Laatste dag van het jaar. Een geschikte gelegenheid om terug te blikken op een jaar vol valstrikken en valkuilen waarin Lieve blindelings tuimelde. Mijn flaters en blunders, misstappen en uitschuivers zijn niet meer te tellen na een jaar van 365 gelegenheden om tegen lampen te lopen en tegen stenen te stoten.
Gelukkig zijn mijn brokstukken maar futiliteitjes vergeleken met de miskleunen van onze ministers en andere machtswellustelingen, die onze eigenheden en tradities op de helling zetten, te grabbel gooien en er brandhout van maken. Hun leuze is: "Naar de Hel met Ons".
En wat vroeger een utopie leek, is nu een feit: de islamisering kent een flinke opmars, alles wat westers is takelt af, en zo komt de tijd van de Flintstones terug.
Creatie van snelle belgen, openen van asielhotels, illegaal regulariseren van illegalen, moslimaangelegenheden in het zonnetje zetten, subsidiëren van moskeeën en moslimclubs, uit de grond stampen van centra die er enkel zijn voor het welzijn van de allochtoon, en voor de Vlaming om hem te betrappen op racisme...
Vroeger heb ik ook in het onderwijs stunten zien uithalen waarbij ik m'n hart vasthield. Maar de protesten van Lieve werden weggewuifd als gevaarlijke racistische kreten. Schoolmensen hadden toen nog geen besef van de dreigende daling van het onderwijsniveau. En ondertussen pasten ze hun leerstof vlotjes aan aan het bedroevend lage allochtone peil.
Dan was er ook nog het fatale islamonderricht. De uitvinders van deze lessen stonden er niet bij stil dat de islamleraar opruiende taal zou gaan spreken tegen zijn moslimleerlingen. Dat was niet voorzien, en toch gebeurde het.
Aanvankelijk waren er weinig moslimmeisjes met een hoofddoekje, toen hadden scholen nog de macht om die voddekes te verbieden en zich consequent aan het verbod te houden, maar dat deden ze niet, ze stelden zich onderdanig en voorzichtig op tegenover moslimouders. Nu is het natuurlijk te laat, als je iemand macht geeft kan je hem daarna niet meer overmeesteren.
En dan was er de hele rij geldverslindende migrantenprojecten. Waarvoor dienden die? Voor integratie die er niet kwam, voor taalactivering die er niet kwam, voor niets, alleen de Vlaamse leerlingen werden er dommer van... Dan zwijgen we nog over de groeiende tendens in de scholen om migrantenjongeren te verontschuldigen voor afwijkend gedrag.
Als ik alles zo eens herlees, komt het me bekend voor. Maar op een avond als deze mag ik in herhaling vallen...
|