Deze morgen regende het toen we wakker werden. We hebben hier wel goed geslapen. Van het geluid van de treinen op het viaduct achter ons hebben we geen last gehad. Aangezien er geen bakker in de buurt is hebben we deze morgen eens pannekoeken gebakken.
Als er geen bakker is…. De maaimachines. Bijna onder stoom voor de rit. Ligplaats boven sluis Froisy.
Na het ontbijt belden we naar de centrale om ons vertrek te regelen tegen 10:00 uur maar te 09:30 uur was het personeel al aan de brug en stonden de lichten op rood-groen.
Welke plant? De natuur neemt het terug over. Duits militair kerkhof en kerk in Braye-sur-Somme.
We waren klaar om te vertrekken en we zijn we dan maar dadelijk vertrokken.
Het personeel reed mee voor de bediening van S8-Frise Superieure, S9-Frise Inferieure en Pont-levis d’Eclusier-Vaux. Vanaf daar werd die afgelost door de volgende die met ons mee ging vanaf Pont-levis Cappy naar S10-Cappy. Voorbij deze sluis voeren we verder tot net voor S11-Froisy waar we aan de kade aanlegden.
De fietstocht (12km) van vandaag ging van de ligplaats naar La Neuville-lès-Bray, de Somme over naar Bray-sur-Somme. Het lijkt dat de kerk hier ooit in twee gesplitst is en er een stuk tussen gezet is. Via de Rue du Général De Gaulle reden we omhoog tot aan de Rue de Corbie. Halverwege de helling ligt een Duitse Militaire begraafplaats. Boven het je een bijna 360 ° panorama over de streek. Niet moeilijk dat ze hier zo voor gevochten hebben, degene die deze hoogte kon veroveren had een groot militair voordeel. Hierboven, een stuk van de weg af ligt ook nog een Franse militaire begraafplaats te midden van de korenvelden. Boven namen we de weg naar Etinehem-Méricourt en via de weg naar Chipilly reden we tot
Hier boven de sluis is 50 m kade en onder de sluis ook zoiets. Er lag hier boven een Britse jacht en onderaan een viertal jachten.
VUD VUT U-Teller SD SD VKD VKT FKD FKT WKD WKT Liggeld
2:20 108:25 4033,2 3 111 12 603 0 1086 0 215 0,00
|