Deze nacht is het droog geweest maar de boot is kletsnat van de dauw. Op tijd naar de bakker geweest zodat we ook op tijd weg zijn. Tijdens het ontbijt kwam de schipper van de Fregate (B) informeren of wij ook gingen vertrekken. Hij zou vertrekken te 09:00 uur en wij reserveerden voor 09:15 uur. Gezien we klaar waren voeren we tot voor de voetgangersbrug over het kanaaltje naar de sluis zodat we de sluis konden zien. Wanneer we daar arriveerden zagen we net een jacht uit de sluis komen en bleven wij wachten tot die het smalle kanaaltje uit was. Toen wij dan naar de sluis voeren zagen we dat de deuren reeds dicht waren! Enkele keren de claxon gebruiken veranderde niets aan de zaak. Ze hebben volgens mij niet gekeken in de richting van waar wij lagen, wij lagen nochtans zeer goed zichtbaar van op de sluis. We hebben ons dan maar wast gelegd in net kanaaltje om te wachten maar helaas er gebeurde niets meer aan de sluis. Het was 09:45 uur voor er terug iemand arriveerde en de sluis liet leeg lopen. Later bleek dat de gegevens die ik in de app ingevuld en verstuurd had niet doorgegeven waren naar het personeel. (Moet je dan een app maken?)
Van aan S17-Amiens was het 10 km tot aan S16-Lamotte-Brebières en met die tegenstroming zouden we daar 1:30 uur over doen. We arriveerden daar te 11:30 uur zoals uitgeteld. Van hieruit moeten we 4 km verder naar S15-Daours dus zouden we daar te 12:10 uur arriveren maar de sassenier deelde ons mee dat we daar tot na de middagrust moesten wachten.
Uiteindelijk werd het 14:50 uur voor we die sluis te samen met nog een achter ons aangekomen jachtje Christophe 1e (F) uit voeren. We hadden zolang moeten wachten omdat er boven Amiens een hevig onweer was los gebroken waardoor het verkeer muurvast stond zodat de mannen er met hun autootje niet voorbij konden en niet aan de sluis konden geraken.
Uiteindelijk moesten wij nog door S14-Corbie en te 15:55 uur lagen we vast aan de steiger aan de camping van Corbie.
VUD VUT U-Teller SD SD VKD VKT FKD FKT WKD WKT Liggeld
3:40 133:35 4058,4 4 134 21 757 0 1243 2 251 0,00
|