In 2001 heb ik Telenet genomen in mei 2007 heb ik ze gewipt,met mijn Telenet historie tot gevolg.
In oktober 2006 had ik al wel 2 discovery abonnementjes besteld(2 maand gratis) en 1 Belgacom Adsl Plus abonnement ( 3 maand gratis met opzegmogelijkheid zonder kosten) alles zwart op wit en ondertekend door beide [quote]Dacht ik toch,tot dat 6 maand later bleek dat ik met 1classic- en 1discovery lijn zat.
Ook had ik een BC.ADSL Plus abonnement 3 maand op proef genomen + een Edpnet abonnement
Na 3 maand heb ik het BC.ADSL Plus abonnement omgeruild voor een 2e Edpnet abonnement.
In december bestelde ik bij Dommel een abonnement met als gevolg,: Eerlijkheidshalve moet ik vermelden dat ik kwaad ben op dommel omdat ze me 2 keer van het internet hebben gewipt ondanks het feit dat ik alles betaald had en ik hen het bewijs van betaling ,3 weken eerder had door gemaild en omdat ze de mensen dwingen een 070 te bellen als er problemen zijn.Ik heb in totaal al meer dan 30 moeten betalen,aan telefoontjes naar Dommel op 2 maand tijd Neem nota van het feit dat ik partijdig ben ,maar ik bezie het als iets dat de volgende klanten ten goede kan komen. Het gaat hier om een vriend,die op mijn aanraden een abonnement bij dommel heeft genomen.(ik wist toen nog niet hoe het er bij Dommel aantoeging) Het gaat over,: Naam + adres Voorgeschiedenis Op 20/12/2007 werd een adsl netconnect besteld Op 3/1/2008 stond de gevraagde 89,26 al op hun rekening Op 13/1/2008 sturen ze al een 2e factuur,vervaldag,: 3/2/2008 Op 11/2/2008 sturen ze een 3e factuur,vervaldag,: 3/3/2008 Deze facturen sturen ze naar zijn e-mail adres,: xxxxxxx@msn.comop zijn nog niet geactiveerde internetverbinding (een Belgacom lijntje = stopcontact was aanwezig) Ondertussen word er gedwongen getelefoneerd naar hun 070 betaalnummer (waarvan ze aan de telefoon nog eens beweren dat een gesprek maar zoveel kost als bellen naar een zonaal telefoonnummer Want hun Ticketsysteem is een lachertje (lange wachttijden tot eindeloos wachten(=geen antwoorden) kan gelezen worden op het forum van userbase >> Dommel Op 22/2/2008 heb ik nog eens naar Dommel gebeld. Ze hebben het nog toen nog eens nagezien en zegden dat ze maandag 25/2/2008 bevestiging gingen krijgen van Belgacom. Van een vorige bevestiging vonden ze niets meer. En dan zou het nog een 5 tot 10 dagen duren eer er geactiveerd werd. Op 25/2:2008 werd gemeld dat de activatie ging plaats vinden op 5/3/2008.
Op woensdag 5/3/2008 om 20.00 uur,werd bij de thuiskomst van het werk vastgesteld dat het internet geactiveerd was. Van dan af kon er op het internet alles gedaan worden,waar het internet voor dient. Donderdag en vrijdag waren werkdagen van 09.00 uur tot 20.00 uur en zaterdag van 09.00 uur tot 14.00 uur.
Op zondag 9/3/2008 werd gepland om maandag (vrije dag) 10/3/2008, al 1 van de 2 aangemaande pro forma facturen ,
die ze in de periode tussen mijn eerste betaling,op 3/1/2008 en de activatie op 5/3/2008, per e-mail hadden verzonden naar mijn e-mail adres ,op een nog niet geactiveerde internetverbinding te gaan betalen via een storting op het postkantoor.
Groot was de verbazing als maandag 10/3/2008 om 08.00 uur,werd vastgesteld ,dat Dommel het internet had gedeactiveerd.
We hebben dan naar Dommel gebeld en die vertelde dat eerst de 2 aangemaande facturen, die ze per e-mail hadden verzonden naar mijn e-mail adres ,op een nog niet geactiveerde internetverbinding moesten betaald zijn voor men de internetlijn heractiveerde.
Kort samengevat,: 1. Op 3/1/2008 werd 89,26 betaald voor 1 maand internet,1 maand rawcopper + activatie internet
2. Men stuurt 2 pro forma facturen naar een e-mail adres op een niet geactiveerde internetlijn
3. Op 5/3/2008 activeert men de internetlijn en kunnen de facturen bekeken worden en word gepland al 1 factuur te betalen op 10/3/2008.
4. Op 10/3/2008 is de internetlijn zonder boe of ba gedeactiveerd.
Van de meer dan 2 maand geleden, betaalde 30 dagen internet zijn 4 dagen gebruikt en de resterende 26 dagen internet worden niet geleverd , voor de 2 pro forma facturen(98,52 ) die ze naar een e-mail adres op een niet geactiveerde internetlijn gestuurd hadden , en moeten dienen voor de periode van 4/4/2008 tot 4/6/2008 ,betaald zijn.
5. Vandaag woensdag 12/3/2008 nog eens gebeld naar Dommel ,om tegen deze handelswijze te protesteren en tot een vergelijk te komen bracht niets op
Ze eisen dat de aangemaande facturen betaald en door hen ontvangen zijn alvorens ze tot heractivatie overgaan.
De betaalde dagen tussen de deactivatie op 10/3/2008 en de heractivatie(wanneer weet ik nog niet ) ben ik volgens hen ook kwijt.
Ps,: Ik beschouw, 30 dagen betaald hebben en meer dan 2 maand later,maar 4 dagen geleverd krijgen = oplichting
De rest zal geleverd worden als u ,betaald hebt voor de periode van 4/4/2008 tot 4/6/2008 = afpersing
De mensen 10,5 euro/uur laten betalen als de ze moeten bellen en de schuld bij Dommel ligt =diefstal
Door de wet word verplicht dat een contract tussen ,leverancier en klant,klaar en duidelijk is. Maar wat lees je bij Dommel ?
Quote:
wat is de fakturatie-procedure? als u opteert voor een maandelijkse betaling, kan dit bij de aanvang ietwat onduidelijk zijn.
Ik dacht dat het duidelijk moest zijn.
Quote:
in eerste instantie ontvangt u een faktuur voor de eerste maand service. het kan gebeuren dat u reeds een tweede faktuur ontvangt nog voor uw adsl account geactiveerd is. in dit geval hoeft u zich geen zorgen te maken, vermits de periode voor toekomstige fakturatie wordt geupdate zodra de adsl account geactiveerd is.
Yep en als het 6 maanden duurt voor je account wordt geactiveerd,moeten er 6 facturen betaald zijn of ze deactiveren U na een dag of 4
Quote:
op deze manier zorgen we ervoor dat u nooit dubbel betaalt voor een periode. ondertussen kan u de proforma fakturen die u ontvangt voldoen voor vervaldatum.
Jaja,en als het 6 maanden duurt voor je account wordt geactiveerd, zorgen ze er ook voor dat u bij activatie al voor een periode van 6 maand op voorhand betaald hebt
En ik zou zelfs zo ver gaan er een rechtszaak van te maken De ombudsman is er ook al mee bezig, En ik(xxxxx) eis nu,dat er 14 dagen internet geleverd zijn alvorens te betalen voor de factuur die de volgende periode van 1 maand dekt.( als ze niet zo snel hadden afgesloten was die factuur betaald geweest.) En de factuur die de 3e periode dekt ,te mogen betalen als van de 2e periode minstens 10 dagen zijn geleverd.
Want zo te zien,hebben ze duidelijk een bewijs geleverd dat ze niet te vertrouwen zijn ffen later
Geplaatst: za mrt 15, 2008 11:57 am
Wel ik weet niet, of er hier mensen op dit forum geloven in het "toeval" en aanverwanten geloven .
Maar ik kreeg gisteren toevallig een telefoontje
ceurrrix schreef:
:offtopic: of niet ? Is het toeval niet,of is het mijn lot.
Maar ik heb juist een telefoontje gekregen van een juridisch medewerker van dommel die me vertelde dat ik moest stoppen met illegale films te downloaden. Ze hadden uit Amerika klachten gekregen,over mij en ik moest er mee stoppen of ze gingen me buiten gooien om die reden.
En het had zeker niks te maken met mijn klachten tegen Dommel want daar wist hij niks van. Ik heb hem dan maar een kopieke gestuurd van wat hij op ,:
Wel ik kan hier hier melden dat Dommel tussen gisteren en nu alles geregeld heeft. de meter is gereset en naar 12/03/2008 en hij heeft nog 28 dagen tegaan
De 2e factuur zal ik moeten betalen voor 4/4/2008 wat redelijk is . En hun 3e over due factuur daar spreken ze niet meer van maar zal waarschijnlijk rond 4/5/2008 moeten betaald worden Daarmee zijn de problemen van de facturen en het abonnement opgelost.
Het 070 telefoon probleem daar is de ombudsman nog mee bezig
Ik heb de fout bij de storting van mijn betaling gevonden
Gelieve het bedrag (41.95) over te maken op bankrekening KBC 734-0028170-49 met vermelding "+++XXX/XXXX/XXXXX+++". Gebruik ENKEL deze gestructureerde referentie als mededeling bij de overschrijving zodat we uw betaling snel kunnen verwerken!
gekregen en staat er xxxxxxxxxxxx op het ontvangstbewijs wat overeen komt met mijn andere gedane betalingen, waar ook +++XXX/XXXX/XXXXX+++ ingevuld was.
Op 5/4/2008 kreeg ik een over due rekening waar ik naar hun eigen zeggen,:
Indien u de betaling reeds heeft uitgevoerd, gelieve deze herinnering te negeren
niet heb op gereageerd.
Vandaag heb ik weer prijs,: over due Indien deze faktuur een verlengingsfaktuur betreft, gelieve deze per kerende te voldoen teneinde afsluiting van uw diensten en verwijdering van de account-gegevens te voorkomen. Indien u de betaling reeds heeft uitgevoerd, gelieve deze herinnering te negeren.
Ik heb ze hun geliefd ticketje gestuurd want 0,30 euro/minuut voor hun bijverdienste = telefoon betaal ik niet.
Sorry,als ik weer zeurrrix
Maar ik hoop dat ik de énige ben en jullie er geen last mee hebben.
8 dagen na opening van ticket heeft er nog geen kat naar gekeken en kreeg ik op 15/4 al een derde aanmaning in mijn emailbus om mijn betaalde rekening te betalen. IK heb ze een nieuw ticket gestuurd dat ze hun automaat eens mogen nazien. Ticket staat ook nog onbeantwoord. 'k zal ze daar eens proberen wakker te krijgen met de Ombudsman of m'nne blog. Als ik zoiets op de userbase schreef,riepen ze met 20 dat ik moest bellen naar hun 070 lijn die ondertussen al 0,30/min. kost. Jesus van Maria ,toch ?
Geduld hebben is een gave heb ik me laten wijsmaken ? ?
Ik heb ze voor de zekerheid , vandaag nog eens een ticketje gestuurd met als inhoud,:
Het nog eens proberen,hé
Voortgaande op m'n ondervinding,verwacht ik ,
dat Uw automaat mij gaat wippen.
Ik vraag U dit te voorkomen en verwacht,
indien dit gebeurt,een compensatie van3 dagen voor elke dag
dat ik van het net zou verwijderd worden wegens
het niet betalen van mijn betaalde rekening
Het niet binnen de 5 dagen beantwoorden van dit ticket,
beschouw ik als een aanvaarding van mijn vraag.
Daar U zelf zegt,de tickets binnen de 5 dagen te beantwoorden
Hoogachtend
Mijn naam
Dan toch maar gewipt. ? ?
Voor hen die nog niet wisten hoelang het duurt voor men met een OverDue factuur van het net gewipt word,
Wel het duurt deze keer iets meer dan één maand.
Vorige kéér was het 3 wéken.
Hoe ik het weet ? ?
Vandaag iets voor 18.00 uur is ceurrrix dan toch gewipt van het DommeL net wegens een openstaande rekening die verviel op 5/4/2008 en op 2/4/2008 betaald werd.
'ffen vermelden dat op 6/5/2008 de factuur die verviel,op 5/5/2008 werd betaald,al verwerkt is en al bij de betaalde facturen staat. Op het meer dan 30 dagen geleden gemaakte ticket en en al de andere ondertussen verstuurde emails + ticketjes over het onderwerp is nog geen enkel antwoord geweest. Ik heb ze vandaag dan nog eens een vijftal mailtjes gestuurd met de vermelding,: Geachte,
Vandaag 12/5/2008 is om 18.00 uur vastgesteld dat U me ,zoals voorspeld,ten onrechte van het net hebt gewipt.
Ik hou,zoals overeen gekomen op 20/04/2008 er dan ook rekening mee dat U voor elke dag die u mij onterecht hebt gewipt 3 dagen compensatie verleend
De Ombudsman word hier ook van op de hoogte gebracht
Dommel is tot 12/5/2008 enkel te bereiken via hun 0903 nummer van 1.12 euro/per minuut.
Als men daar dan naartoe belt,word het gesprek,na 10 minuten automatisch verbroken en mag men opnieuw bellen.
Ze zijn verwittigt via mail en hier zullen er ook wel wat DommeL trawanten meelezen en worden ze ook wel ingelicht.
Men wil de mensen dwingen om 67,2 euro/uur te betalen voor een telefoongesprek ,om terug verbonden te geraken met het internet. Al een geluk dat ze op hun eigen manier van werken beloofd hebben, 3 dagen compensatie gaan geven voor elke dag dat ceurrrix ten onrechte van het net verwijderd zal zijn.
En ceurrrix is ook zo stom, van niet te willen weten dat hij nog altijd op het internet kan met inloggegevens van een andere Dommel gebruiker. En in de plaats daarvan een van z'n Edpnet abonnementjes gebruikt