat een klein kind te zien krijgt als het ronddoold in een etablissement.
AF-S DX VR Zoom-Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED Shot at 30 mm
Exposure:
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/320 sec, f/9, ISO 160
Flash:
Off, Did not fire
Focus:
AF-A, at 5.6m, with a depth of field from about 2.7m to infinity AF Area Mode: Auto-area
Date:
May 10, 2015 1:00:50PM(timezone not specified) (4 days, 6 hours, 13 minutes, 29 seconds ago, assuming image timezone of 1 hour ahead of GMT)
Time Zone Offset:
+01:00
File:
1,024 × 707 JPEG 180,609 bytes (176 kilobytes)
De naam van de café “De Wemeling” doet je foto alle eer aan, veel te zien op dit beeld.
Vooraan tot achteraan, algehele scherpte wat ik kan begrijpen met de vele onderwerpen.
Goede kleuren en belichting.
De compositie spreekt me iets minder aan. De foto staat wat scheef in alle richtingen. Links start het beeld in een halve tafel. De vrouw vooraan geeft toch een zeker rustpunt.
May 14, 2015 11:38:49AM(timezone not specified) (28 minutes, 38 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
1,024 × 700 JPEG 441,616 bytes (431 kilobytes)
Café du Commerce, hoeveel cafés dragen deze naam? Solide zitbanken flankeren de gevel.
Een goede scherpte over het ganse beeld
Natuurlijke kleuren en het onderwerp duidelijk aanwezig in het café en de dienster.
Interessant beeld maar je maakt het ons moeilijk om hier het onderwerp te kiezen, de zitbank vooraan, de deur, de dienster op de zitbank met rode kussens? Er is weinig rust in het beeld.
Goede belichting maakt het geheel voor een stuk goed
Auto exposure, Aperture-priority AE, 1/400 sec, f/7.1, ISO 100, Compensation: -2
Flash:
none
Date:
May 13, 2015 3:04:01PM(timezone not specified) (4 hours, 2 minutes, 48 seconds ago, assuming image timezone of US Pacific)
File:
762 × 800 JPEG 458,509 bytes (448 kilobytes)
Wat is een mastel? Is een typisch Gentse bereiding, waar een koek uit ontstaat, deze wordt doorgesneden, aan beide kanten met boter en bruine suiker bestreken en daarna met een strijkijzer gestreken. Zou het de voorloper zijn van de croque-monsieur kunnen zijn?
De scherpte ligt vooraan op het opschrift gestreken mastellen, op de personen is het iets minder.
Goede kleuren, een compositie die wat centraal ligt. Een foto met een verhaal.
Wijn en bier, man en vrouw, zou hier een vooroordeel afgebeeld zijn? Wat zou nu het lekkerste zijn? Toch een heerlijk moment samen samen op een terrasje
Zeer goede scherpte / diepte en de kleur van zowel het bier als de wijn zijn mooi natuurlijk.
De compositie had iets meer ruimte mogen hebben misschien waren er storende elementen waardoor ze krap is geworden. Goede belichting.
De ober, hij die alles moet gezien hebben wat in de zaak gebeurd. Steeds attend voor elke beweging van mes of vork. Mooi opgemerkt en op de juiste moment afgedrukt,
Goede scherpte op het hoofdpersonage en een mooie scherpte /diepte maar de persoon in witte bloese nog herkenbaar,
Intieme kleuren. Goed uitgelicht. Bij de compositie heb ik toch een bemerking. Het gedeeltelijke gelaat in de linkerhoek. Dit vind ik nog al storend.