De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
Maagdenburg – In het Duitse Maagdenburg is een auto ingereden op een kerstmarkt. Dat bevestigt de woordvoerder van de deelstaatregering van Saksen-Anhalt. Volgens Duitse media is er sprake van meerdere gewonden.
Deze oerhollandse jongen vertegenwoordigt Nederland op het Eurovisie Songfestival 2025 in Zwitserland. Zijn naam is Claude Kiambe. Nou, hartstikke leuk, hollandser kan het niet.
Wat is er mis met Nederlandse eigenheden, hun cultuur, hun blanke ras, om ne neger die tot zijn negende nog in de bomen van het congolese oerwoud hing, naar het Songfestival te sturen?...
Het ging over rijexamenfraude gisteravond op tv. De politie arresteerde vier personen op verdenking van fraude bij het theoretisch rijexamen. De vier verdachten legden tegen betaling een theoretisch rijexamen af door gebruik te maken van de identiteitskaart van iemand anders.
Rijexamenfraude heeft altijd bestaan en allerlei vernuftige trucjes werden gebruikt. Rijexamenfraude is ook inherent aan migranten die een theoretisch rijexamen moeten afleggen.
Vroeger mochten we hierover geen opmerkingen maken wegens racistisch en zo. Toch schreef ik er tien jaar geleden een stukje over. Het Spionnencentrum (Unia) kon er niet mee lachen.
In de migrantenwijk rondom het concentratieschooltje toerden er soms auto's rond met een moslimmadam achter het stuur. Nauwelijks herkenbaar, met fladderend textiel om haar heen, je kon alleen maar een snoet zien. Ondanks de vermomming herkende ik een aantal van hen als de mama's van allochtoontjes in school.
Van die mama's wist ik dat ze thuis Turks spraken tegen hun kinderen en dat ze geen flauw benul hadden van de Nederlands taal. Ook wist ik dat ze hun kinderen nooit hielpen met hun huiswerk, omdat ze niets begrepen van de taal van hun kind. Dat wilden ze ook niet. Ik kon geen enkele bereidheid bij hen bespeuren om zich open te stellen voor het Nederlands, zelfs aan de meest elementaire taalbeheersing hadden ze geen behoefte.
En tóch een rijbewijs?! Welke waarde had dat rijbewijs? Om een theoretisch rijexamen af te leggen moet je 'begrijpend' kunnen lezen, en wat je te zeggen hebt, ook nog eens correct schriftelijk kunnen verwoorden. Deze vaardigheden missen veel allochtonen. Hoe kunnen moslima's slagen voor een theoretische proef als ze niet eens hun eigen kinderen kunnen helpen met hun huiswerk?!
Misschien hebben ze hun rijbewijs clandestien gekocht bij een of andere corrupte rijschool, of in natura, of de examinator verleid, of de antwoorden vooraf toegestopt gekregen?... Het meest waarschijnlijke was de aanwezigheid van een tolk die de juiste antwoorden influisterde. Hetgeen een tolk allemaal vertelt is oncontroleerbaar, zoals bij islamleraars die opruiende Turkse taal spreken tegen hun moslimleerlingen en in de klas alles mogen verkondigen wat ze willen.
De aanwezigheid van een tolk bij eender welk onderzoek of gesprek in scholen, had iets verdachts, iets geheimzinnigs dat niet te vertrouwen was. Je voélde dat er iets niet pluis was, ze vertaalden niet alleen, ze gingen nog een stapje verder, ze gaven erhet juiste antwoord bij. Waarom duurde een vertaling altijd langer dan de originele Nederlandse zin?!
Nu mag Sven Pichal terug naar huis, naar zijn man, de liefhebbende echtgenoot, en naar zijn twee adoptiekindjes (oei), om de draad des levens weer op te pakken.
Vandaag kreeg hij van de rechter zijn straf te horen voor het bezitten en verspreiden van beelden van seksueel kindermisbruik: drie jaar voorwaardelijke celstraf. En hij moet zich vijf jaar lang aan bepaalde voorwaarden houden. Dat is de keuze tussen een intensieve therapie of de gevangenis.
De voorwaardelijke straf is onmenselijk streng voor iemand met een ziekelijke interesse voor baby's, kindjes, minderjarigen. De voorwaarden die Pichal moet naleven zijn zo goed als onhaalbaar om er een nieuw leven mee op te bouwen.Niet meer mogen omgaan met minderjarigen, geen pintjes meer mogen drinken, van drugs afblijven, niet meer mogen internetten, en voor de rest van je leven in je ziel laten peuteren door psychiaters die zelf tureluurs worden van zoveel seksuele miserie.
Er rest Pichal alleen nog maar fantaseren en dromen over kinderen waaraan hij niet meer mag raken, ook niet naar kijken, niet mee spreken, en zeker geen kiekjes doorsturen naar andere kindervrienden. Kortom, een wereld zonder kinderen is een opperste kwelling voor iemand die verzot is op kindjes.
Een uitzichtloze therapie wacht Pichal. Ziekelijke neigingen die verankerd zitten in het DNA, in het brein,in alle vezels van het lijf van een hyperventilerende kindervriend zijn onbehandelbaar. Een patiënt met een pathologische belangstelling voor kinderen is voorgoed verloren voor de maatschappij. Zijn perverse brein is klaar voor recidive, levenslang...
Met andere woorden: Het zijn niet de slimsten die van geslacht veranderen, of die seks willen hebben met iemand van hetzelfde geslacht, en het zijn zeker niet de slimsten die ermee willen trouwen... Het zijn niet de slimsten die twijfelen aan hun eigen geslacht, of die uit de kast komen om de hele wereld te laten weten dat ze homo zijn... En met een regenboogvlag zwaaien is ook niet snugger...
Gisteravond hoorde ik Zuhal Demir in De Afspraak zeggen dat ze geen rankings van scholen wil. Het komt erop neer dat alle scholen gelijk zijn. Geen school mag de beste zijn. Demir volgt braaf het linkse iedereen-gelijk-principe. Vooral Turkse leerlingen en hun ouders hebben er voordeel bij. Door haar linkse kijk op het onderwijs is Demir misschien onderwijsminister geworden?
Ivan De Vadder had nog een ander 'warmmakertje' uitgevonden om aan zijn Afspraak te beginnen, met een uitspraak van Vlaamsbelanger Chris Janssens over Zuhal Demir. Doink!... Algemene commotie in het Vlaams Parlement! De thriller speelde zich af toen Demir aan de tand gevoeld werd over taal- en rekenachterstanden bij migranten. Toen zou Chris Janssens gezegd hebben dat Demir beter naar haar eigen land teruggekeerd was. Waarop onzekere Demir verontwaardigd reageerde.
Moeial Spionnencentrum (Unia) maakte er een heuse rel van en overweegt een heropening van het debat rond racisme.
Het 'incident' met de opmerking van Janssens over Demir is opgeblazen. Het loopt allemaal niet zo'n vaart. Eigenlijk zit Janssens er nog niet zo ver naast met zijn verwijzing naar Demirs etnische wortels die in Turkije liggen. Zij is niet geboren uit Vlaamse ouders. En er stroomt geen zuiver Vlaams bloed door haar Turkse aderen.
Ik ga nog eens vertellen over Prutsmans, directrice van het Hasseltse lyceum van 1993 tot 1996. Maar deze keer met meer onthullingen, zonder omwegen en zonder rond de pruttelende pot te draaien.
Prutsmans was geen vrouw van vlees en bloed, maar een giftige adder, een agressieve gifslang. Zij was een menssoort van het heks-achtige type. Spinnen en kevers verzamelen was haar hobby.
Ze deed me denken aan de toverkol uit de 'Tuf-Tuf-Club' van Willy Vandersteen. De toverkol met een vliegbezem en een zwarte raaf als metgezel, zo kwam Prutmans dagelijks naar school.
Zij heette in werkelijkheid Suzanne De Gandt. Als kind had ze eens veel te lang op de botsautokes gezeten, waardoor haar hersenen in een dubbele knoop geraakten. Met die knoop heeft ze leren leven want die kon niet meer ontward worden.
Ondanks een ongeneeslijke hersenaandoening kon ze toch nog haar scherpe klauwen zetten in gevallen van ontspoorde leerlingen en problematische gezinssituaties, met een buitengewone interesse voor sociale en etnische minderheden, voor marginalen, hopelozen en andere gootgevallen. Zij koos haar prooien uit om hen te viseren, te analyseren en uit te spitten, waarrond ze sinistere intriges breide om in te prutsen en te krabben.
Samen met haar kompaan Marie-Jeanne Bobbaers slaagde ze erin om mensen mee te slepen in een web van laster en eerroof. Ze genoten van de verwikkelingen. Hun boosaardigheid grensde aan het ongelooflijke. En aan de zijlijn stonden Laura Aelbrecht, Annick Ulburghs en Norbert De Bruyne te supporteren en hun volle medewerking te verlenen.
Syrië is vrij. Vrij van de tirannie door de Alawitische clans van de mediterrane kuststrook. Maar meer ook niet: een andere tirannie is onderweg. Na de familie al-Assad is het nu aan extremistische soennieten om met geweld te gaan heersen. Wat door hen wordt nagestreefd, is de bevrijding van westerse dwalingen als de gelijkheid van man en vrouw, respect voor andere vormen van geloof dan de islam en verderfelijke ideeën als democratie. Deze “islamistische” rebellen dromen van een kalifaat dat boven de ruïnes van Tel Aviv de vaandels van de jihad zal laten wapperen.
Overal in de redacties heerst pure vreugde. Alle propagandamedia aan deze en de andere kant van de Atlantische Oceaan verheugen zich op het hernieuwde “keerpunt in de geschiedenis” in Syrië. Eindelijk is hij ten val gebracht en in Russische ballingschap verdreven, de “mensenbeul” Bashar al-Assad! De vreugde daarover lijkt grenzeloos. Ze presenteren ons ook tegelijk zijn opvolger van het “al-Nusra-front” (sinds kort herbenoemd in “Hayat Tahrir al-Sham” – HTS).
De nieuwe minister van Justitie in Syrië, Shadi Alwaisi, liet weten dat er geen vrouwen meer als rechters zullen optreden en dat de rechtbanken alleen door mannen zullen worden geleid. Vrouwelijke rechters moeten hun zaken overdragen aan mannelijke rechters.
De Syrische hoofdstad Damascus werd veroverd door rebellen en daarmee is het regime van Assad omver gegooid.
Nu Syrië bevrijd is van Assad hoeven we geen nieuwe vluchtelingenstromen vanuit ginder meer te vrezen. Sterker, alle Syrische vluchtelingen die hier de OCMW's leegplunderden en royaal van hun leeflonen genoten, kunnen nu terugkeren om hun land weer op te bouwen. Gaan ze dat wel doen? Zou het niet leuker zijn om hier nog wat te blijven lanterfanten en te genieten van hun luilekker nieuwe leventje?
Heidi De Pauw hoeft niet meer terug te komen naar Child Focus om de draad van haar missie weer op te pakken. Als missiezuster met een ziekelijke obsessie voor het lot van kinderen van IS-strijders ijverde ze zich suf om potentiële terroristjes naar hier te halen. De tikkende tijdbommetjes gingen onzichtbaar op in de schoolbevolking, kwestie van inclusie en gelijkheid en zo.
Geen kwetsbare Syrische vluchtelingen meer, geen Heidi De Pauw meer, en ook geen gammele wiebelbootjes meer waarmee vluchtelingen de woelige baren van de woeste zeeën trotseerden. Vluchtelingen hoeven zich niet meer vast te klampen aan glibberige relingen van bootjes die elk moment dreigen te kapseizen. Pechvogels verloren hun evenwicht en tuimelden per ongeluk overboord, pardoes het koude water in, recht naar de zeebodem, als prooi voor hongerige vissen, of om er langzaam weg te rotten.
Als we hier nu Syriërs hun koffers zien pakken om naar hun thuisland te reizen, is dat om er vakantie te vieren en nog wat spullen thuis ophalen, niet om er hun land weer op de been te helpen, want ze willen zo vlug mogelijk terug naar de rozengeur en zonneschijn van het barmhartige België waar ze alles krijgen zonder zich fel pijn te doen.
En nu is het de beurt aan een luchtig fantaserietje over het scheppingsverhaal, met een knipoog naar 'spotproza'.
In den beginne was er niets. Daarom schiep God hemel en aarde, licht en duisternis, het uitspansel, aarde en zeeën, zon en maan en sterren, vogels en vissen, landdieren... En tenslotte maakte God de mens naar Zijn evenbeeld... God bekeek alles wat hij gemaakt had en zag dat het goed was. Hij voltooide Zijn meesterwerk in zes dagen. Op de zevende dag, een zondag, rustte God.
Allah pakte het anders aan. Die sloeg de eerste zes werkdagen over en begon al onmiddellijk te rusten op zondag. Dat was zo vermoeiend dat hij voor de rest van de week ook nog eens moest uitrusten. En zo komt het dat de volgelingen van Allah, de moslims, ook zeven dagen per week nodig hebben om te rusten.
WIJ hebben een bijbels scheppingsverhaal, maar hoe zit dat met het islamitische scheppingsverhaal, als Allah al die tijd moest rusten zonder iets te presteren? Korankenners zullen het wel weten.
Al loopt mijn fantasie nog zo snel, ik achterhaal haar nooit...
Dalende onderwijskwaliteit door diversiteit in de klas
Twintig jaar geleden waren Vlaamse 10-jarigen Europees kampioen voor wiskunde. Nu zijn er nieuwe cijfers opgedoken die laten zien hoe dramatisch de primussen van weleer fors gezakt zijn naar het Europese gemiddelde.
Het mag ons niet verbazen. Primitieven die vers uit de brousse komen of andere vreemde exemplaren die kleur geven aan een klas, zij sleuren onze Vlaamse leerlingen mee in de afgrond, een diepe ravijn van waaruit geen redding van boven meer valt te verwachten. Goede Vlaamse leerlingen worden afgeremd door de aanwezigheid van probleemleerlingen die alle aandacht van de leerkracht opeisen. Steeds meer kinderen slagen niet voor het lager onderwijs. Gebrek aan taalvaardigheid is de belangrijkste oorzaak.
En zo krijgen we minder toppresteerders en meer wanpresteerders.
Onderwijsminister Demir slaat alarm, maar dat deden vorige ministers ook al, aan alarmbellen trekken en miljarden investeren, het heeft allemaal niets uitgehaald. Neerwaartse spiralen en dalende trends kunnen niet doorbroken worden. De schoolbevolking is omvolkt en het ziet er niet naar uit dat de regering daaraan iets gaat veranderen. Sociale mix blijft heilig intact en 'apart' onderwijs is taboe. Jammer voor onze Vlaamse bollebozen.
Demir heb ik niets horen zeggen over de aanpak van ouders die het onderwijs minachten, die koppig een vreemde thuistaal blijven handhaven. Zij zweeg ook over een schoolpicht vanf het eerste kleuterklasje. Wel wees ze op het belang van het kleuteronderwijs dat minder een 'crèche' moet worden, maar dat is oud nieuws. Heel oud nieuws.
Een degelijke voorbereiding op de lagere school is belangrijk. Kleuteronderwijs is niet meer een 'bewaarschool' of 'papschool' zoals vroeger, maar wel een 'schoolrijp maken', een klaarstomen om te leren lezen en schrijven, om kennis te maken met rekenkundige begrippen, met motorische, sociale en taalvaardigheden, met tijdsbegrippen, er wordt ook gewerkt aan lichaamsbesef, ruimtelijke oriëntatie, visuele en auditieve waarneming, onderscheid essentie-detail, enz. Er wordt de BASIS gelegd van de hele schoolloopbaan van het kind... Demir heeft deze dingen bijlange niet genoeg beklemtoond.
De pedalen verliezen, of nog erger: je hoofd verliezen, het kan iedereen overkomen, of de controle verliezen over het stuur van je leven, een psychologisch ongeval, niemand kan eraan ontsnappen. Je innerste binnenste zit dan in een knoop, en de puinhoop van je logisch denken is niet te overzien. Mentaal naar de knoppen dus. Een emotionele rotzooi d'r bovenop, het gevoelsleven in de vernieling, en een verfomfaaid egogevoel blijft er over.
Stuurloos crashen tegen obstakels die je mentale en fysieke leven versplinteren, geeft je het gevoel van een bejaarde oldtimer die bij het grofvuil op straat gezet wordt, of als klein gevaarlijk afval in de container belandt.
Deze pathetiek illustreert hoe belangrijk het is om uit een benevelde geestelijke toestand te ontwaken en je leven weer tussen de lijntjes kleur te geven. Voor de heropstanding uit een mentale ontreddering moet je klauteren uit valstrikken, valkuilen en alle andere kuilen, om je gelouterd en gesterkt te voelen. Herboren en herrezen... We gaan verder op de pathetische toer... Uit diepe geestelijke dalen klimmen om op de begane grond weer in optimale conditie te functioneren, dat geeft je leven weer drijfkracht, het geeft je de kracht om het stuur des levens weer bij de horens te vatten.
De multiculturele scholen van de jaren 70, 80 en 90 waren een flop, een fiasco, een miskleun in het kwadraat. Er ontstonden witte scholen en zwarte scholen, in de hand gewerkt door intensieve migrantenwerking die Vlaamse leerlingen wegjoeg naar witte scholen. Het hoopje schroot dat er restte was een stelletje achterlijke migranten met de islamleraar op kop en een gehersenspoelde schoolbegeleider als een soort onthaalmoeder.
Het was de tijd dat allochtone leerlingen vertroeteld werden, in de watten gelegd en overbeschermd werden. Het was de tijd van Paula D'Hondt, patrones van alle allochtonen, en van Johan Leman, CGKR-voorzitter van de fanclub van allochtonen (nu Unia).
De integratie van allochtone leerlingen kwam in 't gedrang door de opkomst van migrantenwerksters, welzijnswerksters en andere zweverige wezens die zich met ongeziene ijver en hevigheid stortten op het welzijn van de migrant. Met de Vlaamse leerlingen wilden ze niets te maken hebben... De start van de discriminatie van de Vlaamse leerling!
Migrantenwerksters begaven zich dagelijks met het idealisme van een zendeling naar de scholen. Ze droomden van een serene en vredige multicultuur in de schoolgemeenschap. Al slaapwandelend verloren ze uit het oog dat Vlaamse leerlingen, in de minderheid, aan het wegkwijnen waren te midden van de allochtone doelgroep van de lopende projecten. Projecten als een financiële last voor de belastingbetaler. Projecten als kostbare parels voor de zwijnen!
Integratieproblemen bij allochtone leerlingen zag ik toenemen naarmate er meer gezeverd werd over 'eigen taal en cultuur', over koran en islam en zo... Over Vlaamse cultuur, tradities en eigenheden werd er uiteraard niet gesproken, die pasten niet in het project. Zo was er eens een project dat eigen taal en cultuur van de allochtoon naar voren schoof, het OETC-project (Onderwijs in Eigen Taal en Cultuur). Multiculturele scholen gingen ervan uit dat het dichtaanleunen bij de leefwereld van de migrant integratiebevorderend zou werken. In die hersenkronkel kon ik mij niet vinden. Ik protesteerde. Toen noemde men mij een racist.
Leerstof en schoolgebeuren laten aanleunen bij de leefwereld van de migrant heeft geleid tot een multiculturele mislukking.
"Schoolverlaters zonder diploma"... een afgezaagd refreintje waarmee we zowat dagelijks om de oren geslagen worden. Klingelingeling!... Alarmklokken luiden zich te pletter over het onderwijslandschap. Meer en meer jongeren haken af en komen zonder kwalificatie terecht in het echte leven. Sombere vooruitzichten. Zeker nu er massa's vluchtelingenkinderen aan onze landspoorten staan te rammelen. Allemaal vogels voor de kat.
En dan is er ook nog een hoop migrantenleerlingen in de groep afhakers die hun diploma liever in de bomen zien hangen. Ze willen alleen nog maar gaan doppen zoals hun vader en hun broers.
Ooit heeft de VDAB geprobeerd om jongeren die dreigen af te haken, op te vangen om hen klaar te maken voor de arbeidsmarkt. Ik denk dat ze die illusies niet meer koesteren, dat ze de moed opgegeven hebben om zoveel nieuwe kanslozen te begeleiden naar de arbeidsmarkt. Vechten tegen schoolmoeheid is uitzichtloos, en dan is het makkelijk om het 'watervalsysteem' in het onderwijs de schuld te geven van schoolmoeheid. Watervallen en flessenhalzen zijn inherent aan het leven, ook aan het schoolleven. Het leven is een afvallingskoers. Dat kan men niet wegcijferen, het watervalsysteem zal nooit verdwijnen in het onderwijs. Afhakers en strebers zullen altijd blijven bestaan.
Het is vreemd dat het woord 'schoolmoe' niet opgenomen is in de Woordenlijst Nederlandse Taal. 'Schoolmoe' bestond vroeger ook niet. Toen noemde men leerlingen die schoolmoe waren 'luie' leerlingen. Ik denk dat het woord 'schoolmoe' uitgevonden is door machteloze opvoeders die er niet in geslaagd zijn om hun leerlingen te motiveren, te boeien, aan te zetten tot actie en vlijt, er niet in geslaagd zijn om hen plichtsbesef en verantwoordelijkheidsgevoel bij te brengen.
De stap van 'schoolmoe' naar 'werkmoe' is heel erg klein. Daarom zijn het nutteloze pogingen van de regering om werklozen met een hobbelige schoolcarrière aan het werk te krijgen. 'Schoolmoeheid' is op jeugdige leeftijd opgetreden, heeft zich genesteld in de leerling en zal alleen maar sterker worden als de arbeidsmarkt in zicht komt.
Tijd om weer eens op de wellustige toer te gaan. Eerst wat grabbelen in de oude blogdoos, op zoek naar iets frivools. Dan hoef ik mijn woorden niet te wikken en te wegen, mijn gedachten niet 17 keer te herzien, want die zitten in een knoop en maken eindeloze pirouettes.
Op zoek naar verse inspiratie bracht ik gisteren een bezoekje aan het 'Hutje op de Hei'. Dat is een beautyfarm met klinkende slogans als: "Laat je verwennen! Onderscheid je van andere vrouwen! Durf! Dompel je in schoonheid!"... En nog andere strijdkreten die je willoos naar binnen zuigen, overgeleverd aan de heren en dames die hun best doen om de klanten te behagen en te verwennen.
Het engeltje op mijn rechter schouder stuurde mij naar het Hutje op de Hei, om mij te onthaasten zeiden ze. "Onthaasten? Een schildpad is vlugger dan ik!", was mijn antwoord. Toch fluisterden ze het wachtwoord in mijn oor: "Laat je over de maan heen tillen". Dat was de code om te mogen binnenkomen. Omdat ik graag alle hoeken en kanten van de maan wou zien, klopte ik aan en zei het wachtwoord. Toen de voordeur achter me in het slot viel, was het alsof ik me in het voorgeborchte van de hemel bevond, een besloten ruimte met malse zitjes, schemerverlichting, zwoele pikante foto's tegen de muur en meeslepende sfeermuziek.
Verdwaasd wandelde ik eerst langs de sauna's. Daar zag ik een paar kloeke mannenlijven waarop zweetdruppeljes parelden. De druppeltjes baanden zich een weg naar het meest opwindende plekje van hun lichaam.
Aan het eind van de gang zag ik in het massagesalon topless masseuses aan het werk. Zij behandelden ijverig alle lichaamsdelen van hun klanten, terwijl hun bolle borsten heen en weer wiebelden boven de geile lijven, hun tepels stonden haast op springen.
Uiteindelijk belandde ik bij het pronkstuk van 'Hutje op de Hei': de tantra-salon. Verleidelijke gigolo's waren bezig met het aanleren van nieuwe sekstechnieken aan dames met geheime wensen en fantasieën. Het vrijen moest voor hen een nieuwe belevenis worden, daarom waren ze gekomen. Er werd hen geleerd hoe ze hun seksuele energie op een creatieve manier konden benutten. De leraren waren ervaren gigolo's, maar vooral mensenkenners, ze genoten van het lichamelijk contact met hun klanten en soms kreeg er eentje een spontaan orgasme. Niet professioneel, maar dat was het risico van het vak.
Met de door de gedoodverfde Amerikaanse president Donald Trump geplande verordening zouden alle 15.000 transgender personen uit de Amerikaanse strijdkrachten ontslagen worden – zoals de “Times” (abonnee artikel) onder verwijzing naar bronnen op het ministerie van Defensie berichtte.
Deze uitschuiver van Gods schepping is een Ghanees. Zijn naam is Jerry Afriyie, leider van de actiegroep Kick Out Zwarte Piet.
Zwarte Jerry zegt dat Zwarte Piet racistisch is en daarom moet Zwarte Piet verdwijnen. Zwarte Jerry wil onze Vlaamse traditie van het sinterklaasfeest van ons afpakken. Hij zegt "Zwarte Piet is racisme". Waar moeit die zwartzak zich mee? Hij kan beter blijven hangen in de bomen van de jungle waar zijn roots liggen.
In 2014 begonnenZwarte Piet is Racisme en Kick Out Zwarte Piet als actiegroepen.
Zwarte Piet is racisme, met deze leuze op zijn T-shirt nam Afriyie deel aan anti-Zwarte-Piet-demonstraties en aan allerlei sinterklaas-intochten.Hier, bij ons in de blanke landen. Als een achterlijke baviaan met rebelse Afrikaanse apenmanieren stelde hij zich aan en met gewelddadig verzet ging hij tekeer tegen de ordediensten. Meermaals werd hij gearresteerd door de politie, één agent hield er zelfs een lichamelijk letsel aan over.
Blanke zwakkelingen en blanke schapen knielden voor Zwarte Jerry en creëerden blanke roetpieten, blanke knechten met een vaalzwart vleugje schoensmeer op hun beide blanke wangen. En zo worden onze kleine kinderen misleid met roetveegpieten en stort hun droomwereldje van sint en piet als een kaartenhuisje ineen.
Zwarte Jerry heeft het moeilijk met het superieure blanke ras. De gefrustreerde neger manifesteert zich daarom als activist in allerlei demonstraties zoals die in Amsterdam naar aanleiding van de dood van George Floyd. Het was een protest tegen 'anti-zwart politiegeweld in de VS en Europa'. De beweging Black Lives Matter lanceerde het 'Zwart Manifest', ter bevordering van zwarte emancipatie. Zwarte Jerry was 1 van de initiatiefnemers en besefte niet dat je van een platwater-ras geen champagne-ras kan maken...
Deze winkel zwichtte voor dreigementen vanuit islamitische hoek
Er werd een boek geschreven over islamisme in Franse scholen, met getuigenissen over de toenemende islamitische druk op leerkrachten en over radicaliserende leerlingen. 'Allah n'a rien à faire dans ma classe' is de titel van het boek dat vorige zaterdag voorgesteld zou worden in de Fnac-winkel in Sint-Lambrechts-Woluwe.
De boekvoorstelling werd door de winkel echter geannuleerd omdat 'jongeren' via sociale media gedreigd hadden met incidenten. Beide auteurs kregen online te maken met intimidaties en bedreigingen. Zij voelen zich bedreigd in hun verdediging van de vrije meningsuiting door diegenen die hun boek willen censureren.
Alexia Bertrand (MR): "Het bedreigen van auteurs is een nieuw dieptepunt voor onze vrijheden en vrije meningsuiting".
Brusselse moslimjongeren worden hoe langer hoe talrijker, machtiger en brutaler. Terreur en rotzooi zaaien, dreigen en intimideren... Terwijl wij, toegeeflijke Vlamingen, alles in het werk stellen om de moslimgemeenschap te behagen en de opperste tolerantie aan de dag leggen jegens Allah-aanhangers. Kijk maar naar allerlei voorzieningen zoals moskeeën, islamitische feestdagen, islamitische begraafplaatsen... Vanwaar hun opstandigheid tegen onze vrije meningsuiting? Willen ze nu werkelijk àlles veroveren?!
Onderwijsminister Demir wil ouders informeren over hoe de school van hun kind scoort op de Vlaamse toetsen, over het resultaat van Vlaamse toetsen op schoolniveau, en niet alleen over het toetsresultaat van hun kind. Haar regeringspartners vinden het geen goed idee. Ook wil Demir dat ouders de evolutie zien van het onderwijsniveau op school gedurende de schoolgang, en moeten zij de score van andere scholen kennen.
De bekendmaking van de resultaten op schoolniveau kan leiden tot een rangschikking van scholen, van de allerbesten tot de allerslechtsten... Wat is er mis mee?
Zo vrezen zwarte scholen met veel migrantenleerlingen de publicatie van ranglijsten van de 'beste scholen'. Ook minder goede scholen en slechte scholen huiveren bij de gedachte aan een lijst van goede scholen. Begrijpelijk.
Toen Ben Weyts zijn concept van Vlaamse toetsen lanceerde, lazen we: "Dankzij deze toetsen krijgen scholen een instrument om zich te vergelijken met andere scholen met een gelijkaardige populatie"... Er was dus toén al sprake van scholen die zich kunnen meten met andere scholen, ouders die hun kind kunnen vergelijken met andere kinderen en de evolutie gedurende de schoolloopbaan volgen. Maar er zaten addertjes in verborgen: "Scholen kunnen zich vergelijken met een gelijkaardige populatie"...
Ik stel voor dat álle scholen onderling vergeleken worden, goede en slechte, witte en zwarte, Vlaamse scholen en concentratiescholen, gezuiverde en sociaal gemixte scholen... zoniet wordt het lage onderwijsniveau van zwarte scholen verdoezeld. Alsof niemand iets mag weten over de leerstof die er aangepast wordt aan het zwakke niveau van allochtonen. Onwettige afwezigheden, taal- en leerachterstanden, schooluitval... de nieuwe Vlaamse toetsen brengen deze wantoestanden in zwakke scholen niet aan het licht, omdat 'scholen met gelijkaardige populaties vergelijken' politiek correct is.
Sven Pichal, een gewezen radio-maker, heeft van zijn leven 1 grote puinhoop gemaakt. De ene blunder volgde op de andere. Zijn eerste grote vergissing was om te trouwen met zijn vriendje, ook een genderbekeerling. En om zijn leven nog meer ondersteboven te gooien adopteerde hij ook nog eens twee nieuwe kindjes, vreemd gebroed, bodemloos, en oneigen aan zijn eigen vlees en bloed.
Een pathologische interesse voor baby's en kindjes zit vastgebeiteld in zijn DNA, in zijn brein, in alle vezels van zijn lijf. Recidive zit er dus zeker in. Toen hij vorig jaar opgepakt werd kreeg hij internationale bekendheid, gewoon omdat hij ziekelijk verzot is op kindjes. Wie in hemelsnaam heeft hem die twee adoptiekinderen gegeven?!
Maandag is Pichal voor de strafrechter verschenen om zich te verantwoorden voor het verwerven, bezitten, verspreiden van kinderpornografie en beelden van seksueel misbruik van minderjarigen. Deze aanklachten wegen zwaar door als er zelfs sprake is van 'weerzinwekkende afbeeldingen van misbruikte baby's'. Pichal heeft zelf het woord gekregen op de rechtbank.
Hij riskeert tot tien jaar cel... Tenzij hij zwijgt over bekende lieden in zijn chatgroep die meefantaseerden over hoe misbruik ik kleine kindjes.
Zopas raakte bekend dat zijn therapeuten kierewiet geworden zijn na uitzichtloze sessies met patiënt Sven in verband met zijn complexe seksuele stoornissen.
'Jonathan Livingstone Seagull', een poëtisch juweel van Richard Bach
Welkom in mijn blogtempel. Deze dagen is er echter niet veel te beleven. Collega-bloggers die trouw elke dag hun stukje publiceren zijn te benijden, het is alsof de muze bij hen thuis logeert. Ik heb geen logeerkamer voor mijn muze. Wel een zolderkamertje dat voorbehouden is voor een asielzoeker die maar niet komt opdagen. En een keldertje heb ik ook, maar daar liggen allerlei biertjes te rijpen, tot de tijd rijp is om ervan te genieten. 'De Reine Maagd', 'De Onbevlekte Ontvangenis', 'De Wulpse Non'... en nog zo van die rare biertjes met ronkende namen, die liggen daar allemaal op hun einde te wachten, tot ze met gulzige slokken geledigd zullen worden.
Het valt me moeilijk deze dagen om mijn gedachten in een vorm te gieten, waarbij de zinnen elkaar vloeiend opvolgen om er een verhaaltjevan te maken, een geheel waarin precies staat wat ik te vertellen heb, zonder over mijn woorden te struikelen, zonder me suf te denken over het verwoorden van wat in mijn hoofd zit. Er zit veel in mijn hoofd, maar ik weet niet waaraan beginnen. En het einde ken ik evenmin.
Ik schrijf wel eens berichtjes die niet passen bij het tintenschema van mijn blog. Zo zijn er de 'tussendoortjes' die niet pikant genoeg zijn, of actuele nieuwsberichtjes die onvoldoende gezouten zijn. Preutse lezers plaag ik niet genoeg. En tegen schenen stampen lukt me ook al niet meer zo goed. Mijn hedendaagse belevenissen zijn eigenlijk veel boeiender om over te vertellen dan de voorvalletjes met zeurzakken en zeurkousen van vroeger. Misschien moet ik het verleden wissen, en over het heden vertellen? Met het verleden héb ik al ruim afgerekend, mijn slachtoffers zijn door de mangel gehaald, door de modder gesleept en aan het kruis genageld.
Zal ik eens samen met mijn muze op bezinningsweekend gaan ergens in de Ardennen in een verloren hotelletje of in een wereldvreemd klooster? Liefst daar waar paters trappisten brouwen...
Vanavond heb ik zin om feministen, dolle mina's en manwijven te plagen. Uitgezonderd transvrouwen, want zij zijn een man.
Een onbekende auteur schreef een column over de oprichting van een mannenvereniging. Het stukje ontdekte ik in een beduimeld tijdschrift dat rook naar 'oud'.
"De mannengroep was opgericht om het gezin te redden uit de klauwen van het vrouwelijk chauvinisme. De organisatie had twee doelstellingen, ten eerste het herstel van de positie van de man als hoofd van het gezin en ten tweede een gelijke positie van mannen en vrouwen in echtscheidingsprocedures en voogdijkwesties. Vrouwenbewegingen hebben het gezin, zoals het eens bestond, vernietigd en vervangen door een door vrouwen geregeerde rampspoed. Vrouwen zijn niet op de wereld gezet om ergernis op te wekken en te domineren. Vrouwen zijn er om ons tot steun te zijn. Hoe dan ook is dit een mannenwereld. Voor mannen is er een zekere duisternis geschapen door het militante feminisme."
Oorstrelende geluiden, niet?... Heer der schepping, probeer dit stukje niet uit te leggen aan een vrouw want dat kost je een jaar van je leven.
We beginnen bij de blonde bimbo Cath Luyten in De Tafel van Gert, dd 12 november 2024. Zonder schroom, zonder kritische bedenking, zonder een pak slaag van Gert Verhulst, mocht trienemie Luyten lustig komen zeggen dat ze eigenlijk met haar vriendin Joden bewust de verkeerde weg zou moeten wijzen in Antwerpen indien deze mensen de weg komen vragen. En dat om wat er in Israël gebeurt. Het werd nog beter toen La Luyten de Joden van Antwerpen opriep om zich te bezinnen in zich af te zetten tegen Israël. We hebben al veel rotzooi gezien in Het Toilet van Gert, maar dit begint heel erg naar antisemitisme te stinken.
Op hetzelfde moment mocht leugenmie Hafsa El-Bazioui in De Afspraak bij Bart Schols zonder enig weerwerk de Jodenjacht in Amsterdam van afgelopen dagen goedkeuren wegens Gaza. Zonder onderbreking mocht ze een antisemitisch discours afsteken waar Unia, moest het een serieuze organisatie zijn, Hafsa voor zou kunnen vervolgen. Natuurlijk gaat Unia dit niet doen, want Unia leeft onder een imaginair hoofddoek waar Hamas op staat geschreven.
Tot in het buitenland toe begint het op te vallen dat minister Petra De Sutter de kant van Hamas heeft gekozen en op geen enkel ogenblik het groeiende antisemitisme in vraag stelt, laat staan veroordeelt.
Oh ja, de ‘manvouw’ in de cartoon was eerste een typo, maar eigenlijk zo van toepassing op de ontbeende Paul De Sutter dat we het als een Goddelijke woordspeling beschouwen.
Er zijn fouten gemaakt in het verleden. Toen de islam aanbeden en vereerd werd. Toen moslims vriendelijk verzocht werden om deel te nemen aan onze westerse samenleving en toen wij alles in het werk stelden om dat voor hen mogelijk te maken... Inspanningen die moslims machtig en krachtig gemaakt hebben.
Ik denk bijvoorbeeld aan Pascal Smet toen die nog minister van Onderwijs was en tevens moslimsympathisant, toen hij Vlaamse scholieren op de vingers tikte omdat ze niet tolerant genoeg waren voor moslims. Pascal Smet droomde van een harmonieuze samenleving waarin moslims en niet-moslims vredig en sereen samen door het leven kunnen gaan. "Vlaamse scholieren moeten meer verdraagzaam zijn... moeten leren met andere culturen samen te leven, dat bevordert de integratie van nieuwkomers", zo klonken zijn verzuchtingen, geïnspireerd door visioenen over lieflijke samenhorigheid... Met open armen zouden onze eigen leerlingen hun islamitische medeleerlingen positief moeten benaderen en in hun hart sluiten.
Ik zou eerder de scholieren aanraden om een kritische houding van argwaan en terughoudendheid aan te nemen tegenover moslims en hun rare ideologie.
En dan was er in die tijd ook nog professor Elchardus (VUB) die streefde naar een complete sympathie en tolerantie voor de moslimgemeenschap: "Culturele diversiteit zotgt voor spanningen, we moeten een gemeenschappelijke ruimte vinden waarin normen door iedereen gerespecteerd worden, iedereen moet in zijn eigenheid erkend worden". Kan het nog waziger?
Andere spoorleggers en plaveiers van het pad des islamiserings in het onderwijs waren Paula D'Hondt, Mieke Van Hecke, Lieven Boeve, Hilde Crevits, en ja, Pascal Smet. Zij ijverden voor de integratie van het islamonderwijs binnen het gewone onderwijs, een soort dialoogonderwijs waarin katholieken en moslims met elkaar communiceren. Telkens dit concept in het nieuws kwam kraaide er geen haan naar, ook geen kat die miauwde. Alles was goed en iedereen zweeg, geen opstandeling, geen rebel die protesteerde toen de islam opgehemeld werd tot in alle uithoeken van het heelal.
En daarom zitten we nu geplaagd met een zelfzekere , zelfvoldane en oppermachtige islamitische bevolkingsgroep die met álle middelen streeft naar macht, roem en glitter op hun veroveringspad naar wereldheerschappij.
Gelijkekansencentrum Unia heeft eind vorig jaar aan de alarmbel getrokken wegens het stijgende aantal meldingen van antisemitisme. Het aantal meldingen ging in crescendo sinds het conflict tussen Israël en Hamas op 7 oktober. Ze worden gelinkt aan Jodenhaat. Unia noemt het 'haatmisdrijven', misdrijven met Jodenhaat als motief.
Wat in Amsterdam onlangs gebeurd is tijdens die vreselijke nacht, dreigt ook hier te gebeuren, met name in Antwerpen waar politiecijfers wijzen op een verontrustende toename van het aantal gevallen van Jodenhaat. Bart De Wever maakte bekend dat er in Antwerpen meer pv's opgemaakt werden voor antisemitische feiten sinds de oorlog tussen Israël en Hamas.
Unia analyseert elke melding van antisemitisme om te kijken of het gaat over strafbare feiten. In dat geval wordt er een dossier geopend en klacht neergelegd bij de politie.
Els Keytsman, directeur Unia: "Er is duidelijk sprake van een recente polarisering van onze samenleving. Ik zie dat er daardoor heel veel angst heerst onder de Joodse gemeenschappen in België"... Doet de politiek voldoende om de veiligheid van de Joodse gemeenschap te garanderen? Eerder vond Theo Francken dat De Croo geen actie ondernam om antisemitisme aan te pakken. Heeft de Belgische regering dan niéts gedaan met de alarmbellen van Unia?
Het hele Unia-verhaal zwijgt echter over de gewapende moslims die in Amsterdam jacht maakten op Joden. En ondertussen blijft de ongebreidelde import van moslims onverminderd doorgaan, blijven grenzen wagenwijd openstaan en blijft de moslimgemeenschap aanzwellen. Het grote gevaar is de islam! Of er nog iets te redden valt? Neen, te laat! Dat achterlijke uitschot kan zich goed organiseren, zijn de allerbesten in groepsvorming en zich voortplanten lukt nóg beter.
Honderden gewapende moslims hebben vannacht na een voetbalwedstrijd in Amsterdam jacht op joden gemaakt. Politici spreken van choquerende geweldsexcessen. De Israëlische minister-president Benjamin Netanyahu laat de Israëlische voetbalfans nu met twee speciale vliegtuigen veilig terugbrengen naar huis.
Het was maandagavond niet de beste avond voor dwarsligger Conner Rousseau, toen Stef Wauters hem het vuur aan de schenen legde.
De regeringsonderhandelingen zitten in een impasse en Conner wordt door de partijen gezien als de schuldige daarvoor.
Live op televisie werd hij geconfronteerd met de meest gestelde vraag van de kijkers, een netelige vraag die Stef Wauters hem voorlegde: "BENT U NIET BESCHAAMD om na vijf maanden de stekker eruit te trekken?"
Als gast bij VTM had Conner zeker niet verwacht om als prooi in een leeuwenkooi geworpen te worden door de aanhoudende vragen van Stef. Kronkelend en vertwijfeld trachtte Conner zijn hachje te redden door zichzelf te bewieroken.
Het gesprek eindigde met twee woorden van Stef die geen ondertiteling kregen, maar ik hoorde hem wel tegen Conner zeggen: "goed gespeeld"... Het zegt genoeg over Conners geloofwaardigheid.
De eerste kwiet speurt naar de diepste lagen van zijn perverse brein. Terwijl de tweede met zijn grijpgrage tengels zich vastklampt aan het cordon sanitaire van het Vlaams Belang.
Ondervertegenwoordiging Allochtonen in Hoger Onderwijs
Waarom zo weinig allochtonen hoger onderwijs volgen
Al jarenlang klaagt de migrantenfanclub over onderbemanning van allochtonen in het hoger onderwijs. Zo nu en dan duiken er initiatieven op die mirakels verwachten van de allochtone gemeenschap om hun leden naar de universiteit te sturen. Dramatisch weinig jongeren met etnisch-culturele wortels volgen hoger onderwijs... Hoe zou dat toch komen?
Meest recent was er een KU Leuven-project dat allochtone leerlingen trachtte warm te maken voor een academische opleiding. Er werd gefocust op de leerlingen zelf, maar men vergat te kijken naar het lage lesniveau in hun scholen.
De meeste middelbare scholen zijn te gemakkelijk. De onderwijskwaliteit wordt er aangetast door de grote diversiteit van de schoolbevolking. Het lage lesniveau verhindert een vlotte doorstroming naar hoger onderwijs. De drempel wordt steeds hoger. De kloof wordt steeds wijder. En het zijn precies allochtonen met hardnekkige taalachterstanden die niet ver genoeg kunnen springen om die kloof te overbruggen.
Hoe komt het toch dat er zo weinig allochtonen hoger onderwijs volgen?
We hoeven alleen maar te kijken naar de middelbare scholen waar ze met diploma's en goede rapportcijfers smijten... Yavuz en Mehmet misten een half schooljaar door onwettige afwezigheden en slaagden tóch op het einde van het schooljaar... Meryem slaagde voor de zwemlessen, terwijl ze niet eens pootje kon baden, bij C§A had ze wel een klantenkaart voor hoofddoeken en andere lompe wijde textielgevallen.
Het lesniveau daalt en wordt aangepast aan het zwakke niveau, wat een degelijke voorbereiding op het hoger onderwijs belet.
Secundaire scholen die geen eisen stellen aan allochtonen en alleen maar toegevingen doen en tekortkomingen door de vingers zien, die zijn niét bezig met hun studenten voor te bereiden op hoger onderwijs. Die zijn alleen bezig met zichzelf in stand te houden!
Secundaire scholen, waar islamlessen belangrijker zijn dan huiswerk maken en lessen leren, waar lichtzinnig omgesprongen wordt met tucht, discipline en verantwoordelijkheidszin, die zijn niet bezig met hun allochtonen voor te bereiden op hoger onderwijs!
En dan zwijgen we nog over de allochtone lastpakken die stempelen gestuurd worden zonder het middelbaar af te maken... De deliberatie maakte er vroeger een punt van om 'stempelrijpe' allochtonen gaar te stoven, regelrecht naar den dop!
Een bedrogen echtgenoot met veel gevoel voor humor, heeft een hilarisch briefje achtergelaten voor de minnaar van zijn vrouw. De tekst deelde hij op Craigslist.
“Aan de man die seks heeft met mijn vrouw. Ja, ik weet ervan. Nee, ik ben niet kwaad. Ik zou je gewoon enkele dingen willen vragen”, schreef hij op het briefje.
- Stop alstublieft met de toiletbril omhoog te laten. Ik krijg steeds de schuld en het begint vervelend te worden.
- Door jou kan ik misschien wel wat vaker gaan vissen, maar stop alstublieft met mijn bier op te drinken. Neem er gerust een paar wanneer je op bezoek bent (ik heb er zelf meerdere nodig om haar aantrekkelijk te vinden), maar laat wat over voor mij. Ik moet hier overigens langer blijven dan jij.
- Als je dan toch de laatste uitdrinkt, koop er dan nieuwe of laat geld achter voor mij.
- Wanneer de toiletrol op is, gelieve die dan te vervangen. Om een of andere reden denkt mijn vijfjarig zoontje dat hij zich niet hoeft af te vegen wanneer er geen toiletpapier meer is. We bewaren de rollen onder de lavabo, tenzij jij een betere suggestie hebt?
- Nadat je seks hebt gehad met mijn vrouw, kan je dan wegwerpbare doekjes gebruiken? De mand met kleren aan de rechterkant is van mij. Vorige week was mijn trui nogal “krokant” (bedankt daarvoor).
- Vertel mijn kinderen alstublieft niet dat je hun oom bent. Ze zijn jong, maar niet achterlijk.
- Stop met de temperatuur van de verwarming hoger te zetten. Jij betaalt er niet voor!
- Als ze vraagt “zie ik er dik uit met deze broek”, zeg dan gewoon nee. Je zou denken dat een ander antwoord haar twee keer doet nadenken vooraleer ze een hele pot ijs eet, maar je geeft haar alleen een reden om een nieuwe broek te kopen. En daarin zal ze er even dik uitzien.
- Stop met de gebakjes op te eten. De brownies die je opgegeten hebt, had ik van mijn mama gekregen voor mijn verjaardag. Mijn vrouw heeft de afgelopen jaren niks lekkers klaargemaakt. En als ze het toch doet, deelt ze het niet.
Ten slotte bedankte de echtgenoot de minnaar nog. “Bedankt om met haar op restaurant te gaan op Valentijn. Ik kan met het uitgespaarde geld de kinderen meenemen naar de bioscoop.”
“Ik hoop dat je mij met de bovenstaande dingen kunt helpen. Het kan raar zijn als ik haar daarmee moet confronteren. Als je dat voor mij doet, zal ik jou verwittigen wanneer ik weg ben en voor hoe lang. Zo moet jij je niet haasten.”
Ik viel bijna van m'n stoel toen ik op tv hoorde over de toepassing van artificiële intelligentie bij Smartschool om leerproblemen en leerachterstanden bij scholieren op te sporen. Na de herfstvakantie starten AI-activiteiten al in 10 middelbare scholen. Andere scholen komen later aan de beurt.
En zo worden belangrijke taken afgepakt van leerkrachten. Goede leerkrachten kennen hun leerlingen in al hun hoedanigheden en gebreken. Zij observeren, evalueren, detecteren en concluderen. Daarbij gaan ze individueel tewerk. De individuele leerling staat centraal. Leerkrachten kennen hun leerlingen en hun leerproblemen als hun broekzak.
Daarom mogen we ons niet blind staren op het AI-gebruik bij Smartschool. Studiehouding, motivatie en meer van die abstracte dingen zijn niet door AI te achterhalen. Alleen de leerkracht weet wat er aan de hand is bij elke individuele leerling. Elke goede school hanteert ook een leerlingvolgsysteem dat waardevoller is dan wat AI uit zijn mouw kan schudden.
De schat aan informatie over leerlingen ligt bij de leerkracht, en niet bij AI in de Smartschool!
Criminele daden van moslimjongeren worden door journalisten gebanaliseerd en gecamoufleerd door het uitschot van de bovenste plank verhullend 'tieners' of 'jongeren' te noemen. Alsof ze kattenkwaad uitgehaald hebben... Het is antisemitisch moslimtuig!
Hoe lang blijven de mainstream media nog draaien om de feiten? Wanneer gaan ze eens gewoon benoemen wat het is in plaats van verhullend taalgebruik te gebruiken? Wederom zien we dat daders van antisemitisch geweld worden neergezet als “tieners”. Maar nee, dit gaat niet om onschuldige pubers die iets uit baldadigheid doen. Dit gaat om antisemitisch tuig dat doelgericht een oudere Joodse man in elkaar heeft geslagen. Laten we die waarheid eindelijk eens onder ogen zien.
Het is werkelijk walgelijk wat er zaterdagmiddag in Scheveningen gebeurde. Een 77-jarige man werd mishandeld door drie jongens die blijkbaar vonden dat hij gestraft moest worden voor zijn Israëlische vlag. De media proberen het geweld weer te verdoezelen door over “tieners” te spreken. Laten we niet naïef zijn: dit soort jonge daders zijn geen onschuldige kinderen, maar doelbewuste belagers van iemand die openlijk zijn steun aan Israël betuigt. Hoeveel voorbeelden hebben we inmiddels niet gezien waarin antisemitisch tuig zijn woede afreageert op Joodse mensen, zonder dat de echte achtergrond van dit geweld benoemd wordt?
Vorige maand bezocht paus Franciscus ons land. Tussendoor ging hij een kijkje nemen bij het graf van koning Boudewijn voor wie hij een grote bewondering heeft. Bij het graf raakte hij zo ontroerd dat tranen over zijn wangen rolden. En in die emotionele bui beloofde hij te ijveren voor een zaligverklaring van Boudewijn.
De paus prees diens "moed om tijdelijk troonsafstand te doen om geen moorddadige wet (lees: de abortuswet) te moeten ondertekenen". Aanleiding voor controverse. Zeker toen de paus artsen-medewerkers aan abortus 'huurmoordenaars' noemde, een uitspraak die heel wat stof deed opwaaien.
En dat Boudewijn niet afkerig stond tegenover het dictatoriale regime vande Spaanse generaal Franco, pleit ook niet in zijn voordeel. Franco zou Boudewijn en Fabiola meermaals privé ontvangen hebben. En na het overlijden van Franco zou de Belgische regering Boudewijn tegengehouden hebben om naar de begrafenis te gaan. Nu zitten Boudewijn en Franco samen in de hel met alle duivels een pintje te drinken.
Er is nog een andere hindernis die een zaligverklaring van Boudewijn in de weg staat. In plaats van te staan janken aan het graf van Boudewijn zou de paus beter eens nadenken over het leed dat Boudewijn ons in 1967 aandeed met zijn wilde schenking van een paviljoen, ontworpen door Van Humbeek ter gelegenheid van de Wereldtentoonstelling van 1897, aan een Saoedische vorst. Het gebouw werd toen omgetoverd in een moskee en cultureel centrum voor Belgische moslims. De omstreden Grote Moskee van Brussel.
De heisa rond deze beruchte moskee draaide rond het beheerschap. De Moslimexecutieve, inclusief enkele Marokkaaanse spionnen, beheerden de moskee. Jambon, Quick en nog een paar anderen probeerden ooit de moskee onder controle te krijgen door vergunningen in te trekken en zo Saoedische invloeden weg te vagen. Maar de moskee bleef floreren, ondanks de link aan extremisme, radicalisering en verspreiding van opvattingen die haaks staan op onze westerse waarden. Minister Quick en zijn voorganger Koen Geens bakten er niks van, ze slaagden er niet in om Saoedische inmengingen uit te schakelen en een 'islam' uit te vinden die verzoenbaar is met onze samenleving. De Moslimexecutieve stond in de weg. Typisch Belgisch dat zo'n boevenbende hier kan bestaan en zoveel macht heeft.
Boudewijn zal mogen fluiten naar zijn zaligverklaring.
Kunnen ze de verzekering weer flink omhoog gooien. Het is één en al ellende met die rijdende batterijen evenals al die idioten die de batterijen opladen in huis van hun elektrisch fietsje, etc. resultaat oorzaak van veel woning branden dus die verzekeringen kunnen ook weer omhoog. Kortom het is de grootste mislukking ooit die rijdende batterijen zijn nog moeilijk te blussen ook, net als daken waar al die glazen panelen op liggen. Wat een vooruitgang. Dan hebben we het ook nog niet over het energievebruik en de zware belasting om het stroomnet. Ach de betaalslaven die niet zo dom zijn elektrisch te rijden betalen wel weer mee en de afschuwelijke kinderarbeid in o.a. Congo daar hebben die deugkneuzen hier maling aan. Handelaars kopen kobalt rechtstreeks van de artisanale mijnarbeiders in gebieden waar kinderarbeid wijdverbreid is. De grondstof wordt dan doorverkocht aan bedrijven zoals de Congo Dongfang Mining (CDM), een dochteronderneming van de Chinese mijngigant Zheijang Huayou Cobalt. De verwende kindertjes hier vermaken zich wel met hun spelletjes, smartphones, etc.
De westerse wereld is bezig met haar eigen ondergang het is niet het klimaat maar de mens zelf.
Ilse en Helga maakten zich op voor het jaarlijkse medisch onderzoek in school. Daar zou dokter Zhivago op hen wachten, op Ilse en Helga, zijn verpleegstertjes.
Dokter Zhivago was de schoolarts, een verleidelijke dokter zoals die alleen in doktersromannetjes bestaat. Een levensgenieter en eeuwige vrijgezel. Zijn mening over vrouwen stak hij niet onder stoelen of banken. "Als je met vrouwen de wereld ingaat, dan val je er van af, want dan is de wereld plat... met vrouwen niks dan gesodemieter... een vrouw betekent miserie en problemen... kijk maar naar Adam, toen de vrouw nog niet uitgevonden was moest Adam al een rib afgeven, hij kreeg dan wel een appel om in te bijten, maar dat was een duivelse streek van Eva. God gaf Adam de schuld, het was zijn fout, hij had maar niet moeten bijten. Toén al was de man de schuldige".
Uitdagend gehuld in lederen kleding en hoge dijlaarzen, begaven Ilse en Helga zich op weg naar school. Ze droegen een koffertje bij zich waarin naast de injectienaalden en de pleisters ook het zweepje en nog zo van die sadi-maso-attributen zaten. Ze bewogen zich moeilijk omdat hun ondergoed knelde, de lederen beha had een irriterende sluiting tussen hun borsten, en het lederen broekje schuurde in plaats van genoeglijk te strelen over hun intieme plekje.
De schoolarts startte zijn onderzoek met de leerlingen tot de orde te roepen. Jongens hier. Meisjes daar. Alle kleren uit, aan de kapstok, enkel onderbroekje en hemdje aanhouden, en zo komen jullie één voor één tot bij mij. En stilte in het kleedhokje! De leerkracht die toezicht hield kon natuurlijk haar gezag niet doen gelden en dus taterden de kinderen er maar op los. Er waren al leerlingen bij met een gezonde belangstelling voor het andere geslacht, en die vonden het jammer dat jongens en meisjes gescheiden werden, zelf straalden ze ook al wat sexappeal uit.
De dokter en de verpleegstertjes onderzochten de leerlingen op: ogen, oren, fysieke conditie en lichaamshouding. Afwijkingen werden aan de ouders gesignaleerd. In hun ondergeschikte rol deden Ilse en Helga hun best om het medisch onderzoek in goede banen te leiden. Ja, daar rekende de schoolarts op, dat zijn meisjes een vlotte gang van zaken regelden voor hun baas.
In gedachten zaten Ilse en Helga echter bij het verwenritueel waarmee ze dokter Zhivago in de watten gingen leggen na het medisch onderzoek.
Wanneer alle leerlingen weer naar hun klas vertrokken waren, ruimden Ilse en Helga alles op, instrumenten, onderzoekstafel, handdoeken, alles weer netjes op zijn plaats en de deur van het kabinet op slot. En dán brak het moment aan dat de rollen verwisseld werden. Dokter Zhivago werd de slaaf, en Ilse en Helga werden de baas, bazige vrouwen, als slavendrijvers die van hun dokter een minderwaardige prooi maakten. Alle kanten en uithoeken van verwennerijen hebben ze aan de dokter laten zien. Om hem het zwijgen op te leggen voerden ze hem eerst schor en willoos met hele scheuten cognac, zodat hij niet kon tegenstribbelen. Daarna haalden ze uit hun koffertje het boeiensetje en andere marteltuigen. De dokter genoot intens van zijn 'lijdensweg'. Golven van wellust stroomden over zijn gespierde lijf. Tergend langzaam voerden de meesteressen de zinnelijkheid en seksuele opwinding bij de dokter naar een hoogtepunt, naar een ontoerekeningsvatbare extase!
Deze twee zonderlingen hebben iets tegen het Vlaams Belang
Als de zon 's avonds vroeg gaat slapen en 's ochtends pas laat uit de veren komt, ontstaan er lege gaatjes in een donkere nacht die ik opvul met tv-nieuwtjes, het ene al wat onthullender dan het andere. Het uur der spoken was allang gepasseerd toen ik onlangs het heuglijke nieuws vernam dat in Ranst het cordon sanitaire tegen het Vlaams Belang gesneuveld was. De lokale lijst PIT sloot een akkoord met Vlaams Belang en Vrij Ranst.
De deelname van het Vlaams Belang in Ranst en het doorbroken cordon was niet naar de zin van SAMMY MAHDI. Hij uitte zijn ongenoegen door te spreken van "Dit is een eerste domino"... gevolgd door een suggestieve noot van de 'objectieve' nieuwslezeres: "U vindt het toch gevaarlijk"... En Karel Dillen, oprichter van het Vlaams Blok, noemde hij een fascist. Als we dan toch mogen schelden ga ik me afvragen hoe het in hemelsnaam mogelijk is dat iemand die behoort tot de familie van de aap-achtigen, voorzitter is van een Vlaamse christelijke partij. Een bruine aanvoerder van CD&V?! Hoe is dat in zijn werk gegaan?
Groene Griezel JOS GEYSELS, bedenker en bezieler van het ondemocratische cordon sanitaire, overigens een misselijke kwal en linkse klier, kwam ook even in beeld, maar niet lang genoeg, alsof de tv hem wilde sparen. Hij was in een vroeger leven de leider van het Vaalgroene Agalev, een prutspartijtje met puberale groengekleurde illusies, met perverse voorkeuren voor vluchtelingenkindjes en armoedige buitenlanders. Met de steun van CD&V en Open VLD werd het Vlaams Belang in de boeien geslagen. Op de foto zien we het linkse spook als een bezetene met grijpgrage handen zich vastklampen aan het voortbestaan van het cordon als fascistisch middel om rechtse meningsuitingen de mond te snoeren. Zijn zelfverzekerde smoel verraadt dommige verwaandheid. Wat een geluk dat hij nog vrij kan rondlopen en niet een kopje kleiner gemaakt is...
Na de onverteerbare stukjes proza van de voorbije dagen is het dringend tijd voor iets luchtigers.
Over professor Nuttin bijvoorbeeld die ongestoord en emotieloos een uiteenzetting gaf over het G-plekje in de vagina. Het was toen een zwoele en broeierige dag. Een dag die nog lang bleef nazinderen bij zijn studenten. Het was de tijd dat we nog allemaal maagd waren, rein en fris als een onbezoedeld kinderzieltje. Met een halve seksuele voorlichting achter de rug, luisterden we gespannen en gulzig naar de wijze woorden van de prof. En toen we buitenkwamen was het alsof de zon veel dichter bij de aarde gekomen was.
Professor Nuttin dweepte met Sigmund Freud en zijn psychanalyse. Maar hij was het niet eens met Freuds opvattingen over de psycho-seksuele ontwikkeling van de vrouw, omdat Freud het clitoraal orgasme veroordeelde als zijnde infantiel en onvolwassen. Wél erkende Freud twee soorten orgasmen, het kinderlijke clitoraal orgasme, en het rijpe volwassen vaginaal orgasme. Latere research naar de fysiologische reacties van de vrouwelijke geslachtsorganen tijdens het vrijen, vestigde de aandacht op een plekje in de vagina dat door prikkeling een orgasme veroorzaakt, gevolgd door een ejaculatie, waarbij een helder vocht geloosd wordt.
Het G-plekje heeft natuurlijk altijd bestaan, maar in 1950 werd het plekje genoemd naar dokter Ernst Gräfenberg. Deze beschreef het plekje in de vagina en de precieze locatie ervan. Het plekje is een soort weefsel, dat erg lijkt op het weefsel van de zwellichaampjes in de penis, een weefsel dat opzwelt bij seksuele prikkeling, en tijdens het hoogtepunt komt er een helder vocht vrij. Die vochtuitstoting bij het klaarkomen heeft een chemische structuur die erg lijkt op het vocht dat bij de man in de prostaat aangemaakt wordt.
Lezer, als je nog in staat bent tot extatische hoogtepunten vandaag, ga dan nu als de bliksem op jacht naar G-plekjes!
Bart Schols durfde het delicate 'ADHD' in De Afspraak bespreekbaar maken. Het was alsof alle eerdere bevindingen en wetenschappelijke vaststellingen vergeten waren en de panelleden deden alsof ze nieuwe vondsten en therapieën ontdekt hadden. Amateuristisch gewauwel.
Beste lezers, ADHD is fictie! Het is geen ziekte, geen hersenaandoening, kan medisch niet bewezen worden. Het is een verzinsel. Verzonnen om de rilatinepil te promoten, om opvoeders pedagogisch comfort te gunnen en om hyperactiviteit en verstrooidheid bij kinderen te verdoezelen. Vroeger noemde men ADHD'ers 'stoute kinderen' of 'wildebrassen', met een onvermogen om zich te concentreren door overdadige externe prikkels en drukdoenerij. De link naar cerebrale stoornissen is er niet.
Het ADHD-verzinsel is er om van rilatine een kaskraker te maken, het wordt voorgewend om kinderen legaal te kunnen drogeren met giftige rilatine. In rilatine zit de chemische stof methylphenidaat die onder de opiumreglementering valt. Methylphenidaat als psychoticum werkt verdovend, Het kan de hersencellen verwoesten en heeft een impact op de psychische gezondheid. Omdat het giftig is staat er op de verpakking een dubbele rode diagonale streep en een rode doodskop-etiket. En toch wordt de 'hersenmythe' in stand gehouden...
Leraar Robert gaf godsdienstles in een atheneum waar het wemelde van de Turken. En die Turkse moslims volgden allemaal islamles bij de islamleraar. De islamleraar, dat was die man met een kanjer van een snor en een imposante dikke ronde buik die inkromp tijdens de ramadan.
Wat hij in de klas vertelde tegen zijn moslimleerlingen kan nooit echt fraai geweest zijn, omdat die leerlingen na de les opgehitst en losgeslagen de klas buitenstormden, terwijl ze wilde Turkse kreten slaakten. Ik begrijp schooldirecties niet die nooit eens controleerden wat er zoal verteld werd tijdens de islamles, welke denkbeelden moslimleerlingen meekregen.Het was de tijd dat islamleraars carte blanche kregen.
Een dialoog met de islamman was onmogelijk, hij reeg al brabbelend onverstaanbare woorden aaneen, waarbij zijn borstelige bovenlip nauwelijks bewoog. Hoewel hij gewichtig-traag praatte, kon hij toch niet tot echte zinsconstructies komen. Die man had een serieuze taalhandicap. En toch kon ie zich handhaven in een Vlaamse school?!
Terug naar leraar Robert. Robert L. zag het aantal leerlingen in zijn klas jaar na jaar dalen. Zijn lesuren ook. Het vak 'katholieke godsdienst' kwam in de verdrukking. Er restte nog slechts een klein groepje Vlaamse leerlingen die zijn godsdienstlessen volgden. En toen kwam er een moment dat hij voor een lege klas stond, iedereen wég. Nu bestaat de school zelfs helemaal niet meer. Alles krijgen islamieten kapot...
Omdat Robert geen leerlingen meer had om godsdienstles aan te geven, werd hij benoemd tot 'leerlingbegeleider', als begeleider van het bruine volkje, als bemiddelaar, als vertrouwenspersoon, om zachtjes en tactvol spijbel- en andere gedragsproblemen aan te pakken en weg te moffelen. Vooral zachtjes en tactvol! Tijdens zijn vergaderingen, 'Spijbeloverleg' heette dat, werden telkens nieuwe spijbelaars gesignaleerd en gesprekken met hun ouders georganiseerd. Over sancties werd er nooit gesproken, want de aanpak moest fluweelzacht en voorzichtig zijn. De liefdevolle benadering van allochtonen leverde niets op. Met de idealistische moed van een naïeveling had Robert zijn taak zeer ernstig opgevat, om allochtone leerlingen op het rechte pad te houden... Hij had net zo goed een op hol geslagen kudde olifanten kunnen begeleiden.
In heel Limburg affiches van Demir vernield, minister reageert: “Koerdische hoer, groene hoer. U doet maar. Maar als er geweld van komt, val niet uit de lucht”... Typische reactie van een Turkse arrogante madam die lijdt aan grootheidswaanzin.
Het ziet er niet fraai uit voor ons Vlaamse onderwijs met een impopulaire onderwijsminister als Zuhal Demir. Jaren geleden al liet ze haar visie horen over het kleuteronderwijs. Toen pleitte ze voor een verplicht 1-jarig taalbad voor 5-jarige kleuters die het Nederlands onvoldoende beheersen.
Haar taalbadconcept doet me denken aan vroeger, toen migrantenouders er stellig van overtuigd waren dat "de school mijn kind Nederlands moet leren"... Integratie-onwil en zo.
Het 1-jarige taalbad maakt de verleiding bij allochtone ouders groot om hun kindjes naar believen te laten spijbelen in de drie kleuterklasjes, terwijl ze lustig kindergeld binnenrijven en ook hun vreemde thuistaal blijven tetteren, een thuistaal die hun kinderen doet vervreemden van het Nederlandstalige schoolklimaat.
Als kleuters dagelijks aanwezig zouden zijn in de kleuterschool vanaf 2,5 jaar hebben ze voldoende taalbagage opgebouwd om te kunnen starten in het lager onderwijs. Een taalbad is dan overbodig, is pure geldverspilling, is de belastingbetaler ambeteren, in plaats van de ouders op hun verantwoordelijkheid te wijzen. Migrantenouders kunnen geneigd zijn om het taalbadjaartje te zien als een overgangsjaartje naar het lager onderwijs, een extra jaartje thuisblijven cocoonen in een vreemd thuismilieu
Het ziet ernaar uit dat Demir de taalproblematiek van anderstaligen niet bij de wortel zal aanpakken. Als zij haar zin doordrijft met een taalbad, betekent dat een schandalig negeren van het belang van kleuteronderwijs. Na drie verwaarloosbare kleuterklasjes is het kwaad al geschied, dan is er een taalachterstand opgebouwd die de leerling gedurende zijn hele schoolloopbaan zal meenemen.
Daarom zou Demir de schoolplicht vanaf 2,5 jaar moeten invoeren, een schoolplicht die afgedwongen wordt door kindergeld in te houden bij spijbelende kleuters.
... Tot hier over het kleuteronderwijs. Ik ben benieuwd naar wat Demir gaat maken van andere problemen in het onderwijs, zoals het lerarentekort, de kloven tussen lager en middelbaar onderwijs, tussen middelbaar en hoger onderwijs, spijbel- pest- en nog veel meer andere problemen...
Gisteren stal Guy D'haeseleer de show in alle nieuwsuitzendigen en nog uitvoeriger in De Afspraak waar de mensen rond de tafel van Bart Schols het parcours uitstippelden dat D'haeseleer moet volgen in zijn ambt als eerste Vlaamsbelanger die burgemeester wordt, een historisch feit dat het cordon sanitaire aan het wankelen brengt.
Vorig jaar kwam er een protestactie op gang tegen allochtoon geweld op Vlamingen onder het motto: 'Vlaamse levens tellen ook' (#VLTO). Aanleiding was de moord op Nico De Groote in Ninove. Hij werd doodgeslagen door een allochtoon.
Ik weet niet of de #VLTO nog bestaat, maar het zou wel helpen in de strijd tegen allochtoon geweld dat wellicht op het programma staat van D'haeseleer.
De initiatiefnemers van #VLTO: "Als er iets gebeurt met een allochtoon komen er daarna allochtonen op straat om van zich te laten horen. Als er iets met een Vlaming gebeurt is er stilte. Dat moet veranderen. VLAAMSE LEVENS TELLEN OOK. Vlamingen moeten net als allochtonen op straat komen, om samen slachtoffers of nabestaanden te steunen, en veiligheid en gerechtigheid te eisen."
Mensen die vandaag hun stem uitgebracht hebben, deden dat bewust. De uitslagen zijn op die manier veel eerlijker dan wanneer iederéén verplicht is om te gaan stemmen.
De lage opkomst is volgens mij te wijten aan de ontgoochelingen na 9 juni toen de bevolking in Vlaanderen rechts stemde, maar links socialisme kreeg. Rechts kiezen en links krijgen...
In de daaropvolgende regeringsvorming werd het Vlaams Belang systematisch uitgesloten, genegeerd en opzij geschoven. Democratie in volle glorie!
Beste Vlaamsbelangers, wij worden als luchtbelletjes aan de kant gezet. Onze stemmen waaien verloren in wervelstormen, worden meegedreven in zwarte donderwolken, worden weggeblazen door de eigenwijze smoel van Conner, de opgeblonken snoet van De Wever, of nog erger, de gebruinde Mahdi met Irakese roots. Narcistische ijdeltuiten!
Nordine Taouil, een radicale imam en volbloed salafist,horen we hier in het Arabisch ratelen over Nahima Lanjri en zoon Yaser Taouil, als propaganda om Arabische stemmen te ronselen voor de christelijke CD&V.
De video maakt in het Arabisch reclame om hier in Vlaanderen verkozen te worden voor een Vlaamse partij!
Zoon Yaser Taouil staat in Hoboken op de cd&v-lijst, de zoon van moslimextremist Nordine Taouil. Nordine kwam enkele jaren geleden in het nieuws toen hij samen met achterlijke Brahim Laytouss de Grote Moskee in Brussel wou gaan uitbaten. Beiden zijn beruchte imams met serieuze misstappen op hun islamiyische kerfstok. Voor Laytouss is een vrouw minderwaardig spul. En Nordine heeft iets tegen westerse invloeden op de islam. Hij wil zijn zoon Yaser laten penetreren in een Vlaamse christelijke partij, en dat laat hij luidkeels horen in het Arabisch.
De huidige cd&v is bijlange niet meer de CVP van vroeger. De partij lijkt eerder op een moslimpartij met Sammy Mahdi als bendeleider. Ze hebben er een slappe pudding van gemaakt met Arabische ingrediënten. Sammy Mahdi, met Irakese wortels, als voorzitter van een Vlaamse Christelijke Volkspartij? Hoe is dit ooit kunnen gebeuren? En zijn liefje, de Marokkaanse Nawal Farih met exotische allures is lijstduwer als federaal parlementslid op de cd&v-lijst in Genk. Op 9 juni jl was haar kandidaatstelling voor cd&v-Peer een dikke flop.
Kiezen voor vreemde namen is kiezen voor vluchtelingen, voor diversiteit en inclusie, en niet voor Vlaamse belangen. Kiezen voor Zuhal Demir is kiezen voor meer verturksing en kiezen voor woestijnvolk op de cd&v-lijst is kiezen voor een geïslamiseerd Vlaanderen.
We zagen gisteravond in Terzake een ordinair kletswijf in debat met de heer Chris Janssens van het Vlaams Belang. Zuhal Demir met Turkse roots deed alsof heel Vlaanderen, heel Genk en het Vlaamse Onderwijs van haar alleen is. Als een vulgaire 'dame' uit de goot maakte ze ongepaste allusies op de geaardheid van Janssens. Annelies Beck greep niet in.
Demir sneerde naar Janssens: "Ik heb van u geen lessen te leren", een typische vrouwelijke uitspraak die een gentleman nooit zou doen.
Wordt Demir minister van Onderwijs?... Opgepast voor lage latten en verloedering van het onderwijs! Turkse leerlingen houden niet van moeilijke Vlaamse leerstof.
Wordt Demir burgemeester van Genk?... Burgemeester Wim Dries maakt weinig kans om herverkozen te worden door het verturkste Genk. Het wemelt er van de Turken. De Turken zijn hem boven het hoofd gegroeid. Het is niet zo moeilijk voor Demir om als Turkse verkozen te worden. Dries hield een beetje teveel van de Turken in zijn Genk en geloofde in een perfecte assimilatie van de Turkse bevolking met de Vlaamse gemeenschap... Versmelting van bevolkingsgroepen = een utopie!
Nooit eerder lag het aantal leerlingen in de B-stroom zo hoog, zegt Bruno Vanobbergen, directeur-generaal Katholiek Onderwijs Vlaanderen. Hij zit met de handen in het haar, vindt geen eenduidige verklaring voor de sterke stijging van de B-stromers.
Ik zal hem eens op weg helpen en uit de doeken doen hoe het komt dat die B-stroom zo 'populair' is bij migrantenleerlingen, vluchtelingenkinderen, anderstaligen...
De B-klas van het middelbaar onderwijs is er voor leerlingen die geen getuigschrift behalen in het lager onderwijs, met gebrek aan taalvaardigheid als belangrijkste oorzaak van het falen. Omdat er steeds meer kinderen niet slagen voor het lager onderwijs, is er een nijpend plaatstekort in de B-klas en zijn er zelfs wachtlijsten. Plaatstekort!
Plaatstekort in 1B betekent voor de nabije toekomst een toename van zwakke leerlingen en een daling van het aantal briljante leerlingen. Meer domme leerlingen, minder slimme leerlingen. Meer taal- en leerachterstanden, minder excellenties. Meer domoren, minder slimmeriken.
Zonder Getuigschrift naar het Middelbaar? In het overbevolkte 1B?... Het zal in de toekomst nog erger worden. Analfabeten bevolken hoe langer hoe meer onze Vlaamse schoolbanken. Een omvolking van de schoolbevolking maakt de 1B's overbevolkt!
Noot - Ik heb de indruk dat Vanobbergen voorstander is van inclusief onderwijs waar anderstaligen en minderbegaafden in een gemixte diversiteit het reguliere onderwijs volgen. En zo wordt er geknabbeld aan de onderwijskwaliteit die verder blijft degenereren.