Om maar direct met de deur in huis te vallen , een fietspad, komt er niet. Voor een fietspad zou over de ganse lengte grondafstand moeten gebeuren, dus gekocht worden van de eigenaars. Dat deze niet staan te springen om een stuk van hun eigendom af te staan is te begrijpen. Het is intergemeentelijk aangezien zowel Brasschaat als Brecht voor een stuk eigendom zijn van deze baan. Groene fietsstroken schilderen heeft dan weer voor en tegenstanders, valse veiligheid bvb.
Wat er wel na de heraanleg komt zijn verhoogde kruispunten. Effe kort bekeken op een planneke zijn dit er een stuk of 7 a 8. Er komt een betere verlichting en een gedeelte ( waar nodig ) met belijning.
Waar er dan weer wel een fietspad komt is naast de HSL lijn, maar dat is ook niet voor de komende 2 jaar omdat dit dossier ook weer door verschillende gemeenten loopt waarvan sommigen zelfs het nut in twijfel trekken ivm subsidiering bvb. . Brecht en Brasschaat zijn voorstander. Dit is echter een provinciaal initiatief en dus niet snel af te handelen. Wij willen ons inzetten om een degelijke verbinding te maken naar dit aan te leggen fietspad.
Er is ook een aanvullend politiereglement in de maak om, tegen eind dit jaar hopelijk, de ganse zone naar 50p/h te herleiden.
De heraanleg van de rotonde in Mariaburg heeft de problemen de laatste maanden natuurlijk nog erger gemaakt. Bij opening nieuw op en afritcomplex in Brecht zou de toestand zowiezo moeten verbeteren, dat begrijpen we allemaal natuurlijk. Goed dat die werken tenminste al gestart zijn. Zou moeten klaar zijn tegen 2de semester 2012.
Er zijn ook gegevens opgevraagd bij de politie ivm controle hardrijden. Ik geef hieronder een korte beschrijving van enkele opmerkelijke zaken.
Systematische controle ( met registratie dus )8 augustus 2010. 14.20h tot 15.20h. 112 wagens gecontroleerd waarvan 9 overtredingen ( 8,4%) Dit ter hoogte van huisnr 158. Van die 9 overtredingen waren er 2 door buurtbewoners. (20%)
Systematische controle ( met registratie dus ) 25 augustus 2010. 07.30h tot 09.08h. 280 wagens gecontroleerd waarvan 54 overtredingen ( 20%) Dit ter hoogte van huisnr 119. Van die 54 overtredingen waren er 9 door buurtbewoners. (17%)
Systematische controle ( met registratie dus ) 18 augustus 2011. 12.47h tot 14.17h. 249 wagens gecontroleerd waarvan 26 overtredingen ( 10.44%) Dit ter hoogte van huisnr 161. Van die 26 overtredingen waren er 11 door buurtbewoners (42%) of 2 op 5.
Hier past dus, ook voor de buurtbewoners, een oproep om snelheid te matigen, ook met daden.
Voila, in een notedop de toekomstvisie voor de Miksebaan. Hopelijk heb je er iets aan.
11-09-2011 om 00:00
geschreven door Tony W.
|