Een man en een vrouw gingen met vakantie naar Jeruzalem. Tijdens hun verblijf aldaar overleed de echtgenote. De begrafenisaannemer troostte de echtgenoot en zei: 'Je kan het lichaam per schip naar huis sturen voor 5.000 dollar of je kan haar hier begraven, in het Heilige Land, het Uitverkoren Land tegen de prijs van 150 dollar.' Wat denkt u dat de echtgenoot zal doen? En waarom hij doet wat hij meent te moeten doen?
........... lees verder hieronder .
De echtgenoot dacht even na maar zei uiteindelijk dat hij haar liever naar huis wou verschepen.
'Waarom toch', zei de begrafenisaannemer die niet begreep waarom de man zoveel geld wilde betalen. 'Waarom wil je 5.000 dollar uitgeven om haar per boot mee te nemen naar huis, terwijl het voor u toch heerlijk moet zijn te weten dat ze hier in het Beloofde Heilige Land kan begraven worden voor slechts 150 dollar?'
De man antwoordde op de koele, ernstige toon die hem al die jaren had getypeerd.
'Lang geleden,' zei de man, ' stierf hier een man, werd hier ook begraven en drie dagen later verrees hij. Ik kan dat risico niet nemen.'
Er zal dit najaar opnieuw een tekort zijn aan de populaire Nordmann-sparren (zie foto), die hun naalden niet verliezen. De kerstbomen hebben de voorbije jaren te veel succes gekend, waardoor het nu nog minstens twee jaar duurt voor de nieuw aangeplante sparren volgroeid zijn. Dat meldt de Ardeense federatie van boomkwekers (UAP. Kerstbomen worden in België voornamelijk gekweekt in de provincies Luxemburg, Namen en Luik. In totaal nemen ze ongeveer 5.000 hectare in, waarvan 65 procent wordt gereserveerd voor Nordmann-sparren. Jaarlijks worden in totaal 4 miljoen bomen geoogst. Tachtig procent daarvan is voor de export bestemd.
Jantje vraagt aan vader: 'Papa, in wie geloof jij? In de Kerstman of in Sinterklaas?' Papa antwoordt:'In de Kerstman natuurlijk!' Waarop Jantje vraagt: 'Waarom dan?' En de papa spreekt uit ondervinding: 'Ik geloof rapper dat de rendieren zullen vliegen, dan dat die zwarten zullen werken!'
Beste bloggers, regelmatig worden mensen op de huistelefoon gebeld met de melding dat zij een prijs gewonnen hebben. Er werd hen gevraagd of zij een 9 wilden toetsen om door te gaan. Gelukkig voor hen gingen zij daar niet op in, want het is ondertussen officieel bevestigd dat er momenteel een bende actief is die u belt op gsm en zich voordoet als iemand van de provider waar U bij bent aangesloten. Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel. DOE DIT NIET EN VERBREEK ONMIDDELLIJK DE VERBINDING! Deze bende beschikt namelijk over apparatuur om via de ingetoetste code het nummer van uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer. Hierdoor kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten. Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende: u ontvangt een bericht op uw gsm met het verzoek om nummer 0141 455114 te bellen. Dit moet u evenmin doen! Als u dit wel doet, kan degene die U dat berichtje gestuurd heeft op uw kosten bellen.
Zes op de tien Europese automobilisten vindt dat er teveel verkeersborden staan en 40 procent weet niet eens wanneer ze een zone binnenrijden waarvoor een verkeersvignet nodig is. Dat blijkt uit een onderzoek dat Touring uitvoerde in samenwerking met zeventien Europese mobiliteits- en toeristenorganisaties. De cijfers zijn vergelijkbaar met de mening van de Belgische automobilisten. Meer dan de helft van de Europese automobilisten is niet vertrouwd met de verkeerssignalisatie die in de verschillende Europese landen bestaat. Vijftig procent van de bestuurders heeft moeite met het begrijpen van signalisatie in het buitenland. De ondervraagden geven hiervoor verschillende redenen zoals een overaanbod aan verkeersborden en onbegrijpelijke info op de borden. Dit zorgt voor chaos bij de automobilisten. Uit het onderzoek blijkt verder dat een kwart van de Europese bestuurders over een navigatiesysteem blijkt te beschikken. België steekt
hier opvallend bovenuit. Maar liefst 50 procent van de Belgen heeft een GPS-systeem. Als het navigatiesysteem een andere weg aangeeft dan de wegwijzers, dan geeft 90 procent van de Belgische automobilisten de voorkeur aan de wegwijzers. Bij de Europese bestuurders is dat aantal 80 procent.
Het natuurgebied "Ter Yde" vormt een van de grootste duincomplexen van de Vlaamse kust. De landschappelijke verscheidenheid van het gebied is groot, met zeereepduinen, hoge stuifduinmassieven, duinvalleien, bos en grazige kopjesduinen. Het terrein heeft ook een weinig verstoorde waterhuishouding waardoor de duinvalleien een zeldzame rijkdom aan vochtminnende plantensoorten bezitten.
In het reservaat grazen er Konikpaardjes en diverse schapenrassen. Deze spelen een essentiële rol in de werking van het ecosysteem. Enkel toegankelijk via de bewegwijzerde wandelpaden.
Het Hannecartbos vormt een waardevol duinbiotoop en bestaat hoofdzakelijk uit aangeplante bestanden van Zwarte en grauwe elzen. Kenmerkend voor het gebied is de hoge grondwatertafel, die gevoed wordt door zoet en kalkrijk kwelwater vanuit de omringende duinen. Tevens treft men er ook zeldzame zwammen (Parelhoenchampignon), mossen en korstmossen aan. Ook veel vogels vinden in het bos een onderkomen (Wielewaal, Boomvalk, Grote en kleine bonte specht). Sinds 1989 geniet het gebied het statuut van Vlaams natuurreservaat.
Morgen is het Wapenstilstand. De meesten onder ons associëren dat met een dagje vrijaf, maar deze feestdag van de wereldvrede nodigt volgens ons uit om even bij stil te staan. Op 11 november 1918, na 1.568 dagen van een wereldwijde strijd, sloten Duitsers, Fransen en Engelsen een Wapenstilstand af. Het betekende het einde van 'Den Grooten Oorlog'. Om 11 uur precies ging het staakt-het-vuren in. De strijdende partijen sloten de overeenkomst in een treinwagon, die nu nog steeds op dezelfde rails staan in het Franse plaatsje Compiègne. De oorlog had 8,5 miljoen mensenlevens gekost. Alleen al in West-Vlaanderen sneuvelden 400.000 jongen mensen in een verschrikkelijke loopgravenoorlog.
De wandeling is gesitueerd in het wandelgebied Onder de Berg. Het begin leidt ons een tijdje door de typische Kempense naaldhoutaanplantingen. Vooral grove dennenbossen bezetten grote oppervlakten. De grote verscheidenheid aan paddenstoelen is in deze periode een lust voor het oog. Een open plek in het bos na enkele honderden meters zorgt voor afwisseling.
Tijdens de wandeling dient er ook geklommen te worden, maar wees gerust het loont de moeite. Als we helemaal boven zijn, aan het platform dat de windrichtingen aangeeft, bevinden we ons op ongeveer 104 m boven zeeniveau, het hoogste punt van de Kempen. Bij helder weer heb je hier het meest spectaculaire uitzicht van de streek.