Reis USA 2012

• Alle vier ! (Gerda Massot)
        op Dag 16 : 12 Juli 2012
  • Pink Dunes (Carine & André)
        op Dag 15 : 11 Juli 2012
  • reis usa (Mony)
        op Dag 3 : 29-06-2012
  • Eenzaam en verlaten... (Kristel Godon)
        op Dag 13 : 9 Juli 2012
  • Foto's (Dieter & Hannelore)
        op Dag 1 - 27-06-12

• Yellowstone - Las Vegas
    05-07-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 8 : 4 Juli 2012

4 juli, een speciale dag in de USA ! (onafhankelijkheidsdag)

Het wordt weer een doorvoerdag vandaag, dus vroeg op zoals altijd, en om 8 uur al aan het ontbijt. Deze keer geen pancakes maar toast met spek en eieren.

De lucht was al zeer warm maar bedekt met sluierwolken, heel goed om in te rijden want het ging warm worden. De eerste 70 miles hadden we gisteren al gedaan tot Dutch John en dan moesten we verder richting Moab. Op de hoogvlakte al even heel hard moeten remmen voor een hert dat de weg kwam over gewandeld, dat scheelde niet veel … oef ! Zoals het eerste deel wel mooi was maar eentonig, waren de volgende miles al even saai. Onderweg was er nog een ongelukkig hert, iets groter dan het onze, tegen een camion gelopen en lag dood naast de weg, de remsporen van de camion waren duidelijk zichtbaar op de malse asfalt. De bergwegen wisselden zich af met andere bergwegen en het bochtig parcour was vermoeiend voor onze chauffeur. Op een hoogste punt stopten we nog even om het panorama te bewonderen en werden we ineens vergezeld door prairiehondjes die gretig stukjes appel uit onze handen kwamen eten; mooie foto’s natuurlijk !

Ter hoogte van Dinasaurpark reden we de staat Colorado in. Blijkbaar is dit niet enkel bij ons het geval, maar de kwaliteit van de weg was er beduidend slechter dan in de staat Wyoming. Onze benzine geraakte op en nog steeds geen benzinestation tegengekomen ! Aha … we naderden een dorpje met verschillende mooie paardenranches, overal de Amerikaanse vlag natuurlijk, dus hier moest wel een station zijn, Edy ging het even vragen en 3-4 miles verder moest er één zijn. In een lokaal winkeltje met station kochten we een ijsje en een broodje en de vrouw zei dat het sinds begin juni nog niets had geregend, het was ook te zien, alles was dor behalve de continu besproeide velden. Een eind verder gingen we de highway op richting Moab. Het landschap veranderde weer en werd zo vlak als een pancake met in de verte eigenaardige rotsformaties; het werd ook steeds warmer, nu al 38°C (100°F). Met het laatste stuk kregen we al de mooi gevormde rode rotsen te zien waar we voor kwamen. Moab reden we in en op de Main street was ons gereserveerde hotel, weer een Best Western.

Voor het avondeten nog enkele winkeltjes afgelopen en dan bij Jay’s restaurant gaan eten. We kenden het nog van de vorige keer en de lasagna was buitengewoon lekker !

Nu maar naar ons bedje, met op de TV, met reeksen als Bonanza en Mash !! Nostalgie uit de oude doos !