4 weken door het westen van de USA
  • Film San Francisco
  • Meer foto's op Picasa.
  • Verklaring Blog
  • Dag 26 San Francisco
  • Dag 25 Yosemite
  • DAG 24 Death Valley
  • Dag 23 Las Vegas
  • Dag 22 Las Vegas
  • Dag 21 Zion N.P.
  • Dag 20 Bryce Canyon
  • Dag 19 Capitol Reef
  • Dag 18 Salt Lake City
  • Dag 17 YELLOWSTONE
  • Dag 16 Yellowstone
  • Dag 15 VERNAL
  • Dag 14 MOAB
  • Dag 13 Mesa Verde
  • Dag 12 Flagstaf
  • Dag 11 Scottsdale
  • Dag 10 Tuscon old city
  • Dag 9 Joshua Tree National Park
  • Dag 8 Palm Springs
  • Dag 7 Universal Studios
  • Dag 6 Santa Maria naar Los Angeles
  • Dag 5 San Francisco naar Santa Maria
  • Dag 4 San Francisco
  • Foto's dag 2
  • Dag 3 San Francisco
  • Dag 2 San Francisco
  • dag 1 Aankomst in San Francisco
  • Klaar om te vertrekken
  • Afstandstabellen per dag
  • Onze verblijfplaatsen tijdens onze reis

Onze reis door het westen van de USA
    20-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag 21 Zion N.P.
    En we kunnen het niet laten hé.Vandaag voor we vertrokken eerst terug naar Bryce canyon gereden omdat de foto's aan Sunrise point gisteren te donker waren.

Daarna verder gereden richting Zion.Het was een ritje van 136 km.Dus goed te doen.Het is terug prachtig weer maar de morgen was koud in Bryce canyon vanwege de hoogte van 2700m. boven de zeespiegel. We komen voorbij Red Rock State park.De grillig gevormde rode rotsformaties, waar paden doorheen slingeren, maken Red Canyon een fantastische verlenging van Bryce Canyon

Stilaan komt Zion N.P. in zicht.De eerste rots heeft precies een pattern ingeslepen.

Even later komen we aan in Zion N.P.: Het meest bezochte gedeelte van Zion National Park is Zion Canyon. Dat is een ravijn, 24 kilometer lang en 800 meter diep, met hoog oprijzende wanden en hellingen. Het ravijn is uitgeslepen door de Virgin River, en dankzij die rivier heeft Zion Canyon nu rijk gevarieerde flora en fauna. Als in het voorjaar de sneeuw in de bergen smelt, voert de Virgin River grote hoeveelheden puin en sediment af. Daardoor is het erosieproces dat Zion Canyon en de diverse zijdalen heeft gevormd, nog steeds volop gaande.

We parkeren de wagen en nemen de shuttlebus naar de scenic drive.Sinds een paar jaar mag men niet meer met de eigen wagen in het park rijden.De bus brengt ons naar de 1.347 meter hoge Temple of Sinawava.Hier doen we een rustige wandeling.Lengte : 3,3 kilometer (heen en terug) Hoogteverschil : 17 meter Duur : 1,5 uur De wanden van het ravijn komen steeds dichter bij elkaar. We volgen de Virgin River via een verhard pad stroomopwaarts, tot we uitkomen bij de bekende Zion Narrows. Hier is slechts enkele meters ruimte tussen de ruim 600 meter hoge bergwanden.

Ook lopen hier heel veel eekhorntjes rond.Ze zijn echter niet zo schuchter als bij ons en lopen rustig tussen de wandelaars door.

Na 45 minuten komen we aan het eindpunt.Even verpozen.

Onderweg hebben we ook nog een groepje elanden tegengekomen.

Na de wandeling rijden we met de bus terug naar het hotel en vanavond eten we in het restaurant van het hotel.Zelf kies ik voor House special Steak.Een filet Mignon met scampis en bearnaisesaus op een bed van aspergers (3).Ria kiest voor een 10 OZ (300 gram) slow roasted prime rib of beef met een aardappel in de schil.En wij die dachten dat die Amerikanen niks dan hamburgers eten.

Nog even bijgevoegd het zicht vanuit onze kamer.

Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow

20-05-2010
    Geweldig!
    OOOOh ik herken het zo, wat is het toch prachtig he echt genieten, en nu al op weg naar Las Vegas, dar zijn wij helemaal gek op, nie zo zeer het gokken, maar de sfeer van alles hotels. Eten zag er ook weer lekker uit (ik eet vandaag rauwe andijvie met spekkies. OOK lekker

20-05-2010, 18:23 geschreven door agnes

• 26/04-02/05 2010
  • 22/02-28/02 2010

Mailinglijst

Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Telkens wij iets bijvoegen op het blog krijgt U automatisch een verwittiging.DOEN DUS