Bruggen
Zoeken in blog


    Dit is te vinden in mijn blog.

-Shemas
-Bruggen in de tweede wereldoorlog
-Vroegere oude bewaakte bruggen

-Oude bruggen uit de beginperiode
-Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw
-Hangbruggen
-Betonnen bruggen
-Bruggen in opbouw
-Vlagstempels
-Beweegbare bruggen
-Overdekte bruggen
-Eigenaardige en natuurlijke oeververbindingen
-Frankeerstempels
-Bruggen en de kastelen
-Aquaducten en kanaalbruggen

-Spoorwegbruggen 

-Oude bruggen

-standbeelden op de bruggen


 

 

 

 


Welkom op mijn blog!




Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 

Inhoud blog
  • F.D.C.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Hangbruggen.
  • overdekte bruggen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Hangbruggen.
  • Hangbruggen.
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • Aquaducten en kanaalbruggen
  • bruggen en de kastelen
  • Hangbruggen.
  • hangbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Beweegbare bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • oude bruggen
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • Hangbruggen.
  • Ingenieurs en architecten in de bruggenbouw.
  • oude bruggen
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • overdekte bruggen
  • Ingenieurs en architecten.
  • Beweegbare bruggen
  • oude bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Beweegbare bruggen
  • hangbruggen.
  • Stalen Bruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • betonnen bruggen
  • Serie 2008
  • Spoorwegbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen.
  • betonnen bruggen
  • betonnen bruggen
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en architectenin de bruggenbouw.
  • hangbruggen.
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • Spoorwegbruggen
  • oude bruggen
  • betonnen bruggen
  • oude bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • hangbruggen
  • voetgangersbrug
  • eigenaardige bruggen en natuurlijke oeververbindingen
  • hangbruggen
  • overdekte bruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • hangbruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • Standbeelden op de bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • overdekte bruggen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • bruggen en de kastelen
  • Bruggen en de kastelen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • Aquaducten en Kanaalbruggen
  • SCHEMAS
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Bruggen in de tweede wereldoorlog
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • vroegere oude bewaakte bruggen
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Vroegere oude bewaakte bruggen.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Oude bruggen uit de beginperiode
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Betonnen bruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • hangbruggen
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • Ingenieurs en Architecten in de bruggenbouw.
  • ijzeren bruggen
  • ijzeren bruggen


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    zorkie onze bouvier en floder van de gebuur.

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    satu
    blog.seniorennet.be/satu

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto



    Bruggen en postzegels
    16-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.F.D.C.

    F.D.C.   BRUGGEN IN TAIWAN (China)

     


     

     F.D.C   JINDE - BRUG - DONGGANG - TAIWAN - 2010.


     

     F.D.C. WANGYUE - BRUG TAINAN - TAIWAN - 2010.


     

     F.D.C. ANYI - BRUG - TAINAN - TAIWAN - 2010


     

    F.D.C. QIGU RIVIER BRUG - TAINAN - TAIWAN  2010

    16-04-2010, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    14-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen.

    Mackinac BRUG

     

     

     

     

    De Mackinac Bridge (Uitgesproken / Mækɨnɔ ː /Ongeveer mack-in-ontzag), is een Hangbrug de spanning Straat van Mackinac het aansluiten van de niet-aaneengesloten Upper nl Neder schiereilanden van Amerikaanse staat van Michigan. Gepland sinds de jaren 1880 Werd de brug voltooid pas na vele decennia van strijd om te beginnen met de bouw. Ontworpen door ingenieur David B. Steinman, (De brug vertrouwelijk bekend "Big Mac" nl "Mighty Mac") Verbindt de stad St. Ignace Op het Noordelijke uiteinde van het dorp Mackinaw City op het zuiden. Het is de langste Hangbrug Tussen de bevestigingspunten in het Westelijk Halfrond.

     





     

    Lengte

    De brug werd geopend op 1 november 1957, eindigend decennia van de twee schiereilanden die enkel en alleen met elkaar verbonden door veerboten. Een jaar later werd de brug officieel gewijd als langste schorsing van de wereld brug tussen ankerplaatsen. Deze benaming is gekozen omdat de brug niet zou worden 's werelds grootste met een andere manier van meten van hangbruggen, de lengte van het midden overspanning tussen de torens, op het moment dat toebehoorde aan de titel Golden Gate BridgeEen langere centrum span is. Door te zeggen "tussen verankeringen", kon de brug langer zijn dan de Golden Gate Bridge in aanmerking genomen en ook langer dan de westelijke opgeschort deel van de San Francisco - Oakland Bay Bridge. (Dat brug heeft een langere volledige schorsing, maar is een dubbele brug met een ankerplaats in het midden.)

    Op 8614 voet (2.626 m), de Mackinac Bridge is de langste hangbrug met twee torens tussen bevestigingspunten in de Westelijk halfrond.[3] Veel langer Anchorage-to-ankerplaats overspant zijn gebouwd in de Oostelijk halfrond, Inclusief de Akashi-Kaikyo Bridge in Japan (12.826 voet (3.909 m)). Echter, vanwege de lange leadups op de bevestigingspunten op de Mackinac, van kust tot kust is het veel langer op 5 mijl (8.0 km) dan de Akashi-Kaikyo (2,4 mijl (3.9 km)).

    De lengte van de grootste overspanning van de brug is 3.800 voet (1.158 m), waardoor het de op twee na langste schorsing span in de Verenigde Staten en twaalfde langste wereldwijd.





     

     In print

    Op 25 juni 1958, de US Postal Service (USPS) bracht een 3 ¢ stempel met de onlangs voltooide brug. Een tweede stempel wordt vrijgegeven door de USPS. Dit is een nieuw 4,90 dollar prioritaire mail stempel met de brug. Mdot en de Brug Autoriteit zal onthullen de stempel op 3 februari 2010, met een "seagull's-eye view" van de plaatsbepaling.[22] Mdot voorts gekenmerkt door de brug op de cover van het 2007 State Highway kaart.[23]

    14-03-2010, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    24-02-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

    Pont des Langobarden

     

    Hamburg
    Pont des Langobarden - Lombardsbrücke, gebouwd in 1868
    De brug op drie Verschillende tijden: Sao Tome - Michel Bl 148/50 1984

     


     

    Deze pittoreske brug Werd gebouwd in 1864-68 als onderdeel van de Ringweg. Aan het begin van de eeuw Werd uitgebreid aan gewerkt om tegemoet te komen aan het spoorwegverkeer. Zowel de Nl Tienduizenden auto's en metro Grotere treinen passeren er dagelijks. Het is bekend om zijn PANORAMA uitzicht op het stadscentrum en de Binnenalster. Haar witte lampen zijn ook een stevige klassieker Onder de bezienswaardigheden van Hamburg.

     




     

    24-02-2010, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    27-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweegbare bruggen

         De Zweefbrug van Nantes (Frankrijk)

     

    Een zweefbrug, zweefveer van zweefpont is een Bewegende brug, Waarbij een deel van het wegdek (langs de horizontale x-as) over de rivier heen en weer beweegt. De brug bestaat uit een groot portaal over de rivier waar alle schepen makkelijk onderdoor Kunnen varen. Aan het portaal wordt voldaan kabels een Gondel verbonden sterven van heen en weer en gaat nl op sterven Manier personen auto's de ene oever naar de andere oever brengt.
    De eerste zweefbrug is gebouwd Portugalete (Spanje) in 1893. Het ontwerp is van
    Ferdinand Arnodin.

     

     



    Gebouwd in 1903 en gesloopt in 1958.

     






    stempel 1946


    Vooral Zweefbruggen zijn gebouwd op locaties waar het onwerkbaar prei om het enorme zandlichaam aan te leggen DAT benodigd is voor het bouwen van een brug met een doorvaarhoogte die hoog genoeg was voor het scheepvaartverkeer. Het tweede argument om een zweefbrug te bouwen is als een pont niet mogelijk was deur Bijvoorbeeld getijbewegingen. Gecombineerd Door de opkomst van auto's met de beperkte capaciteit van de zweefbrug is hij niet al te veel gebouwd.

     



    27-11-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweegbare bruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

       TOWER BRIDGE.

    Oude postkaart uit 1947 van de tower bridge .( Londen)

     

     

     

    24-11-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    20-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweegbare bruggen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

      TOWER BRIDGE 

     

    De Tower Bridge is een in 1894 voltooide basculebrug over de rivier de Theems in Londen en tegenwoordig een toeristische attractie. Hij ligt naast de Tower of London, waaraan hij ook zijn naam dankt.

     

     



    Ontwerp

    In de tweede helft van de 19e eeuw namen de commerciële activiteiten aan de oostkant van Londen dusdanig toe dat er behoefte ontstond aan een nieuwe oeververbinding stroomafwaarts van London Bridge. In verband met de scheepvaart van en naar de haven die zich op dat moment nog in the Pool of London bevond, was het niet mogelijk een vaste brug te bouwen. In 1870 werd een tunnel onder de Theems aangelegd, de Tower Subway, maar deze was uitsluitend door voetgangers te gebruiken.

    In 1876 werd een Bridge or Subway Committee opgericht, die een oplossing voor het probleem moest zien te vinden. Uit meer dan 50 inzendingen van ontwerpen werd in 1884 het ontwerp van Horace Jones (de City Architect), goedgekeurd.

    Het ontwerp van Jones bestond uit een 244 m lange basculebrug met aan weerszijden twee torens van 65 m hoogte, gebouwd op landhoofden. De 61 m brede opening tussen beide torens is in twee gelijke delen gesplitst, die binnen een minuut tot een hoek van 86 graden kunnen worden opgedraaid, zodat het scheepvaartverkeer kan passeren. Elk van de twee delen weegt meer dan 1000 ton en is voorzien van een tegengewicht.

     


     


     


     

    Aandrijving

    Het oorspronkelijk mechaniek voor het openen en sluiten van de brug was hydraulisch;

    benodigde waterdruk werd geleverd door stoommachines. Tegenwoordig wordt de brug elektrisch geopend. De originele stoommachines zijn echter bewaard als toeristische attractie.

    De Tower Bridge wordt ongeveer 900 keer per jaar geopend voor de doorvaart van vierkant getuigde schepen, cruiseschepen, marineschepen, en andere grote schepen. De Tower Bridge wordt na een voorafgaande kennisgeving van 24 uur geopend. Alle schepen die meer dan 14 meter hoog zijn moeten hun doorvaart aan de Tower Bridge melden.


    20-11-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-11-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweegbare bruggen

      De Kaiser-Wilhelm-brug  (Duitsland)

     

    De Kaiser-Wilhelm-Brücke ( "Keizer Wilhelm Bridge") is een draaibrug in Wilhelmshaven, DuitslandEn symbool van de stad.

    Locatie

    De Kaiser Wilhelm-brug verbindt het strand (Südstrandpromenade) Met de Zuid-wijk.



     Geschiedenis

    De brug  werd gebouwd tussen 1905 (begin) en 1907 (voltooiing)   Het ontwerp-regeling werd gemaakt door Ernst Troschel En werd gebouwd door MAN Nuerenberg.

    In 2003 werd de roterende werking van het zuidelijk deel van de brug beschadigd wanneer een sleepboot in aanvaring kwam  met een fregat en moest gedeeltelijk worden gerepareerd.


     

    Postzegel

    In 2007 Deutsche Post werd een zegel  vrijgegeven 1,45 euro met een stempel ter gelegenheid van de honderdste verjaardag van de brug.




     Specificaties

    De brug heeft een lengte van 159 m en een breedte van 8 m. De twee pijlers zijn 20,4 m hoog. De maximale doorvaart hoogte is 9,00 m op + 1,10 m midden water niveau in de haven, de passage breedte is 58,60 m.

    Op de brug  kan het verkeer slechts op een manier rijden op hetzelfde moment. Het wordt geregeld door verkeerslichten.


    07-11-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweegbare bruggen

      Birkenhead brug (Australië)

     

    De Birkenhead Bridge is de toegang tot Outer Harbour sinds 1940. De brug wordt geopend in het midden, voor grote schepen door te laten. Wanneer dit gebeurde waren er uiteraard langdurige vertragingen.



    zegel uitgegeven in 2004


     

    Met het toenemende gebruik van de havenfaciliteiten in Outer Haven, is er een steeds toenemende hoeveelheid zwaar verkeer via Port Adelaide.




    31-10-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hangbruggen

       Pont de L'Observatoire Luik.  (België)

    Ontworpen door Santiago Calatrava.

     


    zegel uitgegeven in 2004


     

    Deze brug is gebouwd in 2002 om toegang te krijgen tot het station van Luik.


    Kunstenaar en architect

    Santiage Calatrava

    31-10-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    26-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweegbare bruggen

     

         De Vizcaya brug (Spanje)

     

    De Vizcaya Bridge (Bizkaiko Zubia in Baskisch, Puente de Vizcaya in Spaans), Is een zweefbrug Dat de steden van links Portugalete nl Las Arenas (deel van Getxo) In Biskaje provincie Spanje, Overschrijding van de Monding van de Nervion River.

    Mensen in het gebied, en Zelfs de officiële website, algemeen noemen het de Puente Colgante (letterlijk "opknoping brug", gebruikt voor Hangbrug in Spaans) Maar de structuur is heel anders dan een Hangbrug.

     

     

     

     

    Geschiedenis

    Het is 's Werelds oudste zweefbrug nl Werd gebouwd in 1893, ontworpen door Alberto Palacio, Een van Gustave Eiffel's discipelen. Het was de oplossing gegeven door De Ingenieur van het probleem van het aansluiten van de twee steden zonder het maritieme verkeer van de Haven van Bilbao en zonder een massieve structuur met lange ramps bouwen. De dienst Werd slechts onderbroken, voor vier jaar, tijdens de Spaanse burgeroorlog, Was toen het bovenste deel opgeblazen. Vanuit zijn huis in Portugalete kon, Alberto Palacio zien hoe zijn meester werk gedeeltelijk verwoest Werd vlak voor zijn eigen dood.

    Aan 13 juli van 2006 Werd verklaard World Heritage Site deur UNESCO.


     

    Operatie

    De brug, nog steeds in gebruik, is 164 meter lang en minuut Enkele tientallen passagiers te vervoeren in een en de gondel Kunnen Zes auto's en een half.

    Het werkt elke 8 minuten, 24 uur per dag het hele jaar door, met verschillende tarieven, afhankelijk van het Tijdstip van de dag, en is geïntegreerd Bilbaois Creditrans vervoerssysteem.

    Er zijn twee nieuwe liften geïnstalleerd bezoekers in de 50 meter hoge pijlers van de brug die het mogelijk maken een wandeling over platform van de brug, vanwaar er een uitzicht op de haven en de Abra Bay.


     


    26-10-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    06-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen.

         De Hercilio Luz brug.



    Zegel uitgegeven in 2009.



    zegel uitgegeven in 1997.

     

    Gelegen in Florianopolis, De hoofdstad van Santa Catarina State in het zuiden van Brazilië, de Hercilio Luz Bridge is de eerste brug gebouwd naar het eiland koppeling van Santa Catarina naar het Vasteland.

    Het is de langste Hangbrug in Brazilië. De centrale overspanning Werd beschouwd vrij lang (maar niet de langste, op 340 meter) op het Tijdstip van de opening en is nog steeds een van de 100 grootste hangbruggen.

    De brug is ontworpen door de firma Robinson & Steinman, En voltooid in 1926 en nam tien keer de Oorspronkelijke begroting op te bouwen. Het werd vernoemd naar Hercilio Luz, Een voormalig gouverneur van de staat van Santa Catarina. De brug is gesloten sinds 1991.

    Het heeft de Vrij Ongewone eigenschap Dat de gebinten die de rijbaan (een verder verstijving component) boven de rijbaan zelf en komt met de kabels Waardoor het niet uniform in de hoogte. Een soortgelijke brug, de Walter Taylor Bridge, Werd gebouwd over de Brisbane River in Brisbane, België in 1936.

    De brug Werd gebouwd door American Bridge Company, Die misschien meer dan welk ander bedrijf in de wereld, was het beste Gekwalificeerd om te werken aan een brug met een doorlopende verstijving component. Florianopolis De brug is gebouwd 1922 tot 1926 was de langste eyebar Opschorting span bestaan op DAT moment. De 11 13'-O "-lang designelementen Torens voldaan rocker pilsbieren. De onderneming heeft DAT-project zijn eigen experimentele warmtebehandelde eyebars, en als project aannemer Pionier verstijving technieken sterven opgeslagen materialen en geld en zorgt voor grotere stijfheid.

    Een andere brug van soortgelijke ontwerp, de Silver Bridge Over de Ohio-rivier in de VS, stortte in 1967 als Gevolg van een opslag in een van de eyebars.

     

     




    06-10-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (4 Stemmen)
    10-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.overdekte bruggen

      De punakha Dzong brug.

     

     

    De overdekte  Punakha Dzong brug over de Mo-chhu  rivier.

    Deze brug werd gebouwd in de 17 de eeuw en werd weggespoeld in 1958

    en heropgebouwd in 2006-2008 met boog van een bereik van 50 meter.

     

     

     



    Zegel uigegeven in 2009


    10-09-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen.

       De  Suramadu brug 

     



    Zegel uigegeven in 2009


     

    SURABAYA - De recentelijk gecompleteerde Suramadu brug tussen de stad Surabaya op het eiland Java en het eiland Madura zal naar verwachting een eeuw mee gaan. De levensduur van de brug is voor een groot deel berekend op basis van het volume aan verkeer over de brug. Volgens het hoofd van het uitvoerende orgaan van de Suramadu brug, Akhmad Ghofar Ismail, zal de brug een enorme stijging in volume aan kunnen. Verder kan er eventueel nog een tweelingbrug gebouwd worden mocht dat nodig zijn.

    De nieuwe brug is naar verwachting een startschot voor andere projecten zoals de bouw van een internationale haven in Tanjung Bumi, een goederenoverslag en industrieel centrum. Dit zal er voor zorgen dat Madura voortaan in de huidige Germa Kertasusila (Gresik, Madura, Mojokerto, Surabaya, Sidoarjo, dan Lamongan) ontwikkelingsgebied zal vallen. De bouw van de brug startte in 2002 met een budget van 3500 miljard Rupiah (252 miljoen euro) maar kostte uiteindelijk 5000 miljard Rupiah (368 miljoen euro).

    President Yudhoyono zal de brug officieel in gebruik nemen op zaterdag 13 juni. De langste brug in Zuidoost Azie heeft een lengte van 5.4 kilometer.


    08-09-2009, 07:53 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (5 Stemmen)
    01-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hangbruggen

     

       Hangzhou Bay brug  (China)

     

     



    Zegels uigegeven in 2009.


     

    Hangzhou Bay Bridge in de zuidoostelijke provincie Zhejiang werd in 2008 geopend als langste transoceanische brug ter wereld (36 km). Zij kreeg een S-vorm en lijkt wat op een Chinese draak die doorheen de zee spartelt.
    De brug met zes rijstroken in elke richting, verbindt Shanghai met de zuidelijke regio en zal de reistijd fel inkorten. De afstand Shanghai - Ningbo wordt bijvoorbeeld 120 kilometer ingekort.
    De brug vormt een onderdeel van een 5200 kilometer snelweg tussen de provincie Heilongjiang en Hainan. Halverwege de brug komt een service-stop met restauratiemogelijkheden. De investering werd geraamd op 2,2 miljard euro.
    De brug loopt niet alleen doorheen forse zeestromingen maar tevens boven een aardgasgebied. De getijden zijn hier sterk. Zij bereiken hier snelheden tot 30 kilometer per uur en kunnen gepaard gaan met 8 meter hoge vloedgolven. De voorbereidende studies duurden dan ook 10 jaar.
    De belangrijkste pijlers hebben de hoogte van een gebouw met dertig verdiepingen. Een uitdaging voor de Chinese ingenieurs was het aanbrengen in volle oceaan van brugstukken die tot 1450 ton wegen.
    Het al bestaande bruggeraamte weerstond al aan tien lokale typhoons en een superspringtij. Aan de brug wordt gewerkt door een team van 6.000 arbeiders en specialisten. Zij behoren tot dezelfde groep die de Drieklovendam op de Yangzi-rivier voltooit. De kostprijs van de brug lip op tot 12 miljard CNY, die de investeerders na vijftien jaar tolgelden willen recupereren.



    01-09-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spoorwegbruggen

     

       Spoorwegbrug in Culemborg  (Nederland)

      



    Zegel uit de Postzegelserie 1968. 


     

    Culemborg SB 1(vm)


    Toelichting:
    Foto Bouwdienst.

     

     

    Plaats

    Culemborg

    Gemeente

    Culemborg

    Provincie

    Gelderland

    Materiaal

    IJzer/staal

    Hoofdconstructie Materiaal

    bessemerstaal

    Type brug

    Vast Combinatie

    Type vaste/beweegbare brug

    Vakwerkbrug

    Bouwjaar

    1868

    Ligging GPS(N)

     

    Ligging GPS(E)

     

    (Spoor-, water-) weg

    Utrecht - Den Bosch.

    Kruisende (Spoor-, water-) weg

    Lek.

    Verkeersfunctie

    Treinverkeer

    Bruglengte (m)

    667

    Brugbreedte (m)

    10

    Hoofdoverspanning

    154 m

    Doorvaartwijdte (m)

     

    Monument

    Niet

    Monument nummer

     

    NBS-objecten archief

    09.04.01/ 09.04.02

    NBS-bibliotheek nr.

    1.5.26

    Gegevensbron

    P.H.A. Martini Buys, A.W.Th. Kock, 'KOTRE BESCHOUWING der groote vaste SPOORBRUGGEN in Nederland(Rotterdam 1885), p. 32-46 […..] J.Oosterhoff(red.) Bruggen in Nederland 1800-1940,(Utrecht 1997-1999)dl. 1. P.205-211 [1.5.26].Notities J. Oosterhoff. P. Joosting, 'De werken tot verbetering der spoorwegbruggen over de groote rivieren in de lijn Utrecht-'s Bosch[….] De Ingenieur(1914). BtiN 1,pp.13,94;Gesch.v/d techn. In Ned.,2,p.149,155;KIVI Verhandelingen(1871-1872),p.22,168-194;Bouwen met staal(1982)60,p.29-39;Asselbergh 1981,p.123-124;Histechnica Nieuws(1982)19;NBS(foto's) "Onderzoek naar de toelaatbaarheid van C2-belasting op de overbrugging van de Lek bij Culemborg", Ned. Spoorwegen.

    Bijzonderheden

    Meervoudige vakwerkbruggen met gebogen en rechte randen. Geklonken constructie. Overbrugging: 154 + 83,5 + 7x59,5 = 667. Onderbouw: Metselwerk met stenen bekleding.Foto: RWS.

    Memoria

    In het kader van de uitbreiding van het spoorwegnet kwam in 1868 de overbrugging van de Lek bij Culemborg tot stand, bestaande uit een grote overspanning van 154 m over de rivier, met daarachter een overspanning van 83,5 m en vervolgens zeven aanbruggen met een overspanning van 59,5 m. In tegenstelling tot andere spoorbruggen uit die tijd werden de bruggen bij aanleg als dubbelsporige bruggen uitgevoerd. Aanvankelijk werd de overbrugging enkelsporig bereden. Om in 1885 te kunnen overgaan op dubbelspoor bleek het nodig de dwarsdragers te versterken in verband met de inmiddels zwaarder geworden locomotieven. In verband met de onbetrouwbaarheid van het voor de rijvloer toegepaste materiaal Bessemerstaal, moest de rijvloer in 1913 worden vervangen en wegens de in zwaarte toegenomen locomotieven worden verzwaard. Lange tijd bleef de brug te Culemborg de spoorbrug met de grootste overspanning ter wereld. Bouwwijze: Samenstelling bruggen op houten bouwsteigers in de rivier en in de uiterwaarden. Tijdens de oorlog werd bij een luchtaanval een van de bovenranden van de grote overspanning door een bom geheel doorgeslagen en een onderrand beschadigd. De brug werd daarna opgevangen door een hulpjuk en tijdelijk bereden op een spoor. Tegen het einde van de oorlog heeft de brug nog tijdelijk dienst gedaan als brug voor gewoon verkeer nadat de brug voor gewoon verkeer te Vianen was vernield. In verband met het in zwaarte en frequentie toegenomen treinverkeer werd na een uitgebreid onderzoek besloten de gehele bovenbouw te vervangen door een nieuwe brug. Dit vond plaats in 1983. Zie ook Brug Code 21. Constructeurs: G. van Diesen, jhr. E.J. de Savonin Lohman, L.H. Roupe van der Voort. Aannemers : Bovenbouw:J.C.Harkort te Harkorten in Westfalen. Onderbouw: P.Quant te Amsterdam. Info: H.M.C.M.van Maarschalkerwaart.

     

     

     

     


    Zicht op de bouwwerf in 1868.

    26-08-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (6 Stemmen)
    05-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen.

     

     Verjaardag van du pont de port.

    d'Aucland - 2009 

    Nieuw Zeeland.

     



    De brug is 1.15 km lang.




     

    De Auckland Harbour-Bridge verbind in 1959 de voorstad met het centrum van Auckland.


    05-08-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen.

      25  April  brug. ( portugal)

     

    Nieuwe uitgave in blok 2009.



     

     

    De Ponte 25 de Abril (Nederlands: 25 aprilbrug) is een hangbrug over de Taag bij Lissabon, Portugal. De brug is geopend voor het publiek op 6 augustus 1966, en heette oorspronkelijk Salazarbrug, naar de premier/dictator Salazar. Op de dag van de Anjerrevolutie in 1974 werd de naamplaat verwijderd en werd de brug demonstratief met verf omgedoopt in "25 aprilbrug". Dit moment is op film vastgelegd. De brug heeft een autodek bovenop (thans zes rijstroken) en een spoorlijn onderin de vakwerkligger. De spoorlijn was oorspronkelijk wegbezuinigd, maar kon in 1999 worden toegevoegd na het aanbrengen van extra hangdraden, zichtbaar boven de oorspronkelijke. De brug is gebouwd door de American Bridge Company, die ook de sterk gelijkende Golden Gate Bridge in San Francisco bouwde. Net als in Californië moest hier rekening gehouden worden met aardbevingen.


    23-07-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    20-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

      Oude brug van Albi  (Frankrijk)

     

     

    Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in april 2009. 



     

    ·         Pont Vieux. Dit is de oude brug uit de 12e eeuw. Hij is 151 meter lang en heeft 8 bogen.


     

     

    'Hip' was Albi al in de Romeinse tijd, maar toen als pleisterplaats aan de oevers van de Tarn. De bouw van een brug over de rivier, halverwege de elfde eeuw, versterkte de belangrijke rol van Albi als handelsplaats voor wijn, kleding, pastel en metalen. De brug, inmiddels Pont Vieux genoemd, heeft de tand des tijds goed doorstaan en wordt nog steeds gebruikt om de rivier over te steken. Hij wordt daarin bijgestaan door de Pont Neuf en een spoorbrug. In het nieuwe stadsdeel La Madeleine, aan de overkant is behalve het Müsée Lapérölgse en het mooie zicht op de oude stad, niet veel te beleven. Vanaf de uitkijkPlaatsen wordt de naam 'rode stad' duidelijk: alle oude gebouwen, inclusief kathedraal en paleis, zijn opgetrokken uit de rode baksteen waarvoor de rivier in overvloed grondstof leverde. 

     


    20-07-2009, 13:26 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    16-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Spoorwegbruggen

        Viaduc van Garabit.  (Frankrijk)

     

      Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in april 2009.

     



     

     

     

    Het Viaduc de Garabit is een spoorboogbrug ontworpen door de Franse ingenieur Gustave Eiffel en gelegen bij Ruynes-en-Margeride (departement Cantal) in het Franse Centraal Massief. De brug overspant de rivier de Truyère. De brug werd gebouwd door Gustave Eiffel & Cie en afgewerkt in 1884, maar het duurde tot 1888 vooraleer de spoorweglijn in dienst genomen werd. Ze was daarna een tijdlang de hoogste brug ter wereld. Momenteel rijdt er per dag slechts één passagierstrein over: de Corail-spoorlijn van Clermont-Ferrand naar Béziers.

    De eigenlijke overspanning werd ontworpen door Maurice Koechlin, een medewerker van Eiffel. Door de aanwezigheid van de Mistral was het al op voorhand uitgesloten dikke (betonnen) profielen te gebruiken. Daarom werd voor gietijzer gekozen, net zoals later bij de bouw van de Eiffeltoren.

    De boog is opgebouwd als tweescharnierboog, met aan de ene zijde twee, en aan de andere kant vier zijoverspanningen[1]. De centrumlijn van de boog volgt een bijna perfecte parabool, zodat de boog quasi enkel op druk belast wordt.


     

     Technische gegevens

    • totale lengte van het viaduct: 564,69 m
    • hoogte van de boog: 165 m
    • hoogte boven de rivier: 122 m
    • volume aan stenen: 20 409 m³
    • hoeveelheden van de metalen constructie:
    • aantal klinknagels: 678 768 stuks
    • bouwtijd: vijf jaar (van januari 1880 tot september 1885)


     

    16-07-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    13-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

     

    Château de La Palice  (Frankrijk)

    Het Château de La Palice is een kasteel dat ligt in de gemeente Lapalisse in de Franse regio Auvergne.

    Het feodale deel van het kasteel, dat werd gebouwd tussen 11e eeuw en 13e eeuw, werd door Jacques de Chabannes I in 1430 verkregen. Zijn kleinzoon, Jacques II, maarschalk van Frankrijk, liet aan het begin van 16e eeuw de renaissancevleugel bouwen in roze bakstenen. Deze verving de muur die het kasteel met de, in 1470 in gotische stijl gebouwde, kapel verbond. De volledig gemeubileerde salons bevatten talrijke historische herinneringen. Bijzonder is het tapijtwerk van Preux uit de 15e eeuw, de Dorésalon en de kapel waarvan de crypte de graftombes van de Chabannes bevat.

    Sinds 1430 wordt het Château bewoond door dezelfde familie.

     

     

    Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in april 2009. 



    Zegel met afbeelding van de brug naar het Kasteel.

     


    13-07-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    11-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

      Pont d'Arcole . (Frankrijk)

     

    Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in april 2009. 



    De Pont d'Arcole (Arcolebrug) is een brug over de rivier de Seine in de Franse hoofdstad Parijs, gebouwd tussen 1854 en 1856.


    De Pont d'Arcole heeft historische waarde omdat de wagens van de 2e Pantserdivisie van Generaal Leclerc over deze brug de stad binnenkwamen na de Bevrijding van Parijs in augustus 1944.




    De brug heette twee jaar Passerelle de Grève voordat hij werd omgedoopt - volgens het bekendste verhaal ter ere van de slag om de Pont d'Arcole bij de Adige. Hier versloeg Napoléon Bonaparte in 1796 de Oostenrijkers. Een andere theorie is dat een jonge republikein tijdens gevechten in de Julirevolutie net de Franse vlag had geplant toen hij werd neergeschoten; zijn laatste woorden zouden zijn geweest "Rappelez-vous que je m'appelle Arcole!" (Onthoud dat ik Arcole heet!).

     

     

    Al sinds de 18e eeuw werd er geroepen om een brug op deze locatie, maar het duurde tot 1828 voor er een werd gebouwd: een hangbrug voor voetgangers van 6 meter breed, door Marc Seguin ontworpen en gebouwd tussen het Place de Grève (vandaag de dag het Place de l'Hôtel de Ville) en het Île de la Cité. In 1854 werd deze vervangen door een solide metalen constructie, waardoor ook wagens er overheen konden. Het ontwerp van deze Pont d'Arcole was baanbrekend: het was de eerste brug zonder steunpunt over de Seine die volledig van ijzer was gemaakt (en niet van gietijzer, zoals gebruikelijk). Echter, op 16 februari 1888 zakte de Arcole plotseling twintig centimeter naar beneden, en moest dus worden versterkt. Pas in 1994 besloot de gemeente Parijs om een volledige renovatie van het brugdek. Tegelijkertijd werden de waterdichtheid en de verf nagekeken. De renovatie was voltooid in 1995.

     

    11-07-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    07-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

       Pont d'Lena.  (Frankrijk)

     

     Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in april 2009.

     

     





    kijk over pont d'lena heen en onder eifeltoren vanaf place de varsovie bij trocadero

     


     


    07-07-2009, 09:52 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (4 Stemmen)
    30-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

      De Pont Marie. ( Frankrijk )

     

    De Pont Marie (Nederlands: Mariebrug) is een brug over de rivier de Seine in de Franse hoofdstad Parijs, gebouwd tussen 1614 en 1635.

     

     Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in april 2009.



     

     

    Vanwege de groei van het aantal bewoners van Parijs in de 17e eeuw werd besloten om het tot dan toe onbewoonde Île Saint-Louis te annexeren. De Pont Marie, genoemd naar de architect Christopher Marie, was één van de bruggen gebouwd om het eiland te bereiken. Het is daardoor een van de oudste bruggen van de Lichtstad. Het project werd in 1614 goedgekeurd door Lodewijk XIII, die zelf de eerste steen legde. De brug lag echter in het schootsveld van de kanonnen van de Notre-Dame, en het duurde tot 1635 voordat hij werd opengesteld voor het verkeer.

     


     

    In eerste instantie stond er ook een twintigtal huizen op de brug, gebouwd door timmerman Claude Dublet. Door onenigheid tussen het stadsbestuur, de architect en de bewoners werden de huizen amper onderhouden, en bij de overstroming van de Seine in 1658 spoelden deze dan ook weg - evenals de brug. Twee jaar later werd er een plaatsvervangende houten brug geplaatst. De tol die werd geheven op de brug werd later gebruikt voor de financiering van de huidige stenen brug. Deze werd in 1677 gebouwd onder leiding van de architect Colbert.

    Tussen 1850 en 1851 is de brug nogmaals gerestaureerd.

     

    De stenen brug, gebouwd door de architecten Rémy Collin, Jean Delgrange en Christophe Marie, is in totaal 92 meter lang. De Pont Marie is opvallend asymmetrisch - zo zit de knik niet precies in het midden, en zijn alle vijf de bogen verschillend van vorm en afmetingen.

     

    30-06-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    27-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

       Pont Alexandre III. ( Frankrijk)

    Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in April 2009.

     

    De Pont Alexandre III is een brug te Parijs in art nouveau-stijl en overvloedig versierd met lampen, cherubijnen, nimfen en gevleugelde paarden.

    De brug werd gebouwd tussen 1896 en 1900, op tijd voor de wereldtentoonstelling, door de ingenieurs Jean Résal en Amédée D'Alby en de architecten Cassien-Bernard en Gaston Cousin en genoemd naar tsaar Alexander III. Diens zoon, Nicolaas II, legde in oktober 1896 de eerste steen. De stijl van de brug weerspiegelt die van het Grand Palais, het paleis op de rive droite waar de brug op uitkomt. De constructie, bestaande uit een zes meter hoge stalen boog over de Seine, is een wonder van 19e-eeuwse bouwkunst. Het ontwerp was gebonden aan de regels die bepaalden dat de brug het uitzicht op de Champs-Élysées en de Invalides niet mocht blokkeren.

     


     


    27-06-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (4 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.oude bruggen

      Genuese brug in Corsica.

    Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in April 2009.

    In de eerste helft van de 16de eeuw breekt de gouden eeuw van de Genuese bouwkunst op Corsica aan. Reeds eerder hadden de Genuezen prachtige bouwwerken zoals vestingwerken met torens, muren, bruggen en wallen, langs de kust gebouwd. Uit deze vestingwerken zouden later grote steden ontstaan zoals Bonifacio (1195), Calvi (1268), Bastia (1380), St Florent (1440), Ajaccio (1492) en Porto Vecchio (1539). De Genuezen waren ook de ingenieuze bouwmeester van de eenboogsbrug, zoals die van Asco.

     




    Corsica (Frans: Corse, Nederlands en Corsicaans: Corsica) is een eiland in de Middellandse Zee, gelegen tussen Sardinië en Ligurië. Het behoort tot Frankrijk. Het eiland meet 8720 km² en is daarmee het grootste eiland van Frankrijk en na Sicilië, Sardinië en Cyprus het grootste in de Middellandse Zee. Het telt ca 250 000 inwoners, waarvan er 100 000 in de twee grootste steden wonen: Ajaccio en Bastia. Het eiland vormt één regio (hoofdstad: Ajaccio) en sinds 1975 twee departementen: Haute-Corse (prefectuur: Bastia) en Corse-du-Sud (prefectuur: Ajaccio).

     


    27-06-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    26-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en kanaalbruggen

    Pont du Gard.

     

    De Pont du Gard is een Romeins aquaduct dat later is uitgebreid tot brug. Het bouwwerk ligt iets ten zuiden van het plaatsje Vers-Pont-du-Gard in Frankrijk, niet ver van Nîmes en Uzès, en staat op de Werelderfgoedlijst van UNESCO.[

     

    Serie van gepresonaliseerde zegels uitgegeven in April 2009 

     



    Geschiedenis

    In de 1e eeuw na Chr. ontwierpen en bouwden de Romeinen een 50 kilometer lang aquaduct voor waterlevering aan Nemausus (het huidige Nîmes). De inlaat bevond zich op 71,5 meter hoogte aan de Source d'Eure-bron te Uzès, en het water arriveerde op 60 meter hoogte in Nemausus. Het gemiddelde verval bedroeg 23 centimeter per kilometer, en het geheel was zo gebouwd dat het water vanzelf naar de stad stroomde.

    Via de Pont du Gard passeerde de kunstmatige waterloop de rivier de Gardon. Het werk aan de Pont du Gard begon in 38 na Chr. en werd voltooid in 52 na Chr.[2] Er werkten ongeveer 1000 arbeiders aan. Voor de bouw werd meer dan 50.000 ton kalksteen gebruikt, vaak in grote blokken, dat ter plaatse werd gewonnen bij het huidige Vers.

    Het aquaduct had een capaciteit van 35.000 kubieke meter water per dag en voorzag de badhuizen, bronnen en fonteinen van Nemausus van water tot ongeveer de 3e eeuw na Chr.. Het grote aquaduct werd in de 6e eeuw na Chr. verlaten; het was toen in het La Lône gebied gedeeltelijk verwoest. Vandaag de dag kan het bouwwerk, waarvan het gedeelte dat de Gardon overbrugt nog overeind staat, nog steeds bezocht worden.

     

     

     

    Constructie

    Het kolossale bouwwerk demonstreert het Romeins vernuft op architecturaal gebied. Het is 49 meter hoog, en bestaat uit drie niveaus, waarvan het bovenste 275 meter lang is. Op het onderste gedeelte is een weg en het bovenste gedeelte diende als waterleiding. De waterbedding is afgedekt met stenen platen. Lopen hierover is goed mogelijk maar is dermate gevaarlijk (smal en zonder zijleuningen) dat de toegang is afgesloten.

    Dimensies van de bogen op de verschillende niveaus

     

    Aantal bogen

    Lengte

    Breedte

    Hoogte

    Bovenste niveau

    35

    275 m

    3 m

    7 m

    Middelste niveau

    11

    242 m

    4 m

    20 m

    Onderste niveau

    6

    142 m

    6 m

    22 m

     

    26-06-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    24-06-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aquaducten en kanaalbruggen

     Canaalbrug van Briare.  (Frankrijk)

    Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in april 2009.

     



     

     Na de overgang van de privé onderneming naar staatsbeheer in 1863 werd besloten om de gevaarlijke aansluiting op de Loire op te lossen. Na de voltooiing van de renovatie van het laterale kanaal van de Loire kwamen de schepen niet meer via de rivier. Een indrukwekkende kanaalbrug werd gebouwd. Met 662 meter lengte het langste stalen  aquaduct ter wereld, nu slechts overtroffen door de nieuwe kanaalbrug bij Magdeburg. Gustave Eiffel werkt er nog aan mee. De kanaalbrug kan afgesloten worden met puntdeuren, en in geval van strenge vorst kan het water via acht schuiven leeg lopen in de Loire.

     


    24-06-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.bruggen en de kastelen

     Kasteelbrug van Chenonceau.  (Frankrijk)

    Serie van gepersonaliseerde zegels uitgegeven in april 2009.

     



     

    Het Kasteel van Chenonceau ligt in de Loirevallei bij de plaats Chenonceaux in het Franse departement Indre-et-Loire, niet ver van Amboise en tussen Blois en Tours. De naam van het kasteel wordt zonder -x geschreven, in tegenstelling tot die van het plaatsje Chenonceaux. Het is één van de kastelen van de Loire.

     

    Het is één van de meest bijzondere kastelen van het Loiregebied omdat het kasteel over het water van de rivier de Cher ligt en het bezienswaardige en goed onderhouden tuinen heeft. Het kasteel is in privebezit en is het hele jaar geopend. Het maakt deel uit van het kastelengeheel, genoemd de Kastelen van de Loire. Bezoekers kunnen gebruikmaken van een Audio tour met een iPod.

     


    24-06-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    18-05-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hangbruggen.

      De Tsing Ma brug. (Hong-Kong) 

     

     

    De Tsing Ma Bridge is de zesde grootste hangbrug ter wereld. de brug werd geopend in 1997, verbindt de eilanden Tsing Yi en Ma Wan en maakt deel uit van de Lantau Link, die zorgt voor een verbinding tussen Lantau en het vasteland. De brug, die ontworpen werd door Mott MacDonald, heeft in totaal een lengte van bijna 2,2 kilometer, een hoogte van 206 meter. De brug overspant een gebied van 1377 meter. De Tsing Ma bridge is snel uitgegroeid tot een populaire bezienswaardigheid. In de noordoostelijke hoek van Tsing Yi vind je een bezoekerscentrum en een uitkijkplatform.

     

     





     


    . De brug hangt meer dan 200 m boven het wateroppervlakte en strekt zich uit over een lengte van bijna 2,2 kilometer lang. De brug trekt heel wat bezoekers die verder ook terecht kunnen in het bezoekerscentrum en een uitkijkplatform die zich bevind ten noorden van Tsing Yi Island. De brug heeft 2 platformen waar zowel auto’s als treinen hun weg vinden.


    18-05-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.hangbruggen

    Postzegelveletje uitgegeven in 2009.

     

     



    18-05-2009, 00:00 geschreven door zorkie

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    Archief per maand
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008



    Foto

    Gastenboek

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Nieuws Nieuwsblad
  • Last van feestkilo’s? Zo raak je ze snel weer kwijt
  • Miljonairskoppel met kasteel in Schilde slachtoffer van gewelddadige home invasion: “Ze kregen zware slagen”
  • Schoenmaker Roel laat uitgestorven ambacht herleven: “De rode schoenen van Axelle Red wil ik eens poetsen”
  • Zeventien van de 51 veroordeelden in zaak-Pelicot gaan in beroep
  • Chinese tiener (13) krijgt levenslang na doden van 12-jarige jongen
  • Dit zijn de nieuwe emoji’s voor 2025: ook het klimaat krijgt eentje
  • Wat verandert er voor je pensioen in 2025? “Sommige dingen zijn zo complex dat de pensioendienst ze zelf nog niet kan berekenen”
  • Erik Van Looy verstuikt enkel tijdens ‘Masters of Madness’: “Coachen, best gevaarlijk”
  • ONZE INSIDERS OVER 2024. Sofie sprak met de man in de ijzeren long: “Hij was vrolijk en aanstekelijk en wou graag in contact blijven”
  • Elke sigaret knipt 20 minuten van je leven: “Iemand die nooit stopt, verliest zelfs tot tien jaar”

    Blog als favoriet !

    Zoeken met Google



    Foto

    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    svalankunst
    blog.seniorennet.be/svalank

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    2.gif


    Een interessant adres?


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!