Zoals wij dat allemaal wel is doen blindelings op de GPS toestellen geloven!!
Maar is er ook een keerzijde van gevaar: dat er werkzaamheden zijn weet de GPS dat niet direct en kan wel is voor gevaar zorgen en ongevallen verzoorzaken. Een goede raad zet gewoon U GPS toestel uit en volg de omleiding verkeersbord, tot je op de erkende lokatie komt en je dan u GPS terug insteld. Het kost wat meer tijd maar het is veiliger.
25/10/2010 Nieuwe systemen tegen dodehoekongevallen...
maandag 25 oktober 2010, installeert staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V) de eerste dodehoek-waarschuwingssystemen op vrachtwagens. Dat staat te lezen in Het Nieuwsblad op zondag 24 oktober 2010. Wanneer de systemen een gunstige evaluatie krijgen, worden ze mogelijk verplicht voor alle vrachtwagens.
Er worden vanaf 25/10/2010 twee nieuwe systemen getest die de kans op dodehoekongevallen aanzienlijk zouden moeten verkleinen. De systemen komen overgewaaid uit Nederland, waar ze werden ontwikkeld.
De systemen werken met sensoren die op de voorzijde en de rechterzijde van de vrachtwagen moeten worden geplaatst. Wanneer een voetganger of fietser te dicht bij de vrachtwagen komt, wordt de chauffeur van de vrachtwagen hiervan gealarmeerd zodat hij kan remmen. Een tweede systeem zorgt ervoor dat ook de fietser of voetganger gealarmeerd wordt.
Je kan alles herlezen of een reactie plaatsen op de redactie
Wie kent de verkeers regels en verkeersborden nog? ..
Wie kent nog de verkeersborden? en houden wij aan de verkeers regels?
Als ik zie hoe bestuurder van alle categorieén de straten in draaien, dat een ander voertuig staat te wachten om kruipsunt af te slaan die bijna geraakt word door tegenliggers stel ik mij de vraag is dat echt nodig de pas af te snijden, dat doe je toch ook nie tijdens de rij examens!.
Als er een wetgeving komt dat de bestuurders om de zoveel jaar naar de rijschool moeten gaan gaan ze protesteren dan is er een kreet die luid van wie met de bus of vrachtwagens rijden dat zijn cowboy's en gevaar voor allemaal.
Wel beste mensen kijk dan is zelf hoe u zelf rijd en neemt een video recoder mee en ziet dan is zelf naar U rijgedrag, draaien en keren op fiets en voetpaden of blijven rijden op een voetpad. niet stoppen voor een voetganger, en roekeloos rijgedrag in het algemeen.
verkeerd aflsaan in een straat dat je bijna u tegenligger aanrijd, zie ik voordurend. Dan zeggen ze ik kan rijden??
Maar wie ze echt pesten zijn de zware vervoer wagens bus en vrachtwagens die moeten om de 5 jaar medische attesten gaan afleggen en moeten steeds gaan bijscholen, al wie met de fiets of bromfiets of auto rijden, die doen alsof voor hun geen verkeersregels meer zijn! En daar moet dringen aan gesleuteld worden.
Vandaar ik oproep past u rijstijl terug aan zoals het moet en er zal ook minder agressie in verkeer zijn !!!
om U een rug steun te geven bekijk is naar alle verkeers borden en schrijf is op een blad dat je denkt welk verkeersbord betekend en nadien pas gaan verbeteren. je zal verbaast staan je ze niet allemaal meer zal herkennen welke betekenissen ze willen bedoelen.
Bedankt voor het uitkijken en doe een verkeersbord test
Eindelijk is het zover na zolange angste om de verkeerwisselaar te moeste over steken om naar Genk te rijden.
Ik was echt verast ik voor 1e keer was al paar jaar geleden reed ik met de wagen van Antwerpen naar Genk E313 en voor ik te Lummen kwam zag ik al verkeersborden let op gevaar invoegstrook links en pas u sneiheid aan. Plots zag ik een verkeersbors met een driehoek met uitroep teken let op gevaar invoegstrook van links en indien nodig te stoppen. En 150 meter verder zag in op de baan haaie tanden met invoeg strook van links.
Wie niet gewoon is op die verkeerwisselaar te rijden maakt een ongeval met mogelijke doden bij. Ik vernam op nieuws dat er nieuwe plannen gemaakt werd en dat is al 26 jaar geleden en niemand ven verkeer minister deed er iets mee.
Nu zijn we 2010 en er is al zoveel doden geteld en ook met lichte en zwaar blijvende handicap, nu is het niet meer veilig genoeg en gaan ze gigantisch bedrag van meer dan 50 miljoen euro tegen aan gooien. Waarom kon dat niet over 26 jaar danw as veel goed koper en veiliger.
Het is niet te begrijpen ze is nooit naar een burger luistert wie plannen tekent voor de overheid en wie dagelijks op de baan zit komen zoveel dingen tegen die een minister niet ziet. Er zijn zoveel voorbeelden maar ik zal er 1 uit nemen die wegenwerkers die putten op de autostrade moest dichten met een truweel, een ferme kritiek uiting van Hilde Crevits tegen de werkomstandigheden en terecht ook een schande was en dat de arbeiders nieuwe werkgereedschap kregen.
Je kan alles volgend op de website van gemeente Lummen
Is Bisschop Léonard wel bekwaam om bisschop te blijven?
We hebben al meermaals vreemde uitspraken gehoord van aartsbisschop André Léonard ..
Tal van klachten zal wel ergens bij een anderen bisdom komen over Léonard dat kan toch niet anders hij komt steeds meer en meer in nieuws over zijn uitspraken waar ik van denk ben je wel bekwaam om u functie uit te voeren als aartsbisschop André Léonard .
Dat over dat aids geval en dat hij lichtzinnig over gaat van misbruik in de kerk en pedofile? en nu over holebi's. De kerk is nooit heilig geweest ze al jaren beweerd hadden en ze konden bichten bij de priester de vraag is zat er geen anderen matherie bij dan alleen maar biechten??
Turtelboom laat tasers toe voor bijzondere bijstandsteams.
Minister van Binnenlandse Zaken Annemie Turtelboom plant een beperkte uitbreiding van het gebruik van stroomstootwapens - de zogenaamde tasers - bij de politie. Ze koppelt daaraan wel een "doorgedreven opleiding", verduidelijkt haar woordvoerster. Bovendien zullen enkel de bijzondere bijstandsteams over de wapens kunnen beschikken.
Gewone agenten zien hun wapenarsenaal dus niet uitgebreid. Tasers zijn immers wel degelijk gevaarlijk en staan "op hetzelfde niveau als een vuurwapen", verduidelijkt Turtelboom.
Maar ook binnen de bijzondere bijstandsteams - de teams die in uitzonderlijke situaties ter plaatse geroepen worden - zijn de tasers niet zomaar voor iedereen. Er zal immers een toestemming "op naam" nodig zijn, die slechts via een doorgedreven opleiding verdiend kan worden.
Gisterenavond riep sp.a-Kamerlid Bruno Tuybens naar aanleiding van een optreden van Turtelboom in het VRT-programma 'Volt' om de regels rond het gebruik van tasers wettelijk te verankeren. "De schok van maximaal vijf seconden die Tuybens vroeg, bestaat in de praktijk al. Het wapen valt dan automatisch uit", verduidelijkt Turtelboom. Toch is de minister bereid te onderzoeken of een wetswijziging toch niet aangewezen is, geeft ze nog mee. (belga/adb)
Er is heel wat opschudding met de nieuwe wapen Taser die 50.000 volt op je lichaam krijgt. Er zijn veel mensen met vragen hierover je kan die kwijt op de volt.één.be
Zoals we al veel te maken hebben gehad met ontevredenheid van de NMBS, heb ik persoonlijke klachten E-mail gezonden voor die 7 euro extra bij te betalen voor internationaal verkeer.
Ik heb dan op heden een brief terug gekregen en werd vermeld dat NMBS zelf moet bij passen als er een terkort is van hun budjet en ze dat nu aan rekenen aan de reiziggers om kort te houden.
Maar er is nog meer op komst de voorbije dagen was er een sponane staking geweest van B-cargo personeel ze hadden al een voorakkoord maar toch gaat de ACOD staken er waren veel meningsverschillen erop. en de dag nadien nog is een staking van de Personeel zelf treinbestuurders met gevolg op een maandag werkdag dat alle invalswegen en zo strop dicht zaten vele mensen kwam te laat op hun werk of er niet konden geraken.
Nu komt er nog meer informatie ik wil mee geven dat is dat NMBS
In het Antwerpse zullen vanaf de lente van 2011 geen L-trein meer rijden via Antwerpen-Dam en Antwerpen-Oost. De reizigers moeten uitwijken naar Antwerpen-Luchtbal of Antwerpen-Berchem Je kan alles rustig lezen op de site NMBS of gazet De Morgen
Els Clottemans is dan toch schuldig verklaart en ze heeft 30 jaar cel straf gekregen...
Ik heb met spanning zitten wachten op verdict van de jury uitspraak en het was mij zeer diep getroffen dat Els Clottemans schuldig verklaart werd op alleen maar vermoedens zonder echt zware beweizen te kunnen voor leggen.
De manier waarop Jer Vermassen zich uiten op de pleidooi heb ik me enorm veel vragen over gesteld en ik ben blij er ook anderen advokaten zelfde erover denken als een gewone burger het niet kunnen om een Profiling te gebruiken en dat de jury en door de media beinvloed is gemaakt omdat er een profiel van Els Clottemans werd gemaakt zonder echt haar te kennen.
Parachutemoord: familie Els Van Doren eist 200.000 euro
(Belga) De familie van Els Van Doren, het slachtoffer van de parachutemoord, eist 200.000 euro morele schadevergoeding van Els Clottemans. De rechtbank spreekt zich daar volgende vrijdag over uit. Dat schrijft Het Laatste Nieuws zaterdag.
Ik vindt dat de familie Els Van Doren fel overdrijven, 4 jaar geen madia figuur geweest, en Els Clottemans is veroordeeld en dan gaan ze ineens media figurante spelen en grote eist som vragen.
Als je goed heeft opgelet van te vredenheid van de echtgenote van Jan De Wilde die een intervieuw gaf vlak na de uitspraak heb ik fel mijn bedenkingen erbij dat hij nu niet zuiver geweten heeft dat hij liet schijnen.
Je kan de archieven lezen op deze site ik heb een bijlage gemaakt van advokaten die ook zijn/haar bedenkingen hebben over de uitspraak van de Jury.