• De nabeschouwing + extra foto's
  • De laatste etape
  • De laatste dag van de reis
  • Safari nr 2
  • Onze rustdag

Zuid-Afrika 2023

27-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Tafelberg en Kirstenbosch

Vandaag is het eindelijk zo ver, bij het opstaan zagen we dat er geen enkele wolk op de Tafelberg was.

Na het ontbijt met de auto naar Tafelberg road en snel met de “Table mountain cable car” naar boven. Pittig detail; wanneer de telefrique uit het vertrekpunt weg is begint de vloer rond te draaien zodat iedereen een zicht heeft op de berg of dal.
    Boven prachtige uitzichten over Kaapstad en Camps Bay.

Het is prachtig en na enkele uren rondwandelen gingen we terug naar beneden om dan rond de Tafelberg naar Kirstenbosch botanische tuin te rijden. Na een lange wandeling door deze tuinen terug naar het hotel en dan moe maar voldaan iets gaan eten in de “Rooftop Bar” van ons hotel met een prachtige zonsondergang.

27-09-2023 om 20:55 geschreven door Traveller143

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de rustige dag foto's

27-09-2023 om 20:49 geschreven door Traveller143

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De rustige dag

Vandaag een rustige start na een vermoeiende heenreis.

Het hotel ligt midden in de uitgaansbuurt met verschillende shopping malls en heel veel restaurants. The waterfront is heel levendig met alles wat er aan attracties kan aangeboden worden, van een boottochtje tot een helikoptervlucht.

Na een lekker ontbijt zijn we gaan wandelen en hebben genoten van de lokale sfeer en de vriendelijke mensen. ’s Middags lekker gaan lunchen in the harbour.

27-09-2023 om 20:47 geschreven door Traveller143

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de heenreis foto's

27-09-2023 om 20:44 geschreven door Traveller143

26-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De heenreis

24/25 september ’23

Nog een laatste check of we alle documenten bijhebben en dan wachten op ons vervoer.

Afgezet in Zaventem door onze privé chauffeur om 16.00 uur om rustig in te kunnen checken. Dat rustig inchecken was een utopie, iedereen stond te wachten maar de mensen van aviapartner moesten de linten nog spannen. Daarna inchecken en naar de gate te wandelen. De nodige veiligheidscontroles en toch even door de Taks Free shop en dan wachten aan de gate. Het boarden ging heel vlot en wij zaten juist op de vleugel, op tijd opgestegen en veilig en op tijd in Jo’Burg geland. Ongeveer 2/3 van de airbus 300 stapte uit. Door een technisch probleem met 2 uur vertraging opgestegen en 2 uur later in de gietende regen geland in Kaapstad.

Bagage ophalen en dan naar Hertz de auto oppikken. Ook niet vergeten hier rijden ze links, dus aan de verkeerde kant. Via google maps stonden we op 20 minuten aan ons hotel.

26-09-2023 om 22:12 geschreven door Traveller143

23-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen."AIR BELGIUM" stopt met passagiersvluchten

Deze week was er heel even een stress moment wanneer er op het nieuws kwam "AIR BELGIUM" stopt vanaf 2 oktober met passagiersvluchten. Vertrekken konden we maar om terug te komen moest “Stievie Wonder Tours” maar hun team inschakelen.
    Hun voorstellen deden onsuiteindelijk besluiten om toch maar met Fly Emirates via Dubai terug te komen.

21 uur onderweg is toch vermoeiend maar het zij zo. Van Port Elisabeth naar Jo’Burg is niks veranderd, daarna is het Fly Emirates tot in Brussel.

23-09-2023 om 15:51 geschreven door Traveller143

25-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De route deel 1

Deel 1 van de route gaat van Kaapstad naar Oudtshoorn en dan verder met deel 2 naar Port Elisabeth.

25-08-2023 om 00:00 geschreven door Traveller143

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De vluchten

Vanuit Brussel met een nachtvlucht naar Jo'Burg en Kaapstad, we vlogen met AIR BELGIUM die een doostart had gemaakt. Er waren goedkopere vluchten met Emirates via Dubai maar dan waren we in Dubai op de heenweg een paar extra uren in transit en op de terugweg waren we 23 uur onderweg, dan maar iets duurder maar korter en rechtstreeks.

Vlucht 1 >>  24 sep 2023    KF 2305   BRU  19.45  >>  CPT  10.05 (+1dag)
    Vlucht 2 >>  19 okt  2023    4Z 798      PLZ  12.35  >>  JNB   14.20
    Vlucht 3 >>  19 okt  2023    KF 2306   JNB   18.45  >>  BRU  06.15 (+1dag)

Vertrekken op Zaventem om 19h45, dus geen files en gewroet om in Zaventem te geraken. Na een nachtje vliegen een technische stop in Jo'Burg en dan aankomst in Kaapstad met aankomst rond 10 uur.Op d luchthaven worden we dan opgewacht door iemand van het reisbureau om de auto af te halen en dan door naar onze eerste stop, het Raddisson Red Hotel aan de "Waterfront".

25-08-2023 om 00:00 geschreven door Traveller143

21-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De Voorbereidingen.

De bedoeling was om in 2020 onze 10e huwelijksverjaardag te vieren in zuid-Afrika en de huwelijksreis nog eens over te doen.
    Daarvoor hadden wij contact gezocht met het reisbureau van Kathleen (ex K3) Aerts; Stievie Wonder Tours.

Er was al eens een eerste route uitgestippeld en de voorbereidingen waren al in gang. Om te beginnen 1 week vanuit Johannesburg (Jo'Burg) naar het Krugerpark, de Drakensbergen en Pongola Nature Reserve en dan naar de wijn en garden route.
    Toen kwam Corona in 2020 roet in het eten gooien en werd de reis uitgesteld zonder een exacte datum te prikken. Ons 10 jarig jubileum werd 11 jaar, dan 12 en met covid onder controle is het een 13 jarig jubileum geworden.

Ondanks ons eerste plan om vanuit Jo'Burg te vertrekken hebben we toch besloten om ons volledig op de wijn en tuinroute te focussen. Ook om eventuele problemen met malaria in het Krugerpark te vermijden.

Ondertussen hadden we ook de zoektocht van Kathleen en Steven naar een B&B gevolgd op TV.

Het heen en weer gemail met hun reisbureau heeft geen windeieren gelegd en na verschillende voorstellen hebben we ons OK gegeven.

Het voorschot werd gestort en nu konden we beginnen sparen voor alle extra's die er aan kwamen. De heel vlotte communicatie met alle medewerkers van "Stievie Wonder Tours" gaf ons een heel goed gevoel. Toen alle data en hotels vastlagen hebben we ook de vluchten laten boeken.