Camperreis Italie 2015

21-06-2015

Zaterdag 20 Juni Vandaag niets gedaan alleen wat aan het meer gelegen het is een fijne camping douches en toletten zijn uitmuntend die verdienen echt een dikke 9, het is er overal zeer schoon de stoelen met parasol zijn gratis en om de paar plaatsen zijn fonteinen waar je water kunt pakken om bij te vullen, het is alleen jammer dat de supermarkt niet zo groot is er zijn maar een beperkt aantal levensmiddelen te verkrijgen en in de buurt is geen supermarkt wel een Lidl maar die is naar men zegt 15 km verder is wel wat ver op de fiets maar we zullen morgen eens kijken. wat wel erg vervelend is zijn de muggen overal in Italie (tenminste waar wij zijn geweest) ik ben zowat lek gestoken weun heb al van alles geprobeert het enige wat een beetje helpt is spuiten in de camper en buiten gaan zitten en 10 min wachten daarna kun je lijken gaan ruimen ook houden we de hordeur zoveel mogelijk dicht en meer kun je niet doen maar verder hebben we tot nu e een hele fijne vakantie in een iedere keer prachtige omgeving ben benieuwd wat Toscane ons te bieden heeft. Loes

21-06-2015 om 20:52 geschreven door Loes Meijssens

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.19 juni 2015

Vrijdag 19 Juni vakantie Italie 2015 Zo alles ingepakt ff de rekening betalen kunnen we weer vertrekken van camping Silva, het was een fijne camping weinig luxe maar alles is er wat je nodig hebt met ook veel supermarkten en winkels en uiteraard terrasjes in de omgeving de kosten voor 4 nachten waren 108. euro. Nu dus verder we willen richting Rimini we hadden dachten we een fijne camping uitgezocht (Adria) op nog geen 160 km rijden we willen het liefste ook niet meer rijden op een dag omdat we ook de snelwegen willen vermijden en het rustig aan willen doen, eenmaal op de bewuste camping viel het ons erg tegen, veel Italianen die daar het hele jaar staan en zeer weinig ruimte voor de camper erg druk en nogal veel lawaai. Dus maar verder gereden, Perugia ten zuiden van Florence hadden we een mooie camping gevonden maar die was vol maar de eigenaar wist ons te vertellen dat er een camping 10 km verder was met prachtig sanitair en een mooi uitzicht (zo zei hij het letterlijk) daar was gelukkig nog plaats we kregen een schitterende plaats toegewezen met uitzicht op het meer. Het ligt op de grens van Toscane en Umbria de camping heet Badiaccia camping Village het plaatsje heet Castigliome del Lago we staan heel gezellig tussen Hollanders van onze leeftijd het is een zeer mooie streek hopelijk kunnen we er veel fietsen maar het is wel erg bergachtig maar dat zi en we morgen wel. Vrijdag 19 Juni vakantie Italie 2015 Zo alles ingepakt ff de rekening betalen kunnen we weer vertrekken van camping Silva, het was een fijne camping weinig luxe maar alles is er wat je nodig hebt met ook veel supermarkten en winkels en uiteraard terrasjes in de omgeving de kosten voor 4 nachten waren 108. euro. Nu dus verder we willen richting Rimini we hadden dachten we een fijne camping uitgezocht (Adria) op nog geen 160 km rijden we willen het liefste ook niet meer rijden op een dag omdat we ook de snelwegen willen vermijden en het rustig aan willen doen, eenmaal op de bewuste camping viel het ons erg tegen, veel Italianen die daar het hele jaar staan en zeer weinig ruimte voor de camper erg druk en nogal veel lawaai. Dus maar verder gereden, Perugia ten zuiden van Florence hadden we een mooie camping gevonden maar die was vol maar de eigenaar wist ons te vertellen dat er een camping 10 km verder was met prachtig sanitair en een mooi uitzicht (zo zei hij het letterlijk) daar was gelukkig nog plaats we kregen een schitterende plaats toegewezen met uitzicht op het meer. Het ligt op de grens van Toscane en Umbria de camping heet Badiaccia camping Village het plaatsje heet Castigliome del Lago we staan heel gezellig tussen Hollanders van onze leeftijd het is een zeer mooie streek hopelijk kunnen we er veel fietsen maar het is wel erg bergachtig maar dat zi en we morgen wel.

21-06-2015 om 10:56 geschreven door Loes Meijssens

18-06-2015
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vacantie italie 2015

we zijn Maandag 15 Juni vertrokken richting Veneti zoals gewoonlijk snelwegen vermijdend we reden via Fonzaso Fetie Belluno naar Treviso een grote stad daarna naar onze eindbestemming Cavallino een klein dorpje aan zee. We hadden een camping uitgezocht Europa Camping Village met zwembad welness bubbelbaden maar eenmaal daar aangekomen moesten we vanwege de hond op een aangepaste plaats gaan staan met mensen die ook een hond hadden (leek wel een kennel)  veel geblaf ook vonden wij de camping te groot leek wel een klein dorp dus maar ff verder gekeken gelukkig vonden we een honderd meter verder een kleine camping geen luxe geen zwembad (geeft net ligt aan zee op nog geen 50 m lopen) de dousches zijn wat krap je  maar verder alles schoon vriendelijk personeel een uitstekend restaurant helaas alleen wifi bij het restaurant maar een oase van rust.je kunt van hieruit met de bus en daarna met de boot naar Venetie (bus stopt voor de deur) duurt alles bij elkaar een uurtje. we wilden eigenlijk maar een nachtje blijven maar het werden er drie je kunt er prima fietsen mooie omgeving en als je de kans krijgt ook even naar Padua fietsen wij zijn er niet geweest maar van horen zeggen moet een mooi dorpje of stafje zijn.Vandaag (Donderdag) een dagje strand en morgen vertrekken we verder richting Rimini.