ST JOBSE HANDELSZAKEN
  • Decor Van Looveren
  • PC Yellow
  • Broodjes
  • Instituut Prana
  • Zwembadcentrale
  • Bakkerij Divero
  • Reizen EverTravel
  • Schoenen Caramel
  • Suits Direct kleding
  • Kinderdroom
    ST JOBSE HANDELSZAKEN 2
  • Olympia Sport kleding en aanverwante
  • Sporthal Zandbergen
  • ST JOB CULINAIR
  • Restaurant Beukenootje
  • Restaurant De Heeren Van St Job
  • Restaurant Den Dremmel
  • Brasserie Eikenhof
  • ST JOBSE JEUGD en aanverwanten
  • Jeugdhuis t'Jobke
  • The Crew
  • BRECHT ONZE GEMEENTE
    Nieuws over Brecht en zijn deelgemeenten.
    Een fijne gemeente om in te wonen.
    28-12-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onderzoek naar ellenlange files aan brug Sas 4

    De bruggen van de Schotense Vaart staan steeds vaker omhoog, met files tot gevolg. Aan de brug aan Sas 4 in Sint-Job is het fileleed het grootst. Nv De Scheepvaart onderzoekt de toestand.

    Het toenemende scheepvaartverkeer op de Schotense Vaart heeft ook grote gevolgen voor de automobilisten die door de open bruggen steeds langer moeten aanschuiven. Raadslid Patrick Van Assche kaartte het probleem aan tijdens de jongste gemeenteraadszitting van Brecht.

    Nota HB: H-eerlijk Brecht heeft hier enkele maanden geleden een compleet dossier ingediend met een mogelijke oplossing dat ter onderzoek is doorgestuurd aan nv De Scheepvaart. Beter een voorstel doen dan enkel de toestand aanklagen is ons motto.

    Hij stelde dat de files soms wel tot aan de oprit van de E19 reiken, wat tot levensgevaarlijke situaties kan leiden. “Niet alleen in de Beukenlei, maar in de hele Brugstraat, in de Eikenlei en op de Schotensteenweg tot aan Cambeenbos staan rijen auto’s te wachten als de brug omhoog staat. Kan er naar een oplossing worden gezocht?” vroeg hij.

    Burgemeester Luc Aerts antwoordde dat hij overleg had gepleegd met mensen van nv De Scheepvaart, die onder meer instaat voor het beheer en onderhoud van de Schotense Vaart. “Die overheidsfirma is bereid om met andere partners naar oplossingen te zoeken”, deelde de Brechtse burgemeester mee.

    Testcase: In de loop van de tweede helft van maart 2010, op een ogenblik dat de zomerdienstregeling van kracht is en de bediening van de bruggen van 6 tot 20u plaatsheeft, wordt het effect van het scheepvaartverkeer en de openstaande brug via een testcase onderzocht. Zowel de gevolgen mét als zonder stremmingen van het scheepvaartverkeer worden in die periode in kaart gebracht .

    Die testcase verloopt in samenwerking met de lokale politie Voorkempen en met de federale wegpolitie. “Zo’n onderzoek in de winter uitvoeren, als de bediening van de bruggen om 17u stopt, is niet zinvol. Vandaar dat we wachten tot de zomer in aantocht is”, aldus Aerts.

    De burgemeester deelde voorts mee dat bijkomend een kwaliteitsonderzoek volgt naar de toestand van de brug aan Sas 5, even verderop in de richting van Schoten.Indien die brug moet worden vervangen door een nieuwe, wordt ernstig onderzocht of er ter plaatse, zoals aan Sas 4, een brug met twee rijstroken kan worden geplaatst”, besloot hij. Dit is ook een onderdeel van het dossier dat wij via HB hebben ingediend.

    Er is ook een onderzoek lopend om de vaart uit te diepen om grotere schepen te laten varen. Dit kan een hulp zijn om niet meer schepen, maar om grotere schepen met grotere lading te laten passeren. Maximum  aantal schepen is nl vastgelegd.  

    JVS



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Foto

    Archief per week
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 26/12-01/01 2012
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 04/10-10/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 05/07-11/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 14/06-20/06 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 31/05-06/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 03/08-09/08 2009
  • 27/07-02/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 28/11-04/12 -0001


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!