Deze morgen was de boot helemaal opgedroogd toen we opstonden maar het was zwaar bewolkt en het zag er naar uit dat het niet langs zou duren voor het begon te regenen. Ik ben nog naar de bakker gereden voor we ontbeten en toen we hiermee klaar waren en ik net de telefoon genomen had om ons vertrek te melden arriveerde er een auto van de sluisdienst aan de sluis. Wanneer ik naar hem toe ging en onze intentie mede deelde heeft hij dat met zijn telefoon doorgegeven aan het PCE zodat wij dat niet meer moesten doen.

Alle bruggen op tijd open. Ze zijn er nog steeds. Viaduct TGV. Laatste brug op het Canal de la Somme.
We zijn dan onmiddellijk vertrokken en kwamen aan de openstaande S10-Cappy. De ,man is heel het traject met alle ophaalbruggen en de sluizen S9-Frise Inferieur, S8-Frise Superieur en S7-Sormont met ons mee gegaan en alles stond netjes open toen wij daar telkens arriveerden. We hebben ook geen tegenliggers gehad en onderweg lag nergens een boot meer met uitzondering van enkele die er blijven liggen. Ook de haven van Cappy was zeer rustig.
We kamen op het Canal du Nord en wilden voor S12-Clery blijven liggen maar die kade lag vol en de sluis werd voor ons klaar gezet nog voor ik ze opgeroepen had.
We zijn dan maar verder gevaren en nog door S11-Faillacourt, S10-Allaines, S9-Moslains en S8-Moslains gegaan een aangelegd tegenover de silo’s van U.R.A.P. op de wachtkade voorbij S9-Moslains.

Het Canal du Nord tot aan sluis Clery. Werken voor de Seine Nord verbinding.
Net voor die sluis staat ook een waterpunt en gezien we voor deze sluis een kwartier moesten wachten voor tegemoetkomend verkeer hebben we de watertank ook weer maar gevuld. We lagen vast te 15:15 uur en nu moet met al die sluizen de boot nog eens een poetsbeurt krijgen.
VUD VUT U-Teller SD SD VKD VKT FKD FKT WKD WKT Liggeld
05:45 143:15 4067,7 9 146 25 805 4 1251 2 255 0,00
|