50 Jaar achter den TV
Inhoud blog
  • zeven jaar later
  • een kamerjas die open viel

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    strandzeilen gesponserd door www.sdt-informatics.be

    Foto

    Ervaringen met koning klant
    Van zelfbouw tot plasma scherm TV
    07-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waar zit mijne TV ?

    Waar is mijne TV?

    Er was nog geen sprake van Teledistributie, elke eigenaar moest een antenne laten installeren om zenders uit het buitenland te kunnen ontvangen.

    Niet alle televisie zenders stuurden gedurende de dag een testbeeld uit.

    Het plaatsen van de antenne werd in de dag gedaan en 's avonds kon men het resultaat bekijken, geen dag uitzendingen, en dus afrekenen met de klant.

    Wij hadden een opdracht voor een antenne met 4 Brussels, 2 Nederlanders en 2 Duitsers. Met het leveren van een KTV. De bewoners van huis waren gaan werken en zoals meermaals voorkwam hadden wij de sleutels van het huis.

    Wat er met de oude TV moest gebeuren, er was daarover geen afspraak, dus lieten wij het toestel in de gang staan.

    ’s Avonds gingen wij aanbellen om de sleutels af te geven en ons geld te ontvangen.

    Het was niet uitzonderlijk dat bij de installatie van zo’n antenne en KTV de familie en vrienden uitgenodigd waren om de beelden te komen bekijken.

    In de woonkamer waren alle stoelen bezet. Familie en buren met kinderen enz.

    Op de kast prijkte een oude TV, met zwart wit beelden, en de vrouw des huize vroeg of wij nu eindelijk den nieuwen TV met kleurtjes wilden installeren. Onze mond viel open, waar is onze nieuweKTV die wij daarstraks hadden geplaatst?

    Alle aanwezigen beweerden, toen zij binnen kwamen er geen andere TV hadden gezien en dat er op den TV geen Hollanders of Duitsers te zien waren. Uiteraard deze oude TV kon deze zenders niet ontvangen...

    De politie werd er bij geroepen, maar er waren zoveel getuigen tegen mijn beweringen, wij het niet konden halen en de politie betoogde dat: “ik dus slimmer had moeten zijn”.

    Twee KTV leveren en maar één betalen er zat niets anders op een verlies van 50.000 Bfr te inkasseren.

    Waar blijft mijne TV?

    Op zekeren dag komt de politie met enkele mensen in burger onze zaak binnen gestapt.

    Mensen die de zaak wilden betreden, werden kordaat door de arm der wet buiten gehouden. De zaak moest bleef en dicht en alle boeken getoond.

    Blijkbaar klopte mijn boeken niet want er ontbrak minstens één adres of herstelfactuur en dat zag er niet goed uit. De boeten hingen al boven mijne kop.

    Na lang gezoek wilden de mannen in burger eindelijk met mij praten.
    Er was een klacht tegen mij ingediend: “Ik zou volgens de klacht bij mevrouw X, meer dan twee maand geleden haar nieuwen TV voor herstelling meegenomen hebben en hem nooit teruggebracht.”

    Dat mevrouw X jaren klant was en zij bij ons een toestel had gekocht daar mee konden wij leven, maar dat wij het toestel voor herstelling in ons bezit hadden, daar waren wij formeel. "Toestel is niet bij ons in herstelling"

    Ik stelde de politie voor: “OK. Jullie beweren dat, laat ons samen naar de klant mevrouw X gaan en we zullen wel zien”. Het hoofd van de gerechtelijke werd opgebeld of dat wel mocht enz.

    Er werd met twee combi’s naar de klant gereden. Ik mocht slechts als laatste naar binnen gaan en werd er als laatste persoon voorgesteld aan deze mevrouw X.

    Gelukkig reageerde ze en verklaarde : “wat komt hij hier doen, dat is hem niet, hij is hier niet binnen geweest.”

    De vrouw was een periode opgenomen geweest in een gasthuis en één haar dochters hadden klacht neer gelegd bij de politie.

    Opgelucht en in heel andere sfeer, vroeg ik aan aan de vrouw :
     “Als ik het niet ben, hebt ge geen bewijs of een briefje met het telefoonnummer waar ge naar gebeld hebt”.
     Dat werd tussen andere papieren gevonden.

    Een deel van een Antwerps krantje met onze reclame bovenaan, maar daaronder in de rubriek herstellingen en karweien stond “TV herstellingen vlug en goedkoop”

    Het telefoonnummer was aangestreept en dat had de mevrouw gebeld, denkende dat het van ons was.

    De man van de aankondiging had de vergissing van mevrouw snel door en liet haar in de waan, dat hij van mijn bedrijf was.
     “ Als er iets is U weet ons wonen, dag madame” en met deze smoes was hij er met den nieuwe TV vandoor.

    Op mijn voorstel werd gebeld met het kantoor van de uitgeverij van het krantje, toen bleek het een vals adres te zijn.
    De reactie van de uitgever "Zoveel mensen komen een aankondiging plaatsen en betalen direct voor een aantal inlassingen, wij kunnen dat niet weten laat staan controleren".

    Nu was ik helemaal in mijn wiek geschoten, Ik werd wel van diefstal beschuldigd en nu blijkt er een oplichter bezig te zijn dus stelde ik voor:

    “Dat een van de politiemensen het telefoonnummer voor een herstelling zouden opbellen”.

    Neen dat mocht niet, volgens de wet. Dat noemt men uitlokken van een misdrijf.???? begrijpen wie begrijpen kan.

    Dus bleef er niets anders over dan mijn schoonmoeder als onschuldig slachtoffer aan te wijzen. Op het nummer een herstelling te vragen.

    Een politie patrouille zou dat dan toevallig zien, dat er iemand met een TV uit het huis van mijn schoonmoeder komt en hem dan naar zijn huis/atelier volgen. Zodat ze het juiste adres zouden hebben.

    Dan eerst kon een huiszoekingsbevel aangevraagd worden alvorens de politie de vermoedelijke dader kon aanspreken. Sic.

    In mijn geval lag dat anders, ik was een handelaar, en dus daar kon de politie op basis van de wet op de handelspraktijken de zaak zomaar binnen komen, ze sluiten en onderste boven draaien. Sic

    Gelukkig heeft inmiddels een politie hervorming plaats gehad en zou dit voorval niet meer kunnen gebeuren.

    07-06-2005, 00:00 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    31-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Test aankoop

     

    Een twee drie, test

    Test aankoop.

    In April 1990 publiceerde test aankoop een enquête over TV reparateurs.

    Als test had men bij een gewoon tv toestel de kleurmodule ontregeld, een eenvoudige panne die nauwelijks een halfuur in beslag mocht nemen en hooguit 2.000 Bfr mocht kosten, aldus test aankoop.
    Nadat het toestel in handen was gegeven van een 30 tal TV herstellers, bleef hij gemiddeld een week in herstelling. De snelste hersteller klaarde de klus in 20 minuten de traagste na 3 weken. De factuur liep van 800 tot 11.000 Bfr.

    Conclusie van test aankoop: de klein handelaars zijn het snelst en goedkoopst winkelketens het traagst en spoedherstellers (op een uitzondering na) het duurst en onbetrouwbaar.

    Onze repliek hierop is: Aangezien het om een populair toestel ging, speelt de ervaring ovan de technieker een grote rol,
     1- eentoestel dat het bedrijf niet heeft verkocht.
     2- De fout zich regelmatig voorkomt.
    Soms is de "test aankoop fout" zo doorzichtig dat men kan spreken van sabotage in de plaats van een normale voorkomende fout.en wil men zich daarvoor ekstra laten vergoeden.

    Als bedrijf hebben wij drie maal een betwisting gehad met test aankoop, klanten die meenden onrechtvaardig behandeld te zijn.
    Na een degelijke uitleg, heeft test aankoop zijn klacht herroepen.

    Zo was er een politieman die via zijn werk toegang had tot internet en zijn beklag maakte tot in de fabriek in Finland.

    Zijn TV toestel is zelfs voor nazicht terug naar de fabriek gegaan. Steeds kwam dezelfde klacht boven.

    Zelfs de kranten schreven erover. Uiteindelijk heeft een krant de man in een artikel zijn broek uitgeveegd en hem gemaand geen onkundige aansluitingen te maken voor meerdere TV toestellen in zijn woning.

    Een andere zaak een klant meende recht te hebben op 3 jaar fabriekswaarborg en als bedrijf gaven wij hem slechts één jaar. De opgegeven fout is slechts na drie bezoeken vastgesteld en dus intermitterend.

    Test aankoop kwam de zaak van de consument verdedigen, maar dit maal werd het niets.

    Volgens de verkoopsvoorwaarden had de klant recht op 6 maand volledige waarborg en de volgende maanden, diende het toestel in originele verpakking en terug gezonden naar de invoerder te Brussel en waren de vervoerkosten ten laste van de klant.

    a) de klant had geen verpakking

    b) De klant de vervoerkosten te laten betalen heen en terug was duurder.

    Wij hebben Test aankoop toen voorgerekend dat ons systeem 1 jaar volledige waarborg voor de klant voordeliger was dan de invoerders die 3 jaar waarborg geven maar alle transportkosten ten laste van de klant leggen vanaf zesde maand.

    De enquêtrisses die voor Test aankoop de prijzen komen noteren moeten zich kenbaar maken.

    Dus is het zaak plotse promoties voor te schotelen zodat je er als best koop of in de buurt uit komt.

    Soms krijgt ge mensen in de zaak, met één test aankoop in de hand, dit toestel moet ik hebben en toch met een ander minder “gunstig toestel”,volgens test aankoop, zeer gelukkig van hun aankoop buiten wandelen.

    Als verkoper moet je anticiperen en hem doen inzien dat niet de prijs het belangrijkste punt is in zijn beslissing maar enkel een informatieve leidraad.

    U gaat toch ook niet werken bij die werkgever die u het minst betaalt voor uw werk?

     

    31-05-2005, 17:00 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Haast en spoedgevallen

    U vraagt, wij draaien u een loer.

    Een artikel uit Humo door JH.van de jaren ‘90

    Op de algemene economische inspectie (nu heet het anders) een departement van economische zaken worden spoed-tv-herstellers als poenpakkers slechts op de vierde gerangschikt. In de top drie staan de spoedontstoppers spoedglazeniers en spoedslotenmakers.

    Nu moet u weten dat men zomaar geen techniekers aan de kapstok heeft hangen die men kan inzetten op elk uur van de dag onmiddellijk na het telefoontje. Is dat wel het geval is er iets mis met het bedrijf. Zo’n spoeddienst heeft ophalers indienst meestal.mensen die niet veel afweten van TV’s en met een geleerde uitleg vertellen dat het toestel naar het atelier moet, maar toch al een flink voorschot vragen

    Wij ook hebben gevallen gekend, van klanten die niet konden wachten, die bedrogen werden.

    Zo was er een oudere man die ons vroeg of we konden komen om zijn toestel na te zien.

    Wij antwoorden dat enkel het morgen zou kunnen, blijkbaar kon hij niet wachten en belde een spoeddienst. Enige tijd later moeten wij toch naar de bewuste klant en kwam het verhaal boven:

    - De man had zijn toestel meegegeven en geen reserve toestel gekregen in afwachting van de herstelling.

    - De klant was beloofd dat het toestel de volgende dag zou terug hebben.

    - 14 dagen later belde de klant naar de spoedhersteller die vertelede dat het toestel af was maar geen transport had. Dus werd hem voorgesteld om het toestel te komen ophalen met een taxi omdat het kerstavond was stemde de man toe.

    - Na het betalen van een gepeperde rekening werd het toestel in de taxi geplaatst en kon de man vertrekken.

    - Aan de taximan moest een extra fooi betaald om het toestel binnen te dragen en aan te sluiten.

    Nu bleek het toestel verknoeid te zijn en waren de kosten te hoog om het goed te herstellen.

    Wij hebben meegewerkt om dat bedrijf aan te klagen maar dat kwam anders uit.

    De klant had vooraf schriftelijk toegestemd in de kostenraming en in de herstelling.

    31-05-2005, 16:06 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste stappen in de radio

    Mijn eerste radio herstelling.

    Mijn grootmoeder verscheen in mijn leven, althans zo herinner ik mij, toen ik 12 jaar werd.

    Voor mijn plechtige communie kreeg ik een “gouden horloge”, dat alleen gedragen mocht op speciale gelegenheden.Van mijn Franstalige grootmoeder moest ik daar voor grote zorg dragen en veilig opbergen in de kast.

    Als kind was ik gebeten om alles wat met techniek te maken had vooral auto’s en radio’s.

    Blijkbaar had mijn vader, gedurende de oorlog, zijn autootje verstopt in een hooiwagen, ergens in een wei nabij de leeuw van Waterloo. Niet ver van de woning waar wij verbleven.

    Telkens ik naar school ging zag ik de leeuw van Waterloo en die hooiwagen, die al eens verplaatst werd in de wei, maar had geen weet van die auto.
    Op het eind van de oorlog, toen mijn ouders terug naar Antwerpen verhuisden, werd eerst het autootje uit de hooiwagen gehaald en in de verhuiswagen geladen.
    Waarna de meubelen en huisraad. Eens terug in Antwerpen werd hij na de bevrijding terug in elkaar gezet, ik was er als de kippen bij om te zien hoe de wagen en paardensmid dit allemaal deed. Na weken werk reed dat autootje weer, een tweezitter van het merk Simca Fiat.

    Mijn vader was, handelsvertegenwoordiger van beroep die ( transmissions sans files) of de radio verkocht aan bemiddelde mensen. Blijkbaar bezat mijn grootmoeder zo’n groot radio meubel maar daar kwam geen geluid meer uit.

    In de technische school ging leerde ik oa.een kristal radio te bouwen. In allerlei boekjes kon je zelfbouw pakketten vinden om geluid te maken en allerlei schakelingen, om defecte toestellen te herstellen of ombouwen enz.

    Mijn eerste en gelukte herstelling was de radio van mijn grootmoeder.

    Een van de radiolampen werkte niet meer en diende vervangen maar die waren niet meer in de handel te verkrijgen. Gewapend met zo’n boekje en aan de hand van tabellen heb ik een vervang type gevonden, maar de lampvoet was helemaal anders van uitvoering.

    Dus heb ik het glas van de oude lamp kapot gedaan aan elk lipje van de lampvoet een draad gesoldeerd en vervolgens deze verbonden met de nieuwe lampvoet, volgens het schema van het vervang type. De nieuwe en kleinere lamp bengelde enkele centimeters boven de andere lampen maar de radio werkte. Plots was ik de held maar dit duurde niet lang of ik werd het zwarte schaap van de familie.

    31-05-2005, 14:44 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    13-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het moet eens gezegd

    Het moet maar eens van ons hart, al te dikwijls horen lezen en zien wij mensen die klagen over herstelkosten aan hun TV, video en radio.

    Als gepensioneerde bedrijfsleider/eigenaar van een televisie handel en met eigen service station kunnen wij met recht en reden verklaren dat 99% van de gevallen de herstelkosten correct zijn. Inderdaad tussen alle koren zit er kaf en zijn er diensten die leven van het ongeduld van TV kijkers. Als een TV toestel het niet meer doet is het gelijk aan een sterfgeval.

    Mogen wij alles eens op een rij zetten:

    Een service station opzetten met één werknemer technieker en enkel de lopende kosten berekenen dan komen wij algauw aan een kosten plaatje van € 100.000.

    Loonkosten, huur, verwarming, elektriciteit, auto, telefoon, onderhoud, verzekeringen allerhande taksen en belastingen ja zelfs belasting op het te werkgestelde personeel.

    Met twee techniekers worden de vaste kosten  € 140.000 /jaar.

    Volgens ons sociaal systeem en dat wil u en ik zo behouden:

    Werkt deze man/vrouw werkt 200 werkdagen per jaar. = kostprijs € 500 per werkdag

    Deze man/vrouw werkt 7 u per dag = kostprijs € 70,80 per uur.

    Dan is er nog geen Euro winst gemaakt. En om het station bestaand te houden moet de man/vrouw minimum 7 à 8 toestellen per dag herstellen. Niemand betaald of rekent € 70,8 per uur aan.

    De wetgever heeft er zelfs voor gezorgd dat geen forfaire uurlonen mogen aangerekend worden en dus moet de reële tijd genoteerd en deze moet verschillen van klant tot klant.

    Nu de onderdelen.

    Een onderdeel dat in de prijslijst van de fabrikant staat aan € 0,5 exclusief BTW kost aangeleverd in de werkplaats € 20,90 + BTW = € 25,29

    De fabrikanten rekenen € 12,50 administratiekosten en € 7,50 transport kosten.

    Dankzij de computer is het een fluitje van een cent om codes op onderdelen te wijzigen. Zodat niemand onderdelen die mogelijk gebruikt worden in bij andere merken kan gebruiken.

    Zelfs als het om een onder merk van de fabriek zelf is. Kostprijs en bedrijfszekerheid.

    Nemen wij als voorbeeld het duurste onderdeel de beeldbuis.

    Zelfs in massa productie zijn onderdelen nooit gelijk elkaar dus gaat de fabrikant toleranties invoeren.

    • De beste beeldbuizen met tolerantie van 99 à 95% worden het duurst verkocht aan die merken die deze kwaliteit laten betalen door de klant.
    • De slechtste beeldbuizen met een tolerantie van 55 % of minder worden om milieu redenen niet vernietigd maar aan spotprijzen aangeboden aan die fabrikanten die de goedkoopste van de markt willen zijn.
    • Fabrikanten berekenen een grotere winstmarge op hun onderdelen als zij het toestel goedkoop op de markt brengen. "after sales marges"

    Het aankopen van een duur televisie toestel impliceert niet, nooit een herstelling, maar de kans is vele maal groter bij een goedkoop toestel.

    De herstel werktijd blijft voor beiden typen toestel ongeveer gelijk, maar de verhouding nieuwprijs / herstelprijs, is vele malen ongunstiger bij dat goedkoop toestel.

    In het verleden bleven mensen kijken naar hun programma, zelfs als er defecten duidelijk zichtbaar waren, met dodelijke afloop tot gevolg ( een oververhit toestel geeft een implosie van de beeldbuis met hevige ontploffing met brand tot gevolg.)

    Nu de grootste ergernis.

    Het is weer hetzelfde “ Hij speelt weer niet meer”

    Inderdaad de huidige generatie TV toestellen, schakelen automatisch uit bij het geringste defect ( brand veiligheid heeft nu eenmaal een ander nadeel.)

    Het toestel is niet meer aan te zetten tot het euvel verholpen is.

    De klant schakelt zijn Tv toestel in en het weigert dienst dus, dus denkt de klant ten onrechte dat het dezelfde fout is.

    Toestellen met een verlengde waarborg zijn steevast aan te raden, maar wel even de kleine lettertjes, voor de aankoop, eens goed lezen.

    13-05-2005, 14:59 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (8 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.universitair of niet

    Een tijd geleden hadden wij een afspraak met de huisdokter voor algemeen nazicht zoals dat heet. Bloed afname voor het labo enz.

    Toen er moest afgerekend worden kon de dokter het niet laten ons een bemerking te maken over de aangerekende kosten, bij de herstelling van zijn TV toestel, enige tijd geleden.

    De dokter had er blijkbaar moeite mee dat wij als Niet universitair opgeleiden meer aanrekenden voor het herstellen van zijn TV toestel dan dat hij mocht aanrekenen voor zijn ziekenbezoek.

    Wij konden het niet laten hem te repliceren:

    “Mijnheer de dokter als u bij mij op huisbezoek komt voor zieke persoon.

    Dan rekent u inderdaad uw honoraria maar zegt er wel bij dat u nog eens langs komt.

    Erger nog, als het niet betert met de ziekte en uw voorschrift dan moeten wij u terug opbellen zodat u terug komt.” Dus dat is twee maal betalen in plaats van een rekening.

    Als TV hersteller betaalt u schijnbaar meer, maar bij het verlaten van uw woning is uw televisie toetstel terug gezond en hoeft geen tweede bezoek, bovendien geven wij garantie op onze prestaties. Een universitair die veel langer gestudeerd heeft dan ik, geeft NOOIT garantie op zijn prestaties.

    Bij het verlaten van de dokters praktijk hebben wij elkaar de hand gedrukt en ieder heeft eens over de zaak kunnen nadenken of de opmerking gepast was.

    13-05-2005, 13:58 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (7 Stemmen)
    04-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een ebony houten schatje, deel 1

    Plots kwam ze de winkel binnen gewandeld, beeld schoon in een elegant geel mantelpak gekleed met prachtig lang zwart haar en met massief goud getooid en bruin getaand, in een woord: een ebony gouden schatje, u weet wel het liedje van …. Maar dan in het echt.

    De dame in kwestie had problemen met hare gsm en of ik dat kon regelen.

    Uit de krokodillen tasje kwamen enkele losse delen te voorschijn.

    Gebeld worden dat lukte nog net maar hem uitschakelen en iemand bellen dat was andere koek. Het scherm was stuk en het toetsenbord bleef niet op zijn plaats alles diende met een elastiekje bijeen gehouden. Gevolg van een vrije val!

    In mijn beste Frans uitgelegd dat dit niet te herstellen was dat de onderdelen te duur zijn en mogelijk zelfs al niet meer leverbaar zijn. Uiteraard hadden wij prachtige toestellen die precies pasten bij haar. Een prijskaartje van 28.000 Bfr min een korting “omdat zij het was” deden haar beslissing versnellen. Even het toestel indienst stelt simkaartje overgestoken enz.

    De schoonheid nam nog een kijkje in de zaak en haar oog viel op een speciale KTV van pilip.

    «Oui, madame ce TV couleur est un Philips grand écran de 67 cm.»

    Inmiddels was de GSM in orde en betaalde met grote bankbiljetten en bij het naar buiten gaan vroeg deze dame nog of ik den TV zelf bracht of personeel? »Au revoir et à bien tôt.»

    De defecte GSM belande in de vuilnis mand onder den toog en de dag ging zijn gewone gang.

    Mijn echtgenote die via de camera bewaking van de zaak mijn verkoopsargumenten had gevolgd vertelde mij later: “He jongen ge hebt uw beste beentje (Frans) voorgezet om die schoonheid de duurste GSM aan te smeren”. Wat ik niet kon en wilde ontkennen. Deze GSM paste perfect bij haar tailleur repliceerde ik.

    Spijtig dat ze later op de avond tegen sluitingstijd niet gezien heeft hoe twee beren van zwarte mensen van meer dan 2 m de zaak binnen stormden.Uit alles bleek dat het twee basketbal spelers van Antwerp waren en zeer boos op de verkoper van de GSM aan zijn klein zusterke.

    Na wat geroep werd het ons duidelijk: het ging er om dat wij die goeie GSM hadden achter gehouden? Is dat alles heren? Even de vuilbak boven gehaald en de stukken er uit gevist voilà, zaak opgelost. Alles netjes met tape aan een geplakt a.u.b. heren

    Als je de spierballen en de koolscheppen van handen had gezien ben je blij dat de stukken nog kan teruggeven.

    De heren gingen tevreden naar buiten, om even later terug binnen te komen.

    “Ai daar gaan we weer” dacht ik.

    Een van de heren probeerde naar zijn zusje de bellen en dat gaat niet…

    “Meneer er zit geen simkaart in het toestel mevrouw gebruikt die kaart om te bellen.”

    Inmiddels waren de heren afgekoeld “OK geeft u mij dan een tempo kaart”.

    In een snelle reflex dacht ik “die verkoop ik niet” en vertelde de heren “hierover in de kranten winkel die hebben dat wel, wij hebben allen abonnementen.”

    Wat zou er gebeuren als ze eerst moeten betalen voor een tempokaart en dan zouden vaststellen dat het niet gaat met dat toestel. Dus liever geen verkoop en dus geen heibel met deze jongens in de zaak zoals daar straks.

    Oef de heren begrepen het en gaan de deur uit en naar de kranten winkel.

    Enkele minuten later waren de heren terug in de winkel “dat marcheert niet”.

    “Als ge niet kan lezen op het scherm kan moeilijk je pincode inbrengen” was ons antwoord.

    Resultaat na driemaal proberen, juist de simkaart geblokkeerd. Weg 1000 Bfr. Tegen alle verwachtingen in, uiteindelijk kocht de man hetzelfde toestel als zijn zusje en een abonnement van Mobistar. Eind goed al goed het beste komt later.

    04-05-2005, 12:17 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    03-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen." Een TV die stuk is, dat is een sterfgeval"
    In onze loopbaan hebben wij op huisbezoek geweest bij rijken, armen, boeren en ministers.
    U mag raden waar wij de gekste dingen hebben meegemaakt.

    03-05-2005, 21:36 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het begon allemaal met het opruimen van mijn bureel
    Na al die jaren moest ik mijn bureel eens opruimen en wat vonden wij terug?
    * Een artikel uit een humo van 1990, waar aan meegewerkt hebben ene Eric en Chris.
    * Ervaringen met of van test aankoop enz.
    Maar elke TV hersteller kan zich terug vinden in deze verhalen.
    Goede en minder goede herinneringen maar allen waar gebeurd.

    Niemand wil horen van den goeie ouwen tijd toen ge nog alles zelf kon herstellen en de TV depanneur met open armen werd begroet om dat kijkkastje terug beeldekes te laten geven.
    Het is niet iedereen gegeven om van in de begin jaren de evolutie mee te maken van een televisie tijdperk maar dan bekeken van achter het toestel, dus het wel en wee als dat ding niet meer werkte.

    Wij hadden geluk om alle delen van de zaak te leren kennen.
    Beelden maken en uitsturen ( NIR BRT)
    Beelden ontvangen (kleuren TV antennedienst)
    Beelden ontvangen via satelliet (rusland tolkenschhool)

     

    03-05-2005, 21:21 geschreven door salora

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (7 Stemmen)
    Archief per week
  • 02/04-08/04 2012
  • 05/12-11/12 2005
  • 28/11-04/12 2005
  • 20/06-26/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 09/05-15/05 2005
  • 02/05-08/05 2005

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Foto

    Foto

    Welkom op mijn blog!


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!