Telkens de volle maan schittert aan een wolkenloze hemel, mogen we ons verwachten aan een of ander rapport dat migranten krampachtig uit een verdomhoekje wil halen, een hoekje waarin ze zichzelf gewurmd hebben.
KU Leuven voerde twee jaar geleden de 30%-regel in waarbij eerstejaars geslaagd moeten zijn op minstens 30% van de studiepunten, zoniet mogen ze hun jaar niet overdoen. De linkse bewering van politiek correcten dat de 30%-regel vooral de migrantenstudenten zou treffen wordt weerlegd door een Leuvense studie waaruit blijkt dat ook zónder de 30%-regel de geweigerde migrantenstudenten het bachelordiploma niet gehaald zouden hebben binnen de redelijke termijn... Logisch, migranten hebben geen regels nodig om massaal te buizen.
Rectoren van Vlaamse universiteiten zeggen dat hun aula's te wit zijn, ze willen meer migrantenstudenten aantrekken. Een Antwerpse rector ging zelfs zo ver om hen halalmaaltijden aan te bieden om hen gerust te stellen. Een andere rector wou concentratiescholen laten kennismaken met het hoger onderwijs... Rectoren moeten toch weten dat allochtone leerlingen erg moeizaam doorstromen naar het hoger onderwijs, gezien hun problematisch schoolverleden waarin leerproblemen en taalachterstanden zich opstapelden. En een taalhandicap die meegesleept wordt doorheen de hele schoolloopbaan.
Migranten zijn geboren om massaal te mislukken in het onderwijs. 'Geboren' zeg ik, want de miserie begint al onmiddellijk na het verlaten van de baarmoeder. Het borelingetje gilt voor het eerst al in de vreemde thuistaal. En dan hoort het rondom zich alleen maar rare geluiden zoals die in het verre thuisland ook klinken. En zo groeit de peuter op met wanstaltige klanken die niets te maken hebben met de mooie Vlaamse taal. De kleuterschool als voorbereiding op het lager onderwijs stelt niets voor omdat allochtoontjes schitteren door afwezigheden. En als de schoolplicht begint te gelden in het eerste leerjaar staan ze daar, totaal onvoorbereid en niet schoolrijp.
Een ondervertegenwoordiging van migranten in het hoger onderwijs is er altijd geweest, en kan alleen maar bestreden worden door in te grijpen op zeer jonge leeftijden en liefst nog veel eerder. Begeleiding en bijlessen aan allochtone pubers komen veel te laat en zijn parels voor de zwijnen. Het kwaad is al geschied...