Flitspaal aan de schandpaal: "Belg betaalt minstens 60 euro meer dan buitenlander"
Als dit niet pas rasisme is, waar is het CGK nu? laat ze hier ook maar eens een rechtzaak van maken. Wij van eigen land worden nog maar eens benadeeld. Maar vette belastingen betalen mogen we wel. Dank zij de bende misnoegde intellectuele kleuters van de Wetstraat.
Waarom is het nodig dat de wagens tegenwoordig nog steeds een topsnelheid hebben ver boven de 130 km/h? Meestal is de topsnelheid rond de 200 a 250km/h. Ik hoor niemand in Europa zeggen dat dat omlaag moet. . De auto is één van de grootste moordenaars in de wereld maar de politiek ziet de andere kant op.

Volgens mobiliteitsorganisatie Touring worden Belgen gediscrimineerd tegenover buitenlanders bij het beteugelen van een verkeersovertreding. De buitenlandse bestuurders betalen zestig euro minder, meldt Sudpresse. De organisatie wil dat de reglementering wordt aangepast.
Steeds meer buitenlanders rijden in België, wat een stijging van 150 procent in het aantal geflitste bestuurders veroorzaakt: van 151.826 buitenlandse hardrijders in 2007 naar 374.474 vijf jaar later.
Touring wijst op een discriminatie op het niveau van verkeersovertredingen van de vierde graad. "Een Belg moet dan altijd voor de rechtbank verschijnen. Daardoor betaalt hij minstens 390 euro. Daarbij komen de gerechtskosten en het intrekken van het rijbewijs", aldus Isabelle Norro van Touring. Een buitenlander komt er vanaf met een onmiddellijke boete van 330 euro. "Hij hoeft niet voor de rechter verschijnen en kan in ons land verder blijven rijden."
Logistiek probleem In theorie is er geen onderscheid tussen de nationaliteiten. In de praktijk vragen politieagenten zelden het parket om het rijbewijs van een buitenlander in te trekken. De krant wijst daarvoor op een logistiek probleem. "De intrekking is enkel geldig op het Belgisch grondgebied. Aan de grens kan de buitenlander het terug eisen."
Touring wil staatssecretaris voor Mobiliteit Melchior Wathelet ontmoeten om een einde te maken aan de discriminatie.
|