Inhoud blog
  • BLOG WALTER'S AUTO CAHIERS STOPT VANDAAG.
  • EVERFUEL SLUIT WATERSTOF TANKSTATIONS IN SKANDINAVIË
  • OLIGARCH, NIET NOODZAKELIJK NEGATIEF, EERDER SLACHTOFFER VAN JALOERSHEID ?
  • TRANSPORAMA WINT NOG ABONNEES DANKZIJ GEDEGEN TESTVERSLAGEN
  • GP VAN JAPAN ZONDAG ZAL NIEUWE VRAGEN BEANTWOORDEN
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Walter's Auto Cahiers

    01-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ESTEBAN OCON - ALPINE - WINT 1STE GP, HAMILTON OPNIEUW LEIDER IN WK

    Valtteri Bottas veroorzaakte door een te laat remmaneuver op de natte baan een nooit eerder geziene carambole in de eerste bocht. Daarbij werden de auto's van Perez, Norris, Stroll en Leclerc onherstelbaar beschadigd. Ze waren direct "out". Maar ook de Red Bull van Max Verstappen werd door de impact van Norris' Mc Laren erg beschadigd, Vettel kwam er met minder schade aan zijn Aston Martin vanaf en plaatste zich tweede nog voor de koersdirectie voor 25' met de rode vlag de race stil legde. Dat gaf de teams tijd om de ergste brokken te herstellen en ook van intermediaire (regenbanden) over te gaan op mediums. De restart gaf een uitzonderlijk raar beeld van een Lewis Hamilton die in zijn Mercedes helemaal alleen op de startgrid stond en glansrijk de start nam aan de leiding...met enkele honderden meters verder het hele treintje van nog vijftien auto's dat uit de pitsstraat wegzoemde. Plots werd het duidelijk dat Lewis op de verkeerde banden stond...namelijk op "wets" !!!

    Maar de zevenvoudige wereldkampioen ging de pits in voor andere banden en begon daarna aan een indrukwekkende inhaalrace die hem na hard labeur met vooral Fernando Alonso (Alpine) en Carlos Sainz (Ferrari) het derde trapje van het podium opleverde. Samen met het hernemen van het leiderschap in de WK-stand ten nadele van Max Verstappen. De snelste ronde ging naar Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda) die daarmee 1 WK-punt totaliseert. Fernando Alonso werd op z'n veertigste verjaardag tot "Driver of the Day" uitgeroepen. Daarmee is het figuratieve verhaal van de GP van Hongarije gedaan.

    Het essentiële verhaal is dat Esteban Ocon (Alpine-Renault) en Sebastien Vettel (Aston Martin-Mercedes) de eerste en tweede plaats op het podium sierden. De 24-jarige Fransman sluit daarmee weer aan met een geschiedenis dat een Franse coureur in een Franse racewagen wint. De vorige was Alain Prost in 1983 met een Renault. Het podium woog 11 wereldtitels, vier voor de Duitser Vettel en zeven voor de Brit Hamilton die nu toch zicht krijgt op die achtste zo begeerde titel. Maar al scoorde Max Verstappen maar 1 WK-punt, het duel tussen hen beiden is nog lang niet teneinde. Er zijn nu elf GP's gereden en op de kalender staan er nog twaalf. Waarvan sommigen nog met een vraagteken. Van 27 t/m 29 augustus 2021 lijkt er geen vuiltje aan de lucht voor de GP van België F1 in Francorchamps.

    Waar de Nederlanders de tribunes oranje zullen kleuren voor een fenomeen dat in het Belgische Hasselt is geboren. Daar in Francorchamps zal Max Verstappen zich wellicht sterk verweren, want in de zojuist afgesloten GP moest hij het met een zwaar toegetakelde Red Bull doen. Er kan toch geen opzet van Bottas in het Mercedesspel zijn ? Die theorie zou te ver gaan. Hoewel er ooit een "crashgate" is geweest waarbij Nelson Piquet j.r. bewust zijn Renault op "bevel" van teammanager Falvio Briatore tegen 160 km/h tegen een muur moest crashen om een safety car uit te lokken... In ieder geval wacht Bottas een gridstraf in Francorchamps. Net als Max Verstappen mocht die daar een nieuwe motor krijgen. (Walter Rombauts/Foto in bijlage: Alpine)

    De uitslag:

    1. Esteban Ocon (Alpine-Renault)                              306,67 km in 2 uur 04'43"199 / 147,53 km/h gemiddeld

    2. Sebastien Vettel (Aston Martin-Mercedes)              + 1"859

    3. Lewis Hamilton (MercedesW12)                            + 2"736

    4. Carlos Sainz (FerrariSF21)                                   + 15"651

    5. Fernando Alonso (Alpine-Renault)                         + 15"743

    Stand in WK Piloten:

    1. Hamilton                                                            194 punten

    2. Verstappen                                                         186

    3. Norris                                                                113

    4. Bottas                                                               108

    5. Perez                                                                 104

    WK-stand bij de Constructeurs

    1. Mercedes                                                           300 punten

    2. Red Bull-Honda                                                  290

    3. Mc Laren-Mercedes                                            163

    4. Ferrari                                                              160

    5. Alpine                                                                75

    Bijlagen:
    De Fransman Esteban Ocon won in Hongarije zijn eerste GP i1821 1.jpg (2.7 MB)   

    01-08-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON - MERCEDES - START IN POLE VOOR GP VAN HONGARIJE

    Waar aanvankelijk leek dat Lewis Hamilton door de groeiende groep "jongeren" plat werd gereden, zette de zevenvoudige wereldkampioen in de beslissende Q3 een komeettijd neer in 1'15"419. Daarmee ging hij ploegmaat Valtteri Bottas vooraf. Max Verstappen start dus achter de twee Mercedessen. De kwalificaties waren boeiend, enkel in Q2 door een fameuze schuiver van Carlos Sainz door de rode vlag voor 7'30" stilgelegd. In die Q2 waren liefst 14 wereldtitels vertegenwoordigd. Hamilton (7), Vettel (4), Alonso (2) en Räikkönen (1). Alleen de nu 40-jarige Fin, wereldkampioen 2007 met Ferrari kon zich niet in de Q3 hijsen.

    Het groepje verdienstelijke na de koplopers waren natuurlijk Charles Leclerc, Esteban Ocon en Fernando Alonso, nu ook 40 lentes jong, en die sakkerse Norris. De race morgen is de laatste voor de "zomervakantie" en kondigt zich uiteraard andermaal spannend aan. De GP van België van 27 t/m 29 augustus is de eerste van de tweede seizoenhelft. Tot nu toe lijkt alles erop te wijzen dat die in normale omstandigheden zal kunnen doorgaan. Eerst morgen in Budapest zien wie het best gemutst van de vakantie zal kunnen genieten...(Walter Rombauts)

    Kwalificaties:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                        1'15"419

    2. Valtteri Bottas (Mercedes)                         1'15"734

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)              1'15"840

    4. Sergio Perez (Red Bull-Honda)                   1'16"421

    5. Pierre Gasly (AlphaTauri-Honda)                1'16"483

    31-07-2021 om 16:33 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HAMILTON NIPT SNELST VOOR VERSTAPPEN IN FP3 IN HONGARIJE

    De derde vrije training op de Hongaroring is getekend door een zware crash van Mick Schumacher in bocht 11. De Haas ging zijdelings in de bandenmuur en de zoon van...kwam er gelukkig en zoals verwacht ongedeerd uit. Vraag is of de mecaniciens de auto kunnen herstellen tegen de kwalificatie straks om 15 uur. De kans bestaat dat Mick, zoals in Monaco, de kwalificatie moet laten schieten. Er was ook nog een pit-incident toen Giovinazzi uit de pits reed, in de weg van Stroll. De Italiaan raakte het rechter achterwiel van de Aston Martin en dit is uiteraard stof tot strafmaten.

    Sportief was het eerst Bottas (Mercedes) die de chrono's dirigeerde. Maar na de acht minuten durende rode vlag door Mck Schumacher, begon negen minuten met geslepen messen tussen Verstappen en Hamilton. De Red Bull-coureur zette een eerste tijd onder de 1'17"00, en wel met 1'16"914. Maar de wijzers hadden dit nauwelijks genoteerd of regerend wereldkampioen Lewis Hamilton klokte...1'16"826 ! Precies 0"088 beter dan de Limburger die naar een eerste wereldtitel dingt. Met nog 8 punten voorsprong op zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton die na de heibel van Silverstone aangescherpt lijkt om een historische achtste wereldtitel vorm te geven. De kwalificaties om de pole zullen op heet, daverend beton doorgaan. (Walter Rombauts)

    FP3:

    1. Lewis Hamilton (Mercedes)                           1'16"826

    2. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                 1'16"914

    3. Valtteri Bottas (Mercedes)                            1'17"055

    4. Carlos Sainz (Ferrari)                                   1'17"497

    5. Charles Leclerc (Ferrari)                               1'17"520

    31-07-2021 om 13:22 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    30-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BOTTAS - MERCEDES - IN EEN LONG RUN BESTE TIJD IN FP2 IN HONGARIJE

    Eigenlijk was de FP2 een lange aaneenschakeling van mistevredenheid van de titelpretendenten Lewis Hamilton (Mercedes) en Max Verstappen (Red Bull-Honda). Even uit de baan voor de zevenvoudige wereldkampioen in bocht 11. "De achterkant schoof weg..." klonk het door de radio. Langs de kant van WK-leider Max Verstappen was hetzelfde te horen. "Als ik instuur, schuift de achterkant weg". Gezaag zoals dit stukje ook dreigt te worden mocht ik niet vertellen dat die Valtteri Bottas met veel brandstof aan boord een lange race-simulatie op mediums reed die de zondagtijden voor de race zo rond de 1'22" voorspellen. Toen de Fin nog eens zachte banden liet zetten naar het einde van de FP2 toe klokte hij 1'17"012 en zette daarmee zijn ploegmaat Lewis en misnoegde Max in hun blootje.

    Op twee minuten voor het einde raakte de AlphaTauri AT02 rijklaar en reed de Japanner Yuki Tsunado nog een rondje. Dank jullie mecaniciens... Voor de rest was het asfalt 61°C warm, borg voor hoge banden-sleet. Maar op de Hongaroring keert het weer zoals een roulette in een casino. Regen en zon, tegenslag en geluk bekampen er elkaar voortdurend. Met 8 punten verschil tussen Max Verstappen (185) en Lewis Hamilton (177) wordt de "pole" morgen een extra inzet. Met de starthoop elkaar niet in de vernieling te rijden. Dat is ook een aparte vaardigheid in de F1 en de hele autosport. (Walter Rombauts/Foto in bijlage: Alpine)

    FP2:

    1. Valtteri Bottas (Mercedes)                     1'17"012

    2. Lewis Hamilton (Mercedes)                    1'17"039

    3. Max Verstappen (Red Bull-Honda)          1'17"310

    4. Esteban Ocon (Alpine-Renault)              1'17"759

    5. Sergio Perez (Red Bull-Honda)              1'17"824

    Bijlagen:
    Ocon laat Alpine aansluiten in de spits i30721 1.jpg (4.9 MB)   

    30-07-2021 om 17:55 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MAX VERSTAPPEN HERNEEMT CONTROLE MET SNELSTE TIJD IN HONGARIJE

    De eerste vrije oefeningen om de GP van Hongarije die zondag worden gereden verliepen nogal saai. Even tipte Valtteri Bottas aan als snelste, maar al vlug gaf Max Verstappen de toon aan en eindigde eerste met 1'17"555. Niet overdonderend voor de concurrentie maar wel een voorteken aan de wand. Max rijdt met de motor waarmee hij in Engeland is gecrasht en die onderwel de klap ongeschonden heeft overleefd. Dat maakt dat de Limburger - voorlopig - geen derde motor dit seizoen moett aanspreken.

    Mocht dat het geval zijn geweest, dan had hij een gridstraf aan zijn been en een grotere handicap in de 11de race dan nu tegenover Lewis Hamilton die dicht de WK-leider achtervolgt met slechts 8 punten verschil ! Tsunoda, Schumacher jr, Alonso lokten wat geel en rood (Tsunoda) uit maar zonder verdere kommer en kwel. Alleen zullen de jongens van AlphaTauri hun boterhammetjes moeten overslaan om de achterkant van Tsunoda's bolide weer presentabel te maken. De jonge Japanner plofte hem achterwaarts in de bandenmuur. Straks is er FP2, een oefening die al duidelijker scherpe kantjes zal laten zien. (wr)

    1. Max Verstappen (Red Bull-Honda)                    1'17"555

    2. Valtteri Bottas (MercedesW12)                         1'17"616

    3. Lewis Hamilton (MercedesW12)                       1'17"722

    4. Carlos Sainz jr (Ferrari SF21)                          1'18"115

    5. Pierre Gasly 'AlphaTauri-Honda)                       1'18"181

    30-07-2021 om 15:14 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RED BULL VERLIEST IN BOTSING MAX - LEWIS, STRAKS FP1 GP VAN HONGARIJE

    De FIA-stewards hebben geen verandering gebracht in de straf van 10" voor Lewis Hamilton na de spectaculaire "touchette" in de eerste ronde van de GP van Engeland. Straks beginnen de eerste vrije trainingen om de GP van Hongarije, een sinueus circuit dat vaak terecht een kleine Nürburgring wordt genoemd. Daar staan de twee kemphanen weer tegenover elkaar. Met verschillend gewicht. De ene, die in Hasselt geboren Hollander, Max Verstappen op zoek naar zijn eerste wereldtitel. De andere, wat excentriek geladen met politieke gedachten die de wereld moeten veranderen, maar met in zijn broekzaak ook zeven wereldtitels in de F1. En vanzelfsprekend op zoek naar die achtste.

    Max Verstappen heeft onfatsoenlijke uitspraken gedaan naar Hamilton en Mercedes toe. O.a. dat Lewis stond te feesten na zijn zege terwijl Max in het hospitaal verbleef. Schande. Maar dat doet me denken aan die tragische 1 mei 1994 in Imola waar één van de grootste stuurgenieën ooit, Ayrton Senna da Silva officieel is overleden om 20 uur in het Hospitaal van de Laatste Hoop in Bologna, vlakbij. In werkelijkheid overleed hij ter plekke in die Tamburellobocht onder een schok van 65g tegen die betonnen muur voor dat riviertje daar. Iedere insider wist dat. Michaël Schumacher (Benetton-Ford) won de race en feestte alsof de hemel op aarde bestond. De champagne liep in beken van het podium. Schumacher's ploegmaat bij Benetton was.. ene Jos Verstappen die ongetwijfeld ook een slokje nam. Of hoe mensen snel vergeten.

    Straks staat Max Verstappen, met haat vervult dit keer, opnieuw tegenover Lewis Hamilton die het al heeft gemaakt. Er komen nog andere kapers op de kust om Max van zijn eerste wereldtitel te houden, quasi leeftijdgenootjes van hem. Een Lando Norris, een Pierre Gasly, een Charles Leclerc...  F1 is geen Nederlandse exclusiviteit, ook al wil men een tweede GP organiseren in Assen waar motoren thuis zijn en hoogstens een toerwagenkoersje kan worden gereden met gepensioneerden als de gebroeders Coronel vierend op het schavotje. Maar toegegeven, de Nederlanders hebben grotere ballen aan hun lijf dan wij, Oude Belgen, straks compleet vervangen door de Nieuwe Belgen die niet vlug in de hoogste autosport-regionen zullen te vinden zijn. Misschien dat daarom vader Verstappen zo fervent van een Belg een Hollander maakte. Met succes en vanwege mij met applaus. Jacky Ickx, Paul Frère, John Claes, Willy Mairesse, Lucien en Mauro Bianchi, of nog andere Olivier Gendebien's zullen meeklappen. Straks: Hongarije: FP1 ! (Walter Rombauts)

    30-07-2021 om 11:36 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-07-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOTO WOLFF EN CHRISTIAN HORNER HEBBEN GEPRAAT OVER DE NIEUW MOTOREN VOOR 2025

    In weerwil van een groot conflict tussen Red Bull-Honda en Mercedes door de botsing Verstappen-Hamilton, hebben beide teambazen al met elkaar samengezeten om de nieuwe motoren voor 2025 - 2026 te bespreken. Tot dan zal noodgedwongen moeten voortgedaan worden met de 1,6 liter V6 Turbo Hybrid die tot 750 kW (1000 pk) kunnen leveren. De visies van beide heren lopen - wie had anders verwacht - compleet uit elkaar. Red Bull dat vanaf 2022 ook een eigen motorendivisie heeft, geeft de voorkeur aan spektakelresultaten. Niet degenen die we gezien hebben van Max Verstappen die het team €1,8 miljoen zou hebben gekost. Wel die naar de fans toe. Volgens Horner zouden zij meer lawaai leuker vinden. Dat wordt dan weer direct tegengesproken omdat het alleen de oude puristen zijn die de V12's, Boxer 12 en V8's hebben gekend die deze "sound" die door maag, merg en been ging nostalgisch terug te willen. De jeugd naar het schijnt niet.

    Red Bull wil graag de kermis op. Red Bull wil spektakel. Het is immers geen autoconstructeur zoals Mercedes dat tegen 2030  zijn autoproductie alleen elektrisch wil zien ! Dus pleit Wolff voor extra eleckrificatie rond de nieuwe F1 motor. De huidige motoren zijn interne verbrandingsmotoren die uitgerust zijn met een "Energy Recuperation System" hetwelk korte tijd stroom opslaat in wat een batterij wordt genoemd maar in werkelijkheid een "supercapacitator" is, zoals we in vroegere jaren een condensor kenden. Maar de groene gedachte in de toekomstige F1 gaat uiteraard over die CO² ZERO uitstoot. Die is alleen te bereiken met bio- synthetische brandstof. Of andere biobrandstoffen en natuurlijk ook met waterstof. Maar om dat te bereiken zal het hele verloop van compressie-, ontsteking én vlamverloop in de verbrandingskamer moeten herzien worden. Ingenieurswerk van de bovenste plank. Maar daar stopt het niet bij. De gebruikte brandstof is ook manipuleerbaar per molecule gezien.

    Uit algoritme-onderzoek - meer dan 250.000 uiteenlopende brandstoffen - is gebleken dat de ene molecule meer calorieën bevat dan de andere. Het is dus zaaks de "sterke" moleculen in een brandstofinjectie in de verbrandingskamer samen te brengen, onder een zo hoog mogelijk compressieverhouding zonder "pingelgevaar" en de verbranding zo snel mogelijk in het "Bovenste Dode Punt" (BDP) te laten aanvatten. Een probleempje daarbij is dat iedere molecule haar zuurstofgenoot moet vinden om tot een complete verbranding te komen die de hoogste werkdruk op de zuiger geeft. Omdat we bij de huidige motoren met turbo's werken is de vullingsgraad altijd optimaal. Of men nu in Monza rijdt of op het 2000 meter hoger gelegen Circuit Hermanos Rodriguez in Mexico, die zorg valt weg.

    Maar de nabije toekomstige synthetische brandstof heeft evenzeer dat "huwelijk" tussen die brandstofmolecule nodig als de huidige benzine. De ingenieurs zullen dus moeten werken op een zo snel mogelijke complete verbranding. Die net geen ontploffing mag zijn. "Ontploffingsmotoren" hebben nooit bestaan. De ingenieurs die met deze materie bezig zijn, onderzoeken de bougies die de verbranding inleiden. Door de turbo-oplading heerst er in de verbrandingskamer een grotere chaos dan in deze van een atmosferische motor. Tot slot is er nog een pikant detail. In de F1 wordt de brandstof in kilogram uitgedrukt (Soortelijk gewicht benzine = 0,720 kg) en dus pogen de technici door juistere dosering van de lucht/brandstof verbinding het volume naar beneden te krijgen van die 110 kg waarmee een F1 aan de start staat. Indien ze daarin slagen kunnen de designers/technici vooruitstrevender werk verrichten. In die richting staan ons nog grote verrassingen te wachten, incluis de hoop dat bio- of synthetische brandstoffen ook wereldwijd de huidige zondige motoren met interne verbranding van een gewisse ondergang zullen redden. (Walter Rombauts)

    27-07-2021 om 00:00 geschreven door walter rombauts

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 18/09-24/09 2023
  • 11/09-17/09 2023
  • 04/09-10/09 2023
  • 28/08-03/09 2023
  • 21/08-27/08 2023
  • 14/08-20/08 2023
  • 07/08-13/08 2023
  • 31/07-06/08 2023
  • 24/07-30/07 2023
  • 17/07-23/07 2023
  • 10/07-16/07 2023
  • 03/07-09/07 2023
  • 26/06-02/07 2023
  • 19/06-25/06 2023
  • 12/06-18/06 2023
  • 05/06-11/06 2023
  • 29/05-04/06 2023
  • 22/05-28/05 2023
  • 15/05-21/05 2023
  • 08/05-14/05 2023
  • 01/05-07/05 2023
  • 24/04-30/04 2023
  • 17/04-23/04 2023
  • 03/04-09/04 2023
  • 27/03-02/04 2023
  • 20/03-26/03 2023
  • 13/03-19/03 2023
  • 06/03-12/03 2023
  • 27/02-05/03 2023
  • 20/02-26/02 2023
  • 13/02-19/02 2023
  • 06/02-12/02 2023
  • 23/01-29/01 2023
  • 16/01-22/01 2023
  • 09/01-15/01 2023
  • 02/01-08/01 2023
  • 26/12-01/01 2023
  • 19/12-25/12 2022
  • 12/12-18/12 2022
  • 05/12-11/12 2022
  • 28/11-04/12 2022
  • 21/11-27/11 2022
  • 14/11-20/11 2022
  • 07/11-13/11 2022
  • 31/10-06/11 2022
  • 24/10-30/10 2022
  • 17/10-23/10 2022
  • 10/10-16/10 2022
  • 03/10-09/10 2022
  • 26/09-02/10 2022
  • 19/09-25/09 2022
  • 05/09-11/09 2022
  • 29/08-04/09 2022
  • 22/08-28/08 2022
  • 15/08-21/08 2022
  • 08/08-14/08 2022
  • 01/08-07/08 2022
  • 25/07-31/07 2022
  • 18/07-24/07 2022
  • 11/07-17/07 2022
  • 04/07-10/07 2022
  • 27/06-03/07 2022
  • 20/06-26/06 2022
  • 13/06-19/06 2022
  • 06/06-12/06 2022
  • 30/05-05/06 2022
  • 23/05-29/05 2022
  • 16/05-22/05 2022
  • 09/05-15/05 2022
  • 02/05-08/05 2022
  • 25/04-01/05 2022
  • 18/04-24/04 2022
  • 04/04-10/04 2022
  • 28/03-03/04 2022
  • 21/03-27/03 2022
  • 14/03-20/03 2022
  • 07/03-13/03 2022
  • 28/02-06/03 2022
  • 21/02-27/02 2022
  • 14/02-20/02 2022
  • 24/01-30/01 2022
  • 03/01-09/01 2022
  • 27/12-02/01 2022
  • 13/12-19/12 2021
  • 06/12-12/12 2021
  • 29/11-05/12 2021
  • 22/11-28/11 2021
  • 15/11-21/11 2021
  • 08/11-14/11 2021
  • 01/11-07/11 2021
  • 18/10-24/10 2021
  • 04/10-10/10 2021
  • 20/09-26/09 2021
  • 13/09-19/09 2021
  • 06/09-12/09 2021
  • 30/08-05/09 2021
  • 23/08-29/08 2021
  • 16/08-22/08 2021
  • 09/08-15/08 2021
  • 02/08-08/08 2021
  • 26/07-01/08 2021
  • 12/07-18/07 2021
  • 05/07-11/07 2021
  • 28/06-04/07 2021
  • 21/06-27/06 2021
  • 14/06-20/06 2021
  • 07/06-13/06 2021
  • 31/05-06/06 2021
  • 24/05-30/05 2021
  • 17/05-23/05 2021
  • 03/05-09/05 2021
  • 26/04-02/05 2021
  • 19/04-25/04 2021
  • 12/04-18/04 2021
  • 05/04-11/04 2021
  • 29/03-04/04 2021
  • 22/03-28/03 2021
  • 08/03-14/03 2021
  • 01/03-07/03 2021
  • 22/02-28/02 2021
  • 15/02-21/02 2021
  • 08/02-14/02 2021
  • 01/02-07/02 2021
  • 25/01-31/01 2021
  • 18/01-24/01 2021
  • 04/01-10/01 2021
  • 28/12-03/01 2027
  • 14/12-20/12 2020
  • 07/12-13/12 2020
  • 30/11-06/12 2020
  • 23/11-29/11 2020
  • 09/11-15/11 2020
  • 26/10-01/11 2020
  • 19/10-25/10 2020
  • 05/10-11/10 2020
  • 28/09-04/10 2020
  • 21/09-27/09 2020
  • 14/09-20/09 2020
  • 07/09-13/09 2020
  • 31/08-06/09 2020
  • 24/08-30/08 2020
  • 17/08-23/08 2020
  • 10/08-16/08 2020
  • 03/08-09/08 2020
  • 27/07-02/08 2020
  • 20/07-26/07 2020
  • 13/07-19/07 2020
  • 06/07-12/07 2020
  • 29/06-05/07 2020
  • 08/06-14/06 2020
  • 01/06-07/06 2020
  • 25/05-31/05 2020
  • 11/05-17/05 2020
  • 04/05-10/05 2020
  • 06/04-12/04 2020
  • 16/03-22/03 2020
  • 17/02-23/02 2020
  • 10/02-16/02 2020
  • 27/01-02/02 2020
  • 13/01-19/01 2020
  • 06/01-12/01 2020
  • 30/12-05/01 2020
  • 16/12-22/12 2019
  • 02/12-08/12 2019
  • 25/11-01/12 2019
  • 18/11-24/11 2019
  • 11/11-17/11 2019
  • 28/10-03/11 2019
  • 21/10-27/10 2019
  • 07/10-13/10 2019
  • 30/09-06/10 2019
  • 23/09-29/09 2019
  • 16/09-22/09 2019
  • 09/09-15/09 2019
  • 02/09-08/09 2019
  • 26/08-01/09 2019
  • 19/08-25/08 2019
  • 05/08-11/08 2019
  • 29/07-04/08 2019
  • 22/07-28/07 2019
  • 15/07-21/07 2019
  • 08/07-14/07 2019
  • 01/07-07/07 2019
  • 24/06-30/06 2019
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
  • 13/05-19/05 2019
  • 06/05-12/05 2019
  • 29/04-05/05 2019
  • 22/04-28/04 2019
  • 15/04-21/04 2019
  • 08/04-14/04 2019
  • 01/04-07/04 2019
  • 25/03-31/03 2019
  • 18/03-24/03 2019
  • 11/03-17/03 2019
  • 04/03-10/03 2019
  • 25/02-03/03 2019
  • 18/02-24/02 2019
  • 11/02-17/02 2019
  • 21/01-27/01 2019
  • 14/01-20/01 2019
  • 07/01-13/01 2019
  • 31/12-06/01 2019
  • 24/12-30/12 2018
  • 17/12-23/12 2018
  • 26/11-02/12 2018
  • 19/11-25/11 2018
  • 12/11-18/11 2018
  • 05/11-11/11 2018
  • 29/10-04/11 2018
  • 22/10-28/10 2018
  • 15/10-21/10 2018
  • 01/10-07/10 2018
  • 24/09-30/09 2018
  • 17/09-23/09 2018
  • 10/09-16/09 2018
  • 03/09-09/09 2018
  • 27/08-02/09 2018
  • 20/08-26/08 2018
  • 13/08-19/08 2018
  • 06/08-12/08 2018
  • 23/07-29/07 2018
  • 16/07-22/07 2018
  • 09/07-15/07 2018
  • 02/07-08/07 2018
  • 25/06-01/07 2018
  • 18/06-24/06 2018
  • 11/06-17/06 2018
  • 04/06-10/06 2018
  • 28/05-03/06 2018
  • 21/05-27/05 2018
  • 14/05-20/05 2018
  • 07/05-13/05 2018
  • 23/04-29/04 2018
  • 09/04-15/04 2018
  • 02/04-08/04 2018
  • 26/03-01/04 2018
  • 19/03-25/03 2018
  • 12/03-18/03 2018
  • 05/03-11/03 2018
  • 26/02-04/03 2018
  • 19/02-25/02 2018
  • 05/02-11/02 2018
  • 29/01-04/02 2018
  • 15/01-21/01 2018
  • 08/01-14/01 2018
  • 01/01-07/01 2018
  • 25/12-31/12 2017
  • 11/12-17/12 2017
  • 04/12-10/12 2017
  • 27/11-03/12 2017
  • 20/11-26/11 2017
  • 06/11-12/11 2017
  • 30/10-05/11 2017
  • 16/10-22/10 2017
  • 09/10-15/10 2017
  • 02/10-08/10 2017
  • 25/09-01/10 2017
  • 18/09-24/09 2017
  • 11/09-17/09 2017
  • 04/09-10/09 2017
  • 28/08-03/09 2017
  • 21/08-27/08 2017
  • 14/08-20/08 2017
  • 07/08-13/08 2017
  • 24/07-30/07 2017
  • 17/07-23/07 2017
  • 10/07-16/07 2017
  • 03/07-09/07 2017
  • 05/06-11/06 2017
  • 29/05-04/06 2017
  • 22/05-28/05 2017
  • 08/05-14/05 2017
  • 01/05-07/05 2017
  • 24/04-30/04 2017
  • 10/04-16/04 2017
  • 03/04-09/04 2017
  • 27/03-02/04 2017
  • 20/03-26/03 2017
  • 13/03-19/03 2017
  • 06/03-12/03 2017
  • 27/02-05/03 2017
  • 20/02-26/02 2017
  • 13/02-19/02 2017
  • 06/02-12/02 2017
  • 30/01-05/02 2017
  • 23/01-29/01 2017
  • 16/01-22/01 2017
  • 09/01-15/01 2017
  • 02/01-08/01 2017
  • 26/12-01/01 2017
  • 19/12-25/12 2016
  • 12/12-18/12 2016
  • 05/12-11/12 2016
  • 28/11-04/12 2016
  • 21/11-27/11 2016
  • 14/11-20/11 2016
  • 07/11-13/11 2016
  • 31/10-06/11 2016
  • 24/10-30/10 2016
  • 17/10-23/10 2016
  • 10/10-16/10 2016
  • 03/10-09/10 2016
  • 26/09-02/10 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 05/09-11/09 2016
  • 29/08-04/09 2016
  • 22/08-28/08 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 01/08-07/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 18/07-24/07 2016
  • 11/07-17/07 2016
  • 04/07-10/07 2016
  • 27/06-03/07 2016
  • 20/06-26/06 2016
  • 13/06-19/06 2016
  • 06/06-12/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016
  • 11/04-17/04 2016
  • 04/04-10/04 2016
  • 28/03-03/04 2016
  • 21/03-27/03 2016
  • 14/03-20/03 2016
  • 07/03-13/03 2016
  • 29/02-06/03 2016
  • 22/02-28/02 2016
  • 15/02-21/02 2016
  • 08/02-14/02 2016
  • 01/02-07/02 2016
  • 25/01-31/01 2016
  • 11/01-17/01 2016
  • 04/01-10/01 2016
  • 28/12-03/01 2021
  • 21/12-27/12 2015
  • 14/12-20/12 2015
  • 07/12-13/12 2015
  • 23/11-29/11 2015
  • 16/11-22/11 2015
  • 09/11-15/11 2015
  • 02/11-08/11 2015
  • 26/10-01/11 2015
  • 19/10-25/10 2015
  • 05/10-11/10 2015
  • 28/09-04/10 2015
  • 21/09-27/09 2015
  • 14/09-20/09 2015
  • 31/08-06/09 2015
  • 17/08-23/08 2015
  • 03/08-09/08 2015
  • 20/07-26/07 2015
  • 06/07-12/07 2015
  • 29/06-05/07 2015
  • 15/06-21/06 2015
  • 08/06-14/06 2015
  • 01/06-07/06 2015
  • 25/05-31/05 2015
  • 18/05-24/05 2015
  • 11/05-17/05 2015
  • 04/05-10/05 2015
  • 13/04-19/04 2015
  • 06/04-12/04 2015
  • 30/03-05/04 2015
  • 23/03-29/03 2015
  • 16/03-22/03 2015
  • 09/03-15/03 2015
  • 02/03-08/03 2015
  • 23/02-01/03 2015
  • 16/02-22/02 2015
  • 02/02-08/02 2015
  • 26/01-01/02 2015
  • 19/01-25/01 2015
  • 12/01-18/01 2015
  • 05/01-11/01 2015
  • 22/12-28/12 2014
  • 15/12-21/12 2014
  • 08/12-14/12 2014
  • 24/11-30/11 2014
  • 17/11-23/11 2014
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 06/10-12/10 2014
  • 29/09-05/10 2014
  • 22/09-28/09 2014
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014
  • 01/09-07/09 2014
  • 25/08-31/08 2014
  • 18/08-24/08 2014
  • 11/08-17/08 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 28/07-03/08 2014
  • 21/07-27/07 2014
  • 14/07-20/07 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 30/06-06/07 2014
  • 23/06-29/06 2014
  • 16/06-22/06 2014
  • 09/06-15/06 2014
  • 02/06-08/06 2014
  • 26/05-01/06 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 05/05-11/05 2014
  • 28/04-04/05 2014
  • 21/04-27/04 2014
  • 14/04-20/04 2014
  • 07/04-13/04 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 24/03-30/03 2014
  • 17/03-23/03 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 03/03-09/03 2014
  • 24/02-02/03 2014
  • 27/01-02/02 2014
  • 16/12-22/12 2013
  • 09/12-15/12 2013
  • 28/10-03/11 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 03/06-09/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 07/03-13/03 2011
  • 28/02-06/03 2011
  • 21/02-27/02 2011
  • 07/02-13/02 2011
  • 31/01-06/02 2011
  • 24/01-30/01 2011
  • 17/01-23/01 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 29/11-05/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 01/11-07/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 09/08-15/08 2010
  • 02/08-08/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 12/07-18/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 21/06-27/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 10/05-16/05 2010
  • 03/05-09/05 2010
  • 26/04-02/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 12/04-18/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 29/03-04/04 2010
  • 22/03-28/03 2010
  • 15/03-21/03 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 08/02-14/02 2010
  • 01/02-07/02 2010
  • 25/01-31/01 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 11/01-17/01 2010
  • 04/01-10/01 2010
  • 28/12-03/01 2016
  • 21/12-27/12 2009
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 30/11-06/12 2009
  • 23/11-29/11 2009
  • 16/11-22/11 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 19/10-25/10 2009
  • 12/10-18/10 2009
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009
  • 20/07-26/07 2009
  • 13/07-19/07 2009
  • 06/07-12/07 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 30/03-05/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 16/03-22/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 29/12-04/01 2009
  • 22/12-28/12 2008
  • 15/12-21/12 2008
  • 08/12-14/12 2008
  • 01/12-07/12 2008
  • 24/11-30/11 2008
  • 17/11-23/11 2008
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 13/10-19/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 29/09-05/10 2008
  • 22/09-28/09 2008
  • 15/09-21/09 2008
  • 08/09-14/09 2008
  • 01/09-07/09 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 11/08-17/08 2008
  • 04/08-10/08 2008
  • 28/07-03/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 14/07-20/07 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 30/06-06/07 2008
  • 23/06-29/06 2008
  • 16/06-22/06 2008
  • 09/06-15/06 2008
  • 02/06-08/06 2008
  • 19/05-25/05 2008
  • 12/05-18/05 2008
  • 05/05-11/05 2008
  • 28/04-04/05 2008
  • 21/04-27/04 2008
  • 14/04-20/04 2008
  • 07/04-13/04 2008
  • 24/03-30/03 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008
  • 03/03-09/03 2008
  • 25/02-02/03 2008
  • 18/02-24/02 2008
  • 11/02-17/02 2008
  • 04/02-10/02 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 17/12-23/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 10/09-16/09 2007
  • 03/09-09/09 2007
  • 27/08-02/09 2007
  • 13/08-19/08 2007
  • 06/08-12/08 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 23/07-29/07 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 02/07-08/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief
  • Alle berichten


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!