Deze morgen gestart en de boot gekeerd terug richting Schelde. Door het oude gewezen sluisje en over bakboord richting S–Herrines. Er lag een opvarende vrachtboot en een jachtje in die net opgeschut werden en het vrachtschip Terra Nova lag aan de kade te wachten op de volgende afgaande schutting. Toen die naar binnen ging mochten wij mee omlaag. Wanneer wij buiten voeren lagen er al weer twee vrachtschepen, eentje van 81 m en eentje van 67 m klaar voor de sluis die zullen dus apart moeten geschut worden gezien de sluis maar 125 m lang is.
Wij voeren achter de Terra Nova aan richting Gent tot ter hoogte van het kanaal Kortrijk Bossuit. Onderweg hebben we twee 110 m vrachtschepen gekruist. Voor S-Bosuit legden we aan op de hoek voor de sluis om water in te doen maar dat lukte niet. Het oude tappunt is verdwenen en er staat een nieuw welk werkt met een app. Op zich geen probleem maar de aansluiting is een bajonetkoppeling van 2“ en dat is iets te groot voor ons, ik heb hier geen reductie voor bij. Dan zullen we ergens anders water moeten zoeken.
Het is druk aan sluis Herrines. Adventure park Transfo Zwevegem. Grote bouwput aan de kerk. Kunst in het kruis.
We zijn dan maar door S-Bosuit gegaan in de richting Kortrijk. Het leeg laten lopen van de volle sluis duurde 20 minuten en het vullen ervan natuurlijk nog eens zoveel zodat we pas 50 minuten later buiten waren. We voeren verder naar S-Moen. Deze stond klaar toen we arriveerden maar kreeg tijdens het vullen een panne toen ze halfvol stond. Er kwam geen water meer bij en er was een lek aan de onderdeuren waardoor de sluis langzaam terug leeg liep. Het duurde 1:10 uur vooraleer een technieker ter plaatse was en het probleem opgelost was. Ondertussen was de sluis helemaal leeg gelopen en konden we opnieuw beginnen.
Het hoofdbureel van de firma Bekaert. Grote jongen (110 m x 11 m) komt langzaam langs richting de sluis.
We voeren verder naar Zwevegem en legden ons daar aan de kade net voorbij de brug “La Flandre” tegen de kant. Niet het ideale plaatsje wegens de grote baan met veel verkeer aan de overkant maar er is hier geen andere mogelijkheid. We lagen vast te 14:20 uur.
VUD VUT U-Teller SD ST VKD VKT FKD FKT WKD WKT Liggeld
03:05 166,15 4093,3 3 163 14 949 0 1438 6 281 0,00
|