Ook BMW werkt aan een duurzamere samenleving. Voorbeelden daarvan zijn het nieuwe BMW-complex waar een enorme partij zonnepanelen zijn geinstalleerd en de BMW Hydrogen 7 die volop wordt getest.
En nu komt BMW met een nieuwtje. De BMW GINA ! Het is nog een concept car maar men is druk in de weer met materiaalkeuze, gewicht, efficiëncy en vormgeving cq stroomlijning. Ach, kijkt u zelf even naar het filmpje.
Ja, ja, iedereen gaat voor groen, dus kon Philips natuurlijk niet achterblijven. Dus is er een een mooie internationale slogan bedacht die aansluit bij het inmiddels bekende Sense and Simplicity.
Groene Philips producten zijn voortaan herkenbaar aan een nieuw Green logo en er is uiteraard een speciale website A simple Switch ! en uiteraard kunt u net zoals op heel veel andere sites even laten weten dat u zelf ook bereid bent om de Switch te maken.
Gemakkelijk groente- en fruitafval scheiden in de keuken zonder schimmels en onaangename geurtjes. Dat kan met het speciaal ontwikkelde afvalemmertje, de Max Air. Het bijbehorende composteerbare zakje kan samen met de inhoud in uw gft-container of compostvat.
Mooi hè, wat er allemaal wordt onderzocht. Op communicatiegebied kom je af en toe van die echt verrassende uitkomsten tegen. Een team van marketingwetenschappers van de KU Leuven is tot een opmerkelijke conclusie gekomen.
Blootstelling aan sexuele stimuli leidt tot meer ongeduld in de intertemporele keuze tussen monetaire beloningen. Vrij vertaald, als een bepaald deel van het brein sexueel opgewonden raakt, zegt een ander deel sneller ja tegen een aanbieding. Vrouwen werden om niet nader genoemde redenen niet in het onderzoek getest. Ook bleek het promotionele effect van de aanbiedingen groter naarmate de proefpersoon gevoeliger was voor de sexy plaatjes.
Ok, we gaan eens even testen of het sexy plaatje bij dit artikel u aanzet tot actie. Klikt u er gerust even op.
De extreem energiezuinige en waterbesparende wasmachine !
Het Britse bedrijf Xeros heeft een wasmachine ontwikkeld, die wel heel erg zuinig is. Eén glas water zou genoeg zijn voor een hele was. Dat wil zeggen dat het apparaat 98% minder water nodig heeft dan een gewone wasmachine en dat er veel minder energie nodig is om het water op te warmen.
Het kleine beetje water wordt verhit in de wastrommel. De vlekken worden dan losgeweekt. Het vuil wordt vervolgens geabsorbeerd door herbruikbare plastic plaatjes die aan de was zijn toegevoegd en klaar bent u.
Zo, de eerste klap is uitgedeeld op het EK2008. Oranje won op superieure wijze met 3-0 van wereldkampioen Italië. Wie had dat gedacht?
Ik in ieder geval wel en zelfs die 3-0 had ik goed. Dat Frankrijk tegen Roemenië niet tot winst kwam, komt natuurlijk wel heel mooi uit voor Oranje. Winst tegen Frankrijk in de volgende wedstrijd op 13 juni is voldoende om door te gaan naar de volgende ronde.
Sapphire Energy heeft aangekondigd dat men er in is geslaagd om hernieuwbare 91 octane gasoline, conform ASTM certification, te produceren die eigenlijk zo een auto in kan.
Het is een bekend decor in allerlei films en videoclips: de Santa Monica Pier met het enorme reuzenrad.
Al eerder ging de exploitant over op een duurzame energievoorziening en nu is de volgende stap gezet. Het is het enige volledig Solar Powered Ferris Wheel ter wereld met LED-verlichting.
In China wordt van alles en nog wat verboden. In het kader van de internationale herkenbaarheid worden de Chinese onderschriften op de borden vertaald in het Engels en dat gaat soms helemaal mis.
China is vanmorgen begonnen met de evacuatie van 1.3 miljoen mensen uit het westen van de provincie Sichuan. Het Tangjiashan-meer dat door de aardbeving van 12 mei ontstond dreigt ieder moment te overstromen. Het Chinese leger probeert al dagen het meer gecontroleerd leeg te laten lopen maar tot nu toe zonder succes.
Albert Heijn heeft de zaken groots en uitgebreid aangepakt. Na de enorme Wuppies invasie in 2006 zijn nu de AH Welpies aan de beurt om Nederland op te warmen voor Oranje.
Er is genoeg olie en gas voor nu en in de toekomst !
Alweer Jeroen van der Veer? De man blijft maar inzetten op fossiele brandstoffen. Olie en gas genoeg, beetje moeilijk bereikbaar en daardoor wel steeds duurder, maar er is genoeg.
Nee hoor, dit keer is het minister Maria van der Hoeven van EZ. Leest u even mee
Het festival- en kampeerseizoen is al weer in volle gang en zoals menigeen zelf wel eens heeft meegemaakt is het maar al te vaak heel slecht gesteld met de sanitaire voorzieningen.
Tegenwoordig zijn er steeds meer mogelijkheden om een groot voetbaltoernooi als het EK 2008 voetbal in Oostenrijk en Zwitserland via het internet te laten leven. De organisatie van EURO2008 heeft de EK stadions die gebruikt worden met het EK voetbal 2008 in Google Earth gestopt.
SOS Stad onder Stroom - Virtual Game voor jongeren !
Het klimaat wankelt, vier teams gaan de strijd aan. Hun terrein: de stad. Hun missie: (over)leven. Wat wil een mens: iets om te eten, een dak boven zijn hoofd, mobiel zijn, een beetje ontspanning. Maar elke keuze heeft een impact op de CO2uitstoot. Hoe stabiel is het klimaat nog? Hun wapens? Een GSM, GPS-ontvanger en een kenniskaart waarop je alle informatie vindt om je CO2uitstoot te beperken.
Het vliegtuigticket, wie kent het niet, is niet meer. Althans niet in die oude, vertrouwde vorm. Het papieren vliegtuigticket is afgeschaft. Vanaf 1 juni mogen vliegtuigmaatschappijen alleen nog een electronisch ticket afgeven.
Maar liefst 50.000 bomen per jaar kunnen voortaan blijven staan. Dat papier is niet meer nodig.
Wie volgt, zou je zo zeggen. Ook in andere sectoren zou een afschaffing van papieren door een overgang naar digitale mogelijkheden nog wel eens een hele grote besparing kunnen opleveren. Een kleine suggestie in deze richt ik graag aan de heer Wouter Bos, minister van Financiën.
Voor de echte Oranjefan is er nu ook het Oranjekostuum. Netjes in het pak is op veel bedrijven nog steeds de gewenste outfit. En als Oranje supporter wordt het dan lastig. Ok, een Oranje stropdas kan natuurlijk, maar echt uitbundig Oranje is dat niet. Met een compleet Oranjekostuum, inclusief Oranje vest en Oranje strik wordt het pas echt leuk. Geweldig toch?
Een BMW op de parkeerplaats van een Aldi winkel. Een jong kaderlid dat zijn overuren wil laten betalen door zijn bedrijf. Klanten die zelf reclamespots maken. De wereld rondom ons lijkt vol paradoxen. De moderne consument, werknemer en burger, wacht niet meer tot bedrijven zijn behoeften bepalen. De consument grijpt de macht. De mens wordt zelf het merk.