Kris Peeters zwiert malafide reclameronselaars op zwarte lijst
En waarom mogen wij de gewone mensen deze oplichters niet kennen of hebben de regeringsleiders dan niets liever dat ze de gewone mensen in het zak zetten!!!!!!!
Kijk ook maar naar de bedrijven die al jaren lang valse concurrentie met mensen in dienst uit de interim bureaus die ze als losse arbeiders inschrijven en een meer opgewaardeerd werk laten uitoefenen aan een minder verloning terwijl ze nog een premie krijgen voor tewerkstelling zij zorgen zelf voor een mindere loonkost en bestelen dan nog eens den arbeider en de regering maar toezien en niks doen dus Mr Peters van malafide praktijken gesproken nog veel werk aan de winkel!!!!!!
En de gewone man krijgt dagelijks met zulke ronselaars te maken. . Ook die firma s zijn goed genoeg bekend, maar voor deze natuurlijk gen zwarte lijst. Het is immers maar jan met de pet die ze bedriegen.
Minister van Economie Kris Peeters (CD&V) heeft 60 malafide bedrijven die reclame ronselen met naam en toenaam op een zwarte lijst gezwierd. "De lijst is door iedereen te raadplegen", aldus Peeters. Dit is de link naar die zwarte lijst.
In 2014 liepen bij de Economische Inspectie 969 meldingen binnen van ondernemers die het slachtoffer waren geworden van reclameronselaars. Het gaat meestal om praktijken waarbij zelfstandigen zonder het goed te beseffen een buitensporig duur contract tekenen voor opname in een bedrijvengids, advertentieruimte in bladen kopen die niet blijken te bestaan of een zogenaamd vrijblijvend aanvraagformulier voor registratie van een domeinnaam invullen, maar in werkelijkheid een langdurig contract tekenen. "Kleine zelfstandigen zijn vrij kwetsbaar bij dit soort praktijken", aldus Peeters.
"In tegenstelling tot een consument heeft een ondernemer geen 14 dagen bedenktijd na het kopen van een product of dienst. Op Europees niveau wordt nu volop gewerkt aan een betere bescherming. In afwachting daarvan heb ik besloten om de bekende malafide bedrijven met naam en toenaam op de website van de FOD Economie te plaatsen. Via die lijst kan elke zelfstandige en ondernemer dus meteen te weten komen met welke bedrijven hij best niet in zee gaat. Er komen ook bewustwordingscampagnes op Facebook en Twitter en uiteraard worden indien nodig gerechtelijke stappen ondernomen. Zo werd recent, op basis van een lijvig dossier van de Economische Inspectie, een zware correctionele straf uitgesproken tegen een notoire reclameronselaar."
|