• Waarheen?
  • Proficiat!

Scheursnelheid

31-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarheen?
    Op het postkantoor waren er zgn. reliefkaarten te bekomen, waarop je de wandelpaden mooi kon volgen op en tussen de bergen door. Afgezien van het aantal wandelingen en de hoogte ervan waren er een paar souveniers te verdienen in de vorm van medailles, indien je deze tot een goed einde bracht. Het systeem kwam overeen met de controlepunten alhier, maar dan in berghutten om je stempel te bekomen. De eerste trip hebben we het nog een beetje dichtbij gezocht met een redelijke klim in verwerkt maar toch zag ik nu en dan nog van die zwarte vliegjes voor m'n ogen.We warenOp een hoogte van achtienhonderd meter ofzo, toen een berghut in het verschiet kwam.Oef! voor een intro was dat wel gepast vond ik. Op het terras  hadden we bij het drinken van een lekkere citroenthee een prachtig uitzicht op de bergen om ons heen en in de diepte het legoblokjesdorp van waaruit we gestart waren.
    Ook de knapzak werd even aangesproken, bij de beklimming was er door al dat gehijg en getrek daar natuurlijk niets van in huis gekomen.Na de afdaling zijn we dan ook nog een restaurantje ingedoken om de verbruikte calorieen weer op peil te brengen.. Na nog een blik op de kaart voor de volgende wandeling zijn we dan moe maar voldaan in onze slaapzak gekropen om de volgende morgen weer fris en monter uit de veren te raken.

31-01-2006 om 14:29 geschreven door Willy

28-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustig
    Ik had er nog geen aandacht aan geschonken maar de tent stond vlak aan een bergriviertje.
    Toen de nacht eindelijk ingetreden was, lag ik steets te luisteren naar het kabbelende water en was er van slapen geen sprake. En ik wou de volgende morgen gaan wandelen!
    Misschien had het ook wat te maken met de ijle berglucht op ongeveer duizend meter hoogte, daar moet je toch wel even aan wennen.
    Dit alles deed zich voor in Heiligenblut gelegen in het Hohe Tauern natuurpark nabij de Grossglockner, de hoogste Oostenrijkse berg als ik me niet vergis.
    Een kleine bergwandeling was dus wel genoeg om te starten. Mijn vriend moest niet meer wennen, die was daar al een week.Tijdens het klimmen op een niet zo steile berg lag ik regelmatig plat op mijn rug in het gras, niet enkel voor het mooie uitzicht maar omdat de zuurstoffles leeg was en moest aangevuld worden. Gelukkig wat naar boven gaat komt ook naar beneden, en met die wetenschap ben ik dan ook op een eerste berg bovengeraakt.Een afdaling is lang zo lastig niet en daar maalde ik dan ook niet om. Ik had de doop doorstaan en dat was het belangrijkste.

28-01-2006 om 14:03 geschreven door Willy

26-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Avonturier
    Van kleinsaf aan was ik reeds op zoek  naar avontuur en voor mij onbekende zaken.
    Het kon niet gek genoeg zijn of ik moest het wel eens uitproberen.

Als jongeling ben ik dan ook maar gestart om als vrijwilliger in te tekenen bij het leger. En ja voor vijftien maanden bij de commando's natuurlijk. Daar kon ik me eens uitleven en kreeg daar ook ruimschoots de gelegendheid toe.Kort nadien ben ik getrouwd en kon het huis aankopen waarvan ik  huurder was. Tijdens de verbouwingsperiode van de woonstede moest ik me een beetje koest houden maar kon het toch niet nalaten om nu en dan eens op reis te gaan.

Oostenrijk dan maar. Een vriend van me was al ter plekke, we hadden samen de reisroute uitgestippeld en een paar dagen later was ik ook onderweg. Na veertien uur karren naar de camping, reed ik die dan ook straal voorbij. In een scheef opgezette tent plofte ik neer op mijn slaapzak om pas s'avonds te ontwaken. Van de campingeigenaar kreeg ik ook nog een uitbrander omdat ik de inschrijving overgeslagen had, maar kom dat zijn maar details. Een goed begin dus...

26-01-2006 om 15:00 geschreven door Willy

25-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beste vrienden
    Hallo iedereen,
    Ik ga hier eens mijn volle gewicht in het krijt gooien om een blogje te onderhouden.
    Wat er zoal zal opkomen is nog niet duidelijk, gezien er nogal wat zaken zijn waar mijn interesse naar uit gaat. Tot binnenkort.

25-01-2006 om 22:17 geschreven door Willy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten!

Met vriendelijke groeten,
    SeniorenNet-team

25-01-2006 om 21:36 geschreven door

• 01-2006

Ik ben Willy
    Ik ben een man en woon in Evergem (B) en mijn beroep is Op rust.
    Ik ben geboren op 21/05/1949 en ben nu dus 74 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wandelen, computer, schotelantennes, alles wat met snelheid te maken heeft..

• De Zwarte Els
  • Panthera
  • Freddy's wandelhoekje

• Blog tegen de regels? Meld het ons!