Inhoud blog
  • Spanje 2007
  • Marokko 2007
  • Brussel - Agadir
  • Agadir-Essaouire-Safi
  • Marrakech
  • Casablanca
  • Rabat
  • Meknes
  • Fes
  • Meknes - Midelt - Erfoud
  • Erfoud - Ouarzazate
  • Ouarzazate - Zagora - Ouarzazate
  • Ouarzazate - Taroudant - Agadir
  • Agadir
  • Spanje 2006
  • Budapest 2006
  • Donaubocht
  • Poesta
  • Budapest Stad
  • Mir
  • Mir
  • Mir
  • People of Egypt
  • Turkije
  • 2006 Beaufort Boot
  • 2003 Beaufort
  • 2006 Beaufort
  • Spanje - Waar
  • Finestrat
  • Ons verblijf
  • Aan het zwembad
  • Bij Anna
  • Ontspanning Petange
  • Van op de Bali
  • Wandelen
  • La Villa Joiosa
  • Guadalest
  • Corridas de Toros
  • Les Fonts L Algar
  • Sierra
  • Boottocht
  • Altea
  • Tabarca
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Foto
    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Foto
    Mijn favorieten
  • India
  • De Panne
  • Webcam Finestrat
  • Webcam De Panne - Esplanade
  • Webcam De Panne - Zeedijk
  • Het weer in Spanje
  • Rome
  • Westkust
  • Blog als favoriet !
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Een interessant adres?

       
    GLOBBE-TROTTER Gino&Liliane
    Costa Blanca - Finestrat - De Panne - Turkije - Egypte - Hongarije - Marokko - Jordanie
    15-06-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mir

    Dagtrip met de Mir

    27 augustus 2005

    MIR – Russisch voor vrede – is één van de vier schepen die gebouwd zijn in het Poolse Gdansk op de scheepswerf van de voormalige Sovjet-Unie. Het schip wordt gebruikt door het Marine Engineering College of St. Petersburg en wordt naast zeiltrainingen ingezet voor opleidingen in maritieme wetenschappen en oceanografie. MIR is een zusterschip van Dar Mlodziezy (1982), Druzhba (1987), Khersones (1988) Pallada (1983) en Nasheba (1992). Deze schepen staan bekend om de hoge snelheid die zij aan de wind kunnen behalen (18 knopen).xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

    Schipper Victor Anatov, die al sinds de bouw aan de MIR verbonden is, weet heel goed het maximale uit het schip te halen. Want hoewel de MIR niet zo hoog aan de wind kan varen als veel van haar rivalen, is zij toch vaak in de voorste regionen van haar klasse te vinden. Vandaar dat het schip bekend staat als de snelste windjammer ter wereld.

    De MIR heeft relatief veel luxe aan boord, dat wil zeggen dat er voldoende warm water, genoeg proviand en een volledige ziekenhuiszaal met chirurg aanwezig zijn. Maar toch kan de MIR de vergelijking met een luxe cruise-schip niet doorstaan; er moet ook nog gewerkt worden aan boord. En aan de goed onderhouden staat van het schip blijkt dat de cadetten ook alles weten van schrobben en verven! Al deze factoren maken de MIR een perfect voorbeeld van hoe een trainingsschip zou moeten functioneren. Deze driemaster laat heel goed zien wat de waarde van trainingen op schepen als deze is.

     

  • Lengte: 108,60 m
  • Breedte: 13,90 m
  • Hoogte: 50,10 m
  • Diepgang: 6,30 m
  • Romp: Staal
  • Tuig: Driemastvolschip
  • Zeiloppervlakte: 2771 m2
  • Bouwjaar: 1988
  • Thuishaven: St. Petersburg
  • Vlag: Rusland






    Seaking op bezoek


    http://www.seaking-koksijde.be/
    http://www.seaking-koksijde.be/nieuws2005
    http://www.koksijde.be/nl/berichten-archief/archief_berichten/386/

     



  • Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)



    >

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!