Ik ben bondue mia, en gebruik soms ook wel de schuilnaam boontje.
Ik ben een vrouw en woon in ardooie (België) en mijn beroep is civiele dienst.
Ik ben geboren op 22/10/1963 en ben nu dus 61 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: allerlei, creatief bezig zijn handwerken knutselen en muziek.
Welkom op dit blogje.
Ik ben afkomstig uit België.
Meer bepaald uit de provincie West-Vlaanderen en woon in Ardooie
Hallo ik kom ieder muziekliefhebber uitnodigen om te genieten van de prachtige klanken die de harmonie terug naar boven tovert.
De koninklijke harmonie het Gildemuziek uit Roeselare presenteert opnieuw hun eindejaarsconcert op Zondag 27 december 2009 om 19.00 uur in de spil te Roeselare
Voor de liefhebbers van hoogstaande blaas- en showmuziek zal het 47ste internationale Herfstmuziekfestival in Izegem op 18, 19 en 20 september 2009 weer heel wat te bieden hebben: een concert op vrijdagavond 18 september 2009, een internationaal taptoe op zaterdagavond 19 september 2009 en de stapmarsenwedstrijd op zondagnamiddag 20 september 2009
De taptoe van zaterdagavond 19 september (20u00) vormt traditioneel het visuele hoogtepunt van de Izegemse muzikale driedaagse. Het Poolse en het Britse militaire orkest nemen eraan deel, maar ook de Koninklijke Harmonie Het Gildemuziek uit Roeselare, de Rijnmondband uit het Nederlandse Schiedam en het Trompetterkorps van de Koninklijke Muziekkapel van de Gidsen.
In samenwerking met Het Gildemuziek wordt het hele gebeuren in het teken van de 65ste verjaardag van de bevrijding geplaatst. De militaire ensembles vertegenwoordigen daarbij de landen die Izegem en de hele regio errond bevrijdden. De taptoe wordt met andere woorden een totaalspektakel waaraan ook een aantal Izegemse koren mee zullen werken.
Het festival blijft een zeer democratisch gebeuren: een ticket voor het concert op vrijdag 18 sept kost 10 euro, een toegangskaart voor de taptoe op 19 sept, 5 euro. Op zondag kan het publiek de wedstrijd zelfs helemaal gratis bijwonen vanop een gereserveerde zitplaats. Kinderen tot 12 jaar hebben ook de zaterdagavond gratis toegang.
kaarten bestellen voor de taptoe van Izegem op zat 19 sept ( 5,00 per kaart) en ook voor het Stapmarsenfestival te Izegem op zondag 20 sept (gratis).
Voorverkoop en afhalen van de kaarten: Voor ALLE evenementen (concert, taptoe, wedstrijd) VANAF 20 AUGUSTUS bij WENERDROOM, Stationsstraat 33 in Izegem, tel. 051/30.00.24.
Daar zijn wij terug aanwezig met de vrijwilligers van de Vlaamse Hulpdienst vzw afdeling Roeselare. Daar gaan wij instaan voor de EHBO van allerhande zaken men kan er terecht voor de kleine en grotere verzorgingen, voor waterbedeling en ook verzorgingen van de mindervalide personen.
dit is een groot evenement en lokt massa's bezoekers.
CREËER EEN LACH OP HET ZIEKE KINDERGEZICHTJE. STEUN HET WERK VAN DE ZIEKENHUISCLOWNS. KOM NAAR DE TWEEDAAGSE VAN KLOEN 2008!!!
Zondag 12 oktober 2008: Poging tot verbreking van het wereldrecord de grootste reünie van clowns in levende lijve. Huidig record bedraagt 850 clowns. We streven ernaar om 1001 clowns bijeen te brengen in een KLoenclownparade tijdens de Roeselaarse Westlaanpromenade. Zo willen we het werk van de Ziekenhuisclowns in de kijker plaatsen in het Guinness Book of World Records. Iedereen, groot en klein kan hieraan meedoen. U toch ook? Deelname is gratis. Er is een leuke prijzenpot te winnen in de vorm van talrijke waardebonnen. Een jury kiest de mooiste / creatiefste clown; de leukste /grootste clowngroep; de mooiste praalwagen/ kloenesk versierd vehikel; het schattigste mini-clowntje
Kom dus opzondag 12 oktober 2008 samen met je familie, collegas, vrienden als clown uitgedost tussen 12u30 en 13u30 naar de Expohallen te Roeselare.Ter plaatse kan u gratis tot clown geschminkt worden. (Zich ter plaatse omkleden tot clown kan ook, doch de organisatie is niet verantwoordelijk voor eventueel kwijtraken van kledingstukken en dergelijke!...) Eenmaal u piekfijn als clown uitgedost bent, kan u definitief ingeschreven worden en krijgt u een genummerd polsbandje. Een gerechtsdeurwaarder controleert alles.
Mister Magic geeft u dan massaal een spoedcursus: Hoe word ik een echte clown?
Na telling door de gerechtsdeurwaarder wordt de publiciteitsstoet en de Kloenclownparadestoet gevormd. U kan individueel of in groep meestappen met of zonder een Kloenesk versierde praalwagen of vehikel Het parcours omhelst de hele Westlaanpromenade. Voor wie niet te lang kan stappen is er ludiek vervoer voorzien om het traject af te leggen.
Bij de ontbinding van de stoet (terug aan de Expohallen) ontvangt elke deelnemer alvast een clownbrevet + een passend aandenken
De prijswinnaars worden via de website (www.kloen.be) bekendgemaakt.
De prijsuitreiking zal gebeuren op dinsdag 21 oktober in de cafetaria van het Roeselaars Stedelijk Zwembad.
Wij zijn er alvast bij ons pak hangt al vol ongeduld te wachten om bij de parade op te stappen. groetjes mia en co
Na een geslaagd examen ontvang je een EHBO getuigschrift,
deze kan van pas komen op je werk of in je jeugdbeweging enz...
Ook kan je na deze mee werken in onze dienst als hulpverlener
en dit op tal van mooie en grote evenementen. zoals de 100 dagenfuif, tal van andere fuiven, parades, sportevenementen en zoveel meer.
Zin om bij dit team te horen. Schrijf je als de bliksem in en vanaf 09.02.2008 ben je al een deel van het nu al entousiaste team. We zullen je met raad en daad bijstaan en je word opgenomen in de groep. Aarzel niet. Ons motto : een gezonde geest in een gezond lichaam houd de teamspirit aan.
Roeselare - Mijn naam is Siegfried Depoorter ben éénendertig jaar en woonachtig in Roeselare al een jaar of zeventien ben ik actief in de medische eerste hulpverlening als vrijwilliger Buiten deze ben ik beroepshalve nog ambulancier bij een private ambulancedienst. Begin januari heb ik de vertrouwde kruisdienst opgegeven om zelf een afdeling van de Vlaamse Hulpdiensten op te starten, een eerste hulpdienst met een jonge en klare kijk op de toekomst.
Zelf word ik afdelingsverantwoordelijke en persverantwoordelijke van deze v.z.w. Ons bestuur bestaat uit vier leden die elk één of meerdere functies uitvoeren wel streven we naar een open bestuur waar elk ieder actief lid inspraak krijgt. We zijn een jong team met allen ervaring in de eerste hulp en dringende medische hulpverlening Deze taken kunnen dan nog uitgesplitst worden naar nieuwe actieve leden. We zijn pas begin januari opgestart en beginnen vanaf nul wel krijgen we een mooie start met behulp van DVH nationaal die altijd medisch en technisch materiaal in stock staan heeft. Ook kunnen we een ziekenwagen ter beschikking krijgen De bedoeling is natuurlijk dat we zo snel als mogelijk op ons eigen voeten kunnen staan. Ik hoor de mensen al denken: is er nog plaats in Roeselare voor een derde kruisvereniging? Wij denken van wel. Er zijn zoveel evenementen dat deze niet haalbaar zijn voor deze diensten. Het is niet onze bedoeling om alles af te snoepen van deze andere verengingen, ook is het niet de bedoeling om aan commercieel ziekenvervoer te doen. Daarvoor zijn er andere meer gespecialiseerde diensten voor. Wel willen we naar buiten komen als een dienst die zijn taak en job kent en deze aan betaalbare prijzen voor elke organisator, want deze mensen hebben het ook niet gemakkelijk en hebben meestal een beperkt budget en zo laten ze soms om een eerste hulp dienst te vragen. We starten in Roeselare met een dienstploeg van acht ervaren hulpverleners, allen met een geldig diploma EHBO,ambulancier of verpleegkundige. Er is voorlopig één groot probleem: een locatie voor onze vzw. Voorlopig staat het adres bij mijn thuis en al het martiaal bij een andere hulpverlener. Hopelijk vinden we snel een lokaal met behulp van het stadsbestuur.. Zoals het bij een eerstehulpdienst hoort moet er ook bijgeschoold worden en naar de bevolking toe opleidingen eerste hulp aangeboden worden. Het is belangrijk dat elke burger op de hoogte is van EHBO vooral de basiskennis als reanimatie, bloedingen stelpen en noem maar op, want deze kan het verschil maken bij een ongeval of voorval op de openbare weg of bij een thuissituatie. Als alles vlot verloopt en volgens schema zouden we starten met een eerste hulpopleiding in september 2007. Na deze opleiding kunnen de mensen die geslaagd zijn actief blijven mee werken in onze verenging en zo nog meer ervaring opdoen. Contactadres: De Vlaamse Hulpdienst, Afdeling Roeselare, Molenstraat 6, 8800 Roeselare, tel&fax 051/69.55.99.
,,Hier is nog plaats voor een extra hulpdienst'' Heropgestarte afdeling Vlaamse Hulpdienst zoekt onderdak
Roeselare - De Vlaamse Hulpdienst heeft opnieuw een afdeling in Roeselare. Acht ervaren hulpverleners staan er klaar. ,,Hopelijk vinden we snel onderdak'', zegt Siegfried Depoorter. Hij staat aan de wieg van de heropgestarte afdeling.
De Roeselarenaar Siegfried Depoorter liet zijn engagementen binnen de medische eerstehulpverlening los om afdelings- en persverantwoordelijke van de nieuwe hulpdienst te worden.
,,Onze bestuursploeg telt voorlopig vier leden die elk een of meerdere functies voor hun rekening nemen. Op termijn willen we komen tot een open bestuur waar ieder actief lid inspraak heeft'', legt Siegfried Depoorter uit.
,,We beginnen vanaf nul. We krijgen gelukkig steun van de nationale leiding van De Vlaamse Hulpdienst, die altijd medisch en technisch materiaal in voorraad heeft. We krijgen ook een ziekenwagen ter beschikking. Het is uiteraard de bedoeling om zo snel mogelijk op onze eigen benen te kunnen staan.''
,,We denken dat er nog plaats is in Roeselare voor een derde hulpvereniging. Er vinden heel wat evenementen plaats. Dat grote aantal is onbegonnen werk voor de bestaande diensten. Het is niet onze bedoeling om alles af te snoepen van andere verenigingen. Ook is het niet de bedoeling om aan commercieel ziekenvervoer te doen. Daarvoor zijn er andere, meer gespecialiseerde, diensten. Wel willen we naar buiten komen als een dienst die zijn taak en job kent en deze bovendien doet tegen betaalbare prijzen voor elke organisator.''
,,We starten in Roeselare met een dienstploeg van acht ervaren hulpverleners. Elk heeft een geldig diploma EHBO, ambulancier of verpleegkundige op zak. Het gaat om een ervaren ploeg, ook al zijn we nieuw.''
Geschikte locatie
,,Er is voorlopig één groot probleem: een geschikte locatie. Het adres van onze vzw staat voorlopig op mijn thuisadres en al het materiaal bij een andere hulpverlener. Met de hulp van de stad vinden we hopelijk snel een goed onderdak'', besluit Siegfried Depoorter.
Zoals het bij een eerstehulpdienst hoort, moet er ook bijgeschoold worden en opleidingen eerstehulp worden aangeboden aan de bevolking. Als alles volgens schema verloopt, start in september een eerste hulpopleiding. Na deze opleiding kunnen de deelnemers die geslaagd zijn, actief meewerken bij De Vlaamse Hulpdienst.