67e compagnie Gevechtsgenie Motto van het 67e : "Semper Prorsum"wat wil zeggen"Altijd vooruit"
¨ Groepsfoto's Gevechtsgenie
Beste bezoeker, Heb je groepsfoto's van de Gevechtsgenie te Kassel Duitsland stuur een kopie. Laat het ons weten als je iemand op de foto's bij naam herkent: andreotte@hotmail.com Met je goedkeuring plaatsen we de foto(s) hier.
¨ Onderstaande fotos zijn van Roland Van Holderbeke. Roland was in de periode 1960-64 Sergeant sectiecommandant van de 2e sectie, 2e peloton van de 67e gevechtsgenie kazerne De Gete te Kassel. Laat het ons weten als je iemand op de foto's bij naam herkent: andreotte@hotmail.com
· 67e Cie. Gevechtsgenie Sectie 2-2 . 1960
> Klik op de foto om te vergroten
Van links naar rechts: 4e en bovenste rij: Korporaal adjunct sectiecommandant Verschueren 7 soldaat 8? 3e rij: soldaat 5? soldaat 6? 2e rij: soldaat 3? - soldaat Nato en sectiechauffeur Marcel De Plucker 4 1e onderste rij: soldaat 1? - soldaat milicien Walter Rinckhout 2
· 67e Cie. Gevechtsgenie Donche Kassel 1960
> Klik op de foto om te vergroten
Van links naar rechts: Sergeant Marcel Willems Sergeant sectiecommandant 1-1 Werner Van Lombergen wellicht? soldaat Marcel De Plucker · Gevechtsgenie einde sessie sergeant KROO 1960
> Klik op de foto om te vergroten
Foto naar aanleiding van de afzwaai van Sergeanten KROO. Van links naar rechts : Sgt Yvan Notredame, Sgt. Werner Van Lombergen, Sgt KROO 1?, Sgt. Roland Van Holderbeke , Sgt. KROO 2?, Sgt. Jef Van Steenbergen
· 67e Cie. Gevechtsgenie 2e peloton 1961
> Klik op de foto om te vergroten
Van links naar rechts: 4e en bovenste rij: soldaat 8? Sectiechauffeur Josephus Vervecken 9 soldaat 10? 3e rij: Sergeant sectiecommandant Roland Van Holderbeke 6 Soldaat 7? 2e rij: wellicht? Sergeant Roger Peeters 3 Sectiechauffeur Marcel De Plucker 4 1e Luitenant Jacobs, toen pelotonscommandant van het 2e peloton 5 1e en onderste rij: soldaat 1? - soldaat 2?
Ik houd me me vooral bezig met het restaureren van oud rollend spoorwegmateriaal dat gestalt staat in het depot van de NMBS te Schaerbeek. Mijn club TSP/PFT met zetel te Brussel huurt in deze loods een paar sporen zo dat we bij slecht weer beschut zijn om te werken. Elk weekend en feestdagen wordt daar gewerkt door vrijwilligers van de club. Als de NMBS een Lok type uitrangeert dan verzoekt onze club een exemplaar te kopen om te restaureren. Onze club heeft een ganse loods ter beschikking in St Ghislain in de omgeving van Mons (Bergen) om het gerestaureerde materiaal een onderdak te geven en daar wordt ook nog gewerkt in de weekends zoals te Schaerbeek. Ik ben ook nog zeven jaar lid geweest in de voormalige vereniging Vennbahn met zetel te Raeren. De vereniging is opgedoekt geworden in 2001 door de hoge lasten en het schrappen van toelagen van de Duitstalige regering sinds 2000. Het is zeer spijtig want het was één van de mooiste spoorweglijnen van België dat nu gaat verdwijnen uit de Hoge Venen. Het trajekt liep van Eupen over onze thuisstation Raeren en over Monschau naar Bütgenbach en ook over Malmedy naar Trois Ponts. Ik had de funktie van Treinchef of Zugfürer op de museumstrein van de Vennbahn tot 2001. Ik wil ook nog zeggen dat ik voor de vereniging Vennbahn 42.000 Km met mijn auto gereden heb om op mijn werkplaats te komen i n die zeven jaar. Ik kan jullie zeggen dat dit me veel pijn gedaan heeft omdat het nu alles voor niets geweest is. Heel Spijtig.
Voor mijn tweede hobby koos ik voor het vliegtuigmodellisme met verbrandingsmotor en radiobesturing. Ik bezit vier vliegtuigen, twee Pipers Cub 1500 mm spanw. een Astro Trainer 1650 mm spanw. en een italiaans model dat gelijkt op een Cesna dat hier beter bekent is ook met spanw. 1650 mm. De vliegtuigen kunnen naargelang men op hoge snelheid of matig vliegt twintig a dertig minuten in de lucht blijven. Ik ben lid in de vereniging te Wezeren met naam Model Aero Milord dat ten zuiden van St Truiden ligt. Het modelvliegplein ligt nog juist op Vl. Brabants gebied. Ik vind het een toffe bezigheid.