GEEN TE GROTE BUTTONS TOEVOEGEN.... BEDANKT Het is heel moeilijk om ze te verwijderen en ze kunnen alles blokkeren
geboren tussen 23 december en 20 januari
geboren tussen 21 januari en 19 februari
Alles heeft een verband met elkaar. Zo vormen de 12 dierenriemtekens een eenheid. Het ene teken vloeit over in het andere en mag niet als een op zichzelf staand iets gezien worden. De Dierenriem of de Zodiak vormt een twaalfvoudige eenheid.
geboren tussen 20 februari en 21 maart
geboren tussen 22 maart en 20 april
geboren tussen 21 april en 21 mei
geboren tussen 22 mei en 21 juni
geboren tussen 22 juni en 23 juli
geboren tussen 24 juli en 23 augustus
geboren tussen 24 augustus en 23 september
geboren tussen 24 september en 23 oktober
geboren tussen 24 oktober en 22 november
geboren tussen 23 november en 22 december
Deze oefeningen zijn gemaakt met het foto programma Adobe Cs ze zijn gemaakt door mezelf ....... Iedereen mag gerust zijn sterrenbeeld kopiëren en op zijn blog zetten Vera
Al de foto´s met bloemen zijn in de tuin genomen .....
O.L.Vrouwetoren Antwerpen Ook al is de toren net geteld 123 m. hoog, hij is niet één, twee, drie gebouwd: de werkzaamheden hebben net 100 jaar geduurd en daarmee bereikte de bouw van de kerk er in 1518 echt zijn ‘hoogtepunt’ mee. !!
Geniet van mooie teksten,en oefeningen van Photoshop . Alles komt recht uit mijn eigen gedachten- en gevoelswereld . Ook de tuin is één van mijn geliefde plekjes. Ik geniet van mooie gebruiksvoorwerpen en mooie, kunstig gemaakte zaken
Ook mijn geboortestad "Antwerpen" - die zo dikwijls negatief in het nieuws komt..
Mooie panoramische foto bij link´s ; rechts klikken , zeker de moeite !!!
19-11-2005
cirkel
naar een idee van makki zomaar een oefening !! vera
Een beetje geschiedenis: De geschiedenis van het Sint-Niklaaspleintje
Sint-Nicolaas, werd in 1707 op zijn voetstuk geplaatst in het midden van het pleintje; de Madonna daarentegen is iets ouder (ca. 1697). Ook de aanpalende gebouwen dateren uit de eerste helft van de 17de eeuw; het hoofdgebouw, het eigenlijke godshuis, is negentiende-eeuws
Tijdens het Frans bewind werd er beslag gelegd op het godshuis en de kapel. Het hele complex werd in 1789 door het Centraal Bestuur aan de Commissie der "Burgerlijke Godshuizen" geschonken.
Het OCMW, thans nog eigenaar, zorgde in de periode 1958-1968 voor een knappe restauratie van het Sint-Niklaaspleintje
Wij zijn gelegen op een van de mooiste en rustigste pleintjes van Antwerpen.
De ideale plaats om tijdens de middagpauze, na de werkuren of in het weekend tot rust te komen en "stil" te genieten van een heerlijke maaltijd, vergezeld van een lekker wijntje.
Tijdens de zomer kunt u genieten op ons prachtig terras.
Dit kunstwerkje is gemaakt door Anton Pieck en mij toegstuurd door een lieve blogger klik op het werkje ; het is de moeite
In onze samenleving wordt schoonheid vooral beschouwd als fysieke aantrekkelijkheid. Bij de eerste ontmoeting wordt een mens meestal aangesproken op zijn/haar fysieke verschijning. Er is binnen de eerste twintig seconden een aantrekkingskracht of afkeer, die vervolgens gecompenseerd kan worden door talenten en intellectuele of innerlijke vermogens.
De fysieke aantrekkelijkheid is het meest zichtbare en meest toegankelijke kenmerk van een persoon en heeft een belangrijke informatieve waarde. Fysiek aantrekkelijke personen zijn populairder, minder het onderwerp van pesten, ... en presteren beter.
Ook in de hulpverlening speelt fysieke aantrekkelijkheid een grote rol.
In het Middelheim park staat een openlucht museum waar men meer dan 300 beeldhouwwerken kan bewonderen. Het museum is voortgekomen uit een idee van burgemeester Craeybeckx. In 1950 werd er een internationale open lucht beeldhouwwerk tentoonstelling gehouden. Dit werd zon groot succes dat men besloot om de tentoonstelling permanent te maken.
Het park is opgedeeld in 2 delen te weten Middelheim-Hoog en Middelheim-Laag. In Middelheim-Hoog, dat ligt in het zuidelijke deel van het park, staan vooral oude kunstwerken Het andere gebouw in het park is het Kasteel Middelheim, een 15de eeuwse boerderij welke werd veranderd in een Louis XVI-stijl kasteel. In Middelheim-Laag vindt men vooral moderne beeldhouwwerken.
Op het schild staat de rangkroon van' de hoogste titel van de provincie Antwerpen, nl. die van markgraafschap. Het beste voorbeeld van deze kroon bevindt zich op de gevel van het Antwerpse stadhuis (drie verheven fieurons en twee verheven trosjes van drie parels, afgewisseld* met lagere parelpunten). Het wapen van het markgraafschap Antwerpen werd in het Ancien Regime vastgehouden door twee gouden leeuwen.
tekst internet klik even op de oefening oefening; Veveke
vandaag, 11 november : wapenstilstand. De gruwel van de eerste WO voorbij...
De Laatste Brief
De wereld scheen vol lichtere geluiden en een soldaat sliep op zijn overjas hij droomde dat het vrede was omdat er in zijn droom een klok ging luiden.
Er viel een vogel die geen vogel was niet ver van hem tussen de warme kruiden en hij werd niet meer wakker, want het gras werd rood en ieder weet wat dat beduidde.
Het regende en woei toen herbegon, achter de grijze lijn der horizon het gebulder, goedmoedig, der kanonnen
En uit zijn overjas, terwijl hij liggen bleef bevrijdde zich het laatste wat hij schreef : Liefste, de oorlog is nog niet begonnen.
een prachtig sfeer-gedicht met prachtige metaforen, van de hand van Bertus Aafjes !! doorgestuurd via mail-groep
Een vader hoort z'n zoontje van zes aan een konijntje vragen: 'Hoeveel is drie plus twee?' 'Wat ben jij in godsnaam aan het doen?' vraagt vader. Waarop de kleine zegt: 'Wel, onze meester zegt dat konijntjes zo snel kunnen vermenigvuldigen, maar dit stom beest kan zelfs nog niet optellen.'
Weet je nog...? toen de wind de bomen Tergde en hen de mantels van het lichaam trok Dat wij samen - de regen kletterde bij stromen - Schuilden en jij schrok
Toen ik je zei dat dit het eind was, en voorgoed Onze wegen zouden scheiden "Mijn arme kind, 't is droevig maar het moet Beter is het heen te gaan", ik zweeg en jij schreide
Weet je nog...? dat mijn hand de jouwe Zachtjes drukte, omdat jij spoedig zou zien Dat ik niet de beste was En dat jij door je tranen lachte en zei: "Misschien...!"
Het is - gek genoeg - voor veel mensen heel eng om anderen aan te kijken. De blik van die ander kan je namelijk treffen als een bliksemschicht en je diep in de ziel raken. Je weet op zo'n moment niet hoe snel je ergens anders heen moet kijken. Toch weten we ook dat het aankijken van een ander heel belangrijk is. We krijgen een vervelend gevoel wanneer een ander waarmee we spreken ons niet aankijkt. Het aankijken is misschien wel ons belangrijkste non-verbale communicatiemiddel.
De lichaamstaal van de ogen bestaat uit meer dan knipogen en heen en weer kijken. Met de ogen geven we ook kleine, bijna onzichtbare tekens.. Zo vergroten onze pupillen als we angstig of opgewonden zijn en hebben we een grotere frequentie van oogknipperen. Wanneer we de ander met argwaan bekijken, knijpen we de oogleden een fractie van een seconde samen.
Een boer had enkele jonge hondjes die hij nog moest verkopen. Hij schilderde een advertentie op een bord met: 4 puppies te koop en zette dit aan het begin van zijn erf aan de kant. Net toen hij de laatste spijker in het bord sloeg werd hij aan zijn overal getrokken. Hij keek naar beneden in de ogen van een kleine jongen. Meneer" zei de jongen, "Ik wil een van uw puppies kopen". "Wel", zei de boer, terwijl hij met zijn hand achter in zijn nek wreef, deze puppies hebben hele goede ouders en kosten aardig wat geld". De jongen liet voor een moment zijn hoofd hangen. Toen reikte hij diep in zijn broekzak en haalde een handvol kleingeld voor de dag en liet het aan de boer zien. Ik heb 39 cent. Is dat genoeg om te kijken? "Zeker", zei de boer en hij floot een deuntje. Dolly", riep hij. Uit het hondenhok en over het erf rende Dolly naar de boer toe gevolgd door 4 kleine bolletjes wol. De kleine jongen drukte zijn gezicht tegen het hek. Zijn ogen straalden van verrukking. Terwijl de honden naar het hek toe kwamen rennen, zag de jongen nog iets bewegen in het hondenhok. Langzaam verscheen er nog een bolletje wol, maar deze was zichtbaar kleiner dan de andere hondjes. Op zijn achterpootjes gleed het bolletje het hok uit en op een wat onhandige wijze begon het hondje vooruit naar het hek te hobbelen terwijl het zijn best deed om de andere hondjes bij te houden. Ik wil die hebben", zei het kleine jongetje, terwijl hij naar het waggelende hondje wees. De boer knielde naast het jongetje neer en zei: "zoon, je wilt dat hondje echt niet. Het is nooit in staat om te rennen of te spelen zoals de andere hondjes kunnen." Toen deed de jongen een stap naar achteren, reikte naar beneden en begon een broekspijp op te rollen. Terwijl hij dit deed werd een stalen beugel zichtbaar aan beide zijden van het beentje van de jongen, die vastgemaakt zaten aan zijn speciaal gemaakte schoentje. De boer aankijkend zei hij: Weet u meneer, ik kan zelf ook niet zo goed rennen en hij heeft iemand nodig die hem begrijpt". Met tranen in zijn ogen reikte de boer naar beneden en pakte de kleine pup op. Hij hield het heel voorzichtig vast toen hij de puppie aan de kleine jongen gaf. Hoeveel kost het?" vroeg de kleine jongen. "Niets, het is gratis", zei de boer. Er is geen prijs voor liefde".
Het bewust kijken is dus eigenlijk zien. Dat wil zeggen dat de kijker weet wat hij ziet. Hij kan het hetgeen hij ziet zowel objectief als subjectief benoemen.
Het gezegde:"Kijk, als je tekent zié je meer" geeft in dit verband duidelijk het verschil aan tussen 'kijken' en 'zien'. Oef: veveke ; klik even