Betreffende uw klacht tegen de operator Telenet ( klachtnummer xxxxxxxxx ) mochten wij van Telenet volgend finaal
standpunt ontvangen.
" Hiermee verwijzen wij u naar uw e‑mail d.d. 20/03/2008 in verband met de klacht van meneer ceurrrix.
In vorige replieken werd ons standpunt betreffende dit dossier reeds omstandig omschreven. Teneinde een verdere
escalatie te vermijden, lijkt het ons aangewezen dat de klant het openstaand saldo waarvan sprake in vorige mail(315,39
EUR ‑ te vermeerderen met eventuele invorderingskosten aangerekend door Preventel) zo snel mogelijk vereffend.
Verdere discussie omtrent het verschuldigde bedrag, lijkt ons niet meer opportuun en zou ons enkel leiden tot een
nutteloze en zinloze woordenslag, die noch voor de klant en noch voor Telenet tot enige verdere oplossingen in deze zaak
kunnen leiden.
We kunnen dus enkel concluderen dat Telenet in deze zijn vorige standpunten aanhoudt. "
Mogen wij u vragen om uw standpunt hieromtrent te mogen ontvangen vóór 18/04/08.
Indien u zich niet tevreden kan stellen met het finale standpunt van Telenet,zullen wij overgaan tot het opmaken van een
aanbeveling.
Met de meeste hoogachting,
Ombudsman
Mijn antwoord ,:
Citaat:
Origineel gepost door ceurrrix
'effen geheugen opfrissen ,:
Citaat:
Naar aanleiding van uw vraag hebben we dit dossier nogmaals grondig nagekeken. De deposit voor een bedrag van 10 000 BEF werd slechts éénmaal gevraagd(en ook ontvangen) op 26/09/2001. Deze deposit werd dan op 11/10/2004 teruggestort (in EUR voor een bedrag van 247,89). Aangezien zowel internet als telefonie op één account(20071322) stonden was het bedrag van 247,89 EUR voorzien als waarborg voor zowel telefonie als internet. We blijven dus bij ons vorig standpunt en uitgevoerde verrichtingen die reeds omstandig en gedetailleerd werden omschreven in een mail van (naam) daterend van 15/11/2007. We rekenen er dan ook op dat de klant het openstaande saldo van 315,39 EUR(vermeerderd met eventuele invorderingskosten aangerekend door Preventel) zo snel mogelijk vereffend, teneinde de klant van de Preventel lijst te laten verwijderen en dit dossier te kunnen afsluiten. Gelieve ons te verontschuldigen voor het feit dat dit antwoord laattijdig is verzonden.
Mn antwoord was,: http://www.tik.be/forum/viewtopic.php?p=114891#p114891 Dat ceurrrix maar eens bewijst dat hij dat betaald heeft ! ( TN >> hij zal dat wel kwijt zijn.hihihi ) En het bewijs van de kontante betaling is boven water gekomen,:
Citaat:
Origineel gepost door Kwitantie
Ontvangen van mijn naam Betaling van OS internet nr.contract 14146 +10 000 waarborg Betaling van OS telefoon nr.contract (geen bedrag) +10 000 waarborg Bedrag,: 68.255 BFR Door Telenet Operaties N.V. Ondertekend
Nu zouden we,effen de rollen kunnen omdraaien! Ik mag me eens gaan afvragen of ik me niet vergis ,als ik beweer dat telenet al iets van die 2 borgen heeft teruggegeven. Dat zij dat nu maar eens bewijzen,want hetgeen zij hebben teruggestort op 11/10/2004 was een borg die ik betaald had in december 2003. Als zij niets terug vinden (Wij zijn niet verplicht onze papieren langer dan 5 jaar bij te houden >> antwoord op mijn vraag naar de facturen van 2001,2002 die konden aantonen dat ik niet lieg !) tja wat dan,hé
Ik wacht op antwoord van de betrokkenenen en vraag me af,wat ze nu nog gaan uitvinden ?
'k zal straks nog eens naar TN bellen want ik heb nog niets gehoord sinds ik ze m'n ontvangstbewijs heb bezorgd.
Heb gebeld maar ,: de hierboven niet bij naam genoemde persoon (naam) schijnen ze niet te kennen bij TN Men gaf me de raad terug contact op te nemen met de ombudsman
Ze hebben het gevonden
Telenet weet niet van ophouden.----------------------------------11/4/2008
Nu laten ze weer eens een incassobureau los op mij , en voor welk bedrag. Door hun manier van rekenen komen ze nu weer aan 470,29 euro inplaats van 315,39 euro Als ze niets vinden van een terugbetaling aan mij van die 2 X 10 000 Bfr. ,dan sta ik zeker ten onrechte op de preventellijst.
Normaal mag ik volgens een overeenkomst,tussen de Ombudsman,Preventel en Telenet,zelfs niet op de Preventellijst gezet worden zolang er een betwisting is,over een factuur.
Telenet veegt er dik zijn (vul maar in) aan. Wat een mentaliteit toch. Ik kan u zeggen dat op de Preventellijst staan mij schade berokkend en een vernedering is voor mij,ergens te moeten komen en geweigerd te worden omdat ik op die lijst sta.
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://blog.SeniorenNet.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS DE "WAARDERING"? Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het SeniorenNet-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!