De rest van de ochtend en een deel van de middag de polders ingeweest, met als regel, de spoorlijn aanhouden, we hadden de dienstregeling bij ons. Maar we hebben genoten, wat wil een mens nog meer. Het was niet echt zonnig, maar goed uit te houden. Bedankt weer voor de belangstelling.
Bij de stations van Kwadendamme en Hoedekenskerke vindt u tal van attracties, van vlindertuin tot klompenmaker en van minitrein tot historisch marskramerswinkeltje.
Hoedekenskerke.
De herinrichting gaat steeds verder
En slaat aan Ook zijn er resten van een boerderij gevonden, en weer uitgezet in paaltjes.
Hemelvaartsdag
Via de dijken en langs de nieuwe natuur, richting Hoedekenskerke.
20-05-2009
de Zak
***
21-04-2009
Het was een mooie middag,
Nog door het dorp,nog wat fotoi's, zelfs nog een trabantje, de fietsen weer opgeladen, en op het gemakje weer naar huis, Met de auto, totaal 50 km en gefietst een 1 1/2 uurtje. Maar we hebben weer genoten.
Links en rechts
Links en rechts kijkend door dorpjes, langs dijkjes, polders en weer boomgaarden op naar Ellewoutsdijk, de wind trok ook aan
Bloesem
Verder fietsent de zak in kwamen we over de bloemendijken, en langs de boomgaarden, waar de appels en peren in de bloei stonden. De ene soort bijna uitgebloeit, de andere soort begon net, zo werdt ons verteld.
Dijkie op, Dijkie Af.
De dijk volgend, kwamen we onderweg nog een dame tegen van de dierenambulance, die een Meeuw met gebroken vleugel op kwam vangen, en op het water werd het zicht zeker niet beter.
De Dijk
Ook nog even aan de andere kant van de dijk gekeken, het zicht was niet bijzonder. Daarna doorgereden naar Ellewoutsdijk en daar de fietsen gepakt, voor een rondje door "De Zak".
20 April 2009
We horen zoveel over ontpolderen, verdieping van de Westerschelde, boeren die uit hun vel springen, maar precies achter de Scheldedijk, bij de ingang van de Westerscheldetunnel, in de "zak van Zuid Beveland" ligt al veel ** aangelegde ** natuur, we hebben er gisteren een half uurtje staan kijken, en genoten.
Het Verdrag van Londen (1839) is de aanleiding voor de bouw van het fort: Nederland moest de toegang tot de haven van Antwerpen over de Westerschelde garanderen.