Inhoud blog
  • Zelensky opnieuw bedolven onder miljarden euro's
  • Waarom de heilige Zelensky naar Nederland kwam
  • KRANKZINNIG!!
  • Te lange Vakanties en te veel vrije Dagen
  • Tussendoor bij 't Scheldt
  • Onzichtbare Ziektes
  • BREAKING!: Islamitische terreuraanslag in Sydney (video)
  • Moslims en Christenen zijn Broers en Zussen?
  • Derde Wereldoorlog!?
  • Ik en de Vlaamse Televisie
  • Donald Trump over Europa
  • Aan de Minnaar van mijn Vrouw
  • VIDEO: Een multiculturele kerst . . .
  • Alleen in de Donkere Nacht
  • Inclusief Onderwijs
  • Islamisering Groot-Brittannië
  • Miljarden voor Vlaamse Schoolgebouwen
  • Welkom in Brussel! (video)
  • Een Nieuwe #MeToo-Rage
  • Tussendoor bij de Gynaecoloog
    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     

    Vlaand'ren mijn land

    De Noordzee bruist een lied dat brandt
    De zeewind draagt het mede
    Het zingt van vrijheid over 't land
    Van vreugd' in dorp en stede
    De zonne vuurt de blijheid aan
    Langs velden, weiden, stromen
    Waar steden met hun torens staan
    Waar woud en heide dromen
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
    O schone steden, trots en vroom
    Vol heilige feestvisioenen
    O stille dorpkens langs de stroom
    Waar veld en weide groenen
    Ik min U, stad vol klokgetril
    En dorp ik min U beide
    En 't is er, als ik dromen wil
    Zo vreedzaam in de heide
    Daar is 't waar ik geboren werd
    Waar moeder mij eens wiegde
    Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart

    Willem Gijssels (1875 - 1945)

    SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)

    Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
    09-03-2017
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Noodkreten Leraren Nederlands

    In de loop der jaren heb ik vroeger in alle leraarskamers aandachtig geluisterd naar de commentaren en klachten van wanhopige leerkrachten Nederlands die de onmogelijke opdracht hadden om het vak Nederlands te onderwijzen aan hardleerse Turkse en Marokkaanse leerlingen. Ik heb hun verzuchtingen zorgvuldig genoteerd en bewaard. Nu volgen enkele uitspraken die het meest indruk op mij maakten.

    --------------------

    "Op een ouderavond heb ik in mijn klas zitten wachten van 18 uur tot 22 uur, puntenboekje en commentaren in de aanslag. Het was een avond van duimen draaien en naar behang staren. Niet één Turkse vader is komen opdagen, terwijl ik een klas vol probleemgevallen heb."

    De massale afwezigheid van migrantenouders op een ouderavond zegt genoeg over hun belangstelling voor het schools gebeuren.

    --------------------

    "Niemand van mijn Turkse leerlingen heeft een woordenboek in zijn boekentas."

    Een woordenboek Turks-Nederlands en Nederlands-Turks is nu toch het simpelste teken van integratiebereidheid?

    --------------------

    "Meryem en Ehran gaan elke avond laat slapen. Als ze 's morgens te moe zijn om naar school te komen, mogen ze thuisblijven."

    Voor schoolse aangelegenheden brengen migrantenouders onvoldoende plichtsbesef en verantwoordelijkheidszin aan bij hun kinderen. Voor koranlessen eisen ze wél meer discipline van hun kinderen.

    --------------------

    "In mijn klas zitten Turkjes die niet geïnteresseerd zijn in de leerstof, ze zijn erg speels en kunnen zich niet concentreren. Ze hangen aan elkaar als een magneet, ze verschuilen zich achter de groep. Als individu zijn ze zwak en stellen niets voor."

    Onvoldoende taakgerichtheid is kenmerkend te zijn voor migrantenleerlingen, ze streven ook niet naar resultaten. Ze missen het 'streberige' van een Vlaamse leerling. Om hun onvolmaaktheden te verdoezelen kruipen ze dicht bijeen en verstoppen ze zich achter de macht van de groep.

    --------------------

    "Soms denk ik dat mijn Turkse leerlingen mij uitlachen en spotten met mijn inspanningen om hen iets aan te leren. Dankbaarheid van hun kant heb ik nooit ondervonden."

    Geïnspireerd door de minachting van hun ouders voor het onderwijs tonen migrantenleerlingen geen respect voor de leerkracht. Hoe komt het toch dat de islamleraar wél respect kan afdwingen?

    --------------------

    "Ik ken Turkse leerlingen die thuis straf krijgen als ze een Vlaams woord durven uitspreken. Dat gebeurt in gezinnen waar uitsluitend Turks gesproken wordt. Het Nederlands zien ze als iets minderwaardigs."

    Er is de gruwelijke minachting voor de Nederlandse taal en Vlaamse cultuur. En toch willen ze dopgeld, kindergeld, ziekenkasvoorzieningen... Die gunsten komen toch ook van Vlaanderen?!

    --------------------

    "Mijn Turkse leerlingen maken hun huiswerk op woensdag niet, want dan moeten ze koranlessen volgen. En tijdens die lessen wordt hen wijsgemaakt dat huiswerk voor school niet zo belangrijk is."

    De scholen wensen dat migrantenleerlingen zich integreren en samensmelten met Vlaamse leerlingen. Vroeger was dat geen utopie die samensmelting. En toch hebben scholen nooit geprobeerd om islamlessen en Turkse taal te weren uit het klassieke onderwijs. Ik hou vol: "enkel bij complete ontkenning en verloochening van thuistaal en thuiscultuur is integratie mogelijk!"

    --------------------

    "Ik dweil met de kraan open, ik sloof me elke dag uit om hen een paar woordjes Nederlands te leren. En als ze dan terugkeren van hun lange vakanties in Turkije, dan zijn ze alles vergeten."

    De ontvankelijkheid voor de Nederlandse taal wordt vernietigd door het constant horen van Turks om zich heen, thuis, op de speelplaats, zelfs in de klas, en door de lange vakanties in hun thuisland.

    --------------------

    "Nu zijn er hier 3 leraren Nederlands voor 10 Turken, en nóg altijd kunnen ze en willen ze geen Nederlands spreken!"

    De 3 leraren waren er in het kader van een miljoenenproject dat de achterstelling van migranten op school wilde tegengaan. Ja, ja.

    --------------------

    "Turkse papa's kunnen doorgaans wel een woordje Nederlands spreken. Maar in plaats van hun kinderen te helpen met hun huiswerk, zitten ze in het café of in de moskee.

    Turkse leerlingen werden thuis niet begeleid in hun taken voor school. Huiswerk werd beschouwd als iets bijkomstigs. Turkse papa's hebben nochtans tijd genoeg om met hun kinderen bezig te zijn, want de meesten zijn werkloos, invalide of gepensioneerd. Een normale job heb ik zelden gezien in Turkse milieus!



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    10-03-2017
    Beste Lieve

    Ik ben daar niet van verwonderd, mag ik daarom nogmaals naar mijn reactie van eergisteren verwijzen. Het zal bij de "bevoegde diensten" ook nooit doordringen dat het nooit goed zal komen met de kleine en grote allochtonen.

    10-03-2017 om 08:25 geschreven door Walter F




    Startpagina !

    Blog als favoriet !



    Zoeken in blog


    Laatste commentaren
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Waarom de heilige Zelensky naar Nederland kwam
  • Dag Lieve (jef)
        op Waarom de heilige Zelensky naar Nederland kwam
  • De Media verklaren de terreuraanslag op Bondi Beach (lieve)
        op BREAKING!: Islamitische terreuraanslag in Sydney (video)
  • Hallo Lieve (Jean )
        op Onzichtbare Ziektes
  • Hallo Guido (Jean)
        op Onzichtbare Ziektes
  • “Europa wordt verwoest” (lieve)
        op Donald Trump over Europa
  • Gynaecologisch onderzoek (jef)
        op Een Nieuwe #MeToo-Rage
  • Hallo Lieve (Jean)
        op Welkom in Brussel! (video)
  • Ziekteverlof (Maarten)
        op Langdurig Zieken
  • Een samenvatting (Geronimo )
        op DNA-ontdekker James Watson overleden
  • Dag Lieve (jef)
        op DNA-ontdekker James Watson overleden
  • Dag Lieve (jef)
        op Oekraïne wil EU-lidstaat worden
  • Hallo Lieve (Jean)
        op D66 de Grootste?
  • Arm Nederland (jef)
        op D66 de Grootste?
  • Heel erg waar ! (Roske)
        op Nieuws uit Zweden
  • Archief per jaar
  • 2025
  • 2024
  • 2023
  • 2022
  • 2021
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!