Ben al vele jaren in het bezit van een Honda Daxje, volledig inorde gemaakt in 1985. Ik heb er intussen niet veel mee gereden, planning is ........als ik ooit eens een mobilhome heb, het daxje meenop verlof te nemen.
1 fotoke gevonden van dezelfde moto op heel het net !!
Heb reeds dagen het net afgezocht voor info over de Peugeot......buiten één fototje van de zelfde moto en type.....weinig of niets gevonden. Deze moto staat ergens op een beurs tentoon gesteld. Er zijn weinig P112 met een lang carter ( zit meer olie in, en is beter voor de koeling) en chrome leeuwenkoppen op de tank.
In de jaren '80 namen we ons verlof in Augustus, één van de bestemmingen was het trial en enduro terrein in Bilstain. Met de tent of caravan bleven we dan soms enkele weken daar , motorijden op terein....heeel de dag, en de kinderen konden daar ook vrij spelen. S'avonds werdt er altijd een groot kampvuur aangestoken .........waar is de tijd. Hier rijd ik op een trike van honda, bangelijk plezant.
Raar, na een korte periode starte hij niet zo best meer, zullen we eens snel nakijken sé. De ontsteking kontroleren, probleem. Het tijdstip van de vonk, kan je regelen vanop het stuur. Ontsteking op vroege stand --> prima vonk Ontsteking op late stand --> zeer zwakke vonk ??? Hier zit het euvel , maar nu. Na demontage alles proper gemaakt, nagezien ......alles normaal. Op gebied van magneetontstekingen ben ik een leek, dus hulp zoeken. Na dagen op het net, vragen aan elentrikers,god en klein pereke, ieder dat ik dacht dat er iets vanaf wist ( zijn er zeer weinig) !!! Terecht gekomen bij Jan De Laat in Nederland. Koste mij 1 mailtje en 1 telefoon om een afspraak te maken.
Vol goede moet naar Nederland, en dit bleek een goede gok te zijn. Bij een tasje koffie, een klein half uur bezig geweest.......en ........de magneetontsteking van 75 jaar oud werkt weer als nieuw !!! Er zijn nog mannen die iets kunnen ........knap en mercie !!!
De Vaucluse heeft veel te bieden, buiten het lekkere eten....het goed weer .....de frisse pastis.....vele mooie landschappen om te doorkruisen . Eerst de Mont-ventoux......Yes
Hier naar boven
Kweet ni, plots ging de moto zo traag ????
Alléé...we zullen maar doorrijden.
Ben langs de 3 zijden tot aan de top gereden , zijnde Sault, Bedoin en Mallasenne
Eindelijk, het langverwachte verlof. Ditmaal nemen we de Peugeot mee naar het zuiden van Frankrijk. Eerst met de wagen, alles geladen en de caravan eraan gekoppeld.
Via Luxenburg, Meta en Nancy ( snelweg) de vogezen en Jura (RN) richting zuiden. Daar toegekomen in Apt, goe campingske gezocht.
We zijn op ongeveer 40km van de Mont-ventoux....Prachtig.
Samen met een piloot van ongeveer 70kg, rijden we ook scootersprinte bij SBO in Nederland. Hier in Belgie mag men deze wedstijden niet organizeren, spijtig !! We behaalde reeds een 2é plaats in Etten-leur. voor de rest niet er konstant , ni gemakkelijk !!!!
Op de classic race te Franchorchamp kreeg ik een uitnodiging om naar de Honda classic meeting te komen in Veurne. Ik vertelde dat ik geen classic honda motor bezat, en er werdt mij één aangeboden om een dagje mee te rijden. Norbert Blanckaert, voorzitter van classicbikes Veurne " bedankt"
Elke 1é zondag van de maand Mei, is er op camping " De Zwarte Bergen " te Luykgestel in Nederland een rit georganiseerd door VMC.
Het is een betrouwbaarheidsrit waarbij je op tijd tussen verschillende controleposten moet klokken. Je kan zelf je gemiddelde snelheid kiesen, diegene die het best nadert wint.
Na enkele uren, avonden alles bekeken te hebben en gefotografeerd begonnen met de demontage.
Veel werk, voorzichtig zijn en opkuisen. Heel het internet afgezocht voor onderdelen...........niks gevonden. Toch wel onderdelen nodig.........wordt zoektocht !!!
Hoi, ik had een oldtimer motorfiets, een Norton h19...500cc...van het jaar 1939.
Na een volledige reviesie enkele ritjes mee gedaan. De motorfiets opzich viel wel mee, doch de zithouding was niet mijn ding.
Ik rij nogal veel km met mijn Honda pan-european van 1993.
De zithouding op de honda is perfect, die op de Norton veel rechter. Ik ben nogal groot voor Engelse motos....mijn rug en benen begonnen zeer te toen na ongeveer 100km. Kon wel veranderingen aanbrengen aan de stuurklemmenen voetsteunen......maar dan doe je de ziel van de motorfiets pijn. Na vele uren nagedacht te hebben, besloot ik dan de motorfiets te verkopen op een beurs in Wieze.
De moto was direkt verkocht ( spijtig, doe nog altijd zeer aan mijn hart) Na een tijdje zoeken op internet, vond ik een wazige foto van een oude moto. Hij werdt aangeboden in geel ........ik er direkt naartoe. De verkoper bleek een militair te zijn die nog in Duitland op een basis gelegen had. Hij had de motorfiets vandaar meegebracht. Buiten een paar pogingen om ermee te rijden had hij de moto maar opzij gezet. Ik was geintreseerd..........alhoewel ik van de motorfiets Peugeot niets afwist...toch tot een overeenkomst gekomen , en gekocht. Tot mijn verbazing waren er Belgische papieren bij ....oké Alles betaald en opgeladen, kwam die militair nog af met de parrabool van de koplamp en een verbogen chromé koplampring. Tuisgekomen alles uitgeladen , en mijn vrouw kwam een kijken. Met een gefronst voorhoofd riep ze " WA HEDDE NA WER GEKOCHT "