Een mens gedraagt zich nooit als een beest want een beest gedraagt zich nooit zo slecht. Een mens kan bloed onder de nagels halen. Wie eerst lacht...die laast lacht! Wie met vuur speelt moet de gevolgen dragen! Wie eerbied heeft, heeft ook respect voor een ander.
Belager steekt Hatice Ava neer omdat ze hem niet wil....
Hoe laag kan je vallen om iemand neer te steken, die u afwijst om relatie te beginnen????
De neergestoken Hatice Ava is aan de beterhand. Ze kon zelfs haar verhaal doen over de dader, een onbekende jongen die het met haar wilde aanmaken.
De veertienjarige Hatice werd zondagavond 14 februari 2010 neergestoken vlakbij haar woning op het Antwerpse kiel. Heel even werd gevreesd voor haar leven, maar maandagavond was alle gevaar geweken.
Ze is aan de beterhand, maar door het vele bloedverlies heeft ze nog een probleem met een oog. Ze moet nog even in het ziekenhuis blijven, vertelt vader Baki Ava.
De agressie tegen zijn dochter wierp vele vragen op. De thesis beroving werd al vlug verlaten, omdat haar geld en bankkaart niet waren gestolen.
Ze heeft me verteld wat er aan de hand was, zegt de vader. Ze werd benaderd door een onbekende, vermoedelijk een zestienjarige jongeman. Die wilde het met haar aanmaken, maar mijn dochter weigerde. Er werd wat heen en weer geduwd en de dader sloeg mijn dochter. Daarna stak hij haar met zijn mes.
Volgens Baki Ava is de dader niet uit de buurt. Er is een robotfoto gemaakt van de dader. Het is een Belg met ros haar. Niemand in de buurt kent hem.
De zwarte piet is al bezig van wie treft de schuld?? zijn we daarop aan het wachten ik dacht het niet, we zijn al jaren aan klungelen over eender welk onderwerp en dan is er altijd wel een uitleg van EU moeten beslissen of dat is nog niet op punt of dat is nog in onderzoek waarom duurd dat in belgië altijd zolang, en in buitenland gaat dat van zelf..Trekt zelf u conclusie zou ik zeggen!!!
Het zit er bovenarms op tussen de top van de NMBS en de Europese Unie. Beide partijen beschuldigen elkaar ervan de oorzaak te zijn van het uitblijven van het veiligheidssysteem dat de treinramp van maandag had kunnen voorkomen.
Door het streven naar één Europees veiligheidssysteem en het jarenlange wachten daarop, hebben wij cruciale tijd verloren, zegt NMBS-topman Marc Descheemaecker.
Maar Europees transportcommissaris Siim Kallas ontkent dit met klem. Europa heeft de lidstaten nooit tegengehouden om een eigen veiligheidssysteem op poten te zetten.
Europarlementslid Ivo Belet (CD&V) treedt de vertegenwoordiger van de Europese Commissie bij. De uitleg van de NMBS is een drogreden. Hoe komt het anders dat heel wat andere EU-landen wél over een bijna waterdicht systeem beschikken? De enige juiste verklaring is dat we te weinig geïnvesteerd hebben in veiligheid en te laat in gang zijn geschoten.
De onbeschadigde treinstellen van de treinramp in Buizingen zijn afgelopen nacht opgeruimd. Het kan nog enkele dagen duren voordat de beschadigde treinstellen opgeruimd zijn. De staking bij het spoor lijkt voorlopig voorbij.
Experts van het parket waren aanwezig bij de opruiming van de treinstellen. Het slachtofferidentificatieteam is ook aanwezig omdat er mogelijk nog een 19e dode is. Het zal zo'n tiental dagen duren voordat de beschadigde treinstellen opgeruimd zijn.
Het treinverkeer verloopt ondertussen weer normaal. Dinsdag was het treinverkeer ernstig verstoord na spontane acties bij treinbestuurders en treinbegeleiders naar aanleiding van de treinramp in Buizingen. Daarbij kwamen al zeker 18 mensen om het leven.
Ook in Halle komt het treinverkeer langzaam weer op gang. Voorlopig is dat wel nog beperkt tot de lijnen Moeskroen-Schaarbeek en Quévy-Luchthaven. Het internationaal treinverkeer zou ook weer op gang moeten komen, maar spoorbeheerder Infrabel kan nog niet zeggen welke verbindingen al volledig hersteld zijn.
Ik sprak nog niet lang geleden over blunders en kom er nog 1 tegen, de wetgeving????? moeten nog wel wetten zijn, die zijn zo zeef als kan zijn in een klein land als België!!!
Geen controle meer op rookverbod in bedrijven
Door de betwiste rookwet van eind 2009 kan het rookverbod in bedrijven niet meer worden gecontroleerd. De Arbeidsinspectie (inspectie welzijn op het werk) mag dat niet meer doen. Er zijn ook geen sancties meer voor bedrijven die het verbod niet naleven, hekelt professor Roger Blanpain. De inspectie zelf bevestigde dit, zo schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad woensdag.
(belga) - Tot eind vorig jaar bestond er een apart Koninklijk Besluit dat het rookverbod in bedrijven regelde. Het vertrouwde de controle toe aan de Arbeidsinspectie die ook sancties kon opleggen. De anti-rookwetten van 22 december 2009 schaften dit besluit af en zouden alle rookverboden integreren in één tekst. Maar door de heisa over het rookverbod in cafés die al dan niet chips en nootjes verkopen, vergaten de parlementariërs, de ministers en de kabinetslui vast te leggen wie het rookverbod in bedrijven moet controleren.
Professor Blanpain eist een aanpassing van de wet. "Tegelijk kan men dan de zottigheden over de horeca in die wet rechttrekken", zo zegt hij. Volksgezondheid werkt inmiddels aan een reparatiewet die de Arbeidsinspectie opnieuw bevoegd maakt voor de controle in de bedrijven en die meteen ook inhoudt dat die inspectie, zoals voordien, haar gebruikelijke sancties kan hanteren.
Keukenzout voor strooidiensten blijkt irriterend natriumacetaat
De stad Sint-Truiden kon dit weekend 100 ton afgekeurd keukenzout op de kop tikken om het tekort aan strooizout op te vangen. Gisteren bleek echter dat het niet om keukenzout, maar om natriumacetaat gaat.
Dat is een vrij goedkope grondstof die vooral in de industrie wordt gebruikt, maar ook om warm ijs mee te maken. Bij kleine hoeveelheden is er geen gevaar maar bij grote concentraties is dit niet duidelijk. Dus ontbood de verantwoordelijke van de strooidiensten de brandweercommandant, zegt schepen van Milieu Moers.
In het boek van scheikundige stoffen van de brandweer stond dat je best handschoenen aantrekt om het product te verwerken, omdat het irritatie aan handen, huid en vooral ogen kan veroorzaken. Ik heb daarop de stadswerknemers ontboden die de eerste vracht hadden opgehaald. Die hadden inderdaad last van irritatie. Om alle risicos uit te sluiten werd er een arbeidsgeneesheer bijgehaald. Wij zijn meteen gestopt met het gebruik van het zout en hebben de leverancier opdracht gegeven de rest van het goedje zelf weer op te halen.
Wat is er toch aan de hand in ons kleine land belgië??? Te weinig strooizout in voorraad of hebben ze met strooizout onhandig mee omgegaan? Als het is sneeuwd in ons landje dan ligt verkeer plat, nu gaan ze maat regelen treffen dat de vrachtwagens op de pechstrook moeten staan of aan een naftsation, dus weer een groot gat van inkomste verlies...
Als dat nog niet genoeg is zijn ze 1 putje aan vullen en ander putje wordt gewoon weg terug open gereden. Dit probleem had allang opgelost kunnen zijn al tientallen jaren geleden, konde ze al van Nederland wegenwerken raadplegen en hoe ze dat onderhouden, maar dat is weer typisch belgisch nogalant en maar uit stellen en maar de belastingen omhoog trekken en wij als kleine man maar betalen.
Nu gaan ze in 2010 is een duurzame inversteren in bruggen en wegennet aanpakken, dus wilt zeggen wat ze over tientallen jaren konden doen was dan ook vele goedkoper dan in 2010 en nu gaan ze duurzamere inversteren dus moeten wij het dubbele betalen dan voorheen!!!
Het is gewoon weg een schanden wie heeft hiervoor woorden voor om die blunders en etc te verwoorden. Moeten wij nog wel een regering hebben? of een koing?? de koning heeft hier niet voor het zeggen alleen de regering.
Op haar 32e ste verjaardag kondigd ze aan dat ze weer gaat mee doen aan hoogspringen en ze hoop dat ze klaar is voor Olympische Spelen 2012 "We staan al verder dan verwacht. Het komt er nu vooral op aan om blessurevrij te blijven. Binnen twee of drie maanden gaan we bekijken of ik in de zomermaanden kan deelnemen aan een wedstrijd. Over het EK spreken is voorbarig", aldus Hellebaut tijdens de persconferentie.
Ik wil vooral de slachtoffers een spoedig herstel toe wensen en aan de nabestaande oprechte deelneming en bijstaan in deze moeilijke tijden julie door maken.
Dit drama had vermeden kunnen worden als de minsiters en NMBS verandwoordelijk genomen hadden om een betere infrasstructuur aan te kopen om problemen op te lossen!. Blijkbaar is er geen geld ofwel willen ze allemaal besparen of geven ze liever geld uit naar wapens en liefdagigheidigheidinstelling te spelen om geld naar buitenland te geven, en hier in ons eigen land mogen de mensen maar met hun leven bekomen, niemand trekt dat eigelijk hard aan en ze leren niet uit hun fouten ze willen allemaal regeren tot er op aan komt spelen ze de zwarte piet maar door naar de werkmens om de fout in zijn/haar schoenen te stoppen.
Alhoewel ze allang weten dat die lichtseininen niet water dicht is, en dat de treinbestuurders allang klagen dat rode lichten hinderlijk zijn opgesteld en er wordt niets onder nomen, met de grote gevolgen zoals je nu kan zien...
Op 27 maart 2001 in de was er ook een passagierstrein trein op elkaar ingereden met de zelfde fout door rood licht gereden, toen was Etienne Schoupe nog de baas van NMBS en beloofde toen al iets te ondermenen dat de treinen automatisch tot stilstand ging komen als ze een rood licht negeerde!!!. Wij stellen hier ferm te vraag of de vlaamingen en franstaligge nog wel recht hebben op veiligheid en waar is die verandwoordelijkheid van de NMBS en de bevoegde ministers!
Jammer genoeg moeten altijd slachtoffers vallen met de dood gevolg komen voor ze ingrijpen.
Ik roep massaal op om de treinbestuurders te steunen en ze mogen niet het slachtoffer worden van de fouten die bevoegde ministers en van de NMBS baas hebben laten aanslepen!!!
We kunnen alleen maar hopen dat eindelijk geen slachtoffers vallen, het lot ligt jammer genoeg in bevoegde minsiters en infrabel en de baas van NMBS!